بازدید 3829
۲

بازگشت ۲۰ درصدِ زوجینِ متقاضی طلاق به زندگی مشترک

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از ثبت‌نام بیش از ۱۰۰ هزار زوج طی ۶ ماهه اول سال جاری در سامانه «تصمیم» خبر داد و گفت: با ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در قالب سامانه تصمیم، در ۲۰.۳ درصد از این افراد سازش و بازگشت به زندگی مشترک گزارش شده است.
کد خبر: ۱۱۹۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰ 11 October 2023

به گزارش «تابناک»، معصومه توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به منظور کاهش طلاق در قالب سامانه «تصمیم»، اظهار کرد: این مسئولیت از سال ۱۳۹۵ به سازمان بهزیستی داده شد تا در قالب ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی به منظور کاهش تعارضات زوجین و بازگشت به زندگی مشترک، این خدمات در شهرهای با جمعیت بیش از ۵۰،۰۰۰ نفر ارائه شود.

وی درخصوص برنامه سازمان برای ارائه این خدمات در شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر نیز توضیح داد: سازمان بهزیستی آمادگی کامل برای توسعه خدمات به شرط فراهم آمدن منابع لازم را دارد. در حال حاضر نیز از ظرفیت‌های دیگر سازمان بهزیستی در این شهرستان‌ها برای ارائه خدمات استفاده می شود.

مدیر کل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به روند فعالیت سامانه تصمیم و نحوه ارجاع متقاضیان طلاق توافقی به این سامانه اینطور توضیح داد: زوجین برای دریافت مشاوره در ابتدا باید به سایت زمان مراجعه کرده و بعد از انتخاب زمان مشاوره، واحد ارزیابی روانی و اجتماعی برای آنها مشخص می‌شود. در نهایت یک جلسه غربالگری روانی و اجتماعی با حضور تیمی متشکل از روانشناس، مددکار، مشاوره حقوقی و مذهبی برگزار و ارزیابی لازم انجام می‌شود. پس از آن به مرکز مشاوره ارجاع داده می‌شوند. پس از ارزیابی روانی و اجتماعی زوجین تصمیم می‌گیرند که ادامه فرآیند تخصصی مشاوره را در کدام مرکز انجام دهند. لازم به ذکر است که زوجین حداقل از چهار جلسه مشاوره‌ به مدت ۴۵ دقیقه بهره مند می شوند و در نهایت نتایج جلسات ثبت و به دفاتر پیشخوان ارسال می‌شود تا در اختیار قاضی پرونده قرار گیرد.

به گفته وی، طی سال گذشته حدود ۸۲۰ هزار جلسه مشاوره برای ۱۸۵ هزار زوجِ متقاضی طلاق ارائه شد که در این بین، بالغ بر ۲۱،۷درصد زوجینِ متقاضی طلاق به مرحله سازش رسیده و به زندگی زناشویی بازگشته‌اند.

توکلی همچنین اعلام کرد که طی ۶ ماهه اول سال جاری بیش از ۱۰۰ هزار زوج وارد سامانه تصمیم شدند و برای ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی ثبت‌نام کردند که تاکنون بالغ بر ۳۳۰ هزار جلسه مشاوره و خدمات روانشناسی برای آنها برگزار شده و نرخ سازش ۲۰.۳ درصد گزارش شده است.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه جلسه اول خدمات مشاوره و روانشناسی در قالب سامانه تصمیم به صورت رایگان برای زوجین برگزار می‌شود، گفت: طی سال گذشته ۱۸۵ هزار جلسه رایگانِ غربالگری زوجین ارائه شد و از سوی دیگر برای بالغ بر ۱۰ درصد مراجعان که فاقد بضاعت مالی جهت پرداخت هزینه‌های جلسات مشاوره طلاق بوده‌اند، چهار جلسه مشاوره به صورت رایگان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان یارانه از سوی بهزیستی برای جلسات غربالگری و مشاوره زوجینِ نیازمند، هزینه شده است.

توکلی در پاسخ به این سوال که عمده مشکلات زوجینِ متقاضی طلاق مربوط به چه مشکلاتی است؟، گفت: مهارت‌های ناکافی زوجین در برقراری تعامل مناسب با همسر و عدم آگاهی از مهارت‌های حل تعارض، از عمده مشکلات زوجین محسوب می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
به چه قیمتی... فقط آمار خوب باشه کافیه؟!
بیشتر بخاطر مسائل اقتصادی که از فضای مجازی چشمش هم چشمی دوستای خانوم در میاد و بعد مسائل رابط و ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی