بازدید 3396
۲
مقام سابق سیا:

بمب‌های خوشه‌ای برای اوکراین پیروزی نخواهد آورد

مقام سابق سیا با اشاره به آثار زیانبار بمب‌های خوشه ای، گفت این بمب‌ها همچنین ضمن کشتار غیرنظامیان، اراضی کشاورزی اوکراین را برای سال‌ها تخریب خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۸۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ 08 July 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، فیل گیرالدی (Phil Giraldi) مقام سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، استفاده از بمب‌های خوشه‌ای را معادل ارتکاب جنایت جنگی دانست و گفت بمب‌های خوشه‌ای که دولت جو بایدن تصمیم به ارسال آن برای اوکراین دارد، باعث پیروزی کی‌یف در جنگ نمی‌شود و غیرنظامیان اوکراینی را به کشتن می‌دهد.

 این مقام سابق سیا به خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به آثار زیانبار بمب‌های خوشه ای، گفت این بمب‌ها همچنین ضمن کشتار غیرنظامیان، اراضی کشاورزی اوکراین را برای سال‌ها تخریب خواهد کرد.

روز جمعه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این کشور مهمات خوشه‌ای را در یک بازه زمانی مرتبط با ضد حملات، به اوکراین تحویل خواهد داد.

گیرالدی در این زمینه گفت: بمب‌های خوشه‌ای به پیروزی جنگ برای اوکراین منجر نخواهد شد. کاری که این بمب‌ها انجام می‌دهند، کشتن تعداد زیادی از غیرنظامیان و تخریب اراضی به دلیل مهمات مدفون منفجره نشده در سال‌های طولانی پیش رو خواهد بود.

مقام پیشین سیا اظهار داشت، تصمیم دولت بایدن برای ارسال چنین مهماتی در حالی اتخاذ می‌شود که اوکراین در حال شکست در میدان جنگ با روسیه است.

وی افزود، این تصمیم همچنین دو رویی دولت بایدن را نشان می‌دهد که سال گذشته استفاده ادعایی روسیه از چنین سلاح‌هایی را مورد انتقاد قرار داد.

گیرالدی خاطرنشان کرد، آمریکا توافق‌های بین المللی درباره ممنوعیت استفاده از سلاح‌های خوشه‌ای را امضا نکرده است. از دیدگاه بیشتر کشورها، استفاده از این بمب‌ها معادل ارتکاب جنایت جنگی همچون استفاده از گاز‌ها یا مواد شیمیایی است.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (جمعه) گفت، واشنگتن برای یک دوره موقت مهمات خوشه‌ای در اختیار اوکراین قرار می‌دهد. این کشور درعین حال به تولید گلوله‌های توپ ۱۵۵ میلی‌متری کافی برای تامین نیاز‌های نظامی کی یف در بحبوحه عملیات نظامی ویژه روسیه ادامه می‌دهد.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا، تصمیم اخیر دولت بایدن را نشانه «استیصال» این دولت خواند و گفت این تصمیم بشریت را به یک جنگ جهانی جدید نزدیکتر می‌کند.

فرانسیس بویل (Francis Boyle) استاد حقوق دانشگاه ایلینویز و مشاور سازمان ملل متحد در امور جنایات جنگی نیز معتقد است که تصمیم آمریکا برای ارسال چنین سلاح هایی، باعث تشدید استفاده از سلاح‌های تروریستی می‌شود.

اسپوتنیک نوشت: دموکرات‌ها، منتقد انتقال مهمات خوشه‌ای آمریکا به اوکراین هستند و دولت بایدن را متهم می‌کنند که بنیان اخلاقی کشور را به خطر می‌اندازد، زیرا سلاح‌های جنجال برانگیز چنین اصولی را کمرنگ می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه با یه مقام سابق سیا که هیچ اسمی ازش نیومده مصاحبه میکنه و شما هم بازنشرش میکنید !
اگر پیروزی نمیاره چرا اینقدر ترسیدن ؟
دفاع از سرزمین اشغال شده به هر وسیله ای مجاز است. بحث از دفاع است نه تجاوز و کشورگشایی.
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی