بازدید 2201

افزایش قیمت نفت برای پنجمین هفته متوالی/ رونق به بازار طلای سیاه باز می‌گردد؟

طلای سیاه امروز با قیمت 84.29 دلار در هر بشکه وارد بازار شد. رقمی که پنچمین هفته صعودی را برای بازار این محصول رقم زد. حتی به گفته برخی کارشناسان با توجه به کاهش عرضه نفت، بازار در آینده شاهد رشد بیشتر قیمت برای طلای سیاه خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۸۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷ 29 July 2023

نفت خام ارزان شد – تجارت‌نیوز

به گزارش تابناک اقتصادی، قیمت طلای سیاه امروز با کاهش 0.17 دلاری به 84.29 دلار در هر بشکه رسید. این پنجمین هفته متوالی است که طلای سیاه در مسیر صعودی حرکت می‌کند.

با اعلام افزایش نرخ بهره آمریکا در روز پنجشنبه (5 مرداد 1402) انتظار می‌رفت روند صعودی طلای سیاه کندتر یا متوقف شود. اما به عقیده کارشناسان گویا نگرانی سرمایه‌گذاران بین‌المللی درباره کاهش عرضه و رشد تقاضا تا پایان سال 2023 میلادی مانع از بروز چنین رخدادی شد. 

رونق به اقتصاد چین بازمی‌گردد؟

همزمان با تصمیم کاهش عرضه از سوی ائتلاف اوپک پلاس که در اوایل ماه جاری اعلام شد، سیاست‌گذاران در چین متعهد شدند که پس از رشد ضعیف دومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه دوم، اقدامات محرک را برای تقویت بهبود پس از کووید افزایش دهند. همین موضوع طلای سیاه را وارد فاز صعودی کرد و افزایش 13 درصدی قیمت در ماه جاری برای این محصول به ثبت رساند.

دارن وودز، رئیس اکسون موبیل، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که انتظار دارد تقاضای نفت در سال جاری و سال آینده رکورد بزند. شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز نیز روز جمعه اعلام کرد، تعداد دکل‌های حفاری نفتی ایالات متحده در این هفته با یک مورد کاهش به 529 سکو رسید که پایین‌ترین میزان از مارس 2022 است. 

این هشتمین هفته متوالی است که تعداد دکل‌های حفاری فعال نفت و گاز آمریکا کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر تعداد سکو‌های نفتی فعال ایالات متحده با افت هشت دکل به 529 دکل رسیده است؛ رقمی که کمترین میزان از مارس ۲۰۲۲ به شمار می‌آید.

تحلیلگران بازار انرژی بر این باورند که علت اصلی کاهش دکل‌های حفاری فعال در آمریکا  این است که تولیدکنندگان از زمان رکود سال ۲۰۲۰ و به دلیل کاهش قیمت نفت و گاز، کنترل شدیدتری بر هزینه‌ها داشته‌اند.

عربستان قیمت نفت را افزایش می‌دهد؟

تحلیلگران کامرزبانک هم گفتند که با توجه به کاهش ذخایر آمریکا و کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای نفت توسط عربستان سعودی، شواهد مربوط به کاهش عرضه نفت تا پایان امسال تشدید شده است.  به گفته پنج تحلیلگر، انتظار می‌رود عربستان کاهش تولید داوطلبانه نفت را برای یک ماه دیگر تمدید کند تا حمایت بیشتری از بازار نفت به عمل آورد.

بانک گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد که قیمت طلای سیاه تا پایان سال جاری میلادی به ۸۶ دلار در هر بشکه می‌رسد. دان استرویون، دبیر بخش تحقیقات بازار نفت گلدمن ساکس، طی مصاحبه‌ای گفت: ما انتظار کمبود شدید عرضه نفت به بازار جهانی در نیمه دوم سال جاری را داریم.

با این حساب بروز ناترازی در بازار عرضه و تقاضای نفت اجتناب‌ناپذیر است و تا این لحظه چشم‌انداز طلای سیاه صعودی متصور می‌شود. مگر آنکه رخداد غیرمنتظره‌ای باعث تغییر روند پیش‌بینی شده شود!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی