بازدید 4968
۶

تذکر جالب توجه رئیس دستگاه قضا به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی

تاکید موکد بر عاملی است که غفلت از آن در گذشته، تبعات ناخوشایند زیادی به دنبال داشته و به شهادت شماری از آتش نشانان و از دست رفتن جان هموطنان‌مان منجر شده است؛ غفلت‌هایی مانند به کارگیری نردبان معیوب آتش نشانی در آتش سوزی مرگبار کارگاه تولید لباس در خیابان جمهوری یا عدم تجهیز آتش نشانی تهران به نردبان بلندمرتبه که در فاجعه پلاسکو، به وقوع فاجعه‌ای در ابعاد ملی منجر گردید.
کد خبر: ۱۱۹۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳ 30 September 2023

تذکر جالب توجه رئیس دستگاه قضا به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنیرئیس دستگاه قضا به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی در جمع آتش نشانان تهران حضور یافت و با تقدیر از ایشان، بر نکات جالب توجهی تاکید کرد.

به گزارش «تابناک»؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در سخنانی در مراسم بزرگداشت روز آتش‌نشان که در مجموعه ۱۲ هزار نفری آزادی و با حضور آتش‌نشانان و خانواده‌های آن‌ها برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت با سعادت نبی اکرم (ص) گفت: خداوند متعال را سپاسگزارم که این توفیق را پیدا کردم تا در کنار شما آتش‌نشانان و خانواده‌های گرامی‌تان باشم.

رئیس قوه قضائیه با تبیین و تشریح نقش شهرداری‌ها در توسعه عمران و آبادانی و ایمن‌سازی و هرآنچه  به آرامش و آسایش شهروندان مرتبط می‌شود، افزود: یکی از زیرمجموعه‌های شهرداری، آتش‌نشانی است که جایگاه ممتازی در مباحث مرتبط با ایمن‌سازی و آسایش و آرامش شهروندان دارد؛ بنابراین، شورای عالی انقلاب فرهنگی، روزی را به نام روز آتش‌نشانی نام‌گذاری کرد.

وی در تبین مؤلفه‌ها و ویژگی‌های سازمان آتش‌نشانی و آتش‌نشانان گفت: یکی از مهمترین ارکان در کار آتش‌نشانی، نیروی انسانی است. بحمدالله آتش‌نشانان ما از عنصر مهارت، شجاعت و دلسوزی برخوردارند و مهمتر از اینها، آماده ایثارگری و جانفشانی برای نجات جان هموطنان و هم‌نوعان خود هستند.

محسنی اژه‌ای افزود: پس از عامل نیروی انسانی، مبحث اهمیت تجهیزات کافی و به‌روز در آتش‌نشانی مطرح است. دستگاه‌ها و مسئولان ذی‌ربط در کشور باید نهایت اهتمام و تدابیر خود را برای تجهیز مستمر ابزار و وسایل آتش‌نشانی به‌کار گیرند؛ باید به‌گونه‌ای تدبیر شود که ما برای کمک رسانی به مردم در هر حادثه‌ای و با هر وسعتی آمادگی داشته باشیم.

باید برای مواجه شدن با هر گونه شرایطی و در هر زمانی آماده باشیم

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: پیش‌بینی حوادث غیرمترقبه و برخورداری از آمادگی مستمر برای مقابله با این حوادث، مقوله بسیار با اهمیتی است؛ ممکن است در منطقه‌ای طی سالیان متمادی سیل یا زلزله به وقوع نپیوسته باشد. این امر نباید ما را به این فرض برساند که دیگر سیل و زلزله‌ای در آن منطقه رخ نخواهد داد بلکه باید برای مواجه شدن با هر گونه شرایطی در هر زمانی از آمادگی برخوردار باشیم.

وی تصریح کرد: در کار خطیری نظیر آتش‌نشانی، عنصر زمان از اهمیت زیادی برخوردار است لذا باید تمام تدابیر را به کار گیریم تا موعد رسیدن آتش‌نشانان و نیرو‌های امدادی به محل حادثه یا سانحه، در کمترین زمان ممکن صورت گیرد؛ در همین راستا باید به‌گونه‌ای تدبیر شود که در برخی مناطق و نقاط که امکان امدادرسانی زمینی میسر نیست، مقدمات امداد هوایی تمهید شود و مسیر‌ها به گونه‌ای تعبیه شود که سرعت رسیدن آتش‌نشانان به محل وقوع حادثه، تقلیل یابد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به اهمیت مقوله پیشگیری گفت: باید تمام تدابیر و اقدامات تمهید و اتخاذ شود تا اصل پیشگیری از حوادث، همواره مقدم باشد. در این راستا، تمامی قوا و دستگاه‌ها و شهرداری‌ها و شورا‌های شهر، باید اقدامات سازنده را در دستور کار قرار دهند.

تاکید موکد بر مقوله‌ای حیاتی که غفلت از آن در گذشته، تبعات ناخوشایند زیادی به دنبال داشته و به شهادت شماری از آتش نشانان قهرمان شهر و کشورمان منجر شده است؛ غفلت‌هایی مانند به کارگیری نردبان معیوب آتش نشانی در آتش سوزی مرگبار کارگاه تولید لباس در خیابان جمهوری تهران در سال ۹۲ که به از دست رفتن جان دو کارگر منجر شد یا عدم تجهیز آتش نشانی تهران به نردبان بلندمرتبه که در فاجعه پلاسکو، به وقوع فاجعه‌ای در ابعاد ملی منجر گردید.

وقایعی که اگر به تاکید رئیس دستگاه قضا پیشگیری سرلوحه امورمان قرار داشت، هرگز رقم نمی‌خوردند؛ مقوله‌ای حیاتی که باید مدنظر همه مسئولان قرار گیرد و تاکید قاضی القات بر آن را می‌توان به نوعی اتمام حجت در این خصوص محسوب کرد؛ اتمام حجت با مسئولانی که باید از امروز به فکر حوادث احتمالی باشند و بکوشند با تامین نیاز‌های آتش نشانی و فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم، مانع از شکل گیری فجایع یا وسعت یافتن آن‌ها در نتیجه کمبود‌ها و فقدان‌ها شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
جناب آقای اژه ای لطفا یه سایتی یه جایی تعیین کنید که ملت بدون دغدغه وحراس بیان مشکلاتشون رو مطرح کنند به پیر به پیغمبر وضعیت مملکت کلی بهتر از اینی که هست میشه نه اینکه یه سایت گزاشتین برای سوت زنی که خدارو شکر هیچ ترتیب اثری داده نمیشه بعد از یک سال هنوز مینویسه در دست بررسی کارشناس یه موضوعی که مثل روز روشنه در سازمات تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی اعضای هیات علمی از ضریب شهر مبدا خدمت حق جذب دریافت می کنند وحق مدیریت شهر محل ماموریت رو میگیرن خوب این دیگه بررسی کارشناسی میخواهد اون هم به مدت بیش از یک سال این عدد اختلاف چند ملیونی داره که هم در حقوق جاری هم در پاداش پایان خدمت تاثیر داره که برای یک نفر حداقل بیش از صدملیون تومان میشه ؟؟؟؟!!!!
خیلی جالب توجه و مهمه که مسولین عالی رتبه به بحث های ایمنی و محیط زیست ورود کنند این باعث دلگرمی دست اندرکاران این مقوله های حیاتی خواهد شد کاری پسندیده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
44سال حرف قشنگ بدون یک ذره عملی شدن
آقای اژه ای ده روزه که توی مهر آباد جنوبی خیابان شمشیری خیابان طحانی چهارتا کوچه رو همزمان جوب های آب روتخریب کردن که مرمت کنند یه تعدادی از ساکنین ماشین هاشون مونده داخل پاکینگ ها ویه تعدادی هم مونده بیرون اگر این وضعیت برای خود جنابعالی بود چه حالی داشتی متاسفانه در این شهر به تنها چیزی که اهمیت نمیدن اعصاب وروان مردمه اگر همین اتفاق تویکی از شهر های کشورهای پیشرفته می افتاد شهردارکه هیچ تا وزیر کشور رو مواخذه می کردن حالا جالبه توشمال شهر دم غروب میان آسفالت خیابون رو میکنند تا صبح آسفالت جدید میریزن وتمیز ومرتب میرن اینه اختلاف طبقاتی اعلام مشکل از ما قضاوت از شما .
خدا رو شکر در بین مدیران ارشد ایشان فرد نکته بین و دقیقی است و تابع جو عمومی و مباحث شکلی نیست .
همان آقایی که در شهرداری نتوانست آتش سوزی پلاسکو را مدیریت کند الان ریس مجلس است .
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی