بازدید 311866
پانزدهمین روز تحولات فلسطین/ در حال به روزرسانی

انتشار تصاویر لحظه آزادی دو اسیر آمریکایی توسط حماس+ فیلم/دستیابی حماس به یک گنج بزرگ اسرائیل را خشمگین کرد/ افزایش شهدای فلسطین به ۴۳۸۵ نفر

جنگ میان گروه های مقاومت فلسطین علیه اسرائیل و بمباران وحشیانه غزه توسط رژیم اشغالگر قدس وارد پانزدهمین روز خود شده است. جنگی که بی سابقه ترین ضربه امنیتی، اطلاعاتی و نظامی را از سوی مقاومت فلسطین به اسرائیل وارد کرده و رژیم اشغالگر قدس برای سرپوش نهادن بر شکست خود، در حال ارتکاب جنایات تمام عیاری علیه مردم غزه است. 
کد خبر: ۱۱۹۹۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶ 21 October 2023

انتشار تصاویر لحظه آزادی دو اسیر آمریکایی توسط حماس+ فیلم

بین الملل تابناک: جنگ میان گروه های مقاومت فلسطین علیه اسرائیل و بمباران وحشیانه غزه توسط رژیم اشغالگر قدس وارد پانزدهمین روز خود شده است. جنگی که بی سابقه ترین ضربه امنیتی، اطلاعاتی و نظامی را از سوی مقاومت فلسطین به اسرائیل وارد کرده و رژیم اشغالگر قدس برای سرپوش نهادن بر شکست خود، در حال ارتکاب جنایات تمام عیاری علیه مردم غزه است. 

خطر توقف خدمات درمانی در بیمارستان‌های غزه
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۲۳:۴۹

سخنگوی وزارت بهداشت در غزه هشدار داد که این باریکه نیازمند ارسال بدون محدودیت کمک‌های پزشکی و سوخت به بیمارستان‌هاست.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «تنها چند ساعت با توقف خدمات درمانی در تمام بیمارستان‌های بزرگ غزه فاصله داریم».

مسئولان اسرائیلی از پذیرش 2 اسیر صهیونیست امتناع کردند
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۲۳:۴۸

 ابوعبیده سخنگوی گردانهای عزالدین القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- امروز شنبه خبر داد که روز گذشته به مسئولان قطری اعلام کرده‌اند که حاضر دو اسیر صهیونیست را آزاد کنند.

ابوعبیده با اشاره به اینکه علت این اقدام القسام، صرفا مسائل انسان‌دوستانه بوده است، خبر داد که مسئولان صهیونیست اما حاضر به پذیرش این اسرا نشده‌اند.

وی روز گذشته (جمعه) نیز خبر داد که دو اسیر زن آمریکایی را آزاد کرده است. ابوعبیده با بیان اینکه این دو فرد، مادر و دختر بوده‌اند، گفت که با آزادی این افراد به ملت آمریکا و جهان ثابت کردند که ادعاهای بایدن و دولت فاشیست وی، دروغ است.

وی همچنین خبر داد که آزادی این دو فرد، در پاسخ به تلاشهای میانجیگرانه قطر صورت گرفته است. سخنگوی القسام، دوشنبه هفته جاری  با بیان اینکه ۲۵۰ اسیر اسرائیلی نزد نیروهای مقاومت است، خبر داد که ۲۰۰ نفر از این افراد، اسیر القسام هستند.

ابوعبیده با اشاره به اینکه تا کنون ۲۲ اسیر اسرائیلی در حملات صهیونیستها به غزه کشته شده‌اند، گفت: اسرای خارجی هم داریم که هنوز از هویت آنان مطمئن نیستیم. اگر شرایط فراهم شود، اسرای خارجی را آزاد خواهیم کرد.

وی همچنین به رژیم صهیونیستی هشدارداد: غزه گورستانی برای متجاوزان خواهد بود و شنهای غزه، دشمن خود را خواهد بلعید. ورود آنان [به غزه] فرصت تازه‌ای خواهد بود تا به خاطر جنایاتشان بازخواست شوند.

شهادت دو نیروی حزب الله در جنوب لبنان
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۲۳:۴۲

 جنبش حزب الله لبنان شامگاه امروز شنبه از شهادت دو نفر دیگر از نیروهای خود در مبارزه با رژیم صهیونیستی خبر داد.

حزب الله با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «بلال نمر رمیتی» از ساکنان شهرک «المجادل» واقع در جنوب لبنان، در حین انجام وظیفه به شهادت رسیده است.

«علی خلیل خریس» که از ساکنان شهرک «الخیام» در جنوب لبنان است، دومین شهید حزب الله است که وی نیز در حال انجام مأموریت، شهید شد.

گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و قطر درباره فلسطین
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۲۲:۱۱

 «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با «محمد عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» همتای قطری خود تلفنی گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی روابط دوجانبه، راهکارهای تقویت و توسعه این روابط و آخرین تحولات فلسطین را بررسی کردند. 

سخنگوی وزارت خارجه قطر پیشتر درباره اقدام حماس در آزادی ۲ اسیر آمریکایی گفته بود که این اتفاق بعد از «تماس‌های مستمر» با همه طرف‌ها محقق شده است.

خبرگزاری قطر «قنا» گزارش کرد که بلینکن در این تماس تلفنی از قطر به دلیل تلاش برای آزادی دو شهروند آمریکایی در نوار غزه قدردانی کرد. 
وزیر خارجه قطر نیز بر تداوم هماهنگی این کشور با آمریکا و شرکای بین‌الملی برای آزادی اسرا و کاهش تنش‌ها در نوار غزه تأکید کرد. 

حملات جنگنده‌های صهیونیستی به جنوب لبنان
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۲۱:۳۳

در ادامه درگیریهای جنبش حزب الله لبنان با نظامیان رژیم صهیونیستی، صهیونیستها این بار به حملات هوایی روی آوردند.

خبرنگار شبکه المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که یک فروند جنگنده رژیم صهیونیستی اطراف شهرک مرزی «یارون» را بمباران کرده است. از آغاز عملیات طوفان الاقصی، درگیریهای حزب الله و نظامیان صهیونیست با موشک و خمپاره و یا توپخانه بوده است.

المیادین همچنین خبر داد که یک فروند جنگنده رژیم صهیونیستی، اطراف شهرک «عیتا الشعب» را نیز بمباران کرده است.

سازمان ملل: 1.6 میلیون نفر در غزه به کمک فوری نیاز دارند
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۲۱:۲۵

 آژانس‌های سازمان ملل روز شنبه طی بیانیه‌ای هشدار دادند که غزه در وضعیتی فاجعه بار قرار داشته و جهان باید اقدامات بیشتری انجام دهد.

آژانس‌های سازمان ملل در این بیانیه مشترک خواستار آتش‌بس و رسیدن کمک‌ها به تمام غزه بدون هیچگونه محدودیتی شدند.

در این بیانیه تاکید شده است: «بیش از 1.6 میلیون نفر در غزه به کمک‌های بشردوستانه نیاز فوری دارند».

آژانس‌های سازمان ملل افزودند: «کمک‌های که امروز به غزه وارد شدند تنها آغازی کوچک بوده و بعید به نظر می‌رسد که کافی باشند».

این نهادهای بین‌المللی درباره افزایش شدید تلفات در غزه به دلیل شیوع بیماری‌ها و کمبود مراقبت‌های بهداشتی هشدار دادند.

آژانس‌های سازمان ملل هشدار دادند که تاسیسات بهداشتی در غزه با مقدار کمی سوخت که به صورت محلی عرضه می‌شود کار می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود که طی دو روز آینده به اتمام برسند.

این نهادها در بیانیه مشترک خود تاکید کردند: «بیمارستان‌های غزه مملو از قربانیان بوده و غیرنظامیان با چالش‌هایی برای دستیابی به نیازهای غذایی خود مواجه هستند».

حمله حزب الله به نیروهای پیاده‌‌نظام صهیونیستی
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۲۰:۳۲

 جنبش حزب الله لبنان امروز شنبه از حمله به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

حزب الله با انتشار بیانیه‌ای، تأکید کرد که نیروهای پیاده‌نظام صهیونیستی مستقر در مقر «هونین» (رامیم) را هدف قرار داده و در پی آن چند نفر هم زخمی شدند.

این جنبش مقاومت ساعاتی پیش نیز خبر داد که مواضع صهیونیستها را در «رویسات العلم» واقع در مزارع اشغالی شبعا و ارتفاعات «کفرشوبا» با موشک و سلاح مناسب هدف قرار داده است.

حماس: خواستار بازگشایی دائم گذرگاه رفح هستیم
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۱۹:۳۴

یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت که مقاومت فلسطین خواستار بازگشایی دائم گذرگاه رفح برای تسهیل انتقال مجروحان به خارج است.

«اسامه حمدان»، از رهبران حماس در کنفرانسی در بیروت گفت که «رژیم صهیونیستی با حمایت صریح آمریکا علیه ملت ما دست به جنایت می‌زند».

حمدان افزود: «از سازمان ملل و آژانس آنروا می‌خواهیم به مسئولیت خود در قبال آوارگان عمل کنند».

وی تصریح کرد، «خواستار ورود فوری سوخت به نوار غزه هستیم تا بیمارستان‌ها به گورستان دسته‌جمعی تبدیل نشوند».

عضو ارشد جنبش حماس ادامه داد: «از سازمان ملل، آنروا و هلال احمر می‌خواهیم کمک‌ها را بین بیمارستان‌های غزه و نیازمندان در شمال و جنوب نوار غزه توزیع کنند».

اسامه حمدان خاطرنشان کرد، «اصلا قابل قبول نیست که رژیم صهیونیستی در مورد حجم و نوع کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه تصمیم‌گیری کند».

وی اضافه کرد، «ما خواستار بازگشایی دائم گذرگاه رفح به منظور تسهیل انتقال مجروحان به خارج برای درمان هستیم».

وی تصریح کرد، «تاکید می‌کنیم که همراه با همه میانجی‌ها در تلاش برای آزادی تمامی اسرای غیرنظامی در صورت فراهم شدن اوضاع هستیم و مسئولیت جان و سلامت آن‌ها را متوجه رژیم صهیونیستی می‌دانیم».

عضو ارشد جنبش حماس با اشاره به اینکه حدود 20 درصد از شهدای فلسطین را کودکان و فلسطینیان کم سن و سال تشکیل می‌دهند، اعلام کرد که فردا یکشنبه باید روز جهانی همبستگی با کودکان غزه باشد.

رایزنی ژاپن با ایران برای جلوگیری از گسترش تنش‌ها در منطقه
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۱۹:۱۱

وزیر امور خارجه ژاپن امروز در نشست صلح قاهره با تاکید بر لزوم تشدید تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از گسترش بی‌ثباتی در منطقه در پی جنگ غزه، گفت که رایزنی‌های نزدیکی با ایران دارد.

 «یوکو کامیکاوا» وزیر امور خارجه ژاپن، امروز در نشستی در قاهره با تمرکز بر جنگ غزه، خواستار تشدید تلاش‌های دیپلماتیک برای «جلوگیری از گسترش بی‌ثباتی در منطقه شد.»

کامیکاوا در این نشست که سران و مقامات برخی دیگر از کشورها نیز در آن شرکت داشتند و به میزبانی «عبدالفتاح السیسی» رییس جمهور مصر در قاهره برگزار شد، در میان تداوم درگیری‌ها میان جنبش مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، تمایل توکیو برای کمک به آرام کردن تنش‌ها «در اسرع وقت» را اعلام کرد.

کامیکاوا که تنها پنج هفته از انتصاب او به وزارت امور خارجه ژاپن می‌گذرد، از فرصت سخنرانی خود در قاهره برای تاکید بر ضرورت تحویل کمک‌های بشردوستانه لازم به مردم نوار غزه در اسرع وقت و تخلیه شهروندان خارجی در این منطقه استفاده کرد.

او درباره شهروندان خارجی گفت: «این شهروندان، تمامشان هنوز دوست فلسطین هستند.»

تل آویو: حزب الله بهای سنگینی می‌پردازد
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۱۸:۲۳

 همزمان با سخنان معاون دبیر کل حزب الله لبنان مبنی بر اینکه حملات دشمنان به غیرنظامیان، بدون پاسخ نخواهد ماند و حزب الله در قلب جنگ با رژیم صهیونیستی قرار دارد، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی مدعی شد که حزب الله بهای سنگینی بابت مشارکت در جنگ خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» به نقل از «رادیو ارتش رژیم صهیونیستی»، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عصر شنبه مدعی شد که حزب الله لبنان بهای سنگینی را برای شرکت در جنگ پرداخته است.

گالانت مدعی شد:«حزب الله تصمیم گرفت در جنگ شرکت کند و بهای سنگینی می‌پردازد.»

«نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان امروز شنبه تأکید کرد که دشمنان مقاومت، به شدت از توانمندیهای آن واهمه دارند و به همین دلیل در مسیر نابودی گام برمی‌دارند.

قاسم با بیان اینکه حملات دشمنان مقاومت به غیرنظامیان، بدون پاسخ نخواهد ماند، گفت: «کشورهای غربی از جنایات و کشتار رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند و آنان نیز در این مسئله شریک هستند.»

فرانسه: کریدور بشردوستانه برای غزه لازم است
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۱۷:۵۷

وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی از لزوم ایجاد کریدور بشر دوستانه برای ساکنان غزه سخن گفت.

 به گزارش خبرگزاری «رویترز» «کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه روز شنبه گفت که برای رساندن کمک به غیرنظامیان غزه به یک کریدور بشردوستانه نیاز است و ایجاد آن می‌تواند به آتش بس منجر شود.

کولونا در نشست «صلح قاهره» به میزبانی مصر درباره تشدید جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس گفت: «توزیع کمک‌ها به غیرنظامیان، از آسیب‌پذیرترین‌ها شروع می‌شود، یک کریدور بشردوستانه می‌تواند به آتش‌بس منجر شود.»

وی افزود که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به تازگی ۱۰ میلیون یورو کمک بشردوستانه به فلسطینی‌ها اختصاص داده است.

شلیک موشک‌های القسام به تل آویو
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۱۷:۵۵

 به دنبال ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی و کشتار غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه، گردان های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، با شلیک شمار زیادی موشک، تل آویو را هدف قرار داده است.

ازسرگیری تبادل آتش در مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۱۷:۵۴

منابع خبری بعدازظهر امروز (شنبه) از تبادل دوباره اتش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی خبر دادند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: یک موشک ضد زره (کورنت) از لبنان به سمت یک تیم نظامی در شهرک «مرگلیوت» پرتاب شد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ساکنان شهرک مرگلیوت و مناطق اطراف آن در پناهگاه بمانند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز در این باره گزارش داد: دومین موشک ضد زره از خاک لبنان به سمت شهرهای مرزی فلسطین اشغالی پرتاب شد.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد: دو گروه مسلح را در مرز با لبنان هدف قرار دادیم.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی مناطقی را در اطراف شهرک علما الشعب در بخش غربی جنوب لبنان هدف حملات توپخانه‌ای قرارداده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: نیروهای ما در پاسخ به شلیک موشک‌های ضد زره، مناطق مختلف داخل خاک لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند.

بیانیه مشترک گروههای فلسطینی
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۱۶:۱۳

 گروههای فلسطینی امروز (29 مهر) در اولین واکنش به نشست صلح قاهره که امروز (29مهر) برگزار شد، در بیانیه مشترکی اعلام کردند که تحرکاتی که در منطقه صورت می‌گیرد، به سطحی نرسیده  است که موجب توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی شود.

به نوشته الجزیره، در این بیانیه آمده است که هر تلاشی که توقف نسل کشی فلسطینی‌ها در غزه را شامل نشود، بی تأثیر خواهد بود و ادامه حملات رژیم شاغالگر به غزه همزمان با نشست قاهره، نیازمند یک موضع بین‌المللی قاطع برای توقف تجاوز است.

گروههای فلسطین در ادامه از تلاش‌های مصر برای بازگشایی گذرگاه رفح قدردانی کرده و خواستار تسریع در خارج کردن زخمی‌ها برای مداوا شدند.

نشست صلح قاهره امروز با هدف بررسی تحولات و آینده فلسطین و بحث و تبادل نظر درباره جنگ فلسطینیان و رژیم صهیونیستی، امروز به میزبانی مصر آغاز شد. ۳۱ کشور و ۳ سازمان بین‌المللی از جمله سران قطر، ترکیه، یونان، تشکیلات خودگردان فلسطین، امارات، بحرین، عربستان سعودی، کویت، عراق، ایتالیا، قبرس و دبیرکل سازمان ملل متحد در این نشست شرکت داشتند.

انگلیس: درباره اهمیت جان مردم غزه با اسرائیل صحبت کردم
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۱۵:۲۲

جیمز کلورلی روز شنبه در این اجلاس طی سخنانی که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد ادعا کرد: ما وظیفه داریم که برای جلوگیری از بی‌ثباتی در منطقه و تبدیل شدن وضعیت غم انگیز غزه به یک درگیری منطقه ای، با یکدیگر کار کنیم.

وی با تکرار مواضع خصمانه انگلیس علیه گروه‌های مقاومت فلسطین و ادعای حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود تاکید کرد که اقدامات تل‌آویو باید مطابق با قوانین بین المللی باشد. «من مستقیماً با دولت اسرائیل در مورد وظیفه آنها برای احترام به قوانین بین المللی و اهمیت حفظ جان غیرنظامیان در غزه صحبت کرده ام. به‌رغم شرایط فوق‌العاده دشوار، من خواستار نظم و انضباط، حرفه‌ای بودن و خویشتن‌داری از سوی ارتش اسرائیل هستم.»

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس افزود: وضعیتی که در حال حاضر جریان دارد احتمالاً چالش برانگیزترین شرایطی است که من در زندگی حرفه ای، شخصی و سیاسی خود با آن مواجه بوده‌ام و شک ندارم که در این زمینه تنها نیستم. اما همچنان به قدرت دیپلماسی اعتقاد دارم و هنوز معتقدم که می توانیم با هم کار کنیم تا آینده ای صلح‌آمیز را تضمین کنیم.

افزایش شهدای فلسطین به ۴۳۸۵ نفر
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۱۴:۵۰

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار زخمی ها هم به ۱۳ هزار و ۵۶۱ نفر رسیده است.

در حالی آمار شهدا و مجروحان غزه در حال افزایش است که سران شماری از کشورهای عربی و غیرعربی در کنفرانس سران صلح قاهره ۲۰۲۳ با موضوع بررسی تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه و کاستن از تنش در فلسطین بر رفع محاصره غزه و توقف کشتار غیر نظامیان تاکید کردند.

نخست وزیر عراق در این کنفرانس گفت: آنچه در غزه می گذرد، نسل کشی و اینها جنایات جنگی است که چهره رژیم صهیونیستی را نشان می دهد.

«محمد شیاع السودانی» افزود: ملت فلسطین در معرض نسل کشی قرار دارد و با عبارات نمی توان جنایات ها در غزه و دفن فلسطینیی ها زیر آواره خانه های خود را توصیف کرد.

ولیعهد کویت نیز در کنفرانس سران صلح قاهره ۲۰۲۳ گفت: تحولات در غزه پیامدهای خطرناکی برای منطقه و کل جهان دارد.

«شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح» افزود: بار دیگر جرایم و حملات اسرائیل را محکوم و خواهان حفاظت از غیرنظامیان هستیم.

وی ادامه داد: خواهان گشودن گذرگاه ها و رساندن کمک ها به فلسطینی ها در غزه هستیم.

شاه اردن: بمباران غزه جنایت جنگی است
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۱۳:۴۱

 «عبدالله دوم‌» شاه اردن با بیان اینکه جان همه غیرنظامیان با ارزش است، بمباران غزه را جنایت جنگی خواند و خواستار توقف فوری آن شد.

به گزارش الجزیره، شاه اردن در کنفرانس سران صلح قاهره ۲۰۲۳ که با هدف بررسی تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه و کاستن از تنش در فلسطین برگزار شده است ، افزود: بمباران شدید غزه به طور کامل غیرقابل قبول و جنایت جنگی است.

وی ادامه داد: محاصره غزه و قتل و گرسنه نگهداشتن مردم ما در غزه در سایه سکوت بین المللی صورت می گیرد.

«عبدالله دوم‌» گفت: سوخت و کمک های انسانی و دارو باید به طور کامل به غزه برود و کوچاندان فلسطینی ها خط قرمز ما است.

سران شماری از کشورهای عربی و غیر عربی در این کنفرانس که لحظاتی پیش آغاز شده است، شرکت کرده اند.

حزب الله: غرب شریک کشتار اسرائیل در غزه است
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۱۲:۳۱

رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد: امروز برای یک مسئله برحق و دفاع از میهن مبارزه می کنیم و آنچه در غزه امروز روی می دهد، فقط مرتبط به غزه و فلسطین نیست.

وی افزود: دشمن هنوز درپی گرفتن انتقام سال ۲۰۰۶ است.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان پیشتر هم با هشدار به صهیونیست ها گفته بود بی شرمی صهیونیست ها با تلاش برای شانه خالی کردن از مسئولیت جنایت خود و متهم کردن گروه های فلسطینی در حمله به بیمارستان المعمدانی به اوج خود رسید و این اقدام زشت تر از کشتار کودکان بود.

وی اضافه کرد: هر دقیقه دشمن در یک جنایت جدید یک خانواده را در نوار غزه قتل عام می کرد و وجدان هیچ کسی به درد نمی آمد.آمریکا نمی خواهد از اشتباه نخست خود درباره سربریدن کودکان عبرت بگیرد.

وی ادامه داد: مواضع ناامیدکننده غربی ها در قبال تجاوزهای رژیم صهیونیستی در غزه ثابت کرد که غربی ها و در راس آن ها آمریکا، عرب ها و فلسطینی ها را انسان بشمار نمی آورند.

شعار مردم مصر: نصرالله تل‌آویو را بزن
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۱۲:۱۱

شعار مردم مصر برای حمایت و کمک‌خواهی از جنبش حزب‌الله لبنان، شامگاه جمعه، واکنش و هشدار رسانه‌های رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت.

منابع صهیونیستی، شامگاه جمعه، تصاویری از تظاهرات‌کنندگان مصری منتشر کردند که از «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان درخواست کمک و حمله به رژیم صهیونیستی کردند.

براساس گزارش شبکه «المیادین»، این شعار در جریان راهپیمایی روز جمعه مردم مصر سر داده شده؛ راهپیمایی که از مسجد الازهر آغاز شد و ده‌ها هزار نفر در محکومیت کشتار غیرنظامیان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی در آن شرکت کردند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اشاره کرد مردم مصر در این راهپیمایی شعار «یا نصرالله یا حبیب اضرب اضرب تل ابیب» (نصراللهِ عزیز تل‌آویو را بزن بزن) و «اضرب اضرب یا نصرالله» (نصرالله [آن‌ها] را بزن بزن) سر داده‌اند.

این شبکه صهیونیستی در ادامه همچنین اشاره کرد که سردادن چنین شعارهایی در کشور مصر «بی‌سابقه» بوده است.

درخواست تل‌آویو برای خروج فوری اسرائیلی‌ها از مصر و اردن
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۱۱:۳۶

 شورای امنیت داخلی، دفتر نخست‌وزیری و وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز شنبه، ۲۱ اکتبر در بیانیه مشترک اعلام کردند که سطح تهدید در اردن و مناطق مصری از جمله سیناء به سطح ۴ افزایش یافته و «در این فراخوان از همه اسرائیلی‌ها در این دو کشور خواسته می‌شود تا آن را در اسرع وقت ترک کنند».

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، در خصوص مغرب هم، میزان تهدید به سطح ۳ افزایش یافته و نهادهای امنیتی تل‌آویو در بیانیه امروز، از اسرائیلی‌ها خواسته‌اند از سفرهای غیرضروری به آنجا خودداری کنند.

در این بیانیه آمده است: «با توجه به ادامه جنگ و اعتراضات ضد اسرائیلی که در روزهای اخیر در کشورهای مختلف جهان و به ویژه در کشورهای عربی تشدید شده است و همچنین مظاهر خصومت و خشونت علیه نمادهای اسرائیلی و یهودی درباره سفر به این کشورها هشدار می‌دهیم».

این بیانیه همچنین شامل توصیه‌ای به اسرائیلی‌ها برای پرهیز از اقامت در تمام کشورهای خاورمیانه و عربی از جمله ترکیه، مصر، اردن، امارات، بحرین و مغرب، علاوه بر پرهیز از سفر به کشورهایی مانند مالزی، بنگلادش، اندونزی و مالدیو بود.

شبکه صهیونیستی «کان» روز پنجشنبه اعلام کرده بود که رژیم اشغالگر سفارتخانه‌های خود در خاورمیانه از جمله کشورهای بحرین، اردن، مغرب، مصر و ترکیه تخلیه کرده است.

محمود عباس: کوچ نخواهیم کرد
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۱۱:۱۷

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، امروز (شنبه، ۲۱ اکتبر)، در «اجلاس صلح قاهره» که در حمایت از فلسطین برگزار شده، سخنرانی کرد. 

وی در خصوص تلاش برنامه‌ریزی شده رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه، تصریح کرد: ما این مهاجرت را نخواهیم پذیرفت و با وجود همه چالش‌ها در سرزمین خود باقی خواهیم ماند. درباره تجاوزهای اشغالگران، شهرک‌نشینان و افراطی‌ها علیه مقدسات خود در قدس و مسجدالاقصی هشدار می‌دهیم. کوچ نخواهیم کرد، کوچ نخواهیم کرد، کوچ نخواهیم کرد و در سرزمین خود باقی خواهیم ماند. 

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر رد کشتار غیرنظامیان از هر دو طرف و ضرورت آزادی غیرنظامیان، اسرا و بازداشت‌شدگان تاکید کرد و از شورای امنیت خواست تا به وظیفه خود در قبال حمایت از مردم فلسطین و اعطای عضویت کامل به کشور فلسطین و به رسمیت شناخته شدن آن از سوی همه کشورها تاکید کرد. 

وی افزود: ما درباره بیرون کردن فلسطینی‌ها از خانه‌هایشان و کوچاندنشان به غزه، کرانه باختری و قدس هشدار می‌دهیم. ما به مشروعیت بین‌المللی و توافقنامه‌های امضا شده برای دستیابی به اهداف ملی خود پایبندیم و درباره ادامه خشونت علیه غیرنظامیان از هر دو طرف هشدار می‌دهیم. امنیت و صلح محقق نخواهد شد، مگر با راه حل دو کشوری، پایان اشغالگری و حل و فصل مسئله آوارگان طبق قطعنامه‌های سازمان ملل با  تضمین‌های بین‌المللی.

آغاز ورود کمک های انسانی به غزه
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۱۱:۰۲

کامیون های حامل کمک های انسانی که از چند روز پیش، پشت درهای گذرگاه رفح در مرز مصر و نوار غزه منتظر اجازه ورود به این منطقه بودند، امروز ساعت ۱۰ به وقت محلی حرکت به داخل غزه را آغاز کردند.

سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی پیش از این گزارش داده بود که گذرگاه رفح ساعت ۱۰ صبح امروز (شنبه) به وقت محلی باز می شود.

این سفارتخانه افزوده بود که روشن نیست چه تعداد از اتباع خارجی می‌توانند از آن خارج شوند.

رسانه های رژیم صهیونیستی نیز گزارش داده بودند که ورود کامیون های حامل کمک های انسانی به گذرگاه رفح و ورود به غزه از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی است و شش ساعت طول خواهد کشید.

این رسانه ها افزودند: روند ورود کامیون ها به نوار غزه تحت نظارت و کنترل اسرائیل، آمریکا و مصر خواهد بود.

مذاکرات محرمانه آمریکا و اسرائیل برای ایجاد دولت موقت در غزه
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۱۰:۴۶

خبرگزاری بلومبرگ نوشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر ایجاد یک دولت موقت با حمایت سازمان ملل با یکدیگر گفت و گو کرده اند. به نوشته این خبرگزاری، دو طرف ضمن تاکید بر نقش مهم کشورهای عربی منطقه در حمایت از چنین دولتی، نسبت به آن تردید دارند.

به گفته منابع نزدیک به این مذاکرات، مقام های آمریکایی و اسرائیلی در مورد احتمالاتی از جمله روی کار آمدن یک دولت موقت با حمایت سازمان ملل متحد و مشارکت دولت های عربی گفت و گو کرده اند.

مطابق گفته این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، هنوز جزئیات چندانی از این مذاکرات اعلام نشده و و ادامه این گفت و گوها به تحولات آینده بستگی دارد.

بلومبرگ در ادامه این گزارش به حمله زمینی قریب الوقوع رژیم صهیونیستی به غزه اشاره کرد و افزود: مقام های این رژیم از یک سو ادعا می کنند که قصد اشغال غزه را ندارند، اما از سوی دیگر حکومت حماس بر این منطقه را به ویژه پس از حمله روز ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) موسوم به طوفان الاقصی، غیرقابل قبول می دانند.

از همین رو واشنگتن نگران است که اسرائیل برای حمله زمینی به غزه به اندازه کافی همه جوانب را در نظر نگرفته باشد. آمریکا همچنین نگران است که حمله به غزه بدون هدف مشخص به یک درگیری منطقه ای تمام عیار بدل شود.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در همین خصوص مدعی شد: تمرکز در حال حاضر بر اتحاد جهان علیه حماس و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه در سریعترین زمان ممکن است.

این خبرگزاری در ادامه با بیان اینکه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نگرانی های بسیاری نسبت به حمله زمینی اسرائیل به غزه دارد، افزود: در دو هفته گذشته از حمله حماس به اسرائیل، تیم بایدن به دنبال ایجاد توازن در حمایت از اسرائیل از یک سو و نگرانی‌ درباره بحران انسانی در حال گسترش در غزه از سوی دیگر بوده است.

به نوشته بلومبرگ، آمریکا و متحدانش در بخشی از گفت و گوهای جاری اخیر بر سر کاهش زمان تهاجم به منظور فراهم کردن فرصت بیشتر برای فرار مردم عادی از شمال غزه و مذاکرات محرمانه با میانجیگری قطر برای آزادی اسرای اسرائیلی در دست حماس تمرکز کرده اند.

از سوی دیگر برخی ناظران ایجاد یک دولت موقت در غزه بدون حماس را دشوار ارزیابی کرده اند؛ ویلیام آشر تحلیلگر ارشد سابق خاورمیانه در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، ایجاد یک دولت موقت را بسیار دشوار ارزیابی کرده و حمایت دولت های عربی از چنین طرحی را به مراتب چالش برانگیزتر از ایجاد یک دولت موقت دانسته است.

آشر در این خصوص گفت: چنین طرحی با حمایت دولت های عربی منطقه، مستلزم تغییر اساسی در نحوه همکاری این کشورها است. در این مسیر اعتماد کشورهای عربی به اسرائیل باید پیش از گذشته شود که بعید است.

از سوی دیگر، یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیروز جمعه گفت که اسرائیل نمی خواهد پس از پایان عملیات نظامی، غزه را تحت کنترل خود بگیرد. وی به کمیته امور خارجه و دفاع پارلمانی در تل آویو گفت که اسرائیل قصد دارد خود را از غزه جدا کند و یک واقعیت امنیتی جدید در منطقه ایجاد کند.

حیات و ممات ما دست حزب‌الله است
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۱۰:۳۳

 «ایتان داویدی» رئیس شهرک صهیونیست نشین مارگالیوت در شمال فلسطین اشغالی افزود: ما هنوز زنده ایم، زیرا حزب الله هنوز تصمیم به کشتن ما نگرفته است.

وی افزود: اگر وضعیت را تغییر ندهیم، هیچ کسی حاضر نخواهد شد، در شهرک های نزدیک حصار مرزی با جنوب لبنان زندگی کند.

منابع خبری پیشتر نیز اعلام کرده بودند که صهیونیست‌ها درحال تخلیه مناطق مرزی سرزمین‌های اشغالی با لبنان هستند.

۷۰ درصد شهدای غزه زن و کودک هستند
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۱۰:۰۸

وزارت بهداشت در نوار غزه، اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه از چهار هزار نفر فراتر رفته است.

وبگاه خبری فلسطین الیوم نوشت، «۱۴ روز از حملات اشغالگران صهیونیستی به غیرنظامیان در غزه گذشت و در این مدت (تا دیروز جمعه) ۴۱۳۷ فلسطینی شهید و ۱۳۱۶۲ نفر مجروح شدند».

وزارت بهداشت در غزه دیروز جمعه در بیانیه خود اعلام کرد که ۷۰ درصد شهدای غزه، زن، کودک و سالخورده هستند.

همچنین اشرف قدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت: اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ کشتار در غزه انجام دادند که در پی آن ۳۵۲ نفر شهید و ۶۶۹ نفر مجروح شدند.

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی از ابتدای تجاوز (طی دو هفته) به ۵۲۱ خانواده و منزل مسکونی آنان حمله کرده‌اند که نتیجه آن ۳۱۰۹ شهید بوده است.

اشرف قدره همچنین اعلام کرد، هنوز بسیاری از قربانیان زیر آوار هستند و وزارت بهداشت تا الان ۱۴۰۰ اعلامِ مفقودی دریافت کرده که ۷۲۰ نفرش، کودک است.

بنا بر این گزارش، ۷ بیمارستان و ۲۱ مرکز بهداشتی در پی حملات اسرائیل یا در نتیجه اتمام سوخت از مدار خدمت خارج شده است.

همچنین، کادر پزشکی تا الان (طی دو هفته) ۴۶ شهید و ۸۵ مجروح داده و ۲۳ خودرو امداد منهدم یا از مدار خدمت خارج شده است.

رایزنی تلفنی رئیس امارات و وزیر دفاع آمریکا درباره تحولات فلسطین
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۱۰:۰۷

 شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی تلفنی با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف بر اولویت حفاظت از جان غیرنظامیان مطابق با قوانین بشردوستانه بین المللی در جنگ بین حماس و رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

محمد بن زاید در این تماس بر اهمیت تلاش برای تامین امنیت کریدورهای فوری بشردوستانه برای رساندن کمک‌های امدادی و پزشکی به غزه با توجه به بدتر شدن شرایط انسانی که غیرنظامیان در این باریکه با آن مواجه هستند، تاکید کرد.

رئیس امارات همچنین تشدید تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای یافتن افق سیاسی روشن جهت دستیابی به صلحی عادلانه و همه‌جانبه به نفع همه مردم منطقه و به گونه‌ای که امنیت و ثبات منطقه را حفظ کند را مورد تاکید قرار داد.

محمد بن زاید و وزیر دفاع آمریکا در ادامه این رایزنی تلفنی در مورد تحولات خطرناک در حال وقوع در منطقه و تشدید تنش‌ها که تهدیدی برای گسترش چرخه خشونت و بی ثباتی در خاورمیانه است و شانس دستیابی به صلح در منطقه را تضعیف می‌کند، گفت وگو کردند.

در این تماس همچنین ابعاد مختلف همکاری‌های مشترک میان دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آواره شدن ۴۹۳ هزار زن و دختر در غزه
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۱۰:۰۶

سازمان ملل اعلام کرد که تقریبا ۴۹۳ هزار زن و دختر در غزه مجبور به مهاجرت و ترک خانه خود شدند.

اخیرا دفتر سازمان ملل برای امور هماهنگی‌های بشردوستانه اعلام کرد که حدود ۱.۴ میلیون نفر در غزه آواره و بیش از ۵۴۴ هزار نفر در ۱۴۷ پناهگاه اضطراری سازمان ملل اسکان داده شده‌اند.

دستیابی حماس به یک گنج بزرگ اسرائیل را خشمگین کرد
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۱۰:۰۵

«رای الیوم» در مطلبی به دلایل بمباران سنگین و جنون وار رژیم صهیونیستی نوار غزه پرداخته و آورده است: «گنج گمشده» این راز خشم اسرائیل در بمباران شدید علیه غزه و همان چیزی است که به شدت به دنبال یافتن آن هستند. اطلاعات مخفی و امنیتی در دست مقاومت افتاده و اسرار و طرح‌ها و نقشه‌هایی که منطقه را دگرگون می‌سازد و اشغالگران را مجبور به تغییر نقشه خود می کند. آنچه در دست مقاومت افتاده، چیست؟

این رسانه ادامه می‌دهد: غزه از روز اول شروع عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر جاری در معرض بمباران شدیدی قرار دارد که کل منطقه از سال‌های طولانی شاهد آن نبوده است. حجم ویرانی که جنگنده های اشغالگران اسراییلی برجای گذاشته‌اند، از حد فراتر رفته و حتی از آن به عنوان «هیروشیمای دوم» نام برده می‌شود.

این بمباران و ویرانی شدید فقط به خاطر تقویت قدرت مقاومت فلسطین و موفقیت آن در رخنه به مرزها و داخل شهرک های اطراف غزه و درگیری مستقیم با نظامیان اشغالگر و حتی به اسارت گرفتن شخصیت های امنیتی و نظامی در ارتش و سرویس های اطلاعاتی اسرائیل نیست، بلکه اسرار دیگری دارد.

رسانه های صهیونیستی ساعاتی پس از حمله غافلگیرکننده بر این گنج امنیتی بسیار محرمانه و خطرناکی که در دست مقاومت افتاده است، تمرکز کردند، اما اندکی بعد به دستور مستقیم سرویس امنیتی رژیم اسرائیل به خاطر خطرناک و محرمانه بودن موضوع، بحث این پرونده قدغن شد.

رای الیوم اضافه می کند: تحلیل های نخست راجع به این موضوع حاکی از دستیابی رزمندگان گردان های القسام به این گنج خطرناک از داخل یکی از مراکز نظامی مجاور غزه در جریان عملیات طوفان الاقصی و انتقال آنها به غزه به شکل کاملا محرمانه است. به طور تلویحی، برخی فرماندهان القسام و سخنگوی آن از دستیابی به گنجی خبر دادند که چهره منطقه را به طور کلی تغییر و رژیم اسرائیل را به شدت در تنگنا قرار خواهد داد.

اما گنج مورد نظر چیست؟«نقشه تونل زیرزمینی غزه، مراکز نظامی مهم، شماره و محل جاسوسانی که به نفع رژیم اسرائیل فعالیت می‌کنند و بانک اهداف»، این جزئیات گنجی است که بسیاری از تحلیلگران و ناظران امور احتمال می‌دهند که به دست حماس افتاده و به عنوان برگه و اهرمی به مراتب قوی تر از اسیرانی است که در جریان عملیات به شهرک های اطراف غزه به چنگ آورده است.

به نوشته این روزنامه، اشغالگران صهیونیستی ادعا می‌کنند که به دنبال یافتن اسیرانی هستند که نزد مقاومت فلسطین است، اما واقعیت امر این است که این گنج امنیتی، دغدغه اصلی آن است و به همین علت کل منطقه را ویران می‌کنند تا این اطلاعات را به چنگ بیاورند یا آن را بسوزانند.

در همین حال، روزنامه ایندیپندنت به این موضوع پرداخته و به نقل از یک منبع جنبش حماس، آورده که این جنبش گنج امنیتی راهبردی هنگام حمله نیروهایش به مراکز صهیونیستی در مرز با غزه دست یافته است.

این منبع گفت: افسران سرویس اطلاعاتی و جاسوسی اسرائیل در روز حمله حماس، آماده ملاقات با کارگران غزه که در سرزمین های اشغالی کار می کردند، با هدف دستیابی به اطلاعات درباره مقاومت فلسطین بودند که با حمله رزمندگان حماس به دفاتر آنها و به چنگ آوردن پرونده ها و سیستم های رایانه مخصوص آنها، غافلگیر شدند.

این منبع افزود: این سیستم ها حامل اطلاعات بسیار زیادی است به حدی که رمزگشایی و تحلیل آن به ماه‌ها زمان نیاز دارد. این حادثه هنگام حمله به گذرگاه «ایرز» رخ داده و نیروهای مقاومت افسرانی از سازمان جاسوسی اسرائیل را بازداشت کرده اند که در گذرگاهی حضور داشتند که کارگران فلسطینی که در داخل اراضی اشغالی از آن استفاده می‌کنند.

حماس به فهرست اسامی آنها که با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند و راههای ارتباط گیری با آنها و شیوه فعالیت و استقرار در غزه، دست یافته‌اند.

این منبع وابسته به حماس تاکید کرده که منتظر پایان جنگ است تا جاسوسان اسرائیلی را بازداشت کند و این یک ضربه امنیتی است که تاثیرش از حمله نظامی کمتر نیست.

یورش اشغالگران به اریحا
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۱۰:۰۴

در درگیری‌های بامداد امروز شنبه در اریحا دو جوان فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران صهیونیست زخمی شده و تعدادی دیگر از آنها بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری قدس پرس، به گفته برخی منابع محلی در اریحا، بامداد امروز در پی یورش نیروهای اشغالگر صهیونیستی به دو اردوگاه عقبه جبر و عین السلطان در این شهر، واقع در شرق کرانه باختری، دو جوان فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران زخمی شده و تعدادی دیگر نیز بازداشت شدند.

به گفته این منابع، اشغالگران با گلوله واقعی به سمت جوانان فلسطینی شلیک کردند که در نتیجه آن یکی از آنها از ناحیه کمر و دومی از ناحیه دست زخمی شد، همچنین اشغالگران خمیس الصرفندی، کارمند دانشگاه الاستقلال را از اردوگاه عقبه جبر و یک جوان فلسطینی به نامه سلیمالن ابو رومی را از منزلش در اریحا بازداشت کردند.

منابع یاد شده اظهار کردند، اشغالگران همراه با یک دستگاه بلدوزر به منزل ماهر شلون اسیر ۴۴ ساله فلسطینی واقع در اردوگاه عقبه جبر یورش برده و مقدمات تخریب آن را آغاز کردند.

همچنین آنها به خانواده محمود عید، جوان فلسطینی ساکن اردوگاه عین السلطان حکم بازرسی نشان داده و به تعدادی دیگر از خانه‌های واقع در اردوگاه یورش برده و آنها را تفتیش کردند.

شهادت نوجوانی فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در اریحا

نوجوانی فلسطینی در حمله اشغالگران به شهر اریحا در کرانه باختری به شهادت رسید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع محلی اعلام کردند که محمد عواجنه نوجوان فلسطینی در جریان یورش نظامیان اشغالگر اسرائیلی به اردوگاه عقبه جبر در اریحا به ضرب گلوله به شهادت رسیده است.

در حمله صهیونیست‌ها به اردوگاه عقبه جبر ۴ نفر هم زخمی شدند.

با شهادت این نوجوان، شمار شهدای کرانه باختری از آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر به ۷۶ نفر افزایش یافت.

سازمان ملل: ۱.۴ میلیون نفر در غزه آواره شدند
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۱۰:۰۳

 دفتر سازمان ملل برای امور هماهنگی‌های بشردوستانه اعلام کرد حدود ۱.۴ میلیون نفر در غزه آواره شده‌ و بیش از ۵۴۴ هزار نفر در ۱۴۷ پناهگاه اضطراری سازمان ملل اسکان داده شده‌اند.

بر اساس این گزارش، در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۳۵۲ نفر در حملات رژیم صهیونیستی به غزه شهید شدند.

پیش تر وزرات داخله غزه اعلام کرده بود، در پی حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، ۵ هزار و ۵۰۰ ساختمان شامل ۱۴ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به صورت کامل ویران شده است.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرده بود که از آغاز حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه ۴ هزار و ۱۳۷ نفر شهید و ۱۳ هزار و ۱۶۲ نفر زخمی شدند.

انتشار تصاویر لحظه آزادی دو اسیر آمریکایی توسط حماس+ فیلم

 ابو عبیده سخنگوی نظامی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که در پی تلاش‌های قطر و در راستای انگیزه‌های بشردوستانه دو اسیر آمریکایی (مادر و دختر) را آزاد کردیم.

وی در بیانیه‌ای تاکید کرد که با این اقدام می‌خواهیم به مردم آمریکا و جهان ثابت کنیم که ادعاهای بایدن و دولت فاشیستی آن دروغین بوده و بی اساس است.

تعداد بازدید : 20265

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در پانزدهمین روز از جنگ خود علیه غزه به بمباران مناطق مسکونی ادامه داده که منجر به شهادت افراد بی‌گناه بیشتری شده است.

 وزارت بهداشت فلسطین از شهادت بیش از ۴۱۳۷ فلسطینی و مجروح شدن ۱۳۰۰۰ فلسطینی خبر داد و هلال احمر تأیید کرد که هشدار رژیم صهیونیستی را برای تخلیه فوری بیمارستان قدس در منطقه تل الهوا در غزه به منظور آمادگی برای بمباران آن دریافت کرده است.

سازمان هلال احمر فلسطین خاطرنشان کرد که بیمارستان قدس که اشغالگران خواستار تخلیه فوری آن شده‌اند، شامل بیش از ۴۰۰ بیمار است.

هلال احمر فلسطین افزود: این بیمارستان همچنین شامل ۱۲ هزار غیرنظامی آواره است. این سازمان از جهان خواست اقدام فوری برای جلوگیری از وقوع یک قتل عام جدید در بیمارستان قدس انجام دهند تا آنچه در بیمارستان المعمدانی رخ داد، اتفاق نیفتد.

مدیر هلال احمر فلسطین در غزه به المیادین گفت: ارتش اسرائیل به ما دستور تخلیه فوری بیمارستان قدس و انتقال افراد حاضر در آن به جنوب غزه را داده است.

این در حالی است که خبرنگار المیادین در غزه تاکید کرد که اکثر جاده‌های منتهی به بیمارستان قدس ویران شده و هرگونه تخلیه آوارگان به زمان زیادی نیاز دارد. وی اشاره کرد که آنچه در بیمارستان المعمدانی رخ داد می‌تواند تکرار شود.

خبرنگار المیادین همچنین با بیان اینکه حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی از صبح امروز منازل شهروندان در مناطق مختلف غزه را هدف قرار داده است، اعلام کرد: در حملات رژیم صهیونیستی به منازل شهروندان در بامداد امروز، شنبه ده‌ها شهید جان باختند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ای در محله التفاح در شرق غزه را هدف قرار داد، شهدا و مجروحانی برجای گذاشت.

به گفته این خبرنگار، بیش از ۳۰ شهید در حملات صهیونیست‌ها در ساعات گذشته جان باختند.

همچنین یک منبع پزشکی به الجزیره گفت که در پی حمله رژیم صهیونیستی که خانه خانواده زعرب در رفح در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد، ۱۰ شهید از زیر آوار بیرون کشیده شدند.

این در حالی است که بمباران رفح در حالی صورت گرفته که انتظار می‌رفت گذرگاه رفح باز شود آن‌هم پس از آن‌که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که از اسرائیلی‌ها و عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر برای باز کردن گذرگاه و اجازه ورود ۲۰ کامیون کمک‌رسانی به این گذرگاه ظرف ۲۴ یا ۴۸ ساعت آینده تعهد گرفته است.

منابع رسانه‌ای اعلام کردند، اطراف مجتمع پزشکی الشفا در شهر غزه نیز آماج حملات صهیونیست‌ها قرار گرفت.

بمباران اسرائیل ۵۵۰۰ ساختمان مسکونی را به طور کامل تخریب کرده است

سلامه معروف، رئیس دفتر رسانه‌ای دولت غزه - عصر جمعه - اعلام کرد که ۵۵۰۰ ساختمان مسکونی در غزه که شامل ۱۴ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی بود در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر به طور کامل تخریب شده است.

سلامه افزود: حدود ۱۳۳ هزار و ۳۷۰ واحد مسکونی دچار خسارت جزئی شدند که ۱۰ هزار و ۱۲۷ واحد مسکونی غیرقابل سکونت هستند.

به گزارش روزنامه قدس پرس، علاوه بر آن ۶۲ دفتر دولتی و ده‌ها تاسیسات عمومی و خدماتی نیز ویران شده‌اند.

سلامه معروف، رئیس دفتر رسانه‌ای دولت غزه اعلام کرد: اشغالگران رژیم صهیونیستی تاکنون ۱۷ مسجد و کلیسا را ​​در نتیجه تجاوزات مستمر به نوار غزه تخریب کرده‌اند.

معروف گفت که اشغالگران، با نادیده گرفتن حرمت این اماکن مذهبی و حفاظتی که طبق قوانین بشردوستانه از آنها باید حفاظت شود، هدف قرار دادن اماکن مذهبی اسلامی و مسیحی را افزایش می‌دهد.

وی افزود: اشغالگران مستقیما کلیسای ارتدوکس یونان را بمباران کردند و در حالیکه دهها خانواده در آنجا پناه گرفته بودند ۲۰ شهید بر جای گذاشتند. هواپیماهای اشغالگر همچنین مسجد عمری در شهر جبالیا را تخریب کردند

تایم: اسرائیل راهبردی برای بعد از حمله زمینی به غزه ندارد

نشریه تایم در گزارشی نوشت رژیم اسرائیل طی سال‌های گذشته همواره تلاش کرده از وقوع درگیری تمام‌عیار با حماس جلوگیری کند. 

مطابق این گزارش، ارزیابی تل‌آویو این بود  که وجود یک قدرت محدودشده برای کنترل غزه بهتر از وضعیت خلا قدرت در آنجا است. به همین دلیل نتانیاهو و دستگاه امنیتی او در تلاش بودند از طریق انجام حملات هوایی روزمره تهدیدهای ناشی از حماس را محدود کنند. 

طبق نوشته تایم، بعد از عملیات حماس رژیم اسرائیل اعلام کرده که قصد حمله زمینی به غزه دارد و هدف نظامی‌اش را ریشه‌کن کردن حماس قرار داده است. 

با این حال، پرسش سختی که اکنون به صورت بی‌سر و صدا توسط مقام‌های اسرائیلی پرسیده می‌شود این است که «بعد از حماس چه؟»

تایم اشاره کرده اسرائیل نگران است که ایجاد خلا قدرت در غزه موجی از بی‌ثباتی و آشفتگی با تبعات درازمدت برای این رژیم به همراه خواهد آورد. 

به نوشته این نشریه، فلسطینی‌ها در صورت وقوع چنین اتفاقی یک جنگ نامتقارن تمام‌عیار علیه نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در غزه و در فلسطین اشغالی آغاز خواهند کرد. 

پیش از این تحلیلگران به دلایل متعددی درباره نگرانی‌های رژیم صهیونیستی از حمله زمینی به غزه اشاره کرده‌اند. هراس از باز شدن همزمان جنگ در چند جبهه، نگرانی بابت جان اسیران صهیونیست و افزایش فشارهای جهانی از جمله دلایلی بوده که تا پیش از این درباره نگرانی‌های رژیم صهیونیستی از آغاز حمله زمینی به غزه مورد اشاره قرار گرفته‌اند. 

دنیس راس، تحلیلگر ارشد مسائل غرب آسیا به تایم گفت: «زمان فکر کردن به یک روز بعد، وقتی که شما به آن روز می‌رسید نیست. باید قبل از رسیدن به آنجا درباره روز بعد فکر کرد.»

یورش شبانه نظامیان صهیونیست به کرانه باختری 

نظامیان صهیونیست به شهرک‌های بیتا، برقه، قصره، یتما و اردوگاه بلاطه در نابلس، شهرک رنتیس واقع در رام الله، شهر اریحا و البیره و اردوگاه عقبه جبر یورش بردند و دست به بازداشت گسترده فلسطینیان زدند.

بر اساس این گزارش، در جریان درگیری بین نظامیان صهیونیست و فلسطینیان در شهر اریحا یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید شد.

این گزارش می‌افزاید، در اردوگاه عقبه جبر واقع در کرانه باختری نیز چهار فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

پیش تر وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده بود، از آغاز حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، ۸۳ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در کرانه باختری و قدس اشغالی شهید شدند.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۷۴
دو نکته:
1) سناریوی روزنامه رای الیوم همان سناریوی تکراریِ انتقال کامپیوترهای مقر اشرف 3 به ایران است که در مناقشه حماس و رژیم صهیونیستی بدون توجه به میران موفقیت این سناریو در واقعه حمله پلیس آلبانی به مقر مجاهدین خلق (منافقین)، مجددا بازتولید می شود.
2) همه تحلیلگران بر این موضوع که طوفان الاقصی ماهیت اطلاعاتی دارد متفق القولند اما منبع این داده ها کجاست؟ اگرچه منشأ این داده ها مشخص نیست ولی روسیه بیشترین نفع را از این جنگ برده است. نگاه رسانه های غرب از حوادث اوکراین به سمت اسرائیل منحرف شده و حتی موقعیتی پیش آمده که آمریکا ناچاراً باید کمک های تسلیحاتی و مالی خود را بین این دو بحران تقسیم کند و الخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
تفکر من کانون حقیقت هستم و
باقی همه باطل
قرن هاست شکست خورده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
اینها جنگ روانی است که معمولا در جنگها مورد استفاده هر دوطرف قرار می گیرد و هیچ ارزشی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
دوست عزیز13:05
موضوع. شکست و ناکارایی این ایده نیست
موضوع خطا و ناحق بودن بی منطق بودن و خیر اخلاقی بودن چنین نگرشی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
اسماعیل هنیه با خانوادا خودش به قطر مهاجرت کرده

و به مردم غزه دستور داده تا زیر بمباران بمانند !!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
چهارده نفر از خانواده حنیه از جمله پسرش در بمباران کشته شده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
شما میدونید فرق اسیر با گروگان چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
اب ریخته به جوی باز نمی گردد .
داعش چه مذهبی داشت ؟
چرا آدمها را آتش می زد و مثله می کرد ؟
چرا جهاد ابتدایی راه انداخت .حکم جهاد مخصوص معصوم است .
دفاع که حمله کردن نیست .دفاع وقتی است که به شما حمله شود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
کسانی که از گر جنگ هستند ابتدا باید شناسایی و مجازات شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
حب و بغض در قضاوت موثر است .
دین اسلام و مذهب تشیع برای جنگ قوانین خاص دارد .
.
حتی امام علی ع به سربازان اجازه فحش دادن نمی داد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
آیا دستگاه اطلاعاتی اسراییل خودش را به تغافل نزده ؟
وضعیت مشکوک است .
الله اعلم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
اخوان المسلمین در یمن با شیعه می جنگد در غزه دوست شیعه است در قطر هم دوست آمریکا است هم دوست حماس است و هم دوست طالبان.و هم دشمن اسراییل .
احسنت بر ارتش مصر که دمار از روزگار اخوانی ها در آورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
مگر لبنان دولت و ارتش ندارد پس چرا ساکت هستند .
جنگ به هر دلیلی
به هر بهانه ای
با هر استدلالی
مردود و مذموم و در افکار عمومی جایگاهی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
این حرفا در حد کامنت و استوری یا درنهایت پشت تریبون واسه تکبیر و تشویق ملته

هم حقیقت
هم واقعیت
هر جفتش از جنگ جهانی سوم حکایت میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
شما فکر کنم بیکاری ومنتظری ببینی که چه خبر جدیدی راسایت میزاره وبعد فورا کامنت بزاری !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
ظلم هم همینطور، مخصوصا که بیشتر از 70 سال طول بکشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
و اشغال ، تصرف ، بیرون راندن یک ملت از سرزمین و کشتار ۸۰ ساله به همچنین. مگر اینکه اینها جنگ محسوب نشوند...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
اگه گنج اون اطلاعات هست که دیگه پیدا کردنشون ارزشی نداره خوب قدیم نیست که یک نقشه گنج روی پوست سر طرف باشه اطلاعات باشه صدتا کپی می زنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
امیدوارم دفاع را با جنگ یکی ندانید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
هر انسانی ولو ذره ای وجدان و فطرت انسانی داشته باشد باید موضع بگیرد و هر طور که میتواند اعلام کند. الان وظیفه نداریم مستقیم بجنگیم، اما وظیفه داریم که موضعمان را در برابر شر مطلق هر طور که هست اعلام کنیم
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
ناشناس 11:49
الان وظیفه داریم بخاطر کودکان و غیر نظامی های غزه از آمریکا و اسرائیل درخواست کنیم که جنگ را متوقف کنند نه اینکه بخاطر سوء استفاده منافع سیاسی از پوشش خبری این جنگ در جهان یه گوشه وایسیم و بدون دخالت فقط هر دو طرف رو تشویق کنیم.
انسانیت نزد حماس و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
به نظر تو هر کی چشم و گوش و حلق و بینی داشت انسانه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
آخرین باری که ساندیس خوردی کی بود ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
شرط لازم برای انسانیت ؛ عقلانیت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
:-)
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
متن روی پاسپورت شهروند آمریکایی :
دارنده این پاسپورت بر روی هر زمینی و زیر هر آسمانی تحت حمایت ایالات متحده آمریکا خواهد بود
متن روی پاسپورت شهروند ایرانی
در صورت فقدان این پاسپورت تمام مسئولیت آن بر عهده خود شما خواهد بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
حماس دچار اشتباه محاسباتی وحشتناک شد و غزه را بی دفاع در مقابل دشمن بی رحم قرارداد خود کرده را تدبیر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
انسانیت در نظر بعضیها یعنی اسرائیل غاصب ، کودکش ،
الان هم باید گفت بیمارکش بخاطر این الغاب بعضی حماس را محبوب نمیدانند
درود بر انسانیت. زندگی. صلح. صفا. آرامش.و
همزیستی.

مرگ بر جنک و ستیز به هر بهانه ای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
چه خوب که اینترنت و شبکه های مستقل پدید امدند.. و انحصار جنگ افروز جهانی یعنی غرب شکسته شد تا همه ببینند و بشنوند.. لاقل حامیان ۱۰۰ درصد جنگ اروپا بر ضد تمام جهان ، حامیان نابودی ملت ها ، کمتر از قبل علنی شده اند و شعار نه به جنگ میدهند. پیشرفت خوبیست. زنده باد ازادی. و نه به قتل و کشتار یک ملت.نه به اشغال و تصرف یک سرزمین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
مرگ بر صهیونیسم ، منشأ جنگ و ستیز و کشتار....
تحلیل ها بسیار زیاده و احتمالا هر کسی و هر رسانه ای تحلیل گر شده و یکی از جوانب را مبند و تحیل یل میکنه. ولی دو تا چیز مسلمه. ضربه فلسطین به صهیونیزم جهانی واقعا سخت و تکان دهنده بوده و به برکت این حمله حتی جهان غرب مجلسهای اروپایی و غیره بشدت رنگ ضد صهیونی گرفتند خاک پای فلسطینیان سرمه چشم ازاد اندیشان جهان. دوم اینکه ازادگی و بنده نبودن ملت فلسطین رو نما شد.. لنینگراد ۳ سال در محاصره هیتلر بود و سمبل مقاومت. فلسطین ۸۰ ساله در اشغال تمام غرب و نوکرانش به دست رژیم غیر قانونی و جنایت صهیونیستهای یهود هستش ولی ۸۰ سال اوراگی و اسارت و شهادت نتونسته ملت فلسطین رو به زانوی در بیاره و پذیرش مرگ و اوارگی برای فلسطین اسانتر است از پذیرش اسارت و مردگی . خاک پای هر فلسطینی سرمه چشم من. تمام جهان قدرتمند و مسلح در قالب سرباز و ارتش صهیونیزم با تمام رسانه ها نتوانسته اند روح یک ملت ازاد را اسیر خود کنند.. چه زیباست روح ازادگی. چه زیباست حمایت ازادگان جهان. چه زیباست نبرد برای ازادی. فلسطین بدان که نه فقط بعضی دول بلکه تک تک مردمان عادی ولی ازاد قلبشان اینروزها اول برای خدا بعد برای فلسطین مطپد..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
نزاع فلسطین با اسرائیل
نزاع اسرائیل با فلسطین
راه حل نظامی ندارد.
والسلام
حماس نباید گرد و خاک میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
حماس عملیات پیش دستانه وبحقی انجام داده اسرائیل هم برای یکبار که شده طعم کشتار انبوه راچشید واین نیز آخرین بار نخواهد بود درود بر حماس قهرمان طشت رسوایی اسرائیل وحامیانش آمریکاواروپا ازبام عالم افتاده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
مطمئن باشید دنیا و وجدانهای بیدار، حمايت های ظالمانه شما از رژیم صهیونیستی و تروریستی خواندن دفاع مشروع مردم فلسطین را قضاوت خواهند کرد و آن روز مرگ سیاسی شما حامیان جنایتکار رژيم صهيونيستي فرا خواهد رسید.اسرائیل غده سرطانی است که بزرگ شده امکان نداره بشه باهاش مسالمت آمیز و در کنارهم زندگی کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
این جنگ زیاد طول نخواهد کشید مدتی صبر کنید و نتیجه را ببینید خشم و عصبانیت و توهین نتیجه را تغییر نمی دهد سالها است آنچه از طرف فلسطینیان دیدیم فقط شعار بود مشکل اصلی اینها تفرقه و بازیچه دست کشورهایی هستند که تضاد منافع دارند
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
از کمیت نظرات معلومه جریان تازه ای به نفع اسراییل فعال شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
حماس گرد و خاک نکرد .... حماس طوفان به پا کرد
چیزی که خوده مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیسم بهش اذعان دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
رژیم غاصب صهیونیسم به زودی از صفحه روزگار محو می شود
پس دیگه با این گنجی که حماس بدست آورده خیالمان راحت باشد که نابود نمی شود و خانه عنکبوتی اسرائیل متلاشی می شود؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
به امید خدا
خانه عنکبوت ویران میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
عاقبت خود تحقیران همین است که تحقیر شوند و کاری نتوانند کنند
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
نقشه تونل زیرزمینی غزه، مراکز نظامی مهم، شماره و محل جاسوسانی که به نفع رژیم اسرائیل فعالیت می‌کنند. مطمئنی یه کپی از رو نقشه گنج برنداشتند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
کی شیرینی این گنج را می دهید
آزادی دو گرگان امریکایی نشان دهنده ابرقدرت بودن بلا منازع امریکاست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
وازان مهمتراعتباردادن وحرمت بخشیدن به شهروندانشان
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
بهروز الدوله جان به نظرم اطلاعاتت رو از زمان جنگ جهانی دوم به این ور به روز نکردی اون دهه ۴۰ و نهایتا ۵۰ قرن بیستم بود که آمریکا قدرت بلامنازع محسوب میشد آخرین بار چند سال پیش با زدن پهباد پیشرفته و با خاک یکسان کردن
پایگاه نظامیش(عین الاسد ) دیگه ...!
من
| Germany |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
محمد جان کی میخواید از توهم بیاید بیرون تا کی میخواید واقعا توی یه دنیای دیگه زندگی کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
محمد جان
چهارتا موشک تو بیابونای عراق، بدون اینکه خون از دماغ کسی بیاد، و البته با اعلام قبلی، زیاد کار بزرگی نیست.
مقصود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
اینو داشته باشید غربگداها دقیقن کمتر از بیست روز در افغانستان یه هواپیمای خالی را آتش زدن و گفتن ۶۷ افسر ارتش آمریکا داخلش بود و کشته شدن و لی اینها در عین الاسد کشته شده بود ولی شما غربگداها انکار میکنید دام براتون میسوزن واسه تحقیر خودت
سران حماس باید پاسخگوی بدبختی های ایجاد شده برای مردم غزه باشن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
آمریکا که آتش بس پیشنهادی شورای امنیت را رد کرد جطور؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
مردم غزه با تمام وجودشان به مقاومت حماس افتخار می کنند
اون ها با توجه به ظلم و جنایت هشتاد ساله اسرائیل چیزی برای از دست دادن ندارند
با تمام وجود برای بدست آوردن آزادی می جنگند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
مردم عزیز غزه با افتخار بجنگید
به ظلم در جهان پایان بدین
مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت
اسیر آمریکایی آزاد ولی اسیر .. نه . فعلا که امریکا گردن کلفته و هیچ گروه و کشوری جرات اسیر نگه داشتن شهروند امریکایی را نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
خبر نداری مقابل امتیاز مبادله شد
گردن کلفت را نازک کردن
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
چون اسرا غیر نظامی آمریکایی بودند
نکته ای که از شروع جنگ حماس و اسرائیل ندیدم کسی از هم وطنان بهش اشاره کنه این هست که:آمریکا اینبار هم برای جلوگیری از حمایت بیشتر ایران از حماس یا حتی مداخله در جنگ،مانند چیزی که در این ۲ سال بارها مشاهده کردیم برای کنترل ایران با چین تماس گرفت!آمریکا میدونه که چین تنها راه نفس کش اقتصاد ایرانه و از این رو چین به راحت ترین شکل ممکن هم داره ایران رو کنترل میکنه و هم داره آمریکا و عربستان رو از خودش راضی میکنه.
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
عزیزم تو کنسول چین هستی که به نقل از او چرت و پرت میگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
جناب پرچم کانادا.....زد وسط خال مگه نه؟وگرنه توجیهی نداره اینجوری جیغ بکشین:))))
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
تاریج شاهد جنایات اسراییل و حامیانش است به هر حال بهتر که ایران درگیر نشود
حماس توانست " بهانه شخم زدن " را دو دستی تقدیم اسرائیل کند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
اصلا برای حماس این چیزها مهم نیست دیروز پرچم روسیه و عکس پوتین را فلسطینی ها در دست داشتند بنابراین هزاران کشته در غزه یا ویرانی کامل غزه برای حماس و هدفی که دارد یک پیروزی است هدف حماس هم اجرای دستورات بی قید و شرط پوتینه تا روسیه از زیر فشار افکار عمومی خارج بشه و حلوی گسترش روابط کشورهای عربی با اسراییل گرفته بشه که باز هم منافع روسیه تامین شده
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
آفرین.
دشمن دانا به از نادان دوست
دشمن دانا بلندت میکند
بر زمینت میزند نادان دوست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
حقیقت را نمی توان تحریف کرد تحریف حقیقت انکار خورشید است - اسرائیل 75 سال است شخم میزنه با حمایت بزرگترین جنایت کاران تاریخ که بشترین زرادخانه ها تسلیحاتی رادرجهان دارند درود برشرف حماس
تفنگت را زمین بگذار
بشریت قرن ها خونریزی کرد و فهمید که این راهش نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
جرات داری برو همینو زیر پست دیده بانی اسراییل کنار دیوار حائل بگو
وسیله ایاب ذهاب از حالا موجود است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
متاسفانه تاریخ برای برخی از سیاستمداران و رسانه های از زمانی شروع می‌شود که اسرائیلی‌ها کشته می‌شوند
سیروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
جرات دارم در خود تل آویو بگویم حتی یهدیان صلح خواه در اسراییل همین چند روزه مدام خواستار آتش بس شده اند . مرگ بر جنگ افروز و جنگ کش بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
شعار اسرائیلی ها ------ تفنگت را زمین بگذار و تسلیم شو ای نژاد پست
دروغ سکه رایج شده بیچاره مردم عزه
پاسخ ها
a
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
خيلي عالي بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
از این کار وقیح تر نداریم که بخوای رژیم تروریستی و تروریست پرور و کودک کش صهیونیستی رو مظلوم هم جلوه بدی، سابقه ی این سفاکان سیاه تر از این حرفهاست
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
سرباز اسرائیلی و رزمنده غزه اگه عقل داشتند تفنگ خود را روی زمین مینداختند و دست در دور گردن هم میرفتند جوج بازی
شدن یه مشت بازیچه و ماشین کشتار بخاطر یه سری سیاسیون
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
چقدر هم بیچاره هستن !!!!!! فقط تحت هایی که سازمان بهداشت جهانی براشون تهیه کرده ببینید در شیک ترین هتل های ایران چنین تحت هایی وجود نداره همین بیمارستان های غزه رو نگاه کنید ببینید چقدر امکانات و تجهیزات دارن که ما نداریم ما سی سال پول بیمه درمانی دادیم و استفاده نکردیم حالا که نیاز داریم بیمه جز ویزیت هیچ چیزی رو پوشش نمی ده همه چیز رو از بیمه ما حذف کردن فقط پول بیمه می گیرند از ما هیچ خدماتی هم به ما نمی دن بهتره دلت به حال مردم مظلوم ایران بسوزه نگران غزه نباش ۹ ماهه دیگه صد برابر کشت هاشون بچه به دنیا می آرن و کاسه گداییشون هم همیشه به طرف همه کشورهای دنیا درازه اروپایی ها هم از ترس اینکه پناهندگان فلسطینی در اروپا دست به خشونت و کشتار مردم عادی نزنند همیشه حمایتشون می کنند و پول بهشون می دن کلا این غزه و فلسطین یک استخون ناجور شده در گلوی بشریت گیر رکده هیچ راه حلی هم نداره
در این جنگه حماس و اسرائیل چیزی که باعث ترس من شد این سامانه های ضد موشکی لیزری اسرائیله!آدمو یاد جنگ ستارگان میندازه!به نظر میاد بتونه هر موشکی رو بزنه.فکر کنم بهتر باشه فعلا باهاشون درگیر نشیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
خیلی از موشکهای نه چندان قدرتمند حماس به قلب اسرائیل اصابت کرد خیلی اطمینان به گنبد ها نداشته باش اکراین این ها رو پس فرستاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
میگم ۱۱۳۸ تو دنیای خیالی مجازی موازی شما دیگه چه خبراست؟ایران فرمانده سازمان ملله؟آخه آدم ناحسابی اوکراین چیه ؟! پس فرستاده چیه؟! توخواب و خیالیا
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
گنبد آهنین که در مقابل موشکهای ابتدایی کم آورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
هه هه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
دوست عزیز گنبد آهنین و سامانه لیزری موشک هایی که مسیرشان به طرف مناطق غیر مسکونی و بیابان و کم اهمیت است را نمی زنن. دلیل برخورد بعضی از موشک های حماس با اسراییل اینه موشک های حماس تا الان حتی یک نفر را نکشته. البته ممکنه یک درخت یا یک ماشین پارک شده در منطقه مسکونی را بسوزاند اما عملا هیچ موشکی به جای مهمی نتوانسته اصابت کند. این سامانه میزان تخریب و کلاهت جنگی موشک و مسیر انرا محاسبه می کنه و فقط موشک هایی که خطر داشته باشند را می زند..
پس همه اینکشتار واسه گنج بود؟؟؟؟
پاسخ ها
سیروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
تمام گنج هستی به رنج یک کودک مظلوم نیرزد مرگ بر هرگنجی که رنجی و جنگی در پی داشته باشد.
ابو عبیده سخنگوی نظامی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که در پی تلاش‌های قطر و در راستای انگیزه‌های بشردوستانه دو اسیر آمریکایی (مادر و دختر) را آزاد کردیم.

انشالله هر دو تا نظامی بودند و در جنگ اسیر شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
حتما زنلن وبچه های دو سه ساله فلسطین در زندانهای اسرائیل اسیر جنگی محسوبمیشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
جنایت در گوشت و پوست و استخوان صهيونيست‌هاست. کسی دلش برای این جماعت غاصب نسوزد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
حماس اگر بویی از انسانیت و احساسات بشردوستانه برده بود، هرگز زنان و کودکان را به اسارت نمی گرفت
ازادی اسرا تحت هیچ شرایطی نیاید انجام میشد غرب به هیچ قولی پایبند نیست و فقط در مقابل زور تسلیم میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
تو ببخش!!!!!!!!!!
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
شاه میبخشه، وزیر نمیبخشه
اسیر یعنی گرفتن نیروی نظامی طرف مقابل در جنگ! اینها غیر نظامی و غیر اسرائیلی بودند، حق نداشتند آنها را بازدداشت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
دیگه رسم هست در دنیای امروز اون قوانین مربوط به زمان جنگهای مردانه بود که سرباز مقابل سرباز و فرمانده مقابل فرمانده بود الان انسانهای بیگناه سپر بلا هستند
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
هیچ اسراییلی حق زندکی در اراضی اشغالی را نداشته
چرا ابتدا آمریکایی ها را آزاد می کنند؟ چون ابرقدرت بودن همین است. همه دنیا تمایل دارند دل آنها را ابتدا بدست آورند گرچه در دل، حس رقابت و حسادت آنها را رها نمی کند. همه دنیا می خواهند آمریکا را زمین بزنند و برای این سیاست و ایدئولوژی، صدها دلیل مختلف می آورند. در علوم جامعه شناسی این حس "تنفر از قوی" بخوبی شناخته شده است و ناشی از ضعف اطمینان به نفس و غرور ملی است. در عین استفاده از فناوری های غربی تا حد خفه شدن در تمام شئون زندگی، از فحش دادن به آنها هم دست برنمی داریم. در قاموس الهی، این احساسهای عقب افتاده، نوعی کفران نعمت محسوب می شود و گرفتاری مان را زیادتر می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
چون اروپا غلام حلقه به گوش آمريكاست اول اولويت با خودش هست . حس جامعه شناسي نگفته اگر 40 سال يك دولت قوي و زورگو بخواد زمينت بزنه و نتونه ضعف اطمينان به نفس و غروز ملي كدومشون لكه دار شده. مطمني كتاب جامعه شناسي خوندي ؟
بازنده مردم عادی هستند از هر طرف
فلسطین کلا اشغال شده ما فقط حرف می زنیم.
تلفات غیرنظامی در غزه واقعا دردناکه مخصوصا کودکان و زنها. اما حماس اگه واقعا مرد جنگ و شهادته چرا بین زن و بچه مردم بینوا پنهان شده ؟ چرا ورودی و خروجی تونلهاش تو مراکز غیرنظامیه؟ چرا مراکز عمومی رو کرده انبار مهمات؟ اینها غیرنظامی ها رو سپر انسانی کردن که با تلفات بالا مظلوم نمایی کنن و اسرائیل رو تحت فشار بین المللی قرار بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
مرد جنگ دیگه وجود ندارد الان همه شعار است
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
درود بر شما.
کسانی که شعار "اسرائیل کودک کش" سر میدهند؛

طرفدار هیچ حکومتی که برپایه ایدئولوژی باشد نیستم، مخصوصا اسراییل.

تا امروز موشک یا بمبی ساخته نشده است که فقط بزرگسالان را بکشد و به کودکان آسیب نزند. لذا تا زمانیکه چنین تجهیزات نظامی اختراع نشده است، طرفین یک درگیری نباید از محلی که کودکانشان حضور دارند برای حمله به دشمن استفاده کنند. در غیر اینصورت دشمن نیز به آن محل حمله متقابل خواهد کرد و کودکانشان کشته خواهند شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
صبح کم اله بلخیر حماس دریک محیط ومساخت خیلی کم در یک باریکه کم عمق وعرض در مقابل دشمنی تابن دندان مسلح مردانه مبارزه میکنه به اربابات بگو خوب سرزمین شو تخلیه کنه بره عقب غارتگری و تعطیل کنه چشمتون و به تمام حقایق بسته اید
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
این تلفات رو تقسیم بر ده بکن تا تلفات واقعی رو بدونی چقدره ادعای این تلفات از سوی هیچ مرجع مستقلی تایید نشده و این فقط ادعای حماسه که در روسیه دوره جنگ های روانی ....و به خوبی آموزش دیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
کل غزه با جمعیت دو میلیون از شهر تهران
کوچکتره. کجا برن پایگاه نظامی بزنن؟ روی هوا؟
اسیر چی گرفته بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
چند تا گروگان گرفتند. بعدش دیدند آمریکایی
هستند مجبور شدند ازادشان کنند. ا
پر از تناقض
حاجی تابناک شما نباید هر چرت و پرتی باور کنید اخه اسراییل مدارک امنیتیش چرا نزدیک مرز غزه باید نگهداری کند
هنیه کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
هنیه خالد مشعل و نخاله و حسن نصرالله سرشونو از سوراخ بیارن بیرون اسرائیل عنکبوتی متلاشی کرده .
هنیه
| Germany |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
به سفر قطر کردم
سال ها این حق ملت فلسطین توسط این رژیم جعلی با فریب نیرنگ دسیسه تجاوزات کودک کشی جرم جنایت به اشغال این رژیم غاصب تروریست جهانی در آمده این سرزمین این خاک متعلق به ملت فلسطین است و این حق قانونی باید به ملت مسلمان فلسطین برگردد ا
سال ها این حق ملت فلسطین توسط این رژیم جعلی با فریب نیرنگ دسیسه تجاوزات کودک کشی جرم جنایت به اشغال این رژیم غاصب تروریست جهانی در آمده این سرزمین این خاک متعلق به ملت فلسطین است و این حق قانونی باید به ملت مسلمان فلسطین برگردد b
کم من فئةٍ قلیلة غلبت فئةً کثیرة باذن اللَّه و اللَّه مع الصّابرین بود، حجت را بر ما تمام کرد». (معنای آیه: چه بسیار گروه‌های کوچکی که به فرمان خدا بر گروه‌های عظیمی پیروز شدند و خداوند است)
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
برادر عرب شما هميشه عربي بنويس با ترجمه براي ايرانيان
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
ظاهرا تفسیر این آیه این است که اسراییل با این جمعیت کم، بر تمام عربها چیره خواهند شد
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
۱۸:۳۲
آی گفتی
آقازاده ها فوج فوج در حال آماده شدن برای نبرد در غزه هستند و تمامی اموال و دارایی هایشان را در اقصی نقاط جهان فروختند و رهسپار جبهه ها گشتند.
راستی دقت کردیم، چرا مردم فلسطین عکسهای پوتین و رهبر کره و صدام را بلند می‌کنند و از ایرانی که بیشترین پول و امکانات رو بهشون میدن، هیچ خبری نیست.
اینکه رژیم صهیونیستی این گنج را اورده و در یکی از مراکز چسبیده به نوار غزه نگهداری کرده خودش یکی از نشانه های ظهوره. و اینکه حماس نقشه دستگیری جاسوسها پس از اتمام جنگ را هم کشیده خود نشانه اعتماد بنفس بالاست. ماشاالله
هیچ دقت کردید که رهبران حماس اصرار عجیبی دارند که بگویند جمهوری اسلامی شریک و پشتیبان آنها در حمله به اسراییل بوده؟؟؟؟ هر چه در اینجا سخنرانی می کنند که نقشی نداشتیم حمایت معنوی کرده ایم یک دفعه یکی از سران حماس بر خلاف ادعاهایی که اینجا می شود حرف دیگری می زند دیروز خالد مشعل گفت ایران و حزب ا .. همه تسلیحات و موشک های حماس را تهیه کرده اند . چنین ادعایی از سوی رهبران حماس یعنی شریک بودن جمهوری اسلامی در این عملیات و طبیعتا عواقب آن نیز به گردن جمهوری اسلامی خواهد بود.بنابراین به نظر می رسد حماس فرمانش در جای دیگری است و از همان جا دستور گرفته است که به هر شکلی شده پای جمهوری اسلامی را نیز وسط بکشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
کاملا درست می فرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
دكتر جان اينا را كه همه دنيا مي دانند و ما هم با صداي بلند گفتيم . بحث شركت مستقيم نيروهاي ايراني در اين عمليات بود كه گفتيم نبوده و آمريكا هم گفت نبوده. شما خيلي فسفر نسوزان .
ناشناس
| Norway |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
۱۴:۱۳
خیر جمهوری اسلامی تاکنون رسما و در هیچ جایی اعلام نکرده که موشک ها و تسلیحات حماس در حمله به اسراییل از طرف ایران تامین شده حماس داره یک تله بسیار بزرگ برای جمهوری اسلامی درست می کنه که ده وجب روغنش باشه اتفاقا امثال تو قدرت تحلیل نداری منظور آمریکا و اسراییل هدایت و طراحی و تدارکات این عملیات از سوی جمهوری اسلامی بود نه شرکت نیروهای ایرانی در آن نابغه جان
هل من مبارز طلبیدن ها علیه آمریکا و اسراییل کجا هستند چرا اقدامی نمی کنند حداقل شریتمداری و یا رائفی پور یا نمایندگان مجلس راهی مبارزه در حماس بشوند که من بعد اگر قید حیات بودند به آنها بابت راسخ بودن در مبارزاتشان احسنت بگوییم
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
در مجلس مرگ بر اسراییل می گویند و حقوق چند صد میلیونی هم برای خودشان تصویب می کنند اما جرات ندارند بروند با اسراییل بجنگند
اسیر یا گروگان؟
برو بچ خيلي خيلي ببخشيد روم به ديوار ميگم اين وسط موضوع مدير كل ارشاد گيلان و باجناقش چي شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
فردا یه پست بالاتری بهش میدن. فعلا منتظرن اب ها از آسیاب بیفته
خوب اگر نسخه ای از این اطلاعات باارزش از طریق ایمیل یا هر شکل دیگر دست 10 نفر دیگر در اقصی نقاط جهان باشد چه؟ اسراییلی ها اینقدر بی سواد و کم اطلاعند؟ بمباران می کنند تا اطلاعات و نقشه را بسوزانند؟
سید حسن نصراله ، گر مردی تو بسمه اله بسمه اله
اینهمه کارشناس امورسیاسی ونظامی که درباره متن فوق اظهاروجودنموده ونظرداده اند نه تنها درسیستم دیپلماسی کشورماوجودندارد بلکه درهیچ جای جهان نظیرندارد بهتراست برای حفظ خودشان محافظ استخدام کنند که بخاطر دانش سیاسی ونظامی اینان توسط کشورهای دیگرربوده نشوند بیخودنیست که ازقدیم میگفتند ایرانیها درهیچ کاری مهارت ندارند جز درسیایت وطبابت
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
باشه تو خیلی خوبی خیلی هم نابغه ای کلا امثال شماها یک چیز رو طوطی وار یاد گرفتید تقلید کنید که بگید ایرانی ها چنین و هستند و چنان اما خودتون هیچ هنری ندارید بله مردم ایران تحلیل می کنند شاید غلط هم تحلیل کنند اما هر تحلیلی می تونه با دیدن تحلیل های دیگه بهتر و دقیقتر بشه امثال شماها که نه سواد دارید نه تخصص و درک این را ندارید که اتفاقا تحلیل های مردم ایران به جز مراحل اول که احساسی هست پس از مدتی خیلی هم خوب هستند البته در حد خودشون و در حدی که به اطلاعات دسترسی دارند اما شما ها چون خودتان هنری ندارید از این مسئله رنج می برید و مجبور هستید رنج و سوزشتون رو اینجوری در قالب یک نظر پوچ نشون بدید.
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
من شرط می بندم به عمرت ده تا کتاب غیر درسی درست و حسابی نخوندی
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
اتفاقا ایرانی ها خیلی هم در کارشان نسبت به همه مردم منطقه بالاتر هستند بر خلاف نظر عوامانه شما در شرکت های خصوصی ایرانی برخی قطعاتی ساخته می شود که تا پیش از آن از اروپا وارد می شد البته نه با کمک دولت متاسفانه دولت هیچ حمایتی نمی کند و فقط سنگ اندازی می کند بلکه با تلاش همین ایرانی هایی که خار چشم امثال تو شده اند تو اصلا معنی تخصص را نمی دانی همین جوری یک چیزی گفتی که نظری نوشته باشی
بی زحمت اسرای ۱ ساله و اسرای ۹۰ ساله را هم آزاد کیند!!!!!! من قول می دم آن کودک یک ساله و آن پیرومرد و پیرزن ۹۰ ساله دیگه بر ضد حماس کاری نکنند !!!!
هیچ گنجی ارزش جان این همه انسان که در دو طرف گرفته شد و هزاران زخمی و بی خانمانی این همه انسان را نداره.
مطمئنی این نقشه گنج کار خود صهیونیستهانیست برای گمراه کردن مردم فلسطین!
حمایت از اسراییل یعنی تایید اینکه افراد حق دارند با زور به منافع خود برسند. اونوقت چطور میخوایم در داخل کشور به دیگران بگیم زورگویی و جنایت بده؟
لطفا اونایی که قدرت توجیه مسایل ندارند از خدا ااسلام امام حسین و امام زمان مایه نگذارند. عملکرد گذشته شما ببیند باعث چه شکاف عمیقی بین مردم شدش، حداقل در ارتباط با فلسطین. حالا کاری نکنید این شکاف بین خدا و مردم بخاطر عملکرد بد شما ایجاد بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
شكاف بين شما و خدا و امام حسين . مردم همچنان امام حسيني هستند و روز به روز بيشتر مي شوند. ظاهرا شما براي توجيه حرفات داري از امام حسين مايه ميذاري . جلوي آيينه يك نگاهي به خودت بكن
اگه ذره ای به کودکان و بیگناهان غزه فکر کنید و خودتون رو بزارید جای اونها با این همه فشار و خشم که هفتاد سال بر آیی مردم بی دفاع گذشته هیچ وقت کسی همچین حرفی نمیرد که حماس رو مقصر بدونن با حجم رسانه ای تمام ‌کمال قدرت های رسانه جهان انسانیت و آمادگی کجا بود شرم بر کسانی که هنوز بعد این همه کشتار اسراییل رو حق به جانب میدونن
فیلمنامه جذابی است.
فلسطسنو رها کن فکری به حال ما کن
اسرائیل یک غده سرطانیی هست که در مغز استخوانش مبتلا شده و در حال حاظر در دوره شیمی درمانی هست و به زودی نفس های آخر ش را می کشد و به درک واصل خواهد شد انشاءالله سرطان با کسی شوخی ندارد وسلام کوتاه و مختصر
جنگ همیشه بوده و هست چون آدمهای زیاده خواه همیشه هستند اما جنگ هم برای خودش قانون دارد قانونش کشتن افراد غیر نظامی نیست اگر هم باشد که فقط هنر افراد خون خواری چون هیتلر ، صدام، آمریکا ، داعش و اسرائیل هستش
حماس باید ۲ نظامی مرد رو آزاد می‌کرد نه مادر و دختر رو . آدما شبیه همن زورشون برسه اونام همون کارا رو می کنن غیر نظامی،زن، بچه ،سالخورده نداریم !جنگه قند نبات پخش نمی کنن باید زد تا جایی که جا دارن. وقتی جنگ وجود داره انسانیت معنا نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
اگر قبول داری که جنگه و کشتن و اسارت زن و بچه اشکال نداره
پس چرا برای کشته شدن مردم غزه جلز و ولز میکنی؟
شما نظر دهندگان هیچ کدامشان درک درستی از زمان حال ندارید متاسفم برا تو تو عصر حجر بمانید براتون بهتره چون اگر یه کمی سواد داشتین ایران را بر سر ما خراب می کردین اونم در فضای مجازی نه در واقعیت
اینهایی که از قدرت اسراییل حمایت می کنند همانهایی هستند که پارسال این موقع می گفتن کار جمهوری اسلامی ایران یک ماه دیگر تمام است . زامبی های صهیونیست را به گورستان می فرستیم . انها در محاصره چبهه مقاومت هستند و به همین دلیل تاکنون فقط زن و کودکان را می کشند ان هم با بمباران هوایی .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
به اعتراف خودتون خیلی هاتون بدجوری ترسیده بودین در ضمن هنوز تموم نشده و هر آن امکان شعله ور شدنش هست زیاد امیدوار نباش
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
تو راست می گی فقط کافیه یک فراخوان مجازی داده بشه چنیان مثل مور و ملخ منیرو خالی می کنید توی خیابان ها اینا از روی قدرته یا از روی ترس؟؟؟؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
آن روز هم خواهد آمد !!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
نت تو غزه که قطعه تو چطور پیام میدی عاشق شهادت؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
اغتشاشي كه آخرش برسه برداشتن روسري و بالا بردن پرچم همجنس بازي و وحشي گري هيچ وقت به نتيجه نميرسه . با اينكه مردم هم همراهي نكردند بازم هنوز تو تخيل حداكثري هستند. بله معترضين زياد هستند ولي برانداز نهايت زورش را سال قبل زد و فهميد هيچي نيست. لطفا ليدر هاتون را عوض كنيد تا موقعي كه علينژاد و كريمي و ربع پهلوي هست هيج ادم حسابي حمايتتون نميكنه
کار اسراییل تموه خیلی ها دیگه دارن به این نتیجه می رسند و نتیجه مهمتر اینکه جنگ رسانه ای و روانی اسراییل نا کارآمد شده و دیگه جواب نمیده حالا. می خوان چکار کنم!!
کل حرفهای سران عرب یک من سی شاهی خریدارندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
ربطش به تو چیه؟؟؟!!!
الان باید دعا کنیم اسرائیل حماس را رها کند ؟
یا
حماس اسرائیل را رها کند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
دعا كن خدا شفات بده . اولين نفري هستي كه تو اين شرايط در دوگانگي دعا كردن قرار گرفتي . ما براي شفاي شما دعا ميكنيم
جنگ و کشتار از سوی هر کس و از هر طرف نشانه زیر پا گذاشتن خوی انسانی و رشد دادن خوی درندگی است. هنگامی که انسان ها خود را در ایدئولوژی غرق می کنند؛ معیار و ملاک اندیشه ها آنها همان ایدئولوژی می گردد و همه چیز را یک دید یک عینک رنگی شده خود می ببینند و نمی تواند دیگر آزاد اندیش باشند. افسوس و صد افسوس که هنوز با رشد دانش بشری ، هنوز در ابتدایی ترین قرن های رشد نیافتگی باقی مانده است.
آقای پناهیان ما در آموزش و پرورش قرآن و نهج الیلاغه و احکام اسلامی و اخلاق اسلامی و منطق آموزش می دهیم .
ما کسی را شستشوی مغزی نمی کنیم .
آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور مایه افتخار هستند.و هرچه داریم از برکت وجود آنهاست.
من CNN رو تماشا می کنم و زنده غزه رو در شب نشون می ده تقریبا ۹۵ درصد مناطق مسکونی تاریک مطلقه معنیش اینه که کسی در این ساختمان ها نیست وگرنه شمعی چوبی چیزی روشن می کردن طرف که نمی شینه توی تاریکی مطلق و مشخصه که اکثر مردم غزه از مناطق شهری فاصله گرفتن با این حساب این آمار کشته ها چطوری هر روز زیاد می شه؟؟؟؟!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
عجب دليل محكمي .واقعا. حالا اگر شك داري برو بپرس يا ببين . سازمان هاي بين الملل و حتي مدارس اروپايي هست از اونا بپرس يك وقت بهت دروغ نگن
ناشناس
| Austria |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
۰۸:۲۵
چرت نگو آمار کشته های غزه رو فقط خود حماس اعلام می کنه همه آن سازمان ها به نقل از ادعای حماس اعلام می کنند
اگر خوب به عکسها نگاه کنید غزه با این همه بمب بارانها از بسیاری از شهر های بویژه جنوب ایران ناآزاد تر بنظر میرسد
چون این دو نفر غیر نظامی بودند نمیشود به آنها گفت اسیر! آنها گروگان بودند.
آیا اسرائیل در غزه نسل کشی می کند چرا جمعیت غزه در 15 سال دو برابر شده است
دارایی اسماعیل هنیه چهار میلیارد برآورد شده است او 13 فرزند دارند و املاک بسیار زیاردی در سرتاسر دنیا به سام آنهاست این همه هروت از کجا آمده است مردم باید بدانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
چهار ميليارد را كي برآورد كرده. در حملات هوايي 3 روز قبل تمامي 14 مفر خانواده او فرزند ، عروس ، نوه و... شهيد شدند اينم سندي براي چرنديات بي اساس برخي اسرائيليون. تا به حال 10 بار در معرض ترور بوده و آخرينش هم يك تيم 10 نفره موساد در اردن
اسرائيل قدرتمند و مسلط بعد از افتضاح كشته ها و اسارات ها در مقابل حماس كه به قول بعضي ها ترقه بازي ميكنه التماس كرده تسليحات و تجهيزات بهش بدند . چند ناو هم براي جلوگيري از سقوطش آمدند كنار دستش . اسرائيل خيلي ضعيفه ؟ يا حماس اينقدر قويه؟
یا امام زمان دیگه ظهورتؤ انجام بده طفل معصوم بی گناه غیره تو مانع اونها بشی یا صاالحب الزمان فقط تو
جنگ رو محکوم میکنم از همه نظر فاجیع انسانی که از پس جنگ اتفاق میوفته در همه حال بده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی