بازدید 21580
بنیاد کارنگی نوشت:

همه قطعات پازل برای انفجار خاورمیانه و جنگ بزرگ آماده است/ اسرائیل، آمریکا و ایران چه انتخاب هایی دارند؟

همه قطعات پازل برای یک انفجار بزرگ در خاورمیانه آماده است: یک دولت اسرائیل که مصمم به پایان دادن به حضور حماس در غزه است. محور مقاومتی که تقریباً به طور قطع از لبنان و سوریه برای حفظ توان بازدارندگی خود و همچنین حفاظت از حماس که به یک سرمایه سیاسی-نظامی اصلی ایران در منطقه تبدیل شده است، مداخله خواهد کرد. ایالات متحده ای که مصمم است به هر قیمتی از اسرائیل دفاع کند.
کد خبر: ۱۱۹۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹ 13 October 2023
همه قطعات پازل برای انفجار خاورمیانه و جنگ بزرگ آماده است/ اسرائیل، آمریکا و ایران چه انتخاب هایی دارند؟
بین الملل تابناک: در این روزها، بسیاری از رسانه ها، اندیشکده ها و تحلیل گران بین الملل نسبت به وقوع یک جنگ بزرگ در خاورمیانه به دنبال جنگ میان اسرائیل و گروه های مقاومت فلسطین هشدار می دهند.
 
در همین رابطه، «بنیاد کارنگی» در مطلبی نسبت به وقوع یک جنگ بزرگ منطقه ای هشدار داده است.
 
در این مطلب آمده است:
 
اگر جنگ در غزه به لبنان سرایت کند، آیا درگیری منطقه ای اجتناب ناپذیر می شود؟ تقریباً همه طرف‌های اصلی درگیر احتمالاً نمی‌خواهند این رویارویی به یک رویارویی منطقه‌ای گسترده‌تر تبدیل شود، اما مواضعی اتخاذ کرده‌اند که اگر تغییری نداشته باشند، عملاً تضمین می‌کنند که چنین خواهد شد.
 
بنا بر گزارش ها، دولت اسرائیل در حال آماده شدن برای اعزام نیرو به غزه است که ماهیت اصلی درگیری را تغییر خواهد داد. در شرایطی که اسرائیلی‌ها از ساکنان شمال غزه می‌خواهند به سمت جنوب حرکت کنند، آنچه ممکن است در حال شکل‌گیری باشد، استراتژی است که در آن نیروهای اسرائیلی به تدریج حماس را به گوشه‌ای از غزه هل می‌دهند، همان‌طور که با سازمان آزادی‌بخش فلسطین در بیروت غربی در سال 1982 انجام دادند. مسئله که همانطور که وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه در بیروت تاکید کرد، تقریباً به طور قطع منجر به گشودن جبهه حزب الله در شمال اسرائیل و بلندی های جولان خواهد شد.
 
چگونه ممکن است درگیری به خاورمیانه گسترش یابد؟ بیایید سناریویی را تصور کنیم که در آن حماس به طور نهایی در غزه مورد تهاجم زمینی قرار می گیرد. ایران و حزب‌الله جبهه‌های لبنان و جولان را به آتش می‌کشند تا حواس اسرائیلی‌ها را پرت کنند. آنها احتمالاً از شبه‌نظامیان عراقی نیز می‌خواهند که برای تقویت حزب‌الله در سوریه یا لبنان مستقر شوند - و این شبه‌نظامیان دقیقاً برای چنین لحظه‌ای آماده شده‌اند. این می تواند اسرائیل را به بمباران آنها در سوریه و شاید حتی در داخل عراق سوق دهد. اما مهم‌تر از آن برای ایرانی‌ها، نیروهای آمریکایی هستند که در امتداد مرز سوریه و عراق حضور دارند و ممکن است برای جلوگیری از هرگونه تقویت حزب‌الله از سوی شبه‌نظامیان عراقی یا حتی ایرانی‌ها مداخله کنند.  ایالات متحده دو گروه ناو هواپیمابر را به شرق مدیترانه اعزام کرده است که نشان می دهد دولت بایدن اجازه نخواهد داد که محور مقاومت جنگ علیه اسرائیل را گسترش دهد. همانطور که جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی گفت: "ما پیامی با صدای بلند و واضح ارسال می کنیم: ایالات متحده آماده است تا در صورتی که هر بازیگر متخاصم با اسرائیل تلاش برای تشدید یا گسترش این جنگ را مد نظر داشته باشد، اقدام کند."
 
بنابراین، همه قطعات پازل برای یک انفجار بزرگ در خاورمیانه آماده است: یک دولت اسرائیل که مصمم به پایان دادن به حضور حماس در غزه است. محور مقاومتی که تقریباً به طور قطع از لبنان و سوریه برای حفظ توان بازدارندگی خود و همچنین حفاظت از حماس که به یک سرمایه سیاسی-نظامی اصلی ایران در منطقه تبدیل شده است، مداخله خواهد کرد. ایالات متحده ای که مصمم است به هر قیمتی از اسرائیل دفاع کند.

تا زمانی که اسرائیلی ها وارد غزه شوند این یک بحث نظری است، زیرا همه طرف ها منتظرند ببینند طرف مقابل چه می کند. این ممکن است آرامش قبل از طوفان باشد. بیایید امیدوار باشیم که راه هایی وجود داشته باشد که طوفان قبل از اینکه منطقه را به آتش بکشد، فروکش کند.

 
با این حال، اگر ایران انتخابی داشت، احتمالاً ترجیح می‌داد حزب‌الله را وارد جنگی علیه اسرائیل و ایالات متحده نکند، زیرا این خطر آسیب جدی به نیروی نیابتی منطقه‌ای تهران وارد می‌کند. همچنین، هیچ کس هرگز به صحنه داخلی لبنان اشاره نمی کند، اما اگر لبنان ویران شود، همانطور که مطمئناً کشور ویران خواهد شد، سلطه حزب الله در سطح ملی می تواند عمیقاً متزلزل شود. در کنار شکست حماس در غزه، این می تواند شرایطی را ایجاد کند که در آن محور مقاومت بسیاری از دستاوردهایی را که در دهه گذشته به دست آورده است، از دست بدهد، حتی اگر به طور قاطع شکست نخورد.
 
اسرائیل نیز به نظر نمی‌رسد مایل به گسترش جنگ به سمت شمال باشد، چه رسد به اینکه وارد نبرد با ایران شود. تمرکز آن در حال حاضر بر نابودی حماس است. با این حال، اگر اسرائیلی‌ها احساس کنند که آمریکایی‌ها از آنها حمایت نظامی خواهند کرد، غیرقابل تصور نیست که ممکن است تمام تلاش خود را بکنند و برای حل معضل حزب‌الله و ایران تلاش کنند، مشروط بر اینکه حزب‌الله با بمباران شهرهای اسرائیل از «خط قرمزهای» پذیرفته‌شده در شمال عبور کند و به اهداف استراتژیک حمله کند. با این حال، خطرات در این انتخاب بسیار زیاد است. اسرائیل ممکن است متحمل ویرانی و تلفات جانی بزرگ شود و مهمتر از همه این احتمال وجود دارد که هیچ طرفی نتواند یک پیروزی واضح را کسب کند.
 
در مورد ایالات متحده چطور؟ به نظر می رسد، دولت بایدن با دولت‌های اوباما و ترامپ که می‌خواهند از ماجراجویی‌های نظامی جدید در خاورمیانه اجتناب کنند، تفاوتی ندارد، به‌ویژه زمانی که ایالات متحده در آستانه ورود به سال انتخابات است. با این اوصاف، تقویت اسرائیل گامی محبوب در میان آمریکایی‌ها است، به ویژه زمانی که آنها معتقدند تهدیدی که امروز اسرائیل با آن مواجه است ماهیتی وجودی دارد. بنابراین، اگر ایران و دست نشانده‌هایش برای اعتبار دادن به مواضعی که در آن قرار دارند، جنگ علیه اسرائیل را گسترش دهند، آمریکا، برای اعتبار بخشیدن به موضعی که بدان متعهد شده، باید به آنها حمله کند.
 
آیا راه دیپلماتیکی برای خروج از این آشفتگی وجود دارد و چه کسی می تواند آن را ارائه دهد؟ پاسخ دشوار است. طرفین جنگ آنقدر به مواضع سرسختانه ای گره خورده اند و توجیهات اخلاقی را به آن اضافه کرده اند که به نظر نمی رسد فضای زیادی برای سازش وجود داشته باشد. با این حال، دو کشور عربی می توانند نقش بالقوه مهمی ایفا کنند: قطر که می تواند پیام هایی را بین آمریکایی ها (و از طریق آنها، اسرائیلی ها) و ایران منتقل کند و مصر که نقش مهمی در هر تلاشی برای تعریف نظم سیاسی جدید برای غزه خواهد داشت که اسرائیل را راضی کند.
 
اما در حال حاضر، همه اینها ممکن است زودرس باشد. شرایط بالقوه ای برای طرفین وجود دارد که از ادامه جنگ اجتناب کنند. حزب‌الله و سایر متحدان ایران می‌توانند اقدامات خود را محدود به منطقه وسیع مرزی کنند و نیروهای اسرائیلی را محدود کنند اما از آستانه بمباران اهداف و شهرهای استراتژیک اسرائیل عبور نکنند. یا اگر اسرائیل به صورت مقطعی در غزه پیشروی کند و در همان حال مذاکره کند، تأثیر متقابل مذاکرات و دستاوردهای نظامی تدریجی ممکن است تضعیف این روند را برای ایران با دستور دادن به حزب الله برای جنگ دشوارتر کند. یا حزب‌الله می‌تواند منتظر بماند تا ببیند حماس در غزه چگونه عمل می‌کند و اگر تشخیص دهد که این سازمان در حال ایستادگی است، می‌تواند تصمیم بگیرد که پاسخ خود را به اقدامات اسرائیل محدود کند و از اقدامات تنش زا جلوگیری کند.
 
تا زمانی که اسرائیلی ها وارد غزه شوند این یک بحث نظری است، زیرا همه طرف ها منتظرند ببینند طرف مقابل چه می کند. این ممکن است آرامش قبل از طوفان باشد. بیایید امیدوار باشیم که راه هایی وجود داشته باشد که طوفان قبل از اینکه منطقه را به آتش بکشد، فروکش کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۴۶
میگن ۲ میلیون جمعیت داره غزه و ۸۰ هزار نفر افراد حماس هستن ما فرض میکنیم با خانوادهاشون ۵۰۰ هزار نفر بازم یک و نیم میلیون افراد عادی اونجا هستن ، قطع کردن آب و برق و کشتنشون چیزی جز توحش نیست ، این خودش باعث میشه اون یک و نیم میلیون هم بدتر از حماس بشن ، اسرائیل باید مثل یک کشور عمل کنه نه اینکه خودش بدتر از تروریستها رفتار کنه ، همونطور که رفتار حماس محکوم بود هفته گذشته امروز هم رفتار اسرائیل محکومه و مردم هم طرف انصاف باشن نه اینکه کورکورانه فقط از یک سمت درگیری جانبداری کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
دوستان ارزشي دقت كنين مي بينيد كه در ادبيات رسانه هاي جمهوري اسلامي ، رژيم اشغالگر قدس به دولت اسرائيل تغيير كرده
ناشناس
| Canada |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
به دلایل متعدد قدرتهای بزرگ وارد جنگ با ایران نخواهندشد
اینو بدانید خیلی جالبه. میدونید احراب رست راستی وبسیار اولترا ارتدوکس اسراییلی که خیلی ساحشور هستمد و میگن اسراییل باید تا اخرین نفر بجنگه شرط اصلی انها برای حمایت از نتانیاهو تا او بتواند دولت اکثریت تشکیل بده چه بود؟

در اسراییل خدمت سربازی و ارتش برای همه یک اجبار و باید هست. ولی این احزاب تندرو و سلحشور از نتانیاهو خواستند انها و دانش اموزان مدارس مذهبی انها از خدمت سربازی معاف باشند و نتانیاهو پذیرفت! جالب نیست؟
هیتلر چرا با صهیونیستها دشمن بود ؟ یعنی ذات آنها را می شناخت ؟ این بصیرت را از کجا آورده بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
فهمیده بود اینا بچه کش هستن هیچ رحمی تو وجودشون نیست ۵۰۰ تا بچه رو تو همین تهاجم جدیدشون کشتن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
به روایتی ، اروپا از یهودیان خسته شده بود و با یک تیر دو نشان زد ، اخراج یهودیان و ایجاد پایگاه در خاورمیانه


الان هم صرفا برای منافعشون از اسراییل حمایت میکنند چون واقعا گروگان صهیونیسم هستن کل غرب ..بانک ها رسانه ها و و و و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
هیتلر با کل یهودها دشمن بود اما همه یهودها صهیونییت نیستند . خیلی هلشون با صهیونیسم مخالفند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
نماد و سبل کودکشی در جهان رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل و داعش است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
تا کی باید ظلم را تحمل کنن این مردم بیچاره غزه
محمد
| - |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
هیتلریهودیا رو میکشت چون میدونست اینا چه فتنه ای در آینده به پا میکنن میخاست جهان رو از این فتنه رها کنه وقتی دید داره شکست میخوره بقیشونو زنده گذاشت تا آیندگان ببینن اینا چه قوم الظامینی هستن پس هیتلر حق داشت اینا رو میکشت
به نظر می رسد داستان بسیار پیچیده تر از موارد گفته شده بالایی است.
شبیه شطرنج شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل
راهپیمایی نمی کنید؟
در صورتیکه خیلی از تحلیل گران غربی و اسرائیلی اعتراف به شکست غیر قابل جبران برای اسرائیل کرده اند کارنگی تلاش میکنه این تصویر رو بهبود بده و بگه حالا این جوری ها هم نیست که تقریبا ده ساله هیچ موفقیتی برای محور غربی در این منطقه حاصل نشده و برآیند اتفاقات در منطقه همه به ضرر آمریکا و متحدانش در منطقه است نه این جوری نیست

آمریکا و اسرائیل هم چنان ترسناکند
آمریکا کره اوکراین رو بزرگ کرد الان اون کره واسه خودش اسبی شده
میلیاردها دلار هزینه نظامی واسه اسرائیل در طول ده سال گذشته نتایج بسیار درخشانی داشت
و در آینده درخشش اون بیشتر هم میشه
تابناک خیلی از این مقاله کارنگی ذوق کرده
معلوم نیست؟
حمله طوفان الاقصی نشان داد ارتش صهیونیست ها تا چه حد تاب حملات نیروهای مقاومت را خواهد داشت پس نگرانی ندارد ان شاءالله خداوند پشتیبان مقاومت خواهد بود و این آخرین قدم در راه نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود
قطعا ایران در هیچ جنگی شرکت نخواهد کرد . ممکن هست بخاطر تعرض حزب الله به اسرائیل بخش هایی از ایران را هدف قرار دهند ولی بنا به مصالجی که بارها گفته شده ایران مقابله به مثلش در حد موشک اندازی به پایگاه آمریکائیان در عراق خواهد بود و بس . ایران هیچگاه بود و نبودش را بخاطر سرمایه سیاسی به خطر نخواهد انداخت . همیشه تا دقیقه نود شعار می دهیم و در دقیقه 90 همه چیز را فراموش می کنیم .
تا بوده همین بوده .
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
خب متحدین ایران رو از بین میبرن و ایران تضعیف میشه و فقط تماشاچی خواهد بود و در مرحله بعد هم سراغ خود ایران میان ، به این سادگی که شما فکر میکنید نیست
ایران از نظرفیزیکی جانی مالی هزینه بیشتری کرده برای فلسطین بیشتراز این بسیارخطرناک و ریسک نوبت کشورهای اسلامی دخالت مستقیم داشته باشن ایران صبر بیشتری داشته باشه حالت دفاعی بگيره کمترین آسیب میبینه از وضعیت بحران خارج میشه برنده است. افتخار پیروزی و جشن هم برای کسایی دیگه مردم ایران نمیخوان این پیروزی سالها قبل تجربه کردن
ولی نویسنده یک نکته را فراموش کرده و آن اینست که یدالله فوق أبدیهم. و این که ان الباطل کان زهوقا
در مجموع این که خواست خدا بر همه چیز برتری دارد و از هر نیرویی قدرتمندتر است و البته که خواست خدا پیروزی مظلومان و ستمدیدگان بر ظالمان و ستمگران است.
بنظرم وارد بشیم بهتره اینجوری ضربه سنگینی ب اسراییل و آمریکا می‌زنیم 2سال بعد هم صلح میکنیم تحریم ها برداشته میشه ولی الان که دخالتی نداشتیم بدون مدرک دارن مارو متهم ب حمایت و پشتیبانی از فلسطین میکنن پولهای بلوکه شده ایران آزاد نمیشه وتحریم ها رو بیشتر میکنن همین چند قلم صادرات رو که داریم متوقف میشه وضعیت ومعیشت مردم خیلی بدتر از اینی که هست میشه پس شروع کنیم ب موشک باران پایگاه های آمریکا در کشورهای اطراف وبعد موشکهای قاره پیما رو بزنید توی اسراییل ما هم که از بیکاری رنج می‌بریم صلاح بدست خیرین کمک فلسطین شاید قسمت شد شهید شدیم حداقل یه حقوقی ب خانوادمون بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
داداش خود رهبران حماس تو قطر تشریف دارند شما زیاد عجله نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
به نظر من فکر خوبی است ببینیم فرزندهای چند تا از نمایندهای دو آتیشه و وزرا ونوحه خوانها به این جنگ می روند
حماس حمله کرده،بود،درسته غیر نظامی کشته بود یه دو سه نفری هم بچه این وسط اتفاقی از آتش سوزی ظاهرا کشته شده بودن اونم تایید نشده اما اسراییل این بار ۴۴۷وتا بچه رو کشته! شیطان واقعی کیه؟
سوریه و غزه که نابودند ، فکر کن بشار اسد بره به جنگ اسرائیل از اون طرف کردها بهش حمله کنند !! :)) غزه ام دیگه چیزی نداره که بخوات باهاش بجنگه!! لبنان ام بیاد وسط جنگ ، چیزی ازش نمی‌مونه.... آمریکا حمله هوایی و دریایی کنه به لبنان اسرائیل ام زمینی یک روزم دوام نمیاره! دولت لبنان ام اجازه نمیده که وارد جنگ شند! همه اش بلوفه...
حماس و اسرائیل و به حال خودشون رها کنی بهترین تصمیمه! تهدیدهای الکی اوضاع و بدتر میکنه فقط...
این بنیاد گزینه های خود را به نفع اسراییل تحلیل کرده است ، واقعیت این است که اسراییل توان یک جنگ طولانی را ندارد اولین استراتژی طولانی کردن جنگ است چیزی که آمریکا ، اسراییل و اوکراین از آن وحشت دارند نکته بعدی جبهه روسیه است که امربکا در آن گیر افتاده و در آن دارد دست و پا می‌زند و قدرت گشودن یک جبهه دیگر ندارد ، واقعیت بعدی چین هست که در صورت ورود آمریکا به یک جنگ فرصت کافی برای تمام کردن کار تایوان پیدا میکند اینها کابوس های آمریکاست که بنیاد فوق سعی در رد توجهات به آنها دارد . مکروا و مکرالله والله خیر الماکرین
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
چی میزنی بگو ماهم بزنیم
وقتی می گوییم چرا عرب ها از فلسطینی ها دفاع نمی کنند و ما باید دفاع کنیم می گویید دفاع از فلسطینی ها وظیفه دینی است و اگر آنها دفاع ننی کنند دلیل نمی شود که ما دفاع نکنیم.
اما صحبت این هست که گسترده شدن جنگ و کشیده شدن آن به ورای مرزهای فلسطین باعث کشته شدن زنان و کودکان بی گناه بیشتری خواهد شد.
حالا سوال این هست که چرا کسانی رو که داعیه دین داری و انجام وظیفه دینی دارند رو به آن طرف مرز به فلسطین نفرستیم تا هم از کشته شدن بی گناهان جلوگیری کنیم و هم مانع از فرو ریختن تاسیسات زیر بنایی کشور نشویم؟
در این مقاله هیچ اشاره ای به کشورهای اسلامی نشده بود که دولتها از طرف ملت ها به شدت برای حمایت از فلسطین تحت فشار هستند حتی کشورهایی که در آستانه سازش با اسرائیل بودند سازش را رها کردند
انتخاب ایران این است که اسرائیل و فلسطین هیچ ربطی به خون جوانان ما ندارند و وارد شدن در این مخمصه به صلاح امنیت و مصلحت ایران نیست. ایران هیچ انتخاب دیگری ندارد جز اینکه درس بگیرد و پولهای بیخود به حماس و غیره ندهد. والسلام
قطعا این نقشه بود از طرف اسرائیل. اونا خبر حمله را داشتن و اجازه داده که حماس وارد اسرائیل بشه و کشت و کشتار کنه تا بتونند تنها مشکل اسراییل برای حمله همه جانبه و نابودی حماس و غزه که افکار عمومی بود را با خودشان همراه کنند. قطعا اسرئیل و آمریکا اماده نبرد برزگی هستند و هم شر حزب الله و هم شر حماس برای همیشه از دامان خودشان پاک خواهند کرد.چونکه حمایت افکار عمومی را همراه خود دارند. مگر اینکه این وسط در مذاکره حماس و حزب الله و ایران امتیاز بزرگی به امریکا و اسرائیل بدهند
آیا حماس دانسته و یا ندانسته خود را در اجرای نقشه اسراییل و آمریکا قرار داد یعنی آمریکا روسیه را در سرزمین خودش به توسط اوکراین زمینگیر کرد تا نتواند نقش موثری در خاورمیانه ایفا کند و از این خلع ، صهیونیست ها و آمریکا برای نابودی توان گروه ها اطراف اسراییل اقدام کند و ایران را با این روش مات کند ؟
ایران حق مداخله ندارد ؟.
هموطنای شرقگدا لطفا پاسخ بدین ... چرا کشور علنا اعلام نمی کنه که در این اقدام دست داشته ؟؟؟ چرا همش می گن ما مشارکتی نداستیم ، ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
دوست عزیز اسرائیل هم در ترور حاج قاسم نقش اطلاعاتی داشت اما همان ابتدا نتانیاهو اعلام کرد که ما کاری به این قضیه نداشتیم آبها از
آسیاب افتاد باافتخار و با ذکر
جزییاتی گفتند که ما در این مساله دست داشتیم د
در واقع همه همین کار را می‌کنند ایران هم اگر دست داشته کار درست همین است که بگوید نقشی نداشته آنها همين الان در حال وصله پینه کردن روایت‌های قدیمی برای متهم کردن ایران هستند گرچه الان می‌گویند شواهدی نداریم ولی بگذارید این جنگ تمام شود بعد می‌بینید یواش يواش اسناد جعلی علیه ايران یکی یکی رو می‌شود! ن
حماس با این درگیری،بهانه را برای حذف دائمی به اسرائیل داد،ایران و حزب الله باید مراقب باشند در تله صهیونیستها نیوفتن.ب نظر میرسد که جنگ حماس با مدیریت پنهانی پوتین صورت گرفته،و این نشان دهنده بی اخلاقی روسها در حمایت از دوستان خویش است،
سلام،
بهترین کار اینه که ایران یکی رو پیش بندازه که یه آتش بس ایجاد کنه و یکم سر اسراییلی ها رو ماساژ بدن تا این ضربه ای که تو سرشون خورده رو هضم کنه!
اسراییلی ها هم ترسو تر از این حرفها هستن که بخوان زمینی پیش برن، چون حماس از تو مخفی گاه هایی که درست کردن میتونن خدمتشون برسن.
مصر باید یه غلطی بکنه، پس نشسته که چی بشه؟!
فقط کافیه ایالات متحده وارد عملیات جنگی بشه. اونوقت محور مقاومت تبدیل به همونی میشه که ارتش صدام حسین در سال 1991 تجربه کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
صدام بخاطر روش جنگ کلاسبک و متقارن شکست خورد ،امریک و اسراییل در جنگ نامنظم ونامتقارن حرفی برای گفتن ندارند،د
نگران نباشید موقع جنگ آقا زاده هارو از خارج برگردونید و به جنگ آمریکا و اسرائیل برید
الگوی ما عبدالمطلب پدر بزرگ حضرت محمد است که در جنگ رفت دنبال شترهایش ، وفرمود خدای کعبه خودش کعبه را نجات دهد
هم اسراییل هم حماس هر دو برای کشور ما عامل بدبختی هستند و بس .
من اصلا سیاسی نیستم ولی به نظر من اسرائیل به این دلیل توی خاورمیانه بوجوو اومد تا دشمنی مسیحیا و یهودیا تبدیل به دشمن مسلمونا با یهودیا بشه، به عبارتی مسیحیا جا خای دادن و با زرنگی جای خودشون رو با مسلمونا عوض کردن.
ولی در هر صورت از خباثت و ذات کثیف صهیونیستا چیزی کم نمیشه
مگر حضرت موسی هجرت نکرد؟ مگه حضرت محمد هجرت نکرد؟
بابا این فلسطینی ها مگر چند میلیون نفر هستن؟ دیگه از تعداد افغانیهایی که تو این دو سه سال وارد ایران شدن که بیشتر نیسن؟
یه تیکه زمین وسط ایران بهشون بدین همشون رو بیارین همین تو دل ایران کشور فلسطین رو درست کنند.
هم برای اعراب خوبه
هم برای فلسطینی ها خوبه
هم برای منطقه خوبه
هم برای ایران خوبه (هزینه اش بسیار کمتر از چیزی هست که الان داره انجام میده)




خدا هم راضیه... بی خانمان واقعی رو پناه دادی....
بعدش خواستی بجنگی برو بجنگ....
از نشانه های آخرالزمان اینه که همه طرف ظالم رومیگیرن وحق مظلوم پایمال میشه
نقشه آمریکا و اسرائیل اول تصرف فلسطین و بعد ایران وبعد سراغ کشورهای دیگه است چون اونا معتقد به نژاد برتر و دوستی آنها با عربستان و کشور های عربی فقط ازبین بردن اسلام است و تا اینجا هم به هدفشان رسیدن چند درصد مردم ایران نماز می خونن یا به مسجد میرن چند درصد زنان ایران با حجاب آن کم عقلی ما ایرانی ها واسه اینه که تو امنیت زندگی می کنیم و قدر امنیت رو نمی دونیم و خودمون دوست داریم بی حجابی رو عرق خوری و هر چی ضد اسلام باشه رو پس حقمونه که
به وسیله یهودی ها مورد آزار و اذیت تجاوز قرار بگیریم و از طرف طالبان سعودی ها
عثمانی و ...
جنگ به اسلحه و جنگنده و مهارت نیست به اعتقاد و ایمان و ...است
سلام ، آناليز معادلات جنگ كار بسيار سختي است زيرا زواياي پيدا و پنهان بسياري دارد.
جنگ اكراين نشان داد كه آمريكا چطور روسيه پوتين رو وارد يك جنگ فرسايشي كرده.
در اين جنگ طوفان القصي ، همه ميدانند كه مهار جنگ و عدم گسترش جنگ مهمترين موضوع در حال حاظر است. با شرايط موجود ، فقط با استعفاي نتانياهو ، توافق آتش بس و مذاكرات براي راه حل وجود خواهد داشت. بنابراين نبايد وارد بازي آمريكاييها شد. بلكه با سياست مدبرانه و هوشمندانه آمريكا رو مهار كرد. دوستان استراتژيست خوب ميدانند كه چگونه بايد عمل كرد. ممنون
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی