بازدید 2946
۲

شمار بازداشتی‌ها اعتراضات فرانسه به ۴۲۱ نفر رسید

رسانه‌های فرانسه جمعه گزارش دادند که در پی سومین شب اعتراضات گسترده علیه قتل یک نوجوان ۱۷ ساله توسط پلیس این کشور شمار معترضان بازداشتی به ۴۲۱ نفر رسید.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵ 30 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از فرانس۲۴، روزنامه فیگارو اعلام کرد که نیمی از این افراد در منطقه پاریس بازداشت شده‌اند که اغلب آنها ۱۴ تا ۱۸ سال سن دارند.

حدود ۴۰ هزار پلیس پنجشنبه شب برای مقابله با اعتراضات در شهرهای مختلف فرانسه مستقر شده بودند که درگیری‌هایی میان آنها و معترضان رخ داد.

به گزارش فرانس۲۴، در سومین شهر اعتراضات شهرهای بزرگی از جمله پاریس، مارسی، لیون، تولوز و لین شاهد حضور گسترده معترضان در خیابان‌ها بود.

معترضان در نانتر، شهری که نوجوان ۱۷ ساله توسط پلیس به قتل رسید، خودروها را به آتش کشیده و خیابان‌ها را مسدود و پرتابه‌هایی به سمت پلیس پرتاب کردند.

معترضان در مرکز پاریس نیز به یک مغازه کفش‌فروشی شرکت نایک حمله کردند.

ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است آتش‌سوزی در مناطق مختلفی از فرانسه را نشان می‌دهد.

این در حالی است که پلیس مارسی دومین شهر بزرگ فرانسه نیز به سوی معترضان گاز اشک‌آور شلیک کرد.

قتل یک راننده ۱۷ ساله مرسدس بنز توسط افسر پلیس در ۲۷ ژوئن اعتراض‌هایی را در نانتر برانگیخت که بعداً به سایر شهرهای بزرگ مانند تولوز، لیون، مارسی و استراسبورگ گسترش یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
کل سال گذشته در فرانسه اعتصاب و تظاهرات بوده. چند بار ریختن جلوی کاخ ریاست جمهوری و مجلس.
دیروز هم که یه بچه 17 ساله رو پلیس با گلوله مستقیم کشت و الان عملا تبدیل شده خیابانها به زمین جنگ.

ولی هیچ خبرگزاری اروپایی و آمریکایی نیومد براشون آهنگ بسازه و هشتگ راه بندازه و بگه استانهای فرانسه شما باید از دولت مرکزی جدا بشین. مردم بریزید تو خیابون با کوکتل مولوتف و چاقو به پلیس حمله کنید. مردم بانکها رو آتش بزنید برید پولهاتون و خارج کنید.

اگه یه کشور اروپایی چنین کاری کنه رسما دولت فرانسه اونو اعلام جنگ علیه خودش قلمداد می کنه.

ای مردم ایران اینها خیر شما رو نمی خوان. اگرم اصلاحی باشه باید به دست خود مردم داخل ایران باشه نه اینکه خارجی ها و خارج نشین های بی درد بگن چکار کنید. اونها فقط دنبال تکه پاره کردن کشور و به غارت بردن منابعش هستند چنانچه در صد سال گذشته از راه استعمار ارتزاق کردند.
آمار امروز رو نمیدونم ، اما تا دیروز اینطور بود که 150 نفر بازداشت شده بودند و 150 تا پلیس هم زخمی شده بودند . آمار کاملا واضح نشون میده که پلیس چقدر ملایم و انسانی با معترضی برخورد می کنه .
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی