بازدید 10457
با تحولات منطقه و جهان

تشکیل اتاق جنگ در کاخ سفید همزمان با طرح استیضاح بایدن / دیدار رهبران حماس و جهاد اسلامی با سید حسن نصرالله / کشته شدن سه سرباز ارمنی در درگیری با نیرو‌های باکو / اعلام حکومت نظامی نیرو‌های قسد در شرق سوریه

تشکیل اتاق جنگ در کاخ سفید همزمان با طرح استیضاح بایدن، دیدار رهبران حماس و جهاد اسلامی با سید حسن نصرالله، کشته شدن سه سرباز ارمنی در درگیری با نیرو‌های باکو، اعلام حکومت نظامی نیرو‌های قسد در شرق سوریه و شلیک چند موشک کره شمالی به سمت دریای زرد، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۹۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵ 02 September 2023

تشکیل اتاق جنگ در کاخ سفید همزمان با طرح استیضاح بایدن/ دیدار رهبران حماس و جهاد اسلامی با سید حسن نصرالله/ کشته شدن 3 سرباز ارمنی در درگیری با نیروهای باکو/ اعلام حکومت نظامی نیروهای قسد در شرق سوریه

بین الملل تابناک: تشکیل اتاق جنگ در کاخ سفید همزمان با طرح استیضاح بایدن، دیدار رهبران حماس و جهاد اسلامی با سید حسن نصرالله، کشته شدن سه سرباز ارمنی در درگیری با نیرو‌های باکو، اعلام حکومت نظامی نیرو‌های قسد در شرق سوریه و شلیک چند موشک کره شمالی به سمت دریای زرد، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

تشکیل اتاق جنگ در کاخ سفید همزمان با طرح استیضاح بایدن

همزمان با تلاش جمهوری‌خواهان برای آغاز تحقیقات بر سر استیضاح جو بایدن و هشدار واشنگتن نسبت به پیامدهای این اقدام، کاخ سفید از تشکیل "اتاق جنگ" برای هرگونه واکنش تهاجمی خبر داد.

به گزارش تارنمای خبری هیل، روز گذشته، کاخ سفید اعلام کرد، چنانچه کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان استیضاح را پیش ببرد، این اقدام وی اساسا نوعی برانگیختن حزب جمهوری خواه علیه دولت جو بایدن تعبیر می‌شود.

اظهارات کاخ سفید در پی هشدار مارجوری تیلور گرین عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا صورت می گیرد که گفت چنانچه مجلس به تحقیقات استیضاح رای ندهد، به بودجه دولت رای نخواهد داد. وی همچنین شرط دیگر رای دادن به بودجه پیشنهادی دولت را توقف تخصیص بودجه به اوکراین و حذف دستورهای مرتبط با ویروس کرونا عنوان کرد.

ایان سامز سخنگوی کاخ سفید در امور نظارت و تحقیقات در واکنش به اظهارات گرین، این اقدام را نوعی «شیرین‌کاری حزبی» خواند که توسط افراطی‌ترین و تندروترین اعضای آن هدایت می شود.

وی سپس افزود: «اگر مک کارتی، از این کار برای برانگیختن جناح راست استفاده کند، یک بار برای همیشه ثابت خواهد کرد که استیضاح بی‌اساس بوده و با انگیزه سیاسی و بدون هیچ سند و مدرکی انجام می گیرد.»

هرچند مک کارتی در مصاحبه ای با یک پایگاه خبری متعلق به جناح راست به نام "برایت بارت نیوز" گفت که هرگونه تحقیق بر سر استیضاح بایدن از طریق رای گیری رسمی در مجلس نمایندگان آغاز خواهد شد و نه بر اساس خواسته یک نفر. وی سپس تاکید کرد، این اقدام با بازگشت نمایندگان از تعطیلات در ماه سپتامبر (۱۰ شهریور ۹ مهر) آغاز می شود.

سامز با استناد به سخنان کن باک، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان که استیضاح را هدفی جذاب توصیف کرده بود و یک قانون‌گذار ناشناس دیگر که در گفت و گو با شبکه خبری "فاکس نیوز" گفت که مک کارتی می خواهد، از موضوع استیضاح برای انحراف افکار عمومی استفاده کند، خاطرنشان کرد: جمهوری خواهان مجلس نمایندگان زمان و میلیون ها دلار از جیب مالیات دهندگان برای تحقیقات در مورد تجارت خانوادگی بایدن هدر داده اند، اما هنوز هیچ مدرک مستدلی برای ادعاهای عجیب و غریب خود به دست نیاورده اند.

کاخ سفید پیشتر نیز در واکنش به هشدار گرین که گفته بود، تنها در صورتی به بودجه پیشنهادی دولت رای می دهد که مک کارتی استیضاح را پیش ببرد، از وی انتقاد کرد و وی را عضوی افراطی در حزب جمهوری خواه خواند.

کاخ سفید همچنین هشدار داد، تلاش جمهوری خواهان برای استیضاح بایدن نتیجه معکوس می دهد.

شبکه خبری "ان‌بی‌سی‌نیوز "نیز در مطلبی به نقل از یکی از دستیاران کاخ سفید نوشت که دولت با تشکیل یک اتاق جنگ متشکل از ۲۲ وکیل خود را برای هرگونه واکنش تهاجمی به استیضاح احتمالی بایدن آماده می سازد.

گفته می شود «اتاق جنگ» تیم بایدن به گونه‌ای طراحی شده که استیضاح و دیگر تحقیقات به رهبری جمهوری‌خواهان محصور شود و مقامات دولت بدون غرق شدن در جزئیات تحقیقات در حال انجام، بر انجام وظایف تمرکز کنند.

تلاش جمهوری خواهان برای استیضاح بایدن در پی طرح معاملات تجاری هانتر بایدن با همکاری پدرش و همچنین اتهاماتی شامل رشوه خواری، فساد مالی و هرگونه سوءاستفاده از قدرت در زمانی که سمت معاون اول رئس جمهور بر عهده داشت، بود.

دیدار رهبران حماس و جهاد اسلامی با سید حسن نصرالله

«زیاد النخاله»، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار کردند.

براساس گزارش امروز (شنبه) وبگاه «الاعلام الحربی» شاخه لبنان، سه طرف در این دیدار جدیدترین تحولات سیاسی بخصوص تحولات فلسطین را مورد بحث و برررسی قرار دادند و اوضاع کرانه باختری و تشدید اقدامات مقاومت در این منطقه و همچنین تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی را ارزیابی کردند.

بنا بر این گزارش، سران مقاومت تاکید کردند، موضع تمام اعضای محور مقاومت در خصوص مبارزه با دشمن صهیونیستی، اشغالگری‌ها و قلدری‌‌های این رژیم ثابت است و هماهنگی‌ها و ارتباط روزانه و دائم جنبش‌های مقاومت به‌ ویژه در فلسطین و لبنان به منظور پیگیری تحولات سیاسی، امنیتی و نظامی و اتخاذ تصمیم مناسب از اهمیت برخوردار است.

این دیدار در حالی برگزار شده است که دبیرکل حزب‌الله و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از دیدار با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو کرده بودند.

آخرین وضعیت فلسطین و بحران‌های چندلایه امنیتی و اجتماعی در داخل سرزمین‌های اشغالی از موضوعات مورد گفت‌وگو در این دیدار بود و سید حسن‌ نصرالله در این خصوص گفت: «امروز مقاومت لبنان و فلسطین در قوی‌ترین وضعیت قرار دارد و اگر از صهیونیست‌ها رفتاری مبتنی بر محاسبه خطا سر بزند، با واکنش پشیمان کننده مقاومت روبه رو خواهند شد.»

کشته شدن سه سرباز ارمنی در درگیری با نیروهای باکو

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد، سه سرباز این کشور در درگیری با نیروهای جمهوری آذربایجان کشته شدند.

 این وزارتخانه پیشتر گفته بود که چهار سرباز جان خود را از دست دادند؛ اما جمعه شب با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که یکی از این سربازان زنده است.

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد، مواضع نظامی این کشور در نزدیکی شهرک‌های استوک و نورباک در حدود هشت کیلومتری مرز جمهوری آذربایجان هدف قرار گرفتند.

این در حالی است که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گفت که نیروهای ارمنی حاضر در منطقه به مواضع این جمهوری شلیک و ارمنستان نیروهای بیشتری را به آنجا منتقل کرده است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان در سال ۲۰۲۰ یک جنگ تمام‌عیار شش هفته‌ای با یکدیگر داشتند که طی آن باکو توانست بسیاری از مناطقی را که از سال ۱۹۹۴ تحت کنترل ارمنی‌های مورد حمایت ارمنستان بود، باز پس بگیرد.

جمهوری آذربایجان از چند ماه گذشته، جاده لاچین – خانکندی (مرکز قره باغ) را با ادعای استفاده ارامنه از این مسیر در انتقال سلاح و قاچاق مواد معدنی، تخریب محیط زیست و غارت منابع جنگلی، مسدود کرده و ارامنه مقیم قره باغ در مسیر تردد به ارمنستان با مشکل و محدودیت جدی مواجه شده‌اند.

اعلام حکومت نظامی نیروهای قسد در شرق سوریه

جمعه شب، نیروهای دمکراتیک سوریه موسوم به قسد قانون منع رفت و آمد را در شرق سوریه به اجرا گذاشتند.

 قسد اعلام کرد که این تصمیم در حومه دیرالزور و از ساعت پنج صبح فردا، شنبه و ۴۸ ساعت اجرا خواهد شد.

این تصمیم در حالی گرفته شد که درگیری‌های شدید میان شبه نظامیان «قسد» با عشایر عرب و افراد مسلح موسوم به «شورای نظامی دیرالزور» (وابسته به قسد) برای ششمین روز متوالی ادامه دارد.

درگیری‌های امروز (جمعه) بین شبه نظامیان «قسد» با عشایر عرب و افراد مسلح موسوم به «شورای نظامی دیرالزور» (وابسته به قسد) در مناطق «ذیبان»، «العزبه»، «البصیره»، «الطیانه» و «جدید بکاره» روی داده است و در جریان آن چندین تن از طرف های درگیری کشته یا زخمی شدند.

گزارش ها در شبکه‌های اجتماعی نشان می دهد، ده‌ها خودروی زرهی ساخت آمریکا در جریان درگیری بین شبه‌نظامیان گروه مسلح «نیروهای دموکراتیک سوریه » (قسد SDF) و عناصر مسلح وفادار به قبایل عرب در حومه دیرالزور سوختند.

پس از دستگیری روز یکشنبه احمد الخبیل معروف به «ابو خوله» فرمانده گروه مسلح «شورای نظامی دیرالزور»، درگیری‌ها میان «نیروهای دموکراتیک سوریه» و افراد مسلح وفادار به طوایف عرب در حومه دیرالزور شدت گرفت.

ابو خوله ریاست «شورای نظامی دیرالزور» را بر عهده داشت و همچنین یکی از فرماندهان برجسته عرب در «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) بود.

در پی درگیری‌های چند روزه بین «قسد» و «شورای نظامی دیرالزور» به عنوان دو گروه شبه نظامی رقیب تحت حمایت واشنگتن در شرق سوریه، ارتش ایالات متحده آمریکا خواستار توقف این درگیری ها شد و هشدار داد این درگیری ها می تواند به احیای دوباره گروه تروریستی داعش کمک کند.

شلیک چند موشک کره شمالی به سمت دریای زرد

 بامداد شنبه، یک رسانه کره جنوبی خبر داد، کره شمالی اقدام به شلیک چند موشک کروز به سمت دریای زرد کرده است. 

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، جزئیات پرتاب این موشک‌ها توسط مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و ایالات متحده در حال تجزیه و تحلیل است.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند. 

کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است. 

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد، از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳۹
از2 سال پیش که گنده لات حاکم درباکو با توافق پشت پرده روسیه وترکیه به پیروزیهایی در مقابل ارمنستان رسید دیگه ول کن ماجرا نیست وکله اش چنان بادی شده که هرروز ماجراجویی تازه ای میکند. وحتی تعرضاتی به اشکال مختلف به کشور ما چه عملی وچه بیانی وچه با تحریک عوامل داخلی اش انجام داده ومیدهد که درنهایت تعجب با انفعال وعدم واکنش مسئولان مربوطه درکشور ما مواجه شده وهمین باعث شده گنده لاته روزبروز پرروتر وگستاختر شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
اینها که گفتی خصلت آدمی است
انسان تا خود را در موضع قدرت دید دنبال تحکم به دیگران است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
طرف دنبال بازگرداندن سرزمین های غصب شده اش هست تو چرا به خودت می پیچی؟
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
تلاش نیروهای پس مانده تاجیکی وپان ایرانیستی واپس گرا برای به هم زدن روابط دوستانه دو ملت هم نژاد وهم کیش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
آذربایجان بجای انتقال کامیون ها از جاده لاچین جاده آغدام را پیشنهاد می کند اگر ریگی به کفششان نیس چرا از جاده آغدام استفاده نمی کنن؟ تروریست ها در خانکندی مردم ارمنی رو در محاصره نگه داشته اند تا به آذربایجان که درصدد اعمال حاکمیت بر سرزمین های خود است فشار بیاورند
حجت ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
نوادگان چنگیز مغول برهبری اردوعن ونوکر سرسپرده اش الهام دماغف در پی ایجاد امپراطوری هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
علیف بدون کمک اسرائیل و ترکیه و مزدوران تکفیری سالهای ستا حریف ارمنی ها نمیشد . هدف اصلی علیف اجرای نقشه شوم دالان زنگزوره که بزرگترین ضربه به ایران در جهت منافع کشورهای غربی میباشد. پان تورکیسمهای عزیز بهشون برنخوره خطره علیفها برای ایران خیلی بیشتر از 4000 کیلومتر منطقه موردادعای قرهباغ میباشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
ارمنی ها اسم رضا هم دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
وقتشه ایالت آران و گنجه به ایران ملحق بشن
ارومیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
مواظب حرف زدنت باش پهلوان مجازی
اسم ایشان ایلهام علیف ریس جمهور آزربایجان هست و ۴۰ میلیون فدایی در داخل ایران دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
بجای دخالت در امور دو کشور دیگه که هیچ ربطی بما ندارد بهتر است قصاص خون شهادت مرزبانان کشورمان توسط افعانیها و حل مشکل تصرف چندین هکتار از مرزهای شرقی و باز کردن اب رود هیرمند روی هموطنان خود را ردا دنبال کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
الهام علفف در خود آران (که توسط استالین آذربایجان نامیده شد ) بشدت منفوره اون زبان مردم اونجارو به استانبولی تغییرداده واونجارو به استانی ازترکیه تبدیل کرده وبین مردم به خیانت بوطن مشهوره. اونوقت 40 میلیون ایرانی فداشن!!!!!!!!!
پوتین با رجب جلاد بادش کردن واین باد خواهد ترکید. مسیخی ها ارمنستان همسایه خوبی هستند. آرام بی آزار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
خداوند مسیخی های ارمنستان را برای تو نگه دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
12:29 همیشه همسایه خوب بی ادعا بهتر از همسایه داعیه دار است
دولت امریکا چقدر نگران پولهای مالیات دهندگان امریکایی هستند که میگه میلیون ها دلار صرف تحقیقات درباره فساد مالی خانواده بایدن شده و بی نتیجه بوده . اولا میلیونها دلار خیلی اغراق بید. در ثانی شما میلیاردها دلار از پول مالیات دهندگان را به اوکراین بذل و بخشش می کنی و خیلی جاهای دیگه اون وقت تضییع حقوق مالیات دهندگان نیست؟ ازشون اجازه گرفتی که 100 میلیارد دلار به اوکراین دادی؟
امریکا رو به زوال و فروپاشی است و اینها نشانه هایش است
ارامنه مردم آرام و در طول تاریخ بی آزارترین همسایه ایران بوده اند. متاسفانه اسیر سیاست های منفعت طلبانه روس ها و ترک ها قرار گرفته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
پس سیصد هزار نفری که در آذربایجان غربی قتل عام کردن احمد کسروی گزارش داده سفیر فرانسه شاهدش بوده و جنایتشان رو ثبت کرده چی؟ اونم از روی آرامششون بوده؟ یکسری اقلیت یاد گرفتن در زمان عادی کینه هاشونو پنهون کنن هر وقت قدرت بدست آوردن کسنه هاشونو به شدت نشون بدن مثالش گورهای دسته جمعی در شوشا که میخ هایی در استخوانهای مرده ها فرو کردن
کریمیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
کی گفته ارامنه بی آزارنداز همسایگانشان بپرس شمارارامنه خیلی ازخودتان تعریفهای غیرواقع میکنید وبرعکس افرادشلوغ وهمسایه آزاری هستند
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
کشتارمردم قره باغ وقتل عام شهرخوجالی وآواره کردن بیش ازیک میلیون انسان بمدت نزدیک به سی سال کارنامه درخشان دوستان تروریست ارمنی تان است
نام درست را بکار ببرید . بادکوبه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
نام درستش باکو است وتمام دنیا ازجمله ایران این شهرزیبارا به این نام می شناسند
انتظار ما از رسانه های جمهوری تهران مانند تابناک این است تا بیشتر مطالعه نمایند و نام کشورها را یاد بگیرن و کمتر از جمهوری ایروان حمایت کنند تا باعث ناراحتی اکثریت جمعیت ایران نشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
نظر خودت رو به اکثریت تعمیمش نده.حکومت الهام جون به پشتوانه خارجیها یه حرکتی زده و حالا جوگیر شده.ارامنه مردمی بی آزار و همسایه ای به مراتب بهتر از آذربایجان بوده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
هیچوقت از ارامنه که از فرهنگ بالا هستند ضربه نخوردیم و همیشه همسایگان بی آزاری در تاریخ بودند هرچی کشیدیم از پانتورکها و تجزیه طلبان بوده که اینک مورد حمایت علیف و اردوغان میباشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
جواب 15.16این ارمنستان هست که جوگیر شده و نوچه روسیه و پوتین جنایتکار شده....آذربایجانی ای اون طرف مرز و این طرف مرز همیشه بی آزار بودن و اکثر شهدا هم از این خطه میباشد.تو ی نفر ناراحت نباش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
نام واقعی شمال ارس خان نشین های اران شیروان لنکران بوده نه آذربادگان
ارامنه بهیچ صراطی مستقیم نیستند امروزهم که درادامه تجاوزات دائممیشان به جمهوری
آذربایجان مجددا‌فعال شده اند ولی غافلند که علاوه براینکه جوانان غیورآن خطه تغیر
کرده اندکشورهای اسلامی هم اجازه تجاوز هیچ کشوری رابه کشوری اسلامی دیگری نمیدهند البته اینها بدلیل بهره هوشی ناچیزی که دارندمتوجه تغیر اوضاع دنیا نشده اند هرچند بهره هوشی بسیارپائینی دارند ولی درموذیگری وبجان هم انداختن دیکران مهارت فراوان دارندچون معمولاًمربیانی‌دربین خودشان دارندکه به آنها اموزش میدهد لذا باید بادقت مراقب حرکاتشان بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
چرا حقیقت رت وراونه جلوه میدید . این دوسال اخیر و بخصوص دیروز تمام حمله ها از جانب حکومت باکو بوده
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
ناشناس ۱۶۰۲- حتی اگردروغ توراباورکنیم این حق مسلم آذربایجان است که حمله کند وسرزمین اشغالی را آزادکند
گورهای دسته جمعی که از محل زندان شوشا کشف شده عمق جنایات غاصبان سرزمین آذربایجان را نشان می داد زندانیانی که دست و پاهایشان بسته شده بود و داخل بدنشان مسمار کوبیده بودند. هیچ وقت فریب کافران حربی نخورید ای مسلمانان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
هیچ گور دسته جمعی در زندان شوشا گزارش نشده دروغهای پان تورکیسمها پایان ندارد. چرا به بازسازی مسجد شوشا با کمک معماران ایران که توسط ارمنیها انجام شد اشاره نمیکنید
«کشته شدن سه سرباز ارمنی در درگیری با نیروهای باکو»
مثل این که تابناک هم به سلک ایرانشهری ها پیوسته و به جای استفاده از نام درست کشور آذربایجان از نام پایتخت این کشور استفاده می نماید. ولی محضر مبارکتان عارضم: (1) چه بدخواهان بخواهند و چه نخواهند جمهوری آذربایجان می رود که تأثیرگذارترین کشور منطقه از نقطه نظر طرح های اقتصادی و روابط سیاسی شود و آنها که هارت و پورت سیاسی بیشتر می کنند ته صف هستند. (2) کلمه ی «ارمن» و «ارمنیه» از دیرباز یک بخش از خاک آذربایجان بوده. اگر حوصله دارید بروید به تمامی آثار ادبی نگاه کنید. حتی در خسرو شیرین هم، شیرین که یک دختر ترک قپچاق است منزلگاهش همین ارمن بوده است. ارمن هیچ گاه به نام ملت و یا باور دینی نبوده است. خود ارامنه به خودشان ارمنی نمی گویند آنها به خودشان «های» و به کشوری که در سایه ی ساخت و پاخت روس و انگلیس برایشان گشوده شد نام «هایستان» داده اند. آنها که زیارت ارمنستان زیاد می روند حتماً این عرض بنده را تأیید خواهند نمود.
لطفا اسم کشورها رو درست بکار ببرید جمهوری آزربايجان نه جمهوری باکو، جدایی طلبان قره باغ مردم ارمنی اون منطقه رو گروگان گرفته اند انتقال مواد غذایی و دارو از جاده آغدام رو مانع می شوند و یادتان باشد همین مردمان بی آزار از نظر شما چقدر از مردمان شمال غرب ایران رو در طول تاریخ کشتار کرده اند.
اذربايجان قسمتى از ايران بزرگ است كه روسها از ايران به خيال خام رسيدن به ابهاى گرم از ايران جدا كردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
در تاریخ ایران به شمال غرب افغانستان گفته میشده به کشور ما ربطی نداشته است.
باکو و ارمنستان و حتی گرجستان بایستی به سرزمین مادری ایران ملحق شوند هر اذری که دوست ندارد اینها به ایران ملحق شوند بهتر است یا سرزمین ایران ترک کند یا گوری برای خودش غیر از خاک ایران بخرد
ننگ بر الهام نتانیاهوف پادوی اسراییل
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی