بازدید 4297
خیرین مدرسه ساز تاکید دارند؛

«مولدسازی» تهدیدی برای مدارس خیرساز نیست؛ فرصت است!

اقناعی که حالا بستر برای رقم خوردنش فراهم آمده و می‌توان انتظار داشت که این ماجرا برای همیشه پایان بیابد چراکه جامعه خیرین مدرسه ساز پای کار آمده و به تفصیل درباره مولدسازی و مدارس خیرساز سخن گفته اند؛ اظهاراتی که نه تنها نگرانی‌ها را رفع خواهد کرد، که بارقه‌های پررنگ امیدواری به دنبال دارد و حکم فرصتی ویژه برای تکمیل این مدارس را خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۹۸۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹ 13 October 2023

«مولدسازی» تهدیدی برای مدارس خیرساز نیست؛ فرصت است!نه تنها نگران فروش مدارس ساخته شده توسط خیرین نباشید، بلکه این نوید را دریافت کنید که به زودی اوضاع برای این دست مدارس خیلی خوب خواهد شد.

به گزارش «تابناک»؛ فروش اموالی که کارایی ندارند و در زمره اموال مازاد قرار می‌گیرند، ایده‌ای است که از مدتی پیش در دستور کار قرار گرفته و نگرانی‌هایی به دنبال داشته است؛ نگرانی‌هایی که حالا یکی از جدی‌ترین هایشان پاسخ یافته و حتی فراتر از آن، دورنمایی امیدبخش ترسیم کرده که می‌تواند به عنوان مزیت این طرح در نظر گرفته شود.

صحبت درباره شایعه‌ای است که با شروع طرح مولدسازی، درباره فروش مدارس خیرساز مطرح شده بود و تاکید داشت که در میان لیست اموالی که مازاد تشخیص داده شده و در صف فروش قرار گرفته، مدارسی که خیرین ساخته اند هم به چشم می‌خورد. املاکی که به نوعی به مردم اهدا شده اند و فروش شان حتی بر خلاف اصول اخلاقی هم هست، چه برسد به قوانین و مقررات.

«مولدسازی» تهدیدی برای مدارس خیرساز نیست؛ فرصت است!

دارایی‌های ارزشمندی که با صرف هزینه‌های هنگفت فراهم آمده و در مسیر خدمتی خاص، آموزش عمومی به فرزندان ایران، به دولت سپرده شده تا مورد بهره برداری قرارش دهد و فروش شان به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، حتی اگر قرار باشد یک مدرسه که مثلا موقعیت تجاری خوبی دارد به فروش برسد و به جایش در منطقه‌ای دیگر از شهر، مدرسه‌ای تازه احداث شود، مگر آنکه خیر یا خیرین سازنده آن مدرسه اعلام رضایت کرده باشند.

این‌ها تنها برخی نکاتی هستند که با طرح این دست موضوعات مطرح شدند و توجه‌ها را به این طرح و مساله مطرح جلب نمودند؛ نکته‌ای که در نهایت مسئولان را مجاب به واکنش کرد؛ واکنشی که البته دیرهنگام بود، اما تاکید داشت، در راستای اجرای مولدسازی در وزارت آموزش و پرورش، تنها شماری از مدارس دولتی به فروش خواهند رسید و حتی یک متر از مدارس خیرساز به فروش نخواهد رسید.

اظهاراتی که در ادامه آن تاکید شده بود، حتی مدارس احداث شده در پروژه‌های مشترک (مثلا مدارسی که خیرین در تجدید بنا‌های فرسوده شان مشارکت کرده اند) هم فروخته نخواهند شد و مسائل مطرح در جامعه، ماحصل برخی سوءبرداشت‌هاست و صحت ندارد؛ توضیحاتی که البته تا حدی از تب و تاب شکل گرفته پیرامون ماجرا کاست، اما چون توسط مقامات دولتی مطرح شده بود، نمی‌توانست اقناع عمومی را به دنبال داشت.

اقناعی که حالا بستر برای رقم خوردنش فراهم آمده و می‌توان انتظار داشت که این ماجرا برای همیشه پایان بیابد چراکه جامعه خیرین مدرسه ساز پای کار آمده و به تفصیل درباره مولدسازی و مدارس خیرساز سخن گفته اند؛ اظهاراتی که نه تنها نگرانی‌ها را رفع خواهد کرد، که بارقه‌های پررنگ امیدواری به دنبال دارد و حکم فرصتی برای تکمیل این مدارس را خواهد داشت؛ «مولد سازی املاک مازاد آموزش و پرورش گامی به سوی تکمیل مدارس نیمه تمام خیری است.»

«مولدسازی» تهدیدی برای مدارس خیرساز نیست؛ فرصت است!

این را ناصر قفلی، رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفته و تاکید کرده: «۱۰۰ درصد پول املاک فروخته شده در مولد سازی به همان نهاد برمی‌گردد. در واقع هرچه آموزش و پرورش بسازد، ۱۰۰ درصد پولش به خود آموزش و پرورش برمی‌گردد؛ اینگونه از طریق مولد سازی املاک مازاد، یک مدرسه را واگذار می‌کنند و ۲۰ مدرسه نیمه کاره را تمام می‌کنند.»

نقشه راهی که مجید پیروزان، مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز نیز بر آن تاکید دارد، با این یادآوری که تاکید کرده درآمد حاصل از فروش املاک، صرف تکمیل همه مدارس نیمه کاره خواهد شد و منحصر به مدارس نیمه کاره خیرساز نیست: «این امر از مهم‌ترین اقداماتی است که دولت به آن دست زده و املاک مازاد خود را می‌فروشد و هزینه آن را در هر استانی خرج مدارس نیمه کاره همان استان می‌کند.»

مجتبی ملا احمدی، عضو هیات‌مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز نیز ابراز امیدواری کرده که بتوانند با موضوع مولدسازی پروژه‌های نیمه تمام خیرساز را تکمیل کنند و عباس شهرکی، یکی دیگر از اعضای خیرین مدرسه ساز نیز تاکید کرده: «اتفاق خوبی در آموزش و پرورش رخ داده است؛ اینکه کل اعتبار ناشی از بحث مولد سازی و فروش املاک مازاد صرف هزینه‌های تملک و پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش شود. ریالی از فروش در طرح مولد سازی صرف هزینه‌های جاری نمی‌شود.»

نکاتی که کم و بیش مورد تاکید دیگر خیرین مدرسه ساز هم قرار گرفته است؛ مثل زیبا صالح پور، یکی از این خیرین که گفته «اولین جنبه مثبت اجرای این طرح آن است که مشکلات پروژه‌هایی که چندین سال است رها شده‌اند و عمدتا هم احداثشان با مشارکت خیران شروع شده، حل می‌شود» و یا ابوالفضل هندویان، خیرمدرسه ساز دیگری که تاکید کرده: «مدارسی داریم که در کشور ساخته شده، اما نیمه تمام و معطل اعتبار است که با مولدسازی این مشکل حل می‌شود.»

اظهارنظر‌هایی که این اطمینان را به وجود می‌آورد که مولدسازی، دست کم در زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش نه تنها تهدید نیست و قرار نیست آسیبی به دارایی‌هایی این وزارت خانه از جمله مدارس ساخته شده توسط خیرین وارد آورد، بلکه حکم فرصتی را دارد که می‌تواند به تکمیل مدارس نیمه تمام منجر شده و شرایط را برای تحصیل شمار بیشتری از دانش آموزان در شرایط بهتر، فراهم آورد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
خوبه مردم باپول خودشون مدرسه بسازن بعد دولت بفروشه پولش رو بزاره جیبش
مولدسازی» تهدیدی برای مدارس خیرساز نیست؛ فرصت است

دروغ محض است .
چشم طمع را از خیرین بردارید تا فاتحه سرمایه گذاری در امور خیریه خوانده نشده است .
آموزش و پرورش اصلا جایی در اولویت ها ندارد... حق دارند هبچ هیجانی در آموزش و پرورش نیست! موشک بلند میشه اونور فرود میاد گرووومپ! دل آدم جوون میشه!!
هر موقع کلمات تهدید و فرصت را می شنوم مطمئن هستم که تهدیدش واقعی است اما فرصتش تخیل محض است.
باید مدارس غیر انتفاعی برچیده شوند اصولا باید اموزش پرورش رایگان و برای همه یکسان باشد.....
آقای ن دولتی بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید
مدارس را به آقازادگان فروختی و خوردید بعدش چه می‌شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
بعدش فرصت میشه واسه اقایون...
دیگه هیچی نموند .افتادین دنبال اموال ودارایی های عمومی ! نمیفهمم دستتون به هرچی میرسه از اموال ملت ومملکت! میخواهیید به پول تبدیل کنید ! برای چه!؟
راستش من در یک مجموعه مدرسه ساز عضوم و هر چند یک بار برای ساخت مدرسه ها کمک های ناچیزی می کردم. اما از چند ماه پیش که متوجه شدم دولت داره این مدرسه ها رو میفروشه دیگه هیچ کمکی نکردم. متاسفم برای این دولت و سیاستهایی که حتی از وقف مردم هم نمیگذره...
تصمیمات فاجعه بار و توجیهات بی فایده
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی