بازدید 19181
پانصد و هشتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حملات شدید روسیه در دو جبهه علیه اوکراین/ تصمیم عجیب پوتین برای ادامه جنگ علیه اوکراین/ ارسال ۱۰۰۰ کانتینر مهمات از کره شمالی به روسیه+عکس

پانصد و هشتاد و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۸۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳ 14 October 2023

حملات شدید روسیه در دو جبهه علیه اوکراین/ تصمیم عجیب پوتین برای ادامه جنگ علیه اوکراین

بین الملل تابناک: پانصد و هشتاد و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

مشاور زلنسکی: غرب مقصر ناکامی‌های ضدحملات است
۱۴۰۲/۰۷/۲۲ - ۱۸:۵۹

 «میخائیل پودولیاک» مشاور ارشد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین ضمن ابراز تاسف از طولانی شدن روند تحویل تسلیحاتی غربی،  گفت حامیان غربی اوکراین مسؤول کند شدن ضدحملات علیه روسیه هستند.

این مقام اوکراینی پنجشنبه در مصاحبه‌ای در پاسخ به این که آیا با ارزیابی بودانوف موافق است، گفت ضدحملات اوکراین شش تا نه ماه از برنامه عقب است. 

«کریل بودانوف» رئیس اطلاعات نظامی اوکراین پنجشنبه اذعان کرد ضدحملات این کشور علیه نیروهای روسیه از برنامه عقب نیست بلکه به طور کامل از برنامه خارج شده است و افزود توضیح در این خصوص اطلاعات طبقه‌بندی شده است. 

او توضیح داد مذاکرات فشرده درباره تحویل تسلیحات که پاییز گذشته آغاز شد، فرایندی طولانی مدت شده زیرا شرکا آن زمان از اذعان به اینکه هر چه اوکراین نیاز دارد باید در اسرع وقت فراهم شود، هراس داشتند. 

به گفته این مقام ارشد اوکراینی، «برخی در غرب این رویکرد را اتخاذ کردند که منتظر بمانند تا ببینند (چه می‌شود)، ظاهرا مطمئن نیستند آیا اوکراین می‌تواند در مقابل فشار روسیه مقاومت کند» که به گفته وی، این تردیدها مانعی در برابر هم ارائه کمک‌ها و هم میزان آن‌ها شده است.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل جمعه در نشست شورای امنیت گفت ضدحملات چهار ماهه نیروهای اوکراینی به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.

وی افزود: در این چهار ماه ضدحملات تنها منجر به انهدام صدها واحد از تجهیزات غربی و ده‌ها هزار کشته در بین نیروهای اوکراینی شده که اکثر آن‌ها نمی‌خواستند بجنگند؛ خوش‌شانس‌ترها تسلیم شدند و زنده ماندند. 

ارسال ۱۰۰۰ کانتینر مهمات از کره شمالی به روسیه
۱۴۰۲/۰۷/۲۲ - ۱۸:۵۸

 سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که آمریکا اطلاعاتی مبنی بر تحویل سلاح از کره شمالی به روسیه، در اختیار دارد!

کربی مدعی شد که براساس اطلاعات آمریکا، پیونگ‌یانگ بیش از یک هزار کانتینر حاوی تجهیزات نظامی و مهمات را در هفته‌های اخیر به روسیه تحویل داده است.

مقام ارشد کاخ سفید ادعای ارسال سلاح از کره شمالی به روسیه را تحولی دردسرآفرین توصیف و درباره گسترش روابط نظامی بین این دو کشور ابراز نگرانی کرد. کاخ سفید همچنین به منظور تقویت ادعاهای خود، مجموعه‌ای از تصاویر ماهواره‌ای را منتشر کرد که ظاهرا نشان‌دهنده ارسال محموله‌ها از انبار تسلیحاتی در کره شمالی به مرز جنوب غربی روسیه است.

کاخ سفید مدعی ارسال ۱۰۰۰ کانتینر مهمات از کره شمالی به روسیه شد!

کربی همچنین مدعی شد که محموله‌های تسلیحاتی حد فاصل ۷ سپتامبر تا اول اکتبر و همزمان با جنگ بین روسیه و اوکراین، به مسکو منتقل شده است.

وی مدعی شد: کره شمالی را به‌دلیل تامین این تجهیزات نظامی برای روسیه محکوم می‌کنیم؛ تجهیزاتی که به منظور حمله به شهرهای اوکراین و کشتار غیرنظامیان این کشور و همچنین پیشبرد و تداوم جنگ غیرمشروع روسیه استفاده می‌شود.

مقام ارشد کاخ سفید همچنین مدعی شد که به باور آمریکا، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در ازای مهمات، به‌دنبال دریافت فناوری‌های پیشرفته تسلیحاتی روسیه است.

در پی سفر رهبر کره شمالی به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روس وی، بحث و شایعات درباره توافق تسلیحاتی بین دو کشور بالا گرفت. رهبران دو کشور در این سفر بر بهبود روابط دفاعی با یکدیگر تاکید کرده اما به طور مشخص درباره نوع همکاری‌های دفاعی حرفی نزدند. آمریکا پیش از این تحریم‌هایی را برای افراد دخیل در تسهیل توافقات تسلیحاتی با روسیه اعمال کرده است.

انتقاد دیپلمات روس از تلاش غرب برای به راه انداختن درگیری میان قدرت‌های هسته‌ای
۱۴۰۲/۰۷/۲۲ - ۱۸:۵۶

معاون اداره منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه هشدار داد که رویکرد کشورهای غربی خطر بروز درگیری مسلحانه بین قدرت‌های هسته‌ای را در پی دارد.

به گزارش خبرگزاری تاس، کنستانتین ورونتسوف اظهار داشت: مفاد دکترین روسیه در رابطه با بازدارندگی هسته‌ای بسیار واضح و صرفاً بر دفاع متمرکز است.

وی افزود: این گسترش دشمنی‌ها برای مقابله با روسیه در جنگ اوکراین، منافع اصلی مسکو را به خطر انداخته است.

این دیپلمات روس تصریح کرد: وقتی صحبت از تحمیل شکستی راهبردی به روسیه و ایجاد تنش عمیق‌تر می‌شود، غرب در آستانه یک درگیری مستقیم نظامی [با روسیه] قرار می‌گیرد. این همان چیزی است که خطر درگیری مسلحانه بین قدرت‌های هسته‌ای را ایجاد می‌کند، در حالی که هر پنج کشور هسته‌ای متعهد هستند که از آن جلوگیری کنند.

ورونتسوف گفت: به نظر می‌رسد که آمریکا و متحدانش بر این باورند که در کنترل تنش‌ها در هر شرایطی و اعمال فشار بر روسیه بدون آسیب رساندن به خود، توانایی دارند. اما این تصوری غلط و بسیار خطرناک است که عواقب فاجعه‌باری نیز همراه خواهد داشت.

این مقام روس در ادامه با بیان اینکه این‌ اخطارها و هشدارهای ما به غرب است، گفت: این زبان تهدید نیست، بلکه اصول بازدارندگی است.

کنستانتین ورونتسوف پیشتر نیز گفته بود که تا زمانی که سلاح های هسته ای آمریکا در اروپا باقی بماند، خروج تسلیحات هسته ای مسکو از بلاروس غیر ممکن است.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه نیز ماه گذشته هشدار داده است که احتمال درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای می‌تواند به یک رویارویی نظامی آشکار در منطقه آسیا و اقیانوسیه تبدیل شود.

دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت ملی روسیه هشدار داده است که مسکو در صورت لزوم برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تردید نخواهد کرد.

بیش از یک سال و هفت ماه از آغاز جنگ اوکراین می‌گذرد و هر روز خبر تازه‌ای از ارسال کمک‌های نظامی و جنگ‌افزاری آمریکا و متحدان آن به کی‌یف منتشر می‌شود.

بسیاری از مقامات بارها هشدار داده‌اند که این اقدامات مناقشه اوکراین و روسیه را به جنگی جهانی سوق می‌دهد.

حملات شدید روسیه در دو جبهه علیه اوکراین

منابع خبری بعد از ظهر شنبه به وقت تهران از تشدید حملات روسیه در جبهه اوکراین خبر دادند.

وبگاه «پراودا» نوشت، نیروهای روس حملات خود را در جبهه‌های «لیمان» و «کوپیانسک» در استان «خارکف» تشدید کرده و تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ بار تلاش کردند از خطوط دفاعی اوکراین عبور کنند.

«ایلیا یولاش» از سخنگویان نیروهای مسلح اوکراین گفت: «روس‌ها  از امکانات و نیروهای مختلف برای شکستن خطوط دفاعی ما از جمله تانک‌ها و توپخانه و همچنین هواپیماهای تاکتیکی و انواع دیگر سلاح‌ها استفاده می‌کنند.»

در رویدادی دیگر، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت ضدحملات چهار ماهه نیروهای اوکراینی به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.

وی افزود: «در این چهار ماه ضدحملات تنها منجر به انهدام صدها واحد از تجهیزات غربی و ده‌ها هزار کشته در بین نیروهای اوکراینی شده که اکثر آن‌ها نمی‌خواستند بجنگند؛ خوش‌شانس‌ترها تسلیم شدند و زنده ماندند.»

«میخائیل پودولیاک» مشاور ارشد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین ضمن ابراز تاسف از طولانی شدن روند تحویل تسلیحاتی غربی، گفت حامیان غربی اوکراین مسؤول کند شدن ضدحملات علیه روسیه هستند.

این مقام اوکراینی در مصاحبه‌ای در پاسخ به اینکه آیا با ارزیابی بودانوف موافق است، گفت ضدحملات اوکراین شش تا نه ماه از برنامه عقب است.

«کریل بودانوف» رئیس اطلاعات نظامی اوکراین اذعان کرد ضدحملات این کشور علیه نیروهای روسیه از برنامه عقب نیست بلکه به طور کامل از برنامه خارج شده است و افزود توضیح در این خصوص اطلاعات طبقه‌بندی شده است.

تصمیم عجیب پوتین برای ادامه جنگ علیه اوکراین

با تصمیم عجیب پوتین درباره جنگ اوکراین برای سال ۲۰۲۴ احتمالا نارضایتی مردم روسیه از وی افزایش خواهد یافت، هر چند در نهایت صدای هیچ اعتراضی به جایی نمی‌رسد.

پوتین می‌خواهد ۶ درصد از کل بودجه ۲۰۲۴ کشور روسیه را به ارتش اختصاص دهد.

 بودجه تعریف شده کرملین برای سال ۲۰۲۴ نشان از آن دارد که کرملین عزمش را برای تداوم جنگ در اوکراین جزم کرده است. گروهی از ناظران با اشاره به محاسبات مسکو بر این باورند 

دولت روسیه بودجه پیشنهادی اش برای سال ۲۰۲۴ را اعلام کرده است.

این کشور برای اولین بار در تاریخ مدرن، قرار است ۶ درصد از تولید ناخالص داخلی اش را صرف ارتش کند، از همین رو هزینه‌های دفاعی از هزینه‌های اجتماعی فراتر خواهد رفت. ناظران می‌گویند، کرملین با تصویب چنین بودجه‌ای نشان داد که جنگ علیه اوکراین و غرب بزرگترین اولویت کرملین است.

عزم مسکو برای تداوم جنگ اوکراین

افزایش هزینه‌های دفاعی نشان می‌دهد که کرملین قصد ندارد به این زودی به جنگ علیه اوکراین پایان دهد، حتی اگر شدت درگیری‌ها کم یا متوقف شود. به بیانی دیگر مسکو تصمیم گرفته است تا این پول را صرف تجهیز زرادخانه‌های نظامی تخلیه شده اش کند.

به همین ترتیب، کرملین پول نقد کافی جهت تامین بودجه درگیری، برقراری حکومت نظامی یا بسیج نیرو‌ها را دارد. در بودجه جدید که در انتظار تصویب دوما است، پیش بینی می‌شود که درآمد سال ۲۰۲۴ بیش از یک سوم رشد کرده و به ۳۵ تریلیون روبل (۳۴۹ میلیارد دلار) برسد. علاوه بر این پیش بینی می‌شود از این میزان، ۱۱.۵ تریلیون روبل از بخش نفت و گاز تامین شود.

هزینه‌های برنامه ریزی شده ۳۶.۶ تریلیون روبل (۲۶.۲ درصد افزایش نسبت به سال جاری) است. این بدان معناست که کسری بودجه در سال آینده، حداقل بر اساس برنامه‌های دولت، باید به میزان قابل توجهی کاهش یابد. در این میان قرار بر آن است که هزینه‌های اجتماعی سال ۲۰۲۴ حدود ۱ تریلیون روبل افزایش یابد و به ۷.۵ تریلیون روبل برسد.

در مقابل، هزینه‌های آموزش و مراقبت‌های بهداشتی در سطح امسال باقی می‌ماند که به معنای کاهش واقعی در سال ۲۰۲۴ است. علیرغم تعهدات هزینه ای، وزارت توسعه اقتصادی شاهد افزایش تنها ۴.۵ درصدی تورم در سال ۲۰۲۴ است.

انتظار می‌رود رشد تولید ناخالص داخلی ۲.۳ درصد باشد و پیش بینی می‌شود نفت آرال به طور متوسط به ۷۱.۳۰ دلار به ازای هر بشکه برسد- البته علیرغم سقف قیمتی ۶۰ دلاری که توسط گروه هفت تعریف شده است.
پلن پر هزینه کرملین
به نوشتهموسسه مطالعاتی کارنگی، افزایش هزینه‌های دفاعی و اجتماعی در بودجه سال ۲۰۲۴ تا حد زیادی از طریق کاهش تدریجی ارزش روبل تامین می‌شود، روندی که در حال حاضر به خوبی در حال انجام است. در این یادداشت آمده، کسری بودجه متوسط ممکن است به مهار تورم کمک کند. هزینه‌های دفاعی سال ۲۰۲۴ در مقایسه با سال جاری تقریبا دو برابر خواهد شد.

در حالی که این میزان کمتر از ۱۲ تا ۱۷ درصد تولید ناخالص داخلی است که اتحاد جماهیر شوروی در اوج جنگ سرد برای دفاع هزینه می‌کرد.

در این میان گروهی از ناظران می‌گویند، بخش عمده‌ای از هزینه‌های دفاعی روسیه صرف تولید تجهیزات نظامی و همچنین پرداخت خسارت به مجروحان جنگ اوکراین و خانواده‌های کشته شدگان خواهد شد. با این حال، رشد هزینه‌ها نیز به دلیل این جنگ ناکارامد از بین خواهد رفت.

تحلیلگران با اشاره به مولفه‌های حاکم می‌گویند، کرملین نه تنها برای جنگ طولانی مدت در اوکراین آماده می‌شود، بلکه ظاهرا منافع اقتصادی خاصی را در چنین سناریویی می‌بیند.

برخلاف نفت، اسلحه باعث رشد صنعتی می‌شود: رشد اقتصادی در ماه جولای به ۴.۹ درصد رسید. صنایع مرتبط با جنگ رشد چشمگیری داشته اند: تولید حمل و نقل نسبت به سال گذشته ۶۶.۷ درصد، رایانه و الکترونیک ۴۲.۶ درصد، دستگاه‌های ناوبری ۷۲.۴ درصد، تجهیزات الکتریکی ۲۹.۵ درصد و لباس‌های محافظ ۴۰.۴ درصد افزایش یافته است.

صنایعی که به طور غیرمستقیم به جنگ مرتبط هستند نیز نرخ رشد غیرعادی بالایی را تجربه می‌کنند: تعمیر و نصب تجهیزات ۸.۵ درصد افزایش یافته، در حالی که صنایع غذایی ۱۱.۳ درصد رشد داشته است.

در این میان هستند گروهی که می‌گویند، کرملین با افزایش هزینه‌های نظامی اش، اقتصاد روسیه را به دام انداخته است. این وضعیت بدین معنا است که تداوم تامین مالی جنگ در اوکراین برای دولت دشوارتر خواهد بود.

از سوی دیگر، اگر کاهشی در هزینه‌های نظامی وجود داشته باشد، ناگزیر به شوک ساختاری قابل توجهی منجر می‌شود که غلبه بر آن زمان قابل توجهی را می‌طلبد. در هر صورت، این این طبقه متوسط روسیه خواهد بود که بهای تصمیمات پوتین درباره جنگ را پرداخت خواهد کرد.

پوتین: محموله‌های سلاح از اوکراین به خاورمیانه رسیده است

 ولادیمیر پوتین که با هدف شرکت در اجلاس کشورهای مستقل مشترک‌المنافع به قرقیزستان سفر کرده بود، در پایان این سفر در یک کنفرانس مطبوعاتی افزود: تردید دارم که محموله های تسلیحاتی از اوکراین مستقیما به خاورمیانه ارسال شده باشد، اما تردید ندارم که تسلیحات از اوکراین فروخته شده باشد چون سطح فساد در این کشور بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد: بازار سیاه تسلیحات به گونه ای در حال توسعه است که افراد زیادی مایل به خرید تسلیحات هستند و در اوکراین افراد زیادی می خواهند تسلیحات بفروشند.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: در اوکراین، هر چیزی که می تواند فروخته شود، فروخته می شود. اگر روزی این اسلحه‌ها را در روسیه بفروشند، من تعجب نمی‌کنم. آنها بدون شک این سلاح‌ها را در بازار بین‌المللی از طریق کشورهای آفریقایی و خاورمیانه می‌فروشند.

وی در عین حال گفت که تردید دارد که چنین تصمیماتی در سطح رهبری اوکراین گرفته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶۵
روسیه اشعال .امریکا وانگلیس اشغالتر. اتحادیه اروپا لجنزار. همه ضعیف کشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
حسن نصرالله: امروز وضعیت مقاومت عالی است و همه سناریو‌ها کاملا آماده است!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
مرگ بر آمریکا و انگلیس و نوکرانش از جمله هند خرافی کثیف و ژاپن فکستنی و کره نیم وجبی و فرانسه مرتد ملعون و....ا
که محور فساد و شرارت و جنایت هستند
جنگ کارتل های فساد حکومتی در اروپای شرقی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
این همه سال کارتل های غربی مملکت افراد وطن فروش و خائنی مثل تو رو به سمت تباهی کشوندن شما هم حمایت کردید و میکنید به به و چه چه میکردید آب لب و لوچه تون هم آویزون بوده و هست. حالا گیر دادی به اینا اسم کارتل اختراع جدید وطن فروش؟
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
نفهمیدی منظور من هم پوتین است هم زلنسکی هم لوکاشنکو زلنسکی که تو تیم شماست من نه تو تیم شما هستم نه اونا تیم خودم را دارم و اسمش ایران و مردم بدبخت آن است لطفاً به این تیم بپیوندید
پوتین که خودش دستش در خون میلیونها نفر از مردم اوکراین الوده است

نمیتواند به بییه کشورهای جهان پند و اندرز و نصیحت کند که جنگ بد است !!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
البته چون رژیم کافر نسل کش کی یف محکوم به نابودی است
اوکراین ویرانی و آوارگی حقش است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
اوکراینو زپرتسکی دلقک نابود کرد نه پوتین
هر کس از وطن و خاکش دفاع کند با شخصیت و قابل ستایش هست. ذلنسکی براحتی می توانست از کیف فرار کند و در دبی یا قطر فرمان رزم بدهد. ولی ماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
در مقابل متجاوز باید ایستاد کاری که اکراین کرد ،عمل کرد حرف نزد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
واقعا بعصی ها از ناداتی رنج میبرند‌
مهندس جان اگر تا الان فرار نکرده چون روسیه پاش به کیف باز نشده که اگررباز بشه سریع فرار میکنه
ثانیا زلنسکی رو عربی ها تا خرخره از سلاح و مهمات پر کردن پس وایستاده و میجنگه چون پشتش گرمه کار خاصی نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
خوبه که بدونی زلنسکی رو پوتین عمدا زنده نگه داشته تا به همه احمقای دنیا ثابت کنه با طناب پوسیده آمریکا ته چاه رفتن چه مزه ای میده. زلنسکی دلقک تو یه چشم بهم زدن میره به درک
ناشناس
| Canada |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
دوست دانا. شاید پوتینی ها فکر کنند همه حافظه ندارند و با گرد و خاک و های و هوی بخواهند حقیقت را بپوشانند. ولی همه می دانیم و به یاد داریم که ارتش دوم دنیا! از سه محور شمال شرق و شمال غرب و شرق به پشت دیوارهای کیف رسیده بود و پوتین با افتخار نه تنها جواب تلفن ذلنسکی را نمی داد بلکه می گفت هدف از این عملیات نظامی ویژه! پاکسازی کیف از نیو نازی ها هست. حتی بوریس جانسون و بایدن از ذلنسکی خواستند که از کیف خارج شود و انها نیروی ویژه می فرستند تا ذلنسکی و اطرافیان با خیال راحت بروند قطریا لندن و از انجا فرمان رزم بدهند. ذلنسکی به حرفش عمل کرد و گفت غیر ممکن هست پوتین پشت سر من را ببیند. دشمن صورت ما را خواهد دید . و همان شد که کل معادلات پوتین را به هم زد. حتی معادلات امریکا و انگلیس را ذلنسکی به هم زد. برنامه بایدن و انگلیس برای روسیه یک جنگ چریکی خونین اما کم هزینه برای غرب و پر هزینه برای روسیه بود. ولی وقتی ذلنسکی شجاعانه ایستاد دیگر غرب مجبور شد که به ارتش کلاسیک اکراین کمک کند تا در برابر ارتش دوم جهان حماسه بیافریند. و حالا بیست ماه پوتین انقدر به استیصال رسیده که اتش جنگ را در خاورمیانه با عوامل خود روشن می کند تا با هزینه خون و جان و مال ملتهای خاورمیانه بلکه بتواند اعتبار و ابروی خود را در اکراین نچجات دهد. ولی غیر ممکن هست. غیر ممکن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
او یک احمق آلت دست آمریکا بود که کشورش را نابود کرد اون احمق رو غربیها به قدرت نشاندن تا بوسیله او اهدف توسعه طلبانه خود را پیش ببرند ! اون دلقک کشورش را نابود کرد !
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
آقای محترم اتفاقا نیروهای روسیه به کی‌یف هم حمله کردن تا پشت کاخ زلنسکی هم رفتن ولی دلقک مقاومت کرد و تزار مجبور به عقب‌نشینی شد و دلقک تزار جدید شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
چرا ذ؟
چرا ظ نه؟
یا ض مثلا؟
ناشناس
| Sweden |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
به گزارش خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در جریان دیدار شنبه (۱۷ ژوئن) با هیأت آفریقایی گفت در بهار ۲۰۲۲ پیمان صلحی بین روسیه و اوکراین در جریان مذاکرات استانبول امضا شد اما طرف اوکراینی به‌رغم خروج نیروهای روسیه از کی‌یف به آن پایبند نماند.

اظهارات پوتین در حالی است که تاکنون طرف اوکراینی مدعی بود روسیه در «نبرد کی‌یف» شکست خورد و در ماه‌های اولیه جنگ مجبور به عقب‌نشینی نیروهایش از پایتخت اوکراین شده بود.

به گفته پوتین، این توافق «پیمان بی‌طرفی دائمی و تضمین‌های امنیتی اوکراین نامیده شد». وی افزود: هرگز با طرف اوکراینی توافق نکردیم که متن محرمانه باشد اما هرگز آن را قبلاً نشان ندادیم و درباره آن اظهارنظر نکردیم. این پیش‌نویس را رئیس گروه مذاکره‌کننده کی‌یف با حروف اول نام خود امضا کرد. او امضای خود را پای آن گذاشت. پوتین سپس با نشان دادن سند مذکور گفت: اینجاست.
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
دوست سوئدی پس چرا پوتین دوباره به کی‌یف حمله نمیکنه
حمله به اکراین فقط برای فاصله انداختن بین ملت روسیه و اروپا بود تا پوتین بتواند به بهانه ان منتقدان خود را سرکوب کند و زمامداری خود را ابدی کند. نتانیاهو هم دقیقا دارد همان استفاده را از حمله حماس میکند. باورتان میشود دستگاه اطلاعاتی مصر همه چیز را در مورد امادگی ۵ هزار نفر نیروی حماس برای ماهها می دانسته ولی دستگاه اطلاعاتی اسراییل گیج و خواب و فلج بوده و حتی یک گزارش دریافت نگرده بوده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
پس اسرائیل در حالی که از عملیات خبر داشته فقط برای تصرف چند کیلومتر از زمین‌های غزه چشمهایش را بر عملیات بسته است و در نتیجه ۱۵۰۰ نفر یهودی را به کشتن داده ،پس نابود باد چنین حکومت فاسد و ناشایستی
ناشناس
| Canada |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
نه دوست عزیز. برای چند کیلومتر غزه نبوده. دولت تندرو اسراییل و نتانیاهو شدیدا در دنیا و حتی امریکا و اروپا در انزوا قرار گرفته بود. حتی در یکسال اخیر می دیدید که چه اندازه در خود اسراییل خردمندان اسراییل و عقلانیت عمومی مردم ان به خیابان می امدند و مخالف سیاستهای تندروانه نتانیاهو و همفکران او بودند. در دنیا دیگر فلسطینی ها مشروعیت بزرگی کسب کرده بودند و دیگر حنای تندرو های اسراییلی رنگی نداشت و کشورهای بزرگ حامی اسراییل حتی جو خواب الو برای نتانیاهو شرط می گذاشت که اگر دنبال کمک اتقصادی و نظامی هستید باید به سیاست گسترش شرهکها در اراضی فلسطینی پایان دهید. از انطرف امریکا و اروپا بخاطر تمرکز بر اکراین حاضر شدند که با دولت ایران بهتر کار کنند و تنش و تحریم را کمتر کنند و همه چیز علیه نتانیاهو و تندرو های اسراییلی و البته فلسطینی و حامیان انها از جمله پوتین بود. ولی با این حمله حماس همه چیز به نفع نتانیاهو شد. اگر این عملیات حماس و ان تصاویر در دنیا پخش نمی شد نه پوتین و نه نتانیاهو شانسی برای ادامه نداشتند ولی حالا همه چیز به نفع انها شده. ولی به این راحتی هم نخواهد بود. غربیها احمق نیستند. الان بیشترین سوال این هست که چرا پوتین از حماس دفاع می کند و چرا دستگاه اطلاعاتی نتانیاهو اینجور فلج شد که حتی یک گزارش هم از این بسیج چند هزار نفر نیرو و تجهیزات و تمرینات برای ماهها ارسال نشد.
حواسها از روسیه و اوکراین پرت شده/ مرگ بر پوتین و لعنت بر سیاست و سیاستمدارها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
به نظر من "لعنت" بر پوتین و "مرگ" بر سیاست و سیاست مدارها
پوتین فاسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
اتفاقاً پوتین جنگاور و شریف است
شما خانه و زمینی که فروختید را نمی توانید بعدا که پشیمان شدید با زور پس بگیرید. منطق پوتینی ها یعنی بی قانونی. همانطور که در عهد نامه بوداپست روسیه به اکراین تضمین داد که اگر سلاحهای اتمی خود را تحویل روسیه دهد روسیه هرگز تمامیت ارضی و حق حاکمیت اکراین را زیر سوال نمی برد و کشورهای سازمان ملل هم شاهد بودند. ولی حالا پوتین مانند فلسطینی ها که میگن ما اشتباه کردیم و نباید زمین خود را می فروختیم می گه اشتباه بوده و ما نباید ان عهد نامه را امضا می کردیم و من قبول نمی کنم! نتیجه را می بینید. شاید ما دوست نداشته باشیم اینجور باشد. ولی هیچ قاضی عادلی از هر دینی نمی تواند به مالک قدیم حق دهد که زمین و خانه خود را که فروخته به زور پس بگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
اینکه در عرض چند سال یهودیان تصمیم گرفتند زمین‌های فلسطینیان را بخرند آیا نشان از یک برنامه رذیلانه برای پاکسازی قومی نبوده ؟ آیا فلسطینی‌ها کوه ها وتپه های فلسطین را هم فروخته اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
خب یهودیان اگر خیلی پول داشتند اقدام به گسترش تجارت و رونق کسب و کار می کردند پس چرا عطش زمین خواری داشتند
ناشناس
| Canada |
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
خوب. حداقل قبول دارید که فلسطینی ها زمین خود را فروختند و پولش را گرفتند. اما منابع طبیعی که همان کوه و تپه و صحرا باشد اراضی مشاع محسوب یم شود. وقتی شما ملکی را می فروشید نمی توانید بفرمایید خوب. مشاع ان را نفروختم و هنوز حق دارم کلید داشته باشم و در راهر ان حضور یابم!
دارکوب
| Japan |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
آیا شرف داری که اعتراف کنی یهودی ها فقط 8درصد از اراضی فلسطین را خریدید؟آیا شرف داری که بگی بقیه رو با جنگ گرفتن؟آیا شرف داری که بگی حتی فرض محال خرید تمام زمینها هم برای آنها حق سرزمینی و بهره برداری از منابع را فراهم نمیکند؟آیا شرف داری که بگی در همون پیمان بوداپست اوکراین تضمین داد که عضو ناتو نشود ولی درخواست رسمی داد و پیمان شکست؟خیر منطق شما از بلندگوی عنترنشنال خارج میشه.
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
پس طبق نظر شما مشاع هم مهم است پس بحرین هم حق کشتی رانی در خلیج فارس را ندارد چون ما که خلیج‌فارس را نفروختیم یا چیز دیگر دوست محترم حرف شما درست ولی فلسطینی ها بادیه نشین که زمین نفروختن در ضمن اورشلیم شرقی یا قدس شرقی را اسراییل از کی خریده جولان را از کجا خریده و صحرای سینا قبل از کمپ دیوید را از کی خرید جنوب لبنان را از کی خریده این را توضیح بده
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
خب زمین فروختن نگفتن که حکومت جعلی درست کنید وزیرسلطه ماباشید
ناشناس
| Canada |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
سلاح ها متعلق به کرملین بودند و کلید اونها دست کرملین بود صرفا در. اوکراین نگهداری می شدند مثل سلاح های اتمی که الان روسیه در. بلاروس داره یا مثلا آمریکا در. خاک آلمان و ترکیه داره. اینها هیچوقت سلاح های اوکراین نبوده و توانایی استفاده از. اونها را هم دست کم بدون کمک قدرت های خارجی نداشت. یکی از شروط استقلال این بود که شوروی گفت این سلاح ها را که اونجا انبار. کرده بودن پس بدن.

شروط دیگر. عدم پیوستن به ائتلاف های نظامی مثل ناتو و همین طور. احترام به اقلیت روس بود که اوکراین هر. دو را زیر. پا گذاشت.
ناشناس
| Canada |
۰۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
عزیز ژاپنی. بحث را حیثیتی کردن از ضعف هست. شما اگر یک خط سند در تاریخخ اوردید که فلسطین بک کشور یا دولت یا ملت بوده ما اصلا همه چیز را قبول می کنیم. هر قبیله و لهجه و گویش که نام ملت و کشور نمیگیره. از ایران خودمون نمی گیم که حرف توش در نیاد. ولی مثلا هند ۸ هزار زبان و صدها قوم و هراران قبیله دارد ایا همه انها را باید ملت و کشور و دولت خطاب کرد؟
امریکا باید اوکراین رابه سنگین ترین وقوی ترین سلاح های موجود تجهیز کند تاپوزه متجاوز به خاک مالیده بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
یعنی بلاهت به تمام معنا. تو هنوز نفهمیدی متجاوز کیه بعد داری نظر میدی؟ اوکراین اسم رمز آمریکا برای فتح روسیه بوده احمق. این جنگ برای روسها جنبه حیثیت داره. پوتین داره با زلنسکی کاری میکنه که اوکراین دیگه محل دپوی مهمات برای حمله به روسیه نشه. این دلقک رو هم زنده نگه داشته چون لجن مال کردن این شخص نحس لجن مال کردنه غرب و آمریکاست. به این کارش هم ادامه میده . شما ها هم از این داستان میفهمید که اعتماد به آمریکا یعنی زندگی در جنگ. روی آرامش رو نمیبینید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
آمریکا خودش مهاجم ترین کشور دنیاست
بعد چطور بهش دل خوشی؟
قطعا در قضایای غزه پوتین هم دخالت داشته برای انحراف افکار عمومی وایجاد جبهه جدید برای کاهش فشار روی روسیه .
لعنت برپوتین
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
پوتین ترکیبی است از مکاری عمرعاص- قساوت چنگیز- ماجراجویی اسکندر- جنایتکاری صدام--مالیخولیای جهانگشایی هیتلر- دیوانگی قذافی-رذالت لوکاشنکو-تکبر کیم اون و.......خلاصه اهریمنی که تاریخ نظیرش را کم دیده
اینو بدانید خیلی جالبه. میدونید احراب رست راستی وبسیار اولترا ارتدوکس اسراییلی که خیلی ساحشور هستمد و میگن اسراییل باید تا اخرین نفر بجنگه شرط اصلی انها برای حمایت از نتانیاهو تا او بتواند دولت اکثریت تشکیل بده چه بود؟

در اسراییل خدمت سربازی و ارتش برای همه یک اجبار و باید هست. ولی این احزاب تندرو و سلحشور از نتانیاهو خواستند انها و دانش اموزان مدارس مذهبی انها از خدمت سربازی معاف باشند و نتانیاهو پذیرفت! جالب نیست؟
منبع شما کجاست که مدعی هست مردم روسیه از پوتین ناراحت هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
در دنیای امروز غیر ممکن هست ملتی قبول کند که تنها یک فرد مانند پوتین شایستگی خدمت ابدی داشته باشد و هیچ فرد شایسته دیگری در روسیه وجود ندارد. اگر روزی پوتین قبول کند که کنار برود و اجازه دهد فرد شایسته دیگری خدمت کند انوقت نظر مردم روسیه را متوجه خواهید شد.
جواب 1956
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
شما به بزرگواری خودتون ببخشین. همه میدونند پوتین و روسای کشورهایی چون سوریه کره شمالی ونزوئلا اریتره و....چقدر بین مردمشون محبوبند.
مگه ارسال تسلیحات در جنگ کار خلافی نیست؟ فقط واسه ایران بده؟ غرب چرا اصلا دخالت میکنه در جنگ و آتش جنگ رو شعله ور تر میکنه؟
پاسخ ها
ر
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
روسیه علیه منافع غرب جنگ میکنه. ولی جنگ اسرائیل با گروهک حماس اولا ربطی به ایران نداره ثانیا از لحاظ انسانی هم کمک باید غیرتسلیحاتی میبود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
در جنگ به هر دلیل یه حمله کننده داریم ویه دفاع کننده
ناشناس
| Canada |
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
چون غرب همه چیز را یکطرفه فقط برای خودش میخواد
پوتینی ها همه جای دنیا شبیه هم هستند. چون خود را حق مطلق می دانند هر کاری کنند ار صواب و هر کس با انها موافق نباشد جاسوس و مزدور می نامند. چند روز پیش که جشن و فستیوال پاییزه چینی ها بود مهمانشان بودیم. مثل همیشه سر و کله هم سر پوتین می زدیم. چینی ها مانند پوتینی های وطنی و روسی خیلی ضد غرب و امریکا هستند ولی معلوم نیست برای چی همیشه غرب و امریکا را برای زندگی انتخاب می کنند. ولی جالب تر از همه این بود که می خواستم به انها عکسی را روی موبایلم نشان بدهم. ناگهان با تعجب این پوتینی های چینی گفتند که این موبایلت مال کجاست. کفتم شیاومی است! باورتان نمی شود ولی همگی با تعجب پرسیدند چرا اپل نداری؟!!! باورتان نمی شود. تمام چینی ها در خارج و داخل چین مانند همه روسها و همه پوتینی ه آو...که رانت و امتیاز و پول کافی دارند فقط از اپل و برندهای امریکا استفاده می کنند. اصلا شیاٰیومی را قابل نمی دانند و بعد ازضد امریکا هم هستند. وقتی هم میگی چرا امریکا و غرب می ایید ناگهان ارزشهای غربی مهم می شود و می گویند حریم شخصی! هست و نباید این سوالاها مطرح شود!
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
مثل دوستان شما
کمک به مردم یک کشور دیگر خوب است ولی نباید به قیمت خراب شدن کشور خود باشد
زلنسکی از وطن دفاع نمی کنه بلکه بیخود وطن را به باد داده است
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
ذلنسکی نباید کشورش را ویران میکرد و باید دو دستی تقدیم پوتین می کرد تا کسی کشته نشود ولی حماس حماسه افرید و با وجود اینکه می دانست این فاجعه برای مردم غزه رخ میداد ولی باید از خاک خود دفاع کند. منطق پوتینی ها همین هست دیگه!
ب
| Poland |
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
آره به درگوش پوتین گفت حمله کن اوکراین رو ویران و ملتشو قتل عام کن.
ببینید دومین ارتش جهان به چه فلاکتی افتاده که کره شمالی که نیم درصد روسیه مساحت داره واسش اسلحه میفرسته. زلنسکی که ساندیسی ها دلقکش میخوانند ببینید با تزار بزرگترین امپراتوری جهان چه کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
زلنسکی غلام غربی هاست که فقط فواحشیون ازش تعریف میکنن
صدام در سال 1975 که ضعیف بود قرارداد الجزیره و توفق کامل ایران بر خط القعر اروند رود و ... را پذیرفت. در 1980 که دید ایران درگیر انقلاب شده و چپ ها چه اسلامی(البانی نشین ها ) و چه طرفداران روسیه مانند توده ای ها و...به عنوان ستون پنجم روسیه فعال شدند ان امضا و قراردادی را که خود امضا کرده بود پاره کرد و گفت انوقت ضعیف بودم. فروختم. حالا پشیمانم و با زور پس می گیرم! و دوباره در 1990 که فیلش یاد کویت کرده بود گفت ان قرارد دارد را قبول دارم و..... صدام و پوتین و البانی نشین و چپ و پوتینی و .... همه در همان مکتب استالین بزرگ شدند. قبول می کنیم ولی بعد که پوتین ما از پل گذشت زیرش می زنیم.
حالا که مهره هاش در خاورمیانه فتنه گری را آغاز کرده اند افکار عمومی از اوکراین منحرف شده و روسیه در فکر تجاوز بیشتر به اوکراینه
فقط کافیه usa بخاد.دیگه اون کار شدنی هستش.حالا هر چی و هر کجایه دنیا باشه.نابودی باشه یا ساختن.پس فقط usa بزرگ.
فقط کافیه حوصلش سر بره دیگه چین و روس و اروپایی و افریقایی کارشون تمومه.
این " روسیه " چه ابر قدرتی بود که کاسه گدایی دستشه و اگر ایران و کره شمالی نباشه که دو ماه دیگه اجبارا اعلام صلح و عقب نشینی میکنه
جهان کنونی شده محل تاخت و‌تاز.دیوانگان
من از نظرات فیلترشکن کانادایی چیزی متوجه نشدم فقط این سوال را از ایشان داشتم اسرائیل زمین های فلسطینی ها را خریده درست زمین های مشاع هم از نظر شما مال اسرائیل است میشه توضیح بدید که جولان اشغالی از کی خریده قدس شرقی اردن را از کی خریده جنوب لبنان را از کی خریده و صحرای سینا قبل از کمپ دیوید را از کی خریده بهترین توافق شد صلح ترامپ بود ولی چه کنیم گوادلوپ چی ها دوست دارند ایران بازنده همه چیز باشد
کانادا خوش میگذره میشه من رو ببری کارگر افغانی نیروگاه های شما میشم ماهی هزار دلار هم دست مزد بدهید راضی هستم چون دلار خیلی از پول بی ارزش ایران با ارزش تر است لطفاً برای من کار پیدا کن
ایهاالناس آمریکا نمیخواد جنگ روسیه واکراین تموم بشه. امریکا نمیخواد جنگ اسراییل وفلسطین تموم بشه. امریکا نمیخواد درسوریه عراق لبنان یمن افغانستان پاکستان ایران آذربایجان ترکیه ارمنستان .... آرامش باشه. رونق اقتصادی امریکا توجنگ هاست. تحصیلکرده های بیسواد این کشورها هم ناخواسته به امریکا کمک وهمراه هستند.
روسها بسیار کثیف و جنایتکار هستن
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی