بازدید 1131

ارائه تسهیلات بانکی هدفمند تنها راه نجات تولید

مدیرعامل بانک ایران زمین معتقد است برای گذر از شرایط فعلی با حمایت از تولید صورت گیرد؛ چرا که چندین سال است که تولید کشور با شرایط سخت دست و پنجه نرم می کند، بنابراین انتظاری که از بانکها به عنوان یکی از اساسی ترین بخش های تامین مالی و اقتصادی می رود، قرار گرفتن در کنار تولید و تامین بخش مهمی از اعتبار حوزه تولید کشور است.
کد خبر: ۱۱۹۲۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷ 09 September 2023

مرضیه یاسی خبرنگار «تابناک»؛ یکی از مسائلی امروزه بیشتر از همه می تواند به چرخه تولید و کسب وکارها کمک کند موضوع ارائه تسهیلات بانکی است تا این حوزه ها حیات دوباره بگیرند. متاسفانه طی سالهای اخیر برخی از کسب وکارها به دلیل نبود برخی از حمایت ها از سوی مسئولان مورد بی مهری و غفلت قرار گرفته اند تا جاییکه بعضی از این کسب و کارها با تعدیل نیرو و یا با تعطیلی مواجه هستند؛ بنابراین برای نجات اینها باید تدابیری هوشمندانه اتخاذ شود. 
نکته اصلی در این خصوص این است که واحدهای تولیدی در کشور این روزها بیش از هر زمان دیگری به همکاری بانک ها برای تامین منابع مالی نیاز دارند. در غیر این صورت، ورشکستگی و تعطیلی بسیاری از کارخانه های تولیدی در کشور دور از انتظار نخواهد بود.
گفتنی است که طی سالهای اخیر برخی از بانکها با ارائه مشوق ها و تسهیلات توانسته اند گره گشای بخشی از مشکلات کلیدی این کسب وکارها شوند. می توان گفت که بانک ها در راستای حمایت و تامین مالی تمام یا قسمتی از نیازهای ارزی تولید کنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان بخش های مختلف اقتصادی از جمله بخش خصوصی و تعاونی، تسهیلات مختلف ارزی در اختیار آنان قرار میدهند. هریک از انواع تسهیلات ارزی در چارچوب مقرارات و ضوابط از پیش تعیین شده به این بخشها تعلق می گیرد.
برهمین اساس عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین، با تاکید بر حمایت از تولید به عنوان راهی برای گذر از شرایط کنونی گفته است که چندین سال است که تولید کشور با شرایط سخت دست و پنجه نرم می کند، به طوری که بسیاری از واحدهای تولیدی امکان تولید را از دست داده اند و یا با ظرفیت های پایین به ادامه مسیر می پردازند.
پور سعید افزود: به گفته رهبر معظم انقلاب که تولیدکنندگان را فرماندهان، پیشروان، خط شکنان و صفوف مقدم عرصه حیاتی «تولید داخلی، رونق اقتصادی و گسترش رفاه عمومی» خواندند، در شرایط کنونی حمایت از تولید و تخصیص اعتبار به واحدهای تولیدی می تواند نقش اساسی در پیشبرد اهداف کشور و گذر از شرایط کنونی داشته باشد.
مدیرعامل بانک ایران زمین با اشاره به نقش کلیدی بانکها در گذر از شرایط کنونی اظهار داشت: انتظاری که از بانک ها به عنوان یکی از اساسی ترین بخش های تامین مالی و اقتصادی می رود، قرار گرفتن در کنار تولید و تامین بخش مهمی از اعتبار حوزه تولید کشور است.
سجاد محمدیان یکی از تولیدکنندگان در عرصه صنعت با بیان اینکه باید تورم کنترل شود و ریشه های تورم از بین برود چرا که ریشه اصلی مشکلات کمبود نقدینگی تولیدکنندگان به همین تورم مربوط می شود، معتقد است که تورم شرایطی را ایجاد کرده که نیاز به نقدینگی بنگاه های تولیدی روز به روز بیشتر می شود و در این زمینه علاوه بر همراهی بانک ها با بخش های مولد، انتظار می رود که دولت در زمینه ال سی های داخلی و اعتبارات اسنادی اقداماتی را انجام دهد که تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی که در مجموعه های خود اشتغالزایی دارند، بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
وی خاطرنشان کرد: بهتر است دولت تسهیلات را به صورت هدفمند اعطا کند تا منجر به اشتغالزایی شود و در صورت اعطای تسهیلات محدودیتی در جذب نیرو نخواهیم داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی