مجلس برای رفع تبعیض‌‌های مالیاتی چه کرد؟ / مردم باید بدانند مالیاتی که می‌پردازند، کجا خرج می‌شود؟

اصلاح نظام مالیاتی و خروج از اقتصاد نفتی، برنامه‌ای است که سال‌ها در پیچ و خم اجراست، ولی با تشدید محدودیت‌های صادرات نفتی، نیاز به اصلاح این روند بیش از پیش احساس شد؛ بنابراین، دولت سیزدهم اقداماتی در این زمینه انجام داد که البته با چالش‌هایی همراه بود. مسلم صالحی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با تابناک به تشریح این موضوع پرداخته است.
کد خبر: ۱۱۸۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۱ 16 July 2023

مالیات و نحوه محاسبه آن – تجارت‌نیوز

به گزارش تابناک، بحث خروج از اقتصاد نفتی و حرکت در مسیر اصلاح نظام مالیات‌ستانی همواره توسط دولت‌های مختلف مطرح بوده است. حتی در برنامه ششم توسعه یا سند جامع اقتصاد مقاومتی نیز بر خروج از تک‌محصولی یا همان اقتصاد نفتی تاکید شده بود؛ اما از آن‌جایی که در آن زمان فروش نفت و کسب درآمد از آن به سهولت انجام می‌شد، به اجرای این برنامه توجهی نشد.

اما با روی کار آمدن دولت رئیسی، این موضوع دوباره مطرح شد؛ با این تفاوت که این بار امکان نادیده گرفتن آن فراهم نبود، زیرا محدودیت‌ها در صادرات نفت تشدید شد و راهی جز دریافت مالیات برای تامین منابع مالی دولت وجود نداشت؛ بنابراین دولت سیزدهم با جدیت پیگیر ماجرا شد.

حال در پس پیگیری این موضوع چالش‌هایی پدید آمده که به نظر می‌رسد، هنوز راه‌حلی برای پاسخگویی به آن پیدا نشده است. فرار‌های مالیاتی، عدم اخذ مالیات از واحد‌های کلان و ... از جمله آن است. چندی پیش احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، در برنامه ثریا اعلام کرد که برخی فعالان صنفی برای فرار از پرداخت مالیات از کد ملی ۸۰۰ کودک زیر پنج سال جهت انجام تراکنش‌های خود استفاده کرده‌اند! این در حالی است که اخذ مالیات از کارمندان و کارگران در اسرع وقت انجام می‌شود و هیچ‌گونه چشم پوشی در این زمنیه صورت نمی‌گیرد.

نتیجه چنین روندی منجر به بروز تبعیض در اخذ مالیات و در نهایت نارضایتی اجتماعی می‌شود. در همین زمنیه مسلم صالحی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، به تابناک گفت: بی گمان عدالت اصلی‌ترین بستر عقلانی و اخلاقی برای اخذ مالیات از فعالان اقتصادی است.

او ادامه داد: هر بنگاه اقتصادی به تبع میزان درآمد، حجم تولید و سود خود باید نسبت به پرداخت مالیات اقدام کند. (با رعایت پیش فرض و عوامل فراوان موثر در تولید). به این ترتیب، تبعیض در اخذ مالیات از بین می‌رود و  رفاه عمومی بر جامعه حاکم می‌شود.  

 

تاثیر شفافیت در اخذ مالیات 

صالحی درباره اقدامات مجلس برای رفع تبعیض در این زمینه بیان کرد: مجلس از طریق قانون‌گذاری عادلانه می‌تواند زمینه‌های رفع تبعیض در امر پرداخت مالیات را فراهم کند.

او همچنین درباره تاثیر شفاف شدن هزینه‌‌های مالیاتی گفت: با اجرای چنین سیاستی، اخذ مالیات راحت‌تر می شود و اعتماد مردم نسبت به دولت افزایش پیدا می‌کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر دولت در راستای شفاف‌سازی اعلام کند که مالیات‌های گرفته شده برای  افزایش رفاه عمومی هزینه می‌شود، بدون شک، انگیزه‌ی پرداخت مالیات توسط فعالان اقتصادی افزایش پیدا می‌کند.

صالحی عنوان کرد: ابهام و بی‌برنامگی در هزینه کرد مالیات اخذشده توسط دولت، رغبت‌ مالیات‌دهندگان در پرداخت را کاهش می‌دهد. این حق مالیات‌دهندگان است که تاثیر پرداختی‌های خود را در افزایش رفاه عمومی شان ببینند.

او عنوان کرد: مالیات‌دهندگان، پرداخت مالیات در فضای غیرشفاف را به مثابه کُنشی کور تصور و به همین دلیل از اجرای مسئولیت اجتماعی و اقتصادی خود شانه خالی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، شفاف‌سازی همواره، یکی از عناصر اصلی حکمرانی صحیح تلقی می‌شود که موجب  افزایش اعتماد و به تبع آن انباشت سرمایه اجتماعی است؛ بنابراین، تا زمانی که شفافیت در زمینه هزینه‌کرد مالیات‌ها انجام شود، نمی‌توان توقع داشت فرارهای مالیاتی رخ ندهد؛ پدیده‌‌ای که آثار سوء بر جامعه دارد و منجر به بروز تعیض می‌شود؛ بنابراین، مشخص است که روند زنجیروار به یکدیگر متصل است و صورت عدم اصلاح، همه مولفه‌های مرتبط به انحراف می‌روند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰۶
مردم باید بدانند مالیاتی که می‌پردازند کجا خرج می‌شود؟

علاوه بر دانستن ، اقدامات ملموس آن را هم در زندگی خود ببینند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
مالیات مردم خرج تبلیغات، حقوق های نجومی مسئولان، کمک های بلاعوض و ساخت و ساز به اسم .... در خارج ایران، خرید تجهیزات امنیتی، ساخت اسلحه، غنی سازی اورانیوم....... می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
در تایید 8:05
مالیاتهای مردم خرج سفرهای بی حاصل و تفریحی به ونزوئلا، نیکاراگوئا، کوبا، کنیا، اوگاندا... و نیز صدها دور مذاکرات برجامی هیئت 60-70 نفر در هتل کوبورگ وین می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
برنامه بی حاصل هسته ای ، 4 برابر خسارات جنگ با عراق برای ایران هزینه در بر داشته است. هزینه ای که مردم با گوشت و پوست و استخوانشان پرداخت کرده و می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
ارگان های خاص که زیر نظر دولت نیستند مثل بنیاد مستضعفان و بنیاد..... و ده ها بنیاد دیگر چرا نباید مالیات بدهند؟!! درآمد نجومی اینها چگونه خرج می شود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز و دیگر منابع کشور و مردم هم مالیات این مردم به دولت هستند و باید بدانند کجا هزینه می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
روزنامه رسالت: مدارس عادیِ دولتی به حال خود رها شده اند. هزینه‌های جاری آن‌ها هم از جیب والدین تأمین می‌شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
مردم نمی‌پذیرند در کشوری با اینهمه ثروت و امکانات، عده‌ای به آلاف و الوف برسند و میلیون‌ها خانواده شاهد تقسیم فقر میان خودشان باشند. این، حق مردمی که در کشوری ثروتمند زندگی می‌کنند نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
در یک کلام:
درآمدها ملی است
خرجها ایدئولوژیک است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
مردم اگر احساس کنند کشورشان ثروتی ندارد و همه باید با فقر زندگی کنند، حاضرند تقسیم عادلانه فقر را هم بپذیرند. آنچه مردم حاضر نیستند تحمل کنند تبعیض است.
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
ایران کشوری سرشار از معادن و منابع گوناگونه پول همه این ها به کجا میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
ملیات که معلوم نیست کجا خرج میشه اما معلوم شد که منابع ومعادن و ذخایر خام فروخت میشه و تو جیب کی خوب مملکت گل و بلبلبی داریم
ناشناس
| Canada |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
درسکوت کامل خبری بورس ۵۰ هزار واحد دیگر هم سقوط کرد و شاخص کل تنها یک روز با سقوط به زیر کانال دو میلیون واحدی فاصله دارد. فردا وارد کانال یک میلیون واحدی خواهد شد
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
آیا نباید مالیات در کشور به اندازه خط فقر، میزان دارائی ها و استفاده از امکانات کشور از مردم اخذ شود چرا کارمند و کارگر با حقوق زیر خط فقر که مسکن هم ندارد و مستاجر است باید مالیات پرداخت کند؟!! چرا کسی که چندین خانه و ماشین دارد به اندازه لازم مالیات پرداخت نمی کند!!!!
چرا من باید خرج شهرداری بدم که چهار برابر مجاز پرسنل دارد؟
چرا باید حقوق کسانی را بدهم که با پارتی بازی استخدام شده اند؟
چرا باید حقوق کسانی را بدهم که به ناحق پست گرفته اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
چون اینجا ایرانه
چرا من باید مالیات به صدا و سیمایی بدم که در 5 سال گذشته 5 ساعت نگاش نکردم
mahdi
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
و هزار چرای دیگه با ان حقوق پایین که از پنجم ماه به بعد به چه کنم چه کنم می افتم و شرمنده زن و بچه میشم اخه
چرا....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
چرا باید حقوق از جیب من به کسانی داده بشه که بدون خواست من در جایگاه حکمرانی نشستن در دولت در مجلس در قوه قضائیه و در واقع دارن از من پول زور میگیرن
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
اصلا بعضی از نهاد های خاص مالیات نمیدن با اینکه گردش مالی هزاران میلیاردی دارن
نه میزان مالیاتی که از مردم گرفته می شود، عدالت محور است و نه محل خرج آنها شفاف و درست است.

شاهدیم میزان رشد نجومی سالانه دریافت مالیات ستانی از مردم هستیم. از آن طرف هیچ پروژه آبادانی که برای رفاه مردم باشد در کشور انجام نمی شود. در عوض میزان بودجه دستگاههای تبلیغاتی، فرهنگی، امنیتی و نظامی افزایش می یابد!!!

به همین دلیل ساده، دریافت مالیات باعث عصبانی شدن مردم می شود.
مجلس ابتدا آن افتضاحی که در کنکور به بار آورده و میلیونها داوطلب را مایوس کرده رفع کند تا بعد
فعلا که ادارات مالیات با آنهایی که قانونی کار میکنند و مالیاتشان را به موقع پرداخت میکنند، بیشتر مشکل دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
توی این اوضاع بشدت رکود کسب و کار اگه بخواهی درست حساب و کتابت رو نشون اداره مالیات بدی و یک درخواست تقسیط کنی میگه برو وقت ندارم ولی برای شرکت هایی که کلی بدهی مالیاتی داره کلی وقت داره چون از ماها که درآمد کمی داریم چیزی بهش نمی ماسه ولی از اون ابر بدهکار یه چیزی می ماسه
در این مملکت مالیات و مالیات ستانی از مردم از قانون ظروف بسته پیروی می کند.
اگر از سرمایه دار و به ویژه از نوع رانتخوارش مالیات گرفته شود، او هم مبلغ مالیات و چه بسی بیشتر از آن را از طریق رشوه، گرانفروشی، احتکار، کم فروشی، حتی دزدی، از مردم می گیرد. یعنی این مردم عادی و ضعیف هستند که در نهایت مالیات می پردازند.
نگاه کنید که چطور 70% جمعیت کشور در چند سال اخیر زیر خط فقر رفته اند و درصدی اندکی از جامعه فربه تر شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
بالخره وقت ترکیدن رانتخور ها واختلاسگرها وپارتی باز ها هم خواهد رسید
ما یک شرکت دانش بنیان هستیم که همه خرید و فروش هایمان رسمی و قانونی است . تمام معاملاتمان به صورت فصلی به اداره مالیات گزارش میشود اما به جز آزار و اذیت چیزی از اداره مالیات ندیدیم. تو کشور زور قانون فقط به افراد قانونمند و خوش حساب میرسد و بهشت لاتها و اراذل و اوباش و افرادی است که از راههای غیر رسمی و حتی غیر قانونی کسب ثروت میکنند.
از مجلس که به دنبال شاسی بلند و واردات خودرو برای آقازاده ها و پیگیری رانت افراد ثروتمند و ذی نفوذ دور و بری اند، انتظار دارید که به رفع تبعیض مالیاتی یا نظارت بر مخارج ارگانهای دولتی و حکومتی بپردازد؟
در این مملکت، مالیات پول زور است. چون برای بهروزی مردم خرج نمی شود.
پاسخ ها
آتیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
دقیقا ، کسایی هم که نمیتونن از دادن پول زور قسر در برن بهتر به فکر روش بهتر باشن که نشه ازشون پول زور گرفت نه اینکه شماتت کسایی رو بکنن که تونستن رودست بزنن و جلوی گوش بری و زده شدن جیبشون رو بگیرن
همه میدانند مالیاتها کجا خرج میشود ، نیازی به اعلام نیست !!!!!
همه مردم بخوبی میدانند مالیاتها کجا هزینه میشود .
تا زمانیکه از برنامه مالیات ستانی رژیم منحوس پهلوی استفاده می شود و ترک فعل در وزارت اقتصاد برای نوشتن نحوه جدید گرفتن مالیات یا مالیات ستانی تنظیم نشود و با توجه به زمان ومکان مالیات گرفته نشود ؛ نباید تعجب کردکه چرا مثل دنیا کنونی نباید از سود اتفاقی و ... مالیات گرفت و چرا نباید برای برخی مشاغل مثل طلا فروشان ؛ مسکن و خودرو و .... مالیاتی جدید نوشتن تا به ثروت های افسانه ای نرسند و اینکه در راس همه ی اینها فساد مدیریتی به دلیل برابر نبود زندگی؛ حقوق و دستمزد کارگران و کارکنان دولت ار رئیس تا کارمند و نیرو های خدماتی مخصوصا در برخی وزارت خانه ها مثل وزارت اقتصاد که متاسفانه از رئیس تا ... را رشوه ؛ هدیه و یا هر چیزی دیگر اسمش را می خواهید بگذارید می گیرند و مالیات صحیح و سالم با آن قانون ناقص هم گرفته نمی شود و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Brazil |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
مرسی به خاطر جوک گفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
خونه که من توش میشینم 6 سال پیش پنجاه هزار دالار بوده الان شده چهل هزار دلار.ولی بقه تومن ده برابر شده الان من چه سودی کردم
کارمندها زیاد ناراحت نیستن که مالیات بدن چون کل حقوقی که میگیرن حقشون نیست با پارتی و ‘الکی استخدام شدن پول بیکاری و زیر کولر نشستن و کار نکردن هم شغلتون هست تنها سرمایشون یه دست کت و شلواره که اونم اداره مفتی بهشون داده اتفاقا باید از اونها بگیرن بدن بخش خصوصی که زندگیش رو آورده تو کار
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
بسیاری ازکارمندان صبح که سرکارمیروندباچندعدد بربری یا سنگگ تازه ومقداری کره وعسل کارخوردن راشروع میکنند تایکی دوساعت صبحانه وچای نخورند سرحال نمی ایند وقتی سرحال امدند چندنفری دورهم جمع میشوند باهم گپ وگفت میگذارند اگرمراجعه کننده ای باآنها کارداشته باشد میشنودکه حضرات مثل همیشه جلسه دارند این برنامه‌گپ وگفت تاحوالی ظهر ادامه میابد ظهرکه شد به بهانه نهار ونماز کارتعطیل میشود تا فردا روزازنو روزی ازنو کارمندان عزیز ومحترمی ازاین نوع باچنین خصوصیات وغیرت کاری چقدرحقوق بگیرند برای کاری که هیچوقت انجام نمیدهندخوب وحلال است وبرایش برکت میآورد ویا خدای نخواسته برعکس وبروزن برکت؟ بهمین دلیل است که میگویند کارمندان درکشورمابالاتربن‌حقوق رادردنیامیگیرمد حقوق میگیرند که کارنکنند ومردم را سر بدوانند واذیت کنند البته تعداد ی کارمند وظیفه شماس ونان حلال خورهم داریم که که باعث دلگرمی میشوند که متاسفانه دراغلیت هستند بخصوص درشهرداریها که این سناریو که گفته شد بکرات مشاهده میشود وجالب انستکه این کروه دائم نق هم میزنند هیچ کنترلی هم روی بهره کاری کارمندان نیست جزشعار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
۰۹:۴۳
تا حدی درست میگی ها ولی دلیلش چیه؟
من اگه مغازه دار باشم تا دلار گرون بشه یا تقی به توقی بخوره اجناسم رو بالاتر میفروشم. کارخونه دار یا کلا شغل ازاد داشته باشم همین کار رو میکنم. ( جالبه همین تابناک 10 سال پیش از مراجع پرسیده بود اگه مغازه دار جنسی رو با قیمت قبل خریده و الان که گرون شده میتونه جنس رو با قیمت بالاتر بفروشه؟ که اکثر آیات عظام حکم دادن که بله میشه! چرا؟ چون طرف اگه با قیمت قبلی بفروشه سرمایش کم میشه و نمیتونه جنس جدید جایگزین کنه!
یعنی اونها سرمایشون مهم هست و نباید از بین بره و من کارمند باید جورش رو بکشم! خب من کارمند هم میبینم وقتی شغل آزادیا قیمتها رو میبرن بالا و حکم هم به نفع اونهاست! و حقوق من قرار نیست بره بالا، منم از کار میزنم! از وقتم میزنم! من کارمند سرمایم اون زمان و وقتی هست که میذارم تو اداره ! اگه سرمایه اون مهمه برای منم مهمه! و من هم کار نمیکنم!!
نمیگم این کار درستی هست ها. نه اون مغازه دار و نه اون کارمند. ولی در عمل چرخه اینجوری داره!!! و ادامه هم داره!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
اون کارمند خوب کاری میکنه. وقتی اونی که شغل آزاد یا کارگاه یا کارخونه داره جنسش رو همگان با دلار میبره بالا، اون کارمند با همون حقوق ثابت باید اضافه تر پرداخت کنه و هیچی هم نگه و آخر سال هم فقط 10درصد حقوقش رو زیاد کنن؟! اونم از کارش میزنه
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
معلومه کسی از اطرافیان شما کارمند نیست آنقدر ظلم و اجحاف در حق کارمند میشه که حد نداره شما هیچ اداره ای پیدا نمی کنید که توش شایسته سالاری حاکم باشه کسی که واقعا کار مکی کنه تشویق بشه و کسی که کارایی و لیاقت نداره ارتقا و پاداش و تشویق نگیره چه انتظاری دارید؟
شما نگاه کنید زاکانی به جای این که در تهران پول مالیات را صرف خرید اتوبوس، ترمیم اسفالت خیابانها، بهبود کیفیت هوا و تمیزی پایتخت کنند، صرف تبلیغات تابلو نویسی سیاسی، برگزاری مراسمی پر بریز و بپاش مانند مهمانی غدیر، نصب دوربین های چهره زن، دادن حقوق های نجومی به عواملی در شهردار و شورای شهر و فک و فامیلهایشان ........ می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
این مساله حقوق های نجومی که کلی در دولت قبلی سر و صدا کردن و شلوغ بازی در اوردند باید گریبانگیر خودشون بشه و فراموش نشه.
همه میدونن مالیاتها کجا خرج می شه همش خرج اتینا می شه و چیزی گیر ملت نمیاد فقط باعث شده خیلی از کسب و کارهای مفید و قدیمی تعطیل کنن و راه برای سوء استفاده فرصت طلبها باز بشه
دولت کیسه گشاد و خاصه خرجی زیاد دارد. این مالیات‌ها معلوم نیست کجا خرج می‌شوند و هیچ تاثیری در زندگی مردم ندارد. فعلا که از در و دیوار مالیات می‌گیرند.
مالیات اگر درست و منطقی باشد همه افراد جامعه علاقه دارند جامعه اشان آباد و شکوفا باشد اما متاسفانه شیوه فعلی اخذ مالیات غیر منطقی و به زور است
بنده در سال 1400 برای کمک به یک جوان بیکار از سرمایه شخصی خودم بساطی تهیه کردم که میوه فروشی کند و زندگی خودش را بچرخاند حساب بانکی خودم را به یک کارت خوان تعریف کردم تصورم این بود در امد این میوه فروشی در ان حد نیست که مالیات اخذ کنند بعد از 4 ماه طرف ورزشکست شد و نتوانست ادامه دهد منهم کارت خوان را تعطیل و به امور مالیاتی هم اطلاع دادم ولی متاسفانه در سال 1401 مبلغ یک میلیون تومان برای این 4 ماه کار کرد کارت خوان برایم مالیات نوشتند و به زور اخذ کردند صدایم بجایی نرسید این مالیات را به نا حق از من گرفتند حالا من به شیوه اخذ مالیات چه نظری میتوانم دادشته باشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مردم کارشو شده دادن مالیات.از مالیات بر درآمد گرفته تا ولضالین زندگی
مسلم صالحی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفتگو با تابناک به تشریح این موضوع پرداخته است. مردم باید بدانند مالیاتی که می‌پردازند کجا خرج می‌شود؟
جواب: مردم بايد خيلي چيزها را بدانند نه فقط در مورد ماليات.
پول عوارض جاده می دهیم دریغ از یک ریال که خرج جاده بکنندمثال جاده اصفهان قم
مجلس برای حقوق های نجومی که خودش میگیره کاری بکنه بقیش پیش کش! در زمان دولت قبل مجلس و صدا و سیما و همه نهادهای راستی چه سر و صدایی در مساله حقوق های نجومی راه انداختند! ولی حالا که خودشون اومدن، چندین برابر شده حقوق هاشون و مساله رو هم گذاشتن کنار!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
این قانونشون هست عزیز من و شما هم مجبوری همراهی کنی بگی چشم.
هر آنچه برای اصلاح طلب ها هست بد ولی اگه همونها برای من باشد خوب هست!
البته مردم دیگه وارد این مسخره بازیا نمیشن و رای نمیدن.
دیگه این سوال رو نپرس به مردم چه کجا میره !!!!!!! جواب کارمند دون پابه اداره مالیات که حقوقش رو ار همین مالبات می گیره
اون کشورهای سوییس و سوئد و نروژ و ... که از مردم مالیات میگیرن، خب بله هم با اون پول به مردم خدمات میدن و مهمتر اینکه اصلا درآمد اصلی دولت همون مالیات هست و مثل ما نفت ندارن که! اینجا دولت نفت و تمام منابع کشور رو میذاره جیب خودش! بعد از مردم بابت خدماتی که ارائه نمیده مالیات هم میخواد!! اونی که باید مالیات بده تو هستی نه ما!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
اظهار نظر در مورد سوئیس با فرار از مالیات ثروتمندان سنخیتی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
۰۹:۲۷
مشکل اینجاست که اینجا از ثروتمندان مالیات نمیگیرن و فقط از من کارمند یا مهندس ناظر یا ... که پول به حسابم میاد و همه چی روشن هست مالیات میگیرن!
سخن من بی ربط هم نبود. الان یکی به من بگه سهم من به عنوان یک شهروند ( که مالیاتم رو هم دادم) از نفت و گاز و معادن و ثروت کشورم چی هست؟؟؟ سئوال غیر منطقی پرسیدم؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
تنها راه نجات از دست دولت وتومن بی ارزشش خرید وفروش با ارزهای خارجی با ثبات مثل یوان چین دلار امریکا وریال عربستانه.تا دولت نتونه هی پول بدون پشتوانه چاپ کنه و بعد از بی ارزش شدن پولش به اسم درامد بر عایدی ازت مالیات بگیره.
در شرایط رکود تورمی بدترین سیاست اقتصادی افزایش سیاست مالی انبساطی است که از طریق فشار برمردم و اخذ مالیات بیشتر می باشد ،چر دولت سعی نمی کند هزینه هایش را کاهش دهد ؟؟؟؟؟؟؟
من در اراک زندگی می کنم مالیات هم پرداخت می کنم ولی تورو به انصافتون جاده اراک تا قم را ببینید از جاده های روستایی هم نا ایمن تر و کم برخوردار تره مثلا قطب صنعتی و منطقه تجاری سلفچگان هم در خود جاداده وقتی در این جاده رانندگی بکنید متوجه خواهید شد مالیات دادن حرام است چونکه هیچ اهمیتی به مردم داده نمی شود
فقط کارمندها مالیات میدن
رفتم اهواز پزشک زنان هزینه ویزیت و سونو رو به حساب یه کارت واریز کردم
بجز هزینه دستمزد که بعد از جراحی بهشون میده بیمارستان زیر میزی هم میگیرن
واقعا مسولین اینو نمیدونن؟
یماه مطبشون پلمپ بشه تغییر میدن رویه شونو
واحد تولیدی ما که شخص حقیقی بود بعد از اینکه ابلاغ جریمه 2 درصدی فروش برآوردی ماده 169 مکرر رو دادن دست سرمایگذار کارخونه دو ماه بعدش کلا شرکت رو تعطیل کرد و 80 نفر رو اخراج کرد. از اداره مالیات غرب استان تهران شهرستان شهریار مخصوصا پرسنل بی تفاوت و بی اخلاق اونجا واقعا ممنون هستیم. واسه توضیحات و اعتراض میریم قشنگ آدمو از اتاق میندازن بیرون، میگه با داستان سرایی وقت منو نگیر، خوب حقوق تورو من کارمند از سهم حقوق خودم میدم ولی چه فایده که اینجا ایرانه و قانون فقط ضعیف کشی میکنه
مالیتها صرفا رفاه اقا زاده توی کشورهای دشمن میشه
تو کویت و امارات و قطر هم مالیات میگیرن یا حق و سهم نفت مردم رو میدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
اونجا که ام القرای اسلام نیست
عزیز من ما مالیات نمیدیم داریم خراج می دیم.
چند تا هواپیمای نو خریدید؟ چند کیلومتر راه آهن پر سرعت احداث کردید؟...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
یک بنده خدایی بعد از 40 سال میخواست 100 تا هواپیمای نو بخره، اینقدر گفتن این هواپیمای مرجوعی هست و فلان هست و فولان هست که الان خودشون میگن تقربیا تمام ناوگان هوایی به خاطر قطعات و کهنگی خوابیده!! و حتی شایع شده بود که میخواد از روسیه هواپیما اجاره کنن!!
حالا اینها و کارهای عمرانی به کنار، الان ملت محتاج خورد و خوراک و نان و شیر و تخم مرغ هستند! جاده و راه آهن که هیچ!! بعد انتظار دارید کشوری که مردم به خاطر نان شبش مونده باشن پیشرفت کنه ؟!!
چرا پزشکان و وکلا را تا سقف خیلی زیادی معاف کردید و من که کارگاه آهنگری دارم باید از همون ریال اول مالیات بپردازم؟؟؟؟؟چرا ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
بخاطر اين كه نرخ كار شما را عرصه و تقاضا - يعني هرچه زورت برسد - تعيين مي كند اما نرخ دستمزد پزشكان را دولت تعيين مي كند به مقدار دويست برابر مقدار جهاني : آن وقت دولت بعد از تعيين نرخ دستمزد پايين ،ماليات هم مي خواهد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
خوب تو هم درس میخوندی پزشک میشدی یا فوتبالیست مگه کسی جلوتو گرفته بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
یک یک پزشکا.یک یکشون
سریال طنز شبهای برره یادش بخیر، تیکه های در مورد مالیات یا به قول انها پول زور داشت که ما الان دقیقا داریم اونها را زندگی میکنم، تو دنیای واقعی! نمیدونم الان اگر اون سریال دوباره بخاد پخش بشه چقدرش باید سانسور بشه تا مصداق تشویش اذهان عمومی و توهین به مسولان نشه؟!
در کشوری با تورم بیش از ۴۰ درصد ( مالیات تورمی)یعنی سالیانه حداقل ۴۰ درصد کل موجودی حسابها ، طلب و دستمزد شما توسط دولت تصاحب میشه از این مسئله به این واضحی عامدانه در محاسبه مالیات صرفنظر میشود هدف فقط گرفتن است خالا از هر راهی و به هر بهانه ای این عاقبت خوبی نخواهد داشت…
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
تنها راه نجات از دست دولت وتومن بی ارزشش خرید وفروش با ارزهای خارجی با ثبات مثل یوان چین دلار امریکا وریال عربستانه.تا دولت نتونه هی پول بدون پشتوانه چاپ کنه و بعد از بی ارزش شدن پولش به اسم درامد بر عایدی ازت مالیات بگیره.
من یک دفتر کار ۶۴ متری دارم که اجاره میدهم .دولت پارسال گفته ۲۰ درصد اجاره بالا بره آقای رئیسی هم یکماه پیش گفتند تورم را کاهش داده اند و به ۴۰ درصد رسانده اند ولی ابلاغیه مالیاتی برای من آمده که ۱۷۰ درصد افزایش نسبت به پارسال دارد اینهمه ظلم وبیعدالتی در این دولت در طول تاریخ بی‌سابقه است.
دولت و شهرداری بابت چه چیزی عوارض و مالیات دریافت می کنند؟ که خدمات بدهند اگر ندهند دریافت مالیات هم غیر قانونی و هم غیر شرعی است یعنی چه؟!! خودتان بگویید چی؟؟!!
در جاده ها هزاران چاله و چوله حادثه ساز است و انگار هیچ مسئولی از جاده رد نشده که ببیند هزاران سرعت گیر بدون علامت (معنی و هدف از آن چیست خدا می داند) هوا آلوده، فقرا در حال گدایی و زباله گردی بیماران صعب العلاج رها بدون حمایت...خدمات عمومی تعطیل...تسهیلات حمایت از اشتغال و صنعت به طرز موذیانه ای نمایشی و در حد حرف....دولت واقعا بابت چه خدمتی مالیات می خواهد؟ اقلا دو تا سرویس بهداشتی غیر بهداشتی در مراکز عمومی می ساختند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
خب خودت گفتی اینها همه غیر شرعی و حرومه دیگه. بانک ها ربا خواری میکنند، دولت این همه حق مردم رو میخوره، برخی! از مسولان حق خوری میکنند و ...اینها هیچ کدوم نشان از اینکه یک کشور اسلامی هست نداره ولی بحث موی زنان که میشه، همه رگها میزنه بیرون که مملکت اسلامیه! نباید مو بیرون باشه!!
اون دزدی و دروغ که از واجبات اسلام هست رو گذاشتن کنار و چسبیدن به چیزی که در اسلام اجباری نیست!
خرج کشورهای دوست و همسایه میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
پس اون 4000 آقازاده ای که در انگلیس درس میخونن و عشق و حال میکن چی؟ نه اتفاقا بیشتر پول خرج کشورهای غیر دوست میشه
اول باید مالیات متناسب با درآمد افراد اخذ شود. تنها قشری که درست مالیات می پردازند کارمندان دولت هستند. دیروز برای یک مشکل قلبی به پزشک معروفی در شیراز مراجعه کردم. مریض با مشکل قلبی باید از 4 طبقه پایین و بالا رود و هزینه های آنجنانی را توسط خودپرداز به کارت پزشک منتقل کند تا ایشان مالیات نپردازند. واقعا هیچ جای دنیا پزشکان چنین مال پرست و بازاری نیستند. هر اشتباهی هم کنند مصون هستند. سواد هم که هیج
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
ديوار بخش خصوصي از همه كوتاه تر است ! اگر پزشكان ماليات زياد بدهند به تو چه مي رسد پدرجان ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
بدبختی همینه که مردم ایران نمیگن ما باید ثروتمند شویم میگن چرا اون ثروتمنده رو مالشو ازش نمیگیری مثل من بدبخت بشه.خلایق هرچه لایق.
با سلام، دوستان تمامی مسائل را درست و شفاف توضیح دادند، اما سوال من اینه که طبق قانون و آموزه های دینی ما حق بیت المال و انفال و در آمدهای نجومی نفت و گاز و پتروشیمی و معادن و منابع با ارزش کشور ( طلا ، مس ، آهن و ... ) که درآمدشان و سودشان چندین برابر نفت و گاز است چه می‌شود و چرا سهمی به مردم داده نمی شود ؟، فقط باید از مردم انواع مالیات و عوارض بگیرید و پایه های جدیدی را هر روز خلق کنید ؟.

آن یارانه ای را هم که به مردم دارید می دهید، قطره ای از اقیانوس سودهای کلان و افسانه ای شما نیست، من می گویم این همه فشار و گرفتاری ایجاد کردن برای مردم ، برای همه شما عواقب و گرفتاری خواهد شد ( مریضی و ... ).
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
برادر من تا وقتی رانت و رانت خواری وجود دارد انفال مال یک عده خاص است و چیزی به مردم نمی رسد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
آفرین. اون یارانه رو که اولا به همه نمیدن و به بعضیا میدن. بعدشم که مبلغش 1 دلار هست! و یک سطل ماست هم نمیشه باهاش خرید!!
همه چیزا رو دولت با تورم افزایش داده ولی همون یارانه اندک رو نه !!
با خوشگل كردن اسم باجگيري به ماليات ، دل مردم با آن خوب نمي شود . هميشه چيزهايي كه ذات آن براي مردم ناراحت كننده است با تغيير اسم به خورد مردم داده مي شده است : مثلا روشندل به جاي كور ، مدرسه غيرانتفاعي بجاي مدرسه پولي ، كشور در حال توسعه بجاي كشور عقب افتاده همگي بجاي آنچه كه خودمان مي دانيم . آقايان كه معتقد به اسلامي كردن همه چيز هستند ، در اين يك مورد غربي مي شوند و در گرفتن ماليات استناد به غرب مي كنند اما در هنگام دادن خدمات ، اصلا غرب را قبول ندارند : ماليات اسلامي ، خمس و زكات بوده و ماليات دولتي در فقه اسلامي به رسميت شناخته نمي شود .
مردم؟؟؟کدوم مردم ؟؟؟اینا مردم فقط برای انتخابات ادم حساب می کنن.
همانطور که شفافیت آرای نمایندگان و حقوق مدیران به حاشیه رفت این هم یک مدت درباره اش صحبت و به حاشیه می رود
در این کشور یک عده هستند که علاقه ندارند همه چیز شفاف شود و ممکن است در هر لباسی باشند
این جماعت دنبال منغعت خودشان و رانت هایی هستند که نصیب خودشان و دوستان و ... می شود
مرگ و لعنت بر کسی که جلوی شفافیت و آمار دقیق و شفاف را بگیرد
باید خروجی مصارف مالیات بطور دقیق به اطلاع مردم برسد تا مردم با جان دل مالیات بدهند و آنرا وظیفه شرعی و انسانی خودشان بدانند
باید سیستمی وجود داشته باشد که تشخیص دهد هر کس سودی نصیبش می شود را تشخیص و مالیات را در همان نقطه کشف سود از او بگیرد
مالیات تنها وسیله ای است که اگر درست اجرا شود هم فاصله طبقاتی را از بین می برد و هم باعث توسعه می شود و هم مشکلات را حل می کند
مالیات مردم جهت اربعین در عراق هزینه میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
من راضی نیستم
اخیرا برخی واحد های درآمدزا از بانک ها دستگاه ATM می گیرند تا مشتریان راحت تر کارت به کارت کنند و مالیات نپردازند
مالیات را فقط قشر مظلوم کارمند، کارگر و بازشستگان می دهند که جلوتر از همه از حقو ق های ناچیز آن ها کسر می شود.
رعیت حق سوال پرسیدن درباره مالیات رو نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
متاسفم که خودتو رعیت میدانی
اینها از جاده ها عوارض می گیرند
پول آب را از ما می گیرند
پول برق هم می گیرند
پول تلفن و اینترنت هم می گیرند
پول عوارض خودرو را می گیرند
پول فاضلاب می گیرند
پول عوارض نوسازی می گیرند
پول انتقال زباله را می گیرند
از پسماند آب درآمد کسب می کنند
از ضایعات زباله ها درآمد کسب می کنند
از انفال و نفت و گاز و معدن درآمد دارند
از زکات و خمس و صدقه و نزورات و موقوفات درآمد دارند
از خرید و فروش خانه و ماشین مالیات می گیرند
از تجارت مردم مالیات می گیرند
از هر خدمتی که ارائه می دهند پول می گیرند

این همه مالیات و درآمد دولت کسب می کند اما باز هم کسری بودجه دارد و پول چاپ می کند و مردم باید شاهد تورم باشند

من نمی دانم در اروپای بدون نفت و گاز و بدون خمس و زکات ونذورات و صدقات هم چنین بساطی وجود دارد؟ که اخیرا بعد از بحران گاز و جنگ اکراین شاهد تورم منفی ۲ است

معلوم نیست که این پول ها کجا می رود و در جیب چه کسی سرازیر می شود
کشور صاحب ندارد مدیر درست و حسابی ندارد وگرنه درآمد به اندازه کافی است
همانطور که دولت ها از منابع انسانی نمی توانند درست استفاده کنند از منابع مالی هم نمی توانند درست استفاده کنند
اگر شهدای ما هم زنده شوند با اطمینان می گویم همین حرف هایی که ما می زنیم را می زدند و آنها اسلام را در گره گشایی از کار مردم می دیدند و از اسلامی که نتیجه اش بی عدالتی و فشل بودن و یلخی بودن است بیزار بودند
ما سالهاست میدانیم ، عنوان این مطلب یه جورایی مشکوکه ، ظاهرا دارید جاده صاف میکنید
این کشور نیاز به یک مدیر لایق و شایسته و درستکاری دارد که فقط تمرکزش روی نیاز مردم باشد از عملکرد چنین مدیری نهال معنویت هم رشد خواهد کرد

نمی گویم که در سیستم ما آدم لایق وجود ندارد اما برایند مدیریت فعلی کشور به جای نیاز مردم تمرکزش روی سیاست و ایدوئولوژی است و ای کاش ایدوئولوژی منطبق با چیزی بود که در دین واقعی است ایدوئولوژی که از پول حرام و خصومت و افراط تغذیه کند فقط بدرد عده ای می خورد که از معنویت می خواهند کسب درآمد و یا لباسی برای خود بدوزند

برخی ها اعتقاد دارند که نیست اما همیشه به خاطر داشته باشد که از جو جو بروید و ازگندم گندم بروید
کشوری که پول ملی آن طی ۳ سال ۱۵ برابر افت کند نشان می دهد که حتما عامل آن مدیران ناشایست است
کشوری که سود دلالی و احتکار از سود تجارت حلال بیشتر باشد و بورسش فشل است حتما دچار مدیریت و سیستم خراب است
مالیات خرج شیرینی و کیک و شربت و چلوکباب خودی ها میشه
این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر دولت در راستای شفاف‌سازی اعلام کند که مالیات‌های گرفته شده برای افزایش رفاه عمومی هزینه می‌شود، بدون شک، انگیزه‌ی پرداخت مالیات توسط فعالان اقتصادی افزایش پیدا می‌کند.
ایشان هنوز نمیدانند که مردم باید خدمات و رفاه عمومی را مشاهده و با پوست و گوشت خود احساس کنند نه اینکه اعلام هزینه کرد باعث ایجاد رفاه عمومی خواهد نمود!!!!!
ضمن اینکه نماینده محترم ایکاش قبل از زمان ارایه اظهارنامه مالیاتی مصاحبه و انتقاد داشت.
من یک توصیه جدی به مسولان دارم: اینکه قسمت نظرات تابناک و عصر ایران و کلا سایتهای دیگه و حتی کانال ها رو جمع کنن و مطالعه کنن تا متوجه بشن در بطن جامعه چه خبره و از چرت و پرت گفتن هایی مثل اینکه 99 درصد مردم حرف ما رو میزنن یا موافق فلان قانون ما هستند و ... بردارن و بفهمن چه خبره!
الان خودشون دارن میگن که این وی پی ان هایی مجانی داره اطلاعات گوشی مردم رو رصد میکنه. خب من عادی که 4 تا جوک تو گوشیم داریم یا همین مطالب انتقادی رو بعضا مینویسم به چه دردشون میخوره؟! اتفاقا اونها همین ها رو رصد میکنن ببینن درد مردم چیه؟ مردم روی چیا حساس هستند و نقطه ضعف یا قوت مردم چی هست تا روش برنامه ریزی کنن. ولی ظاهرا مسولان ما فقط صدا و سیما میبینن که از نظر اون همه جا آباد هست و همه مردم راضی و خوشنود هستند!!!
واقعا روی این مجلس حساب میکنید ؟!!!
همه برابرند اما بعضی برابرترند
زمانی که مبلغ یک میلیارد تومانی معافیت خودرو اعلام شد , خودرو من ارزشش نهصد میلیون تومان بود و من خوشحال که مالیات به این خورو تعلق نگرفته و نخواهد گرفت اواسط 1400 قیمت خورو تا یک و دویست بالا رفت جالب است که مبلغ 375 هزار تومان مالیات بهش تعلق گرفت,درطول 1401 مبلغ این خودرو به یک و پانصد رسید و مالیاتی برابر با دو میلیون هفتصد و هشتاد مالیات بهش تعلق گرفته ,خلاصه جالبه در زمان ابلاغ مصوبه مالیات از خودرو مالیاتی تعلق نمیگرفته و بر اثر تورم مالیات بهش تعلق گرفته بعبارتی من باید مالیات تورم بدهم یعنی ندانم کاری دولت گردن ملت است البته برای 402 سقف معافیت سه میلیارد تعیین شده که الان هم از مالیات معاف هستم ,این نوعی درهم ریختگی قانون هست و اداره مالیات از این فضای مبهم قانون سو استفاده میکند نتیجه اینکه سال به سال خودرو من علیرغم استهلاک لوکس تر میشده و ما بی خبر,(کافیست به مبالغ مالیات در دو سال توجه شود) الان دوباره شل کردم اما مطمین نیستم تو گنجه چی قایم کردن برامون
اخیرا در سامانه مالیات مشاهده شده ،تنها اپارتمان مالکیت در منطق سعادت اباد- که از تاریخ ۲۵/۱۰/۱۳۹۷ تا کنون در اختیار مستاجر بوده، متاسفانه مالیات خانه خالی ثبت شده. در ثبت مالیات متاسفاه کد پستی درج شده اشتباها متعلق به طبقه ۵ همین ساختمان می باشد. از انجایکه این اپارتمان دارای کنتور برق به شناسه ......می باشد بستن مالیات بدون تحقیقات اصلح نمی باشد. . ضمنا ملک در سامانه ثبت شده است.این هم یک روش کشور گردانی با نارضایتی
دانستن برای زمانی که کاری از دست مردم بربیاد وقتی تاثیری نداشته باشه دانستن وندانستن همون بهتر که ندانند چه بلایی در سر اموالشان میاید .
مالیات صرفه ولخرجی های بی ربط دولت و مسئولین می شود.
چرا از صندوق های خیریه که بیشترشدن مرکز پولشویی و فرار مالیات و دلار فروش ودلال مالیات گرفته نمیشه
مردم باید بدانند مالیاتی که می‌پردازند، کجا خرج می‌شود؟
چه مردم پررو شدند ها . یعنی چی مردمی که مالیات میدهند باید بدانند پولشان کجا خرج میشود v
آیا نباید مالیات در کشور به اندازه خط فقر، میزان دارائی ها و استفاده از امکانات کشور از مردم اخذ شود چرا کارمند و کارگر با حقوق زیر خط فقر که مسکن هم ندارد و مستاجر است باید مالیات پرداخت کند؟!! چرا کسی که چندین خانه و ماشین دارد به اندازه لازم مالیات پرداخت نمی کند!!!!الان در جیب یک نفر از ما هم هزار تومان نقد پیدا نمی شود آیا نباید به اندازه میزان درآمد و دارائی ها و استفاده از امکانات کشور از مردم مالیات گرفته شود! الان قیمت یک متر مسکن در شهر کوچک بالای 25 میلیون تمان است اما معافیت معالیاتی حقوق کارگر و کارمند 10 میلیون در ماه هست!! هر مالیاتی هم که بر قشر مرفه جامعه بسته می شود به دلیل عدم ایجاد بسترهای لازم توسط دولت از قشر فقیر و متوسط جامعه گرفته میشود!! چه قشر از جامعه انقلاب کرد چه قشری از جامعه در جنگ شرکت کرد! لطفا به داد قشر فقیر جامعه برسید قشر متوسط که نابود شد!
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی