بازدید 3598
۶

راهپیمایی ۱۰۰ هزار نفری حمایت از فلسطین در لندن

۱۰۰ هزار نفر امروز در مرکز لندن راهپیمایی کردند تا حمایت خود را از فلسطینیان مظلوم نشان دهند.
کد خبر: ۱۱۹۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰ 21 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، حدود ۱۰۰ هزار نفر امروز شنبه در راهپیمایی حمایت از مردم فلسطین در مرکز شهر لندن شرکت کردند.

بر اساس اعلام این رسانه، ۱۰۰ هزار نفر در لندن در حمایت از فلسطینی‌ ها و مخالفت با جنایت های اشغالگران قدس در حال تظاهرات هستند.

حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی همچنان علیه مناطق مختلف نوار غزه در کنار حملات توپخانه ای این رژیم ادامه دارد و خانه‌های مسکونی در برابر دیدگان جهانیان و سکوت مجامع بین المللی بر سر ساکنان آن ویران می‌شوند.

مقامات فلسطینی اعلام کردند که در تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد شمار شهدا و مجروحان فلسطینی در حملات مداوم رژیم صهیونیستی به غزه افزایش یافته است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز شنبه در تازه‌ترین آمار اعلام کرد که آمار شهدای جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه به ۴۳۸۵ نفر افزایش یافته که از این تعداد ۱۷۵۶ نفر از انها کودک و ۹۷۶ نفر هم زن هستند.

۱۳۵۶۱ نفر در حملات مداوم جنگنده‌های رژیم مجروح شدند.

بنابر گزارش وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه ۷۰ درصد قربانیان حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه زنان، کودکان و افراد سالخورده هستند.

جزئیات تجمع ده‌ها هزار نفری حامیان غزه در خیابان‌های لندن

ده‌ها هزار نفر امروز شنبه ۲۱ اکتبر در مرکز لندن راهپیمایی کردند تا بار دیگر ضمن محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی خواستار توقف بمباران و پایان محاصره غزه شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، همزمان با کناره گیری ۶ تن از مقامات اسکاتلندی از عضویت در حزب کارگر انگلیس در اعتراض به سیاست‌های ضد فلسطینی تشکیلات رهبری این حزب انگلیسی، ده‌ها هزار نفر از حامیان فلسطین از ملیت‌ها و اقوام مختلف در شهر لندن با برگزاری تجمع اعتراضی جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی ضد مردم بی پناه غزه را محکوم کردند و خواستار توقف بمباران و پایان محاصره غزه شدند.

شرکت کنندگان در همبستگی با مردم غزه در خیابان‌های لندن، شعارهایی را در حمایت از آزادی فلسطین سردادند. آن‌ها ضمن اهتزاز پرچم فلسطین، شعارنوشته‌هایی را در محکومیت جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در غزه حمل کرده و مراتب اعتراض شدید خود را از حمایت تمام قد دولت‌های غربی به ویژه انگلیس از رژیم تل‌آویو به نمایش گذاشتند.

حامیان فلسطین در این حرکت اعتراضی که از سوی ده‌ها گروه طرفدار فلسطین از جمله انجمن مسلمانان بریتانیا و کارزار همبستگی با فلسطین سازماندهی شده بود، آزادی کامل فلسطین و پایان نظام آپارتاید در این سرزمین را خواستار شدند.

این چهارمین تظاهرات اعتراضی در پایتخت انگلیس است که طی ۲ هفته گذشته برگزار می‌شود. گفتنی است که در تظاهرات امروز مدیران ارشد اتحادیه‌های کارگری به نمایندگی از میلیون‌ها کارگر انگلیسی و شماری از نمایندگان مجلس این کشور برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین حضور دارند.

همزمان با راهپیمایی حامیان غزه در خیابان‌های لندن، وبگاه انگلیسی «the national» اعلام کرد که به دنبال صدور فرمان ممنوعیت پوشش تجاوزگری رژیم صهیونیستی ضد نوار غزه از سوی رهبری حزب کارگر انگلیس، ۶ تن از اعضای حزب کارگر در شهر گلاسکو در اعتراض به آیین نامه داخلی حزب از سمت خود کناره گیری کردند.

گفتنی است نمایندگان حزب کارگر در حوزه انتخابیه خود در شهر گلاسکو کلفن در نظر داشتند که در نشست ماهیانه جاری خود در از مردم بی پناه غزه در برابر جنایت رژیم صهیونیستی حمایت کنند، اما تشکیلات رهبری این حزب با ارسال رایانامه به اعضای محلی این حزب در گلاسکو دستور ممنوعیت بی قید و شرط از این نشست را صادر کرد.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با ورود عملیات طوفان الاقصی به پانزدهمین روز خود و ادامه کسب پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی و در مقابل ادامه بمباران مناطق مسکونی و مراکز دینی و درمانی غزه از سوی بمب افکن‌های اسرائیل که نشانه عجز صهیونیست هاست، تاکنون نزدیک به چهار هزار و ۲۰۰ فلسطینی شهید شده‌اند؛ جنایتی که غرب نیز شریک آن در فلسطین است.

این اقدامات وحشیانه با محکومیت گسترده از سوی کشورهای اسلامی مواجه شده است اما دولت‌های غربی در تداوم حمایت تمام قد از رژیم صهیونیستی به صدور بیانیه‌های انفعالی اکتفا کرده‌اند. آن‌ها از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده و چشمان خود را به روی هزاران کشته و زخمی در نوار غزه بسته‌اند.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس ۲ روز پیش به فلسطین اشغالی سفر و طی دیدار با سران رژیم صهیونیستی، حمایت تمام قد دولت لندن را از تل‌آویو اعلام کرد.

وی در جریان ملاقات با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی که با اعتراض شدید نهادهای بین المللی حقوق بشری مواجه شد، حمایت خود را از پیروزی تل‌آویو در برابر گروه‌های مقاومت فلسطینی اعلام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
بنازم به این آزادی بیان و این کشور. قدرت این کشورها در این آزادیها نهفته است نه فقط در توپ و تانک و همین امر است که عقل ها و جان‌های جهانیان را جذب خود می کند.
۹۹ درصدشون همون پناهنده های فلفسطینی هستن که از مالیات مردم انگلیس می خورن و بدون کار کردن سربار جامعه انگلیس شدن اگه راست می گن برن فلسطین با اسراییل بجنگن
100 هزار نفر !!!
آزادی بیان اینه حتی اگه دولت نظر دیگری داشته باشه
چه شده که رییسی که می خواهد اسراییل را نابود کند نمی تواند 10 هزار نفر به خیابان بیاورد
یعنی بعضی اینقدر قلبشون نسبت به مسلمانان وفلسطین ودین سیاهه به همه چی گیرمیدن حتی به روشنایی روز یا تاریکی شب.. انو دیگه خود بی بی سی هم پخش کرد اذعان کرد به حجم جمعیت.ولی بعضییا باز میگن دروغه من هیچ جا نخوندم که انگلیس همه احتیاجات این حجم پناهنده رو بی حسابی کتاب تامین میکنه.. حالا روشنفکر غرب پرست کجا خونده بگه ما هم مطلع بشیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی