بازدید 2812

دستور رهبر کره‌ شمالی برای تولید موشک‌های بیشتر

در شرایطی که کره‌جنوبی و ایالات متحده برای مانورهای سالانه خودشان آماده می‌شوند، رهبر کره‌شمالی خواستار افزایش تولید موشک برای کمک به تضمین «قدرت نظامی مقاومت‌ناپذیر» و آمادگی برای جنگ شد.
کد خبر: ۱۱۸۷۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲ 14 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از رویترز،‌ کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی این دستور را حین بازدید روزهای جمعه و شنبه از کارخانه‌های مهمات حساس مطرح کرد که موشک‌های تاکتیکی، سکوهای پرتاب موشک، خودروهای زرهی و گلوله‌های توپخانه تولید می‌کنند.

این بازرسی میدانی، تازه‌ترین اقدام او در سرکشی به کارخانه‌های اسلحه‌سازی به شمار می‌رود؛ جایی که او دستور تولید انبوه تسلیحات را صادر کرد. این اقدامات چند روز پیش از آغاز رزمایش‌های سالانه کره‌جنوبی و ایالات متحده انجام می‌شوند که پیونگ‌یانگ آنها را تمرینی برای جنگ می‌داند.

براساس گزارش خبرگزاری مرکزی کره موسوم به کی‌سی‌ان‌ای، کیم به «هدف مهمی برای افزایش چشمگیر ظرفیت تولید موشک برای پاسخگویی به نیازهای واحدهای نظامی توسعه‌یافته و تقویت‌شده خط مقدم» اشاره کرد.

او گفت: «سطوح کیفی آمادگی‌های جنگی، به توسعه صنعت مهمات بستگی دارد و این کارخانه مسؤولیت بزرگی در تسریع آمادگی‌های جنگی ارتش ما دارد.»

در گزارش کی‌سی‌ان‌ای آمده است که کیم جونگ اون در کارخانه‌های دیگر، یک خودروی زرهی جنگی جدید را بازرسی کرده و آن را به حرکت درآورد و پیشرفت‌های اخیر در نوسازی خطوط تولید گلوله‌های پرتاب برای چند موشک کالیبر بزرگ را ستود.

او گفت که «نیاز بسیار فوری برای افزایش تصاعدی» تولید چنین موشک‌هایی برای تقویت واحدهای توپخانه خط مقدم وجود دارد.

کیم افزود: «ارتش ما باید به طور کامل قدرت نظامی مقاومت‌ناپذیر و آمادگی راسخ برای مقابله با هر جنگی در هر زمانی را تضمین کند تا دشمن جرات استفاده از زور را نداشته باشد و در صورت انجام آن نابود شود.»

کره‌جنوبی و ایالات متحده امروز دوشنبه اعلام کردند که رزمایش تابستان اولچی فریدم گاردین را از ۲۱ تا ۳۱ اوت برگزار خواهند کرد تا توانایی خود را برای پاسخگویی به تهدیدات هسته‌ای و موشکی در حال تحول کره‌شمالی بهبود بخشند. کره‌شمالی مانورهای نظامی این متحدان را به عنوان تمرینی برای جنگ هسته‌ای دانسته و محکوم کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست