برای فرزندان خود چه سهامی را بخریم؟

یکی از راه‌های پس‌انداز سودآور برای فرزندان سرمایه‌گذاری است. در حال حاضر بورس یکی از بهترین و سودآورترین سرمایه‌گذاری‌ها در بلندمدت به حساب می‌آید و یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با نبض بورس بهترین سهام برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت را معرفی کرده است.
کد خبر: ۱۱۸۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷ 30 July 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، سرمایه‌گذاری یکی از راه‌های حفظ ارزش پول و پس‌انداز است. اگر سرمایه‌گذاری درست انجام شود پس انداز فرد پس از گذشت چند سال چندین برابر خواهد شد و همچنین در برابر تورم به عددی قابل توجه خواهد رسید. اما باید توجه داشت که همه بازار‌ها در برابر تورم مقاوم نیستند و ممکن است سرمایه‌گذاری در یک بازار پرخطر باعث از بین رفتن سرمایه و پس انداز فرد شود.

یکی از ساده‌ترین و بهترین راه‌های حفظ و سودآوری پس انداز، سرمایه‌گذاری در بورس است. بازار سرمایه تنها بازاری‌ست که می‌تواند در تمام روند‌های اقتصادی سودده باشد و در مقابل تورم بایستاد. در نتیجه سرمایه‌گذاری درست در این بازار می تواند پس انداز هر فرد را پس از گذشت چند سال چند ده برابر کند.

نکته قابل توجه اینجاست که لازمه هر سرمایه‌گذاری دانش است و اگر فردی دانش سرمایه‌گذاری در بورس را ندارد باید به سراغ صندوق‌های سرمایه‌گذاری که ریسک کمتری دارند برود. 

برای فرزندان خود چه سهامی بخریم؟

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با نبض بورس اظهار کرد: خرید سهم برای فرزندان در دید بلند مدت است. در بلند مدت بخش عمده‌ای از سود سرمایه‌گذاران از محل سود تقسیمی یا DPS است و در کنار آن بخشی از سود مربوط به افزایش سرمایه‌هاست، کمتر به Capital Gain توجه می‌کنند؛ چون دید بلند مدت است و سهامداران می‌خواهند سهام را خرید و نگهداری کنند.

وی ادامه داد: با این دید سهامداران باید به سراغ سهام پرپتانسیلی که نسبت قیمت به سودشان P/E عدد پایینی باشد و بتوانند سال به سال در مجامع سود خوبی را به دست بیاورند تا از محل سرمایه‌گذاری مجدد آن سود‌ها نیز مجدد سود کسب کنند. این موضوع با اهمیتی است که نماد‌های DPS محور بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد در این حوزه. در کنار این موضوع افزایش سرمایه‌ها نیز مهم است.

کدام صنایع را بخریم؟

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه کدام صنایع برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند اظهار کرد: صنایع و شرکت‌های مختلفی شامل این خصوصیات مطرح شده می‌شوند. صنعت پتروشیمی، برخی از هلدینگ‌های فعال در صنایع پتروشیمی، صنعت فلزات و برخی از شرکت‌ها در فلزات غیرآهنی، برخی از شرکت‌ها در سایر صنایع نیز ارزنده هستند.

خبری‌زاد تاکید کرد: هر چه P/E و P/D پایین‌تر باشد برای سرمایه‌گذاری بلند مدت نیز مناسب است.

وی توضیح داد: در کنار این‌ها نیز اکنون گزینه‌های سرمایه‌گذاری نسبت به گذشته جذاب‌تر شده است؛ اکنون ما یک سری صندوق داریم که قابل معامله هستند و گزینه‌های جذاب‌تری برای سرمایه‌گذاری بلند مدت محسوب می‌شوند. این صندوق‌ها انواع مختلف دارند و اگر افراد بخواهند ریسک کنند صندوق‌های سهامی و صندوق‌های سهامی بخشی که در بخش‌های مختلف فعال هستند. در کنار آن صندوق‌های مختلط وجود دارند که این صندوق‌ها ریسک کمتر و بازدهی خوبی دارند.

این کارشناس بازار سرمایه در نهایت تاکید کرد: اگر بخواهند روی سهام سرمایه‌گذاری کنند سهامی که P/E و P/D پایین‌تری دارند گزینه مناسبی هستند، اما اگر دانش سرمایه‌گذاری نداشته باشند از ابزار‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم یعنی صندوق‌ها استفاده کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی