بازدید 8782

برکناری دو مسئول ارشد بهزیستی استان بوشهر در پی افشای ضرب و شتم معلولان/ تکمیلی: مدیرکل استان هم عزل شد

از جمله نکات مهم دیگری که در اطلاعیه اخیر آمده، تاکید بر این نکته است که تیم حقوقی بهزیستی استان نیز به منظور احقاق حقوق افراد آسیب دیده و مقیم مرکز موضوع پیگیری شکایت از عاملان این اتفاقات را بصورت ویژه در دست کار خود قرار داده.
کد خبر: ۱۱۸۶۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶ 07 August 2023

پس لرزه‌های انتشار فیلمی دردناک از مرکز نگهداری معلولان نیلوفر آبی ادامه دارد.

به گزارش «تابناک»، در پی افشای ضرب و شتم معلولان در مرکزی غیردولتی در استان بوشهر، سازمان بهزیستی که پیشتر با صدور اطلاعیه‌ای تعطیلی این مرکز را خبر داده بود، حالا اطلاعیه تازه‌ای صادر و بر اتخاذ تصمیماتی تازه تاکید کرده است.

بر اساس این اطلاعیه، در پی رویداد رقم خورده و رسانه‌ای شده، تیمی ویژه برای بررسی و ارزیابی ابعاد ماجرا اعزام گردیده و در نهایت دو نفر از مسئولین ارشد بهزیستی استان بوشهر به دلیل اهمال در وظایف محوله به ویژه از بعد نظارتی، از کار برکنار شدند.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

به دستور رئیس سازمان بهزیستی کشور تیم ویژه بررسی، متشکل از معاون امور توانبخشی و مدیرکل بازرسی سازمان بهزیستی کشور بلافاصله به استان بوشهر جهت بررسی ابعاد مختلف این اتفاق تلخ و ناگوار اعزام شدند.

در همین راستا و پس از رای کمیسیون نظارت بر مراکز ماده ۲۶ استان (که در روز پنجشنبه و پیش از انتشار عمومی فیلم صورت گرفته بود) مبنی بر لغو مجوز فعالیت مرکز نیلوفران آبی، با نظارت تیم ویژه اعزامی و مددکاران استان کار انتقال افراد دارای معلولیت مقیم مرکز به سایر مراکز استان آغاز شد و ظرف چند روز آینده همه ۱۰۴ مددجوی این مرکز منتقل خواهند شد.

تیم حقوقی بهزیستی استان نیز به منظور احقاق حقوق افراد آسیب دیده و مقیم مرکز موضوع پیگیری شکایت از عاملان این اتفاقات را بصورت ویژه در دست کار خود قرارداده است.

همچنین تیم ویژه اعزامی از ستاد بهزیستی کشور با حضور در استان و مرکز یاد شده به بررسی کامل دلایل، مستندات و شواهد در این خصوص پرداختند و بر این اساس به دلیل اهمال در نظارت صحیح و عدم رعایت دستورالعمل‌های تخصصی و نظارتی ابلاغ شده، معاون امور توانبخشی و مسئول بازرسی و مدیریت عملکرد استان برکنار شدند.

سازمان بهزیستی کشور به منظور صیانت از حقوق و حفظ کرامت آحاد جامعه هدف نهایت تلاش و اهتمام خود را به کار خواهد بست.

تکمیلی: مدیرکل استان بوشهر هم عزل شد

رئیس سازمان بهزیستی کشور با توجه به اتفاقات اخیر در مرکز نگهداری معلولان، مدیرکل بهزیستی استان بوشهر را برکنار کرد.

در گزارش منتشر شده در این باره در پرتال بهزیستی آمده: نظر به گزارشات واصله و بررسی‌های صورت گرفته و با توجه به اینکه سازمان بهزیستی در جهت صیانت از جامعه هدف معزز با هیچ فردی در هر سمت و جایگاهی مماشات ندارد با تکمیل گزارشات واصل شده و احراز ضعف در نظارت بر مراکز و قصور مدیریت بهزیستی استان، رئیس سازمان بهزیستی کشور در حکمی مدیرکل بهزیستی بوشهر را برکنار کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۵
چرا نمیگید کارکنان اون مرکز ( از جمله ضارب) از اتباع خارجی ( افغان) هستند؟ اتباع غیر مجازی که در باطن دشمن ایران و ایرانی هستند ومتاسفانه کارفرما بدلیل عدم پرداخت ییمه و دستمزد کمتر از اونها استفاده میکنه. تا کی باید شاهد حضور ملیونها اتباع غیر مجاز در کشور باشیم که مشکلات مختلف برای ایران ایجاد کردند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
متاسفانه همین کارفرماها به بهانه اینکه ایرانیها کار نمیکنند و در اصل برای نفع شخصی خودشون بشدت از حضور افغانها در ایران دفاع میکنند درصورتیکه این کار . خیانت به ایران و ایرانی است
هرکجا غیر ایران بود مسئول بالاتر مثل وزیر یا رییس سازمان مربوطه ضمن عذر خواهی سریعا استعفا میداد ولی اینجا چند تا مدیر میانی را برکنار و تمام!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
يك جاي ديگر مديرشان كردند
ناشناس
| Canada |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
هردو بزودی با پست جدید برمی‌گردند.باید معلولین را اخراج کنند
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
اگر تو ژاپن بود، این مدیر مسئول بی گفتگو خودکشی می‌کرد ولی صد افسوس
نشاید که نامت نهند آدمی

اینها سزاوار اعدام و مجازاتهای سنگین هستن. در دستورات اسلام آدم حق نداره که با حیوانات هم چنین برخوردهای بکنه
بايد همه اون ضاربان بعلاوه مسولين دستگير بشن
بزرگ ترین افت کشور عدم نظارت و در یک کلام سو مدیریت است
دروغ پشت دروغ ! اولش گفتن که اتفاق مال پارسال بوده و همون موقع اخراح و تغقیب قضایی شده و مرکز هم بسته شده ! حالا میگن تا چند هفته آینده
اگر افشا در فضای مجازی نبود و فشار مردم در شبکه های مجازی

به جرات می‌توان گفت ، این عزل مقامات رُخ نمی داد.
اگر فضای مجازی نبود کسی متوجه نمی شد .
فضای مجازی مچ خلاف کار ها را می گیرد
برای همین هم مخالف زیاد دارد
چرا دوربین ها به دایره حراست لینک نشده است ؟؟؟؟ مدعی العموم میبایست بر علیه مدیر کل بهزیستی و مسئول حراست اعلام جرم نماید
زنده باد فضای مجازی.
مدیر کل رو برکنار و در یک استان دیگر مشغول به کار میکنن
یکی از مشکلاتی که در چند سال اخیر گریبان مراکز نگهداری معلولین رو گرفته فاصله بسیار زیاد هزینه مراکز با یارانه پرداختی دولت به مراکز است. هر چه فاصله بیشتر بشه قطعا خدمات ارائه شده کوچکتر میشه.
وزیر رفاه باید استیضاح شود ظاهرا این روال فراگیر است
خیلی ناراحت کننده هست چه بکویم
به نظر من مديران ساير دستگاه ها نيز به نوعي ديگر با سوئ مديريت ،مردم زير دست خود را كتك مي نند و از حق شان محروم مي كنند.
متاسفانه اکثر مدیرکل های بهزیستی از دولت قبل تاکنون عوض نشدن بعضا بعضی هاشون 6 ساله مدیر کلن و مشکل اصلی نظارت ناکافی به مراکز خصوصی است متاسفانه اینگونه مراکز غالبا به اسم فامیلها و دوستان مدیران کل یا معاونین و روئسا بوده و نظارت کافی نمیشه به نظرم باید مجلس یک نظارت کلی بر مراکز بهزیستی داشته باشه و الا احتمال اینکه تو این مراکز فاجعه به بار بیاید زیاده
چرا این معلولان بوشهری رو آوراه استانهای دیگه می کنید. خانواده ی آنها چطور بهشان سر بزنند. بجای اینکه کارکنان و مدیر آنجا رو عوض کنید، کلا اونجا رو می بندید و همه رو به استانهای دیگر منتقل می کنید؟ درسته این کار؟
اگر فیلمش در نمیومد چه اتفاقی میفتاد؟سر چند تا از بنده های خدا این بلا میومد؟؟؟؟؟.
حالا متوجه میشیم چرا با فضای مجازی مخالفن!!!!!
چرا وزیر بی کفایت و رئیس سازمان بهزیستی برکنار نشدند؟خودی هستند همه ؟ و با پست بهتر در یک استان دیگر بر می گردند....و مجلسی که هیچ نظارت عالیه ای جز ادعا و رانت خواری ندارد و هیچ کجای امور نیست....چرا صدا و سیما پخش نمی کند فیلم سالمندان کانادا را چند ده مرطبه اتلوزیون پخش کردید چرا حالا پخش و پیگیری نمی کنید...خودی هستند !
خداوند سایه فضای مجازی را بر سر مسئولان کشور مستدام بدارد؟
عزل كدومه يه سمت و مقام مهمتر بهشون ميدن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست