بازدید 2092

گفت وگوی دوباره بایدن و نتانیاهو در کمتر از ۷۲ ساعت

کاخ سفید بامداد پنجشنبه از گفت وگوی تلفنی دوباره جوبایدن رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص تحولات جنگ علیه غزه گفت وگو کردند، موضوعی که بیانگر تزلزل رژیم صهیونیستی و دست داشتن واشنکتن در جنایت های تل آویو است.
کد خبر: ۱۲۰۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷ 26 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الجزیره، کاخ سفید در این باره گزارش داد که بایدن و نتانیاهو در این گفت وگوی تلفنی، تضمین عبور ایمن اتباع خارجی که تمایل دارند در سریع‌ترین زمان ممکن از غزه خارج شوند، تأکید کردند.

براساس این گزارش، بایدن با تکرار ادعای خود و چراغ سبز به رژیم صهیونیستی برای کشتار دسته‌جمعی مردم غزه، مدعی شد که اسرائیل از زاویه احترام به حقوق بین‌الملل، حق و مسؤولیت دفاع از اتباع خود در برابر تروریسم را دارد.

بایدن به اهمیت تمرکز بر دوران پس از این بحران و صلح دائم میان اسرائیل و فلسطینی‌ها تأکید کرده است.

براساس گزارش کاخ سفید، از دیگر موضاعات بررسی شده میان بایدن و نتانیاهو، حمایت واشنگتن از کمک‌های بشردوستانه به غزه بوده است.

بایدن بامداد سه‌شنبه نیز در گفت وگوی تلفنی با نتانیاهو بار دیگر حمایت خود را از رژیم تل‌آویو اعلام کرد.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا نیز بامداد سه شنبه با تأیید حملات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی برای کشتار مردم نوار غزه مدعی شد: تل‌آویو حق دفاع از خود و هدف قرار دادن سران حماس را دارد.

وی بار دیگر بر حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت: به حمایت از اسرائیل ادامه خواهیم داد و تمرکز ما بر این است که مطمئن شویم آنچه را که برای ادامه جنگ نیاز دارد، در اختیار دارد.

کربی دوشنبه شب نیز گفته بود: کمک به نوار غزه باید پایدار باشد و این چیزی است که ما روی آن تمرکز می کنیم. ما به طور مداوم در حال تلاش برای یافتن محل گروگان ها در غزه و آزادی آنها هستیم. حفظ فعالیت گذرگاه رفح و جریان کمک‌ها بدون دخالت آنها توسط حماس مهم است.

این حمایتها درحالی است که روزانه رژیم صهیونیستی چندین غیر نظامی فلسطینی که بیشتر آنان را کودکان و زنان تشکیل میدهند با سلاح های غربی و در رأس آن آمریکایی به شهادت می رساند.

وزارت بهداشت فلسطین در تازه‌ترین آمار خود از افزایش شمار شهدای جنگ غزه به هفت هزار و ۱۶۵ نفر خبر داد.

از مجموع شهدای غزه حدود سه هزار نفر کودک و بیش از یکهزار و ۳۰۰ نفر هم زن هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی