بازدید 13276
ششصد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

لحظه شماری برای حمله بزرگ ارتش روسیه به اوکراین / آغاز مذاکرات آمریکا و اروپا برای صلح با روسیه/ کشته شدن ۵۰۰ آمریکایی در اوکراین

ششصد و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶ 04 November 2023

آغاز مذاکرات آمریکا و اروپا برای صلح با روسیه/ کشته شدن 500 آمریکایی در اوکراین

بین الملل تابناک: ششصد و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

لحظه شماری برای حمله بزرگ ارتش روسیه به اوکراین
۱۴۰۲/۰۸/۱۴ - ۰۱:۳۹

 یک اندیشکده معتبر آمریکایی در تازه‌ترین گزارش خود از جنگ روسیه و اوکراین نوشت، حمله بزرگ روسیه قریب الوقوع است.

اندیشکده آمریکایی «مطالعات جنگ» روز شنبه نوشت، بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، نیروهای روس با وجود ضدحمله‌های اوکراینی در شمال شهر مورد مناقشه «آودیوکا» با استحکام مواضع خود در صدد یک حمله بزرگ هستند.

بر اساس این گزارش، نیروهای روس در شمال شهر آودیوکا در شرق اوکراین پیشروی کرده‌اند. فیلم‌های دریافتی نشان می‌دهند که نیروهای روس در جنوب غربی « کراسنوهورویکا»  به سمت راه‌آهن شمال آودیوکا پیشروی کرده‌اند. مقامات اوکراینی نیز تایید کرده‌اند که در روزهای اخیر بیش از 17 حمله روسیه نزدیک آودیوکا رخ داده و گلوله باران شدید  این شهر ادامه دارد.

گزارش اندیشکده جنگ نشان می‌دهد که حمله روسیه به آودیوکا قریب الوقوع است و مقامات اوکراینی حمله بزرگ جدید را پیش بینی کردند. شهردار این شهر نیز گفت که نیروهای روس در حال متمرکز کردن نیروی انسانی و تجهیزات برای «سومین حمله گسترده» هستند. هر دو طرف انتظار دارند وضعیت آودیوکا بدتر شود.

گزارش این موسسه نشان داد که ضدحمله های اوکراین نتوانسته است پیشروی روسیه در شمال و جنوب آودیوکا را متوقف کند. یک نظامی اوکراینی گفت که نیروهای روس به سرعت در حال ساخت استحکامات  نزدیک شهر هستند تا در زمان وقوع حمله، نیروهای کمکی را سریعتر وارد  میدان کنند.

روسیه همچنین زیرساخت‌های سراسر اوکراین را با پهپادها و موشک های کروز هدف قرار می‌دهد.

وزارت دفاع انگلیس گزارش کرده که پهپادهای روسی «لانست» به عنوان یکی از قوی‌ترین  تسلیحات در زرادخانه روسیه به دنبال عبور از پدافند هوایی اوکراین هستند.

این پهپاد توسط شرکت روسی «زالا ارو» تولید می شد. روسیه عمدتاً از پهپادهای لانست برای حمله به اهداف دور دست استفاده می‌کند به همین دلیل، استفاده از این پهپادها در عملیات شناسایی و حمله  به توپخانه اوکراین به طور فزاینده‌ای افزایش پیدا کرده است.

روسیه ابتدا از پهپادها برای اهداف شناسایی استفاده می‌کرد، اما با توجه به قابلیت‌های تهاجمی آن‌ها، لانست راهبرد روسیه را تغییر داده است.

تحلیلگران معتقدند که فرماندهی روسیه ممکن است بر این باور باشد که پهپادهای کامیکازه بیشتر به نیروهای روسیه برای غلبه بر پدافند هوایی اوکراین کمک خواهند کرد.

کاخ سفید: کمک آمریکا به اوکراین رو به پایان است
۱۴۰۲/۰۸/۱۳ - ۲۲:۳۱

«کارین ژان پیر» سخنگوی کاخ سفید گفته است که یکی از برنامه‌های مهم کمک مالی ایالات متحده به کی‌یف در حال حاضر رو به اتمام است.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، سخنگوی کاخ سفید گفته است بودجه دولت بایدن به منظور تأمین هزینه ارسال تسلیحات به اوکراین در حال اتمام است.

وی سپس از کنگره درخواست کرد تا درخواست «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا برای تخصیص کمک‌های بیشتر به اوکراین را تصویب کنند. جمهوری‌خواهان کنگره تأکید دارند که اولویت فعلی کمک به رژیم صهیونیستی است و تمایلی برای تخصیص بودجه بیشتر برای جنگ اوکراین ندارند.

ژان پیر روز گذشته (جمعه) در جمع خبرنگاران سوار بر هواپیمای شماره یک نیروی هوایی آمریکا (ایرفورس وان) تصریح کرد که پنتاگون محموله‌های تسلیحاتی جدیدی را برای اوکراین اعلام کرده است و جدیدترین بسته که به ارزش ۴۲۵ میلیون دلار است شامل موشک‌های «هیمارس» و «NASAMS»، گلوله‌های توپخانه‌ای و دیگر تجهیزات نظامی می‌شود.

از این مبلغ، ۳۰۰ میلیون دلار از «ابتکار عمل کمک امنیتی آمریکا به اوکراین» (USAI) است که پنتاگون از آن برای قرارداد تجهیزات جدید برای کی‌یف استفاده می‌کند. ۱۲۵ میلیون دلار باقی‌مانده از «اختیارات برداشتی ریاست جمهوری» (PDA) بوده است که به دولت بایدن اجازه می‌دهد در شرایط اضطراری، بدون اجازه کنگره از ذخایر ذخایر ایالات متحده تسلیحات به اوکراین انتقال دهد.

ژان پیر تصریح کرد علی‌رغم آنکه کاخ سفید همچنان اختیارات PDA دارد تا نیازهای فوری میدان نبرد اوکراین را تأمین کند اما دولت بایدن به منظور افزایش توانمندی واشنگتن برای طولانی‌تر کردن کمک به اوکراین، استفاده از PDA را کمتر کرده است.

وی سپس از کنگره درخواست کرد تا درخواست بایدن برای کمک بیشتر به اوکراین را تأیید کنند و «پیام مهمی» به جهان ارسال کنند مبنی بر آن‌که ایالات متحده همچنان در کنار اوکراین ایستاده است.

ماه گذشته، دولت بایدن از نمایندگان کنگره درخواست کرد تا مجوز یک بسته امنیتی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار را صادر کنند که شامل ۶۱.۴ میلیارد دلار برای اوکراین و ۱۴.۳ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی می‌شد اما برخی جمهوری‌خواهان با کمک به اوکرین مخالفت کردند و بایدن را به فقدان دیدگاه راهبردی درباره درگیری متهم کردند و خواستار پاسخگویی بیشتر وی شدند و تأکید کردند که موضوع کمک به تل‌آویو باید به صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرد.

اوکراین خواستار ارسال مهمات بیشتر از سوی آمریکا شد
۱۴۰۲/۰۸/۱۳ - ۲۰:۳۲

وزیر دفاع اوکراین امروز (شنبه) خبر داد که در تماس تلفنی خود با «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده، ضمن تشکر از این کشور برای ارائه بسته جدید کمک نظامی به کی‌یف، خواستار ارسال مهمات بیشتر شده است.

 رستم عمروف درباره این تماس تلفنی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: از ایالات متحده و وزیر دفاع لوید آستین برای بسته کمک نظامی جدید متشکریم. همچنین آخرین تحولات میدان جنگ و وضعیت آماده‌سازی نیروهای بعدی مورد بحث قرار گرفت.

وزیر دفاع اوکراین ادامه داد: برای نیازهای فعلی اوکراین در جنگ که شامل مهمات بیشتر است، پافشاری کردیم.

بر پایه این گزارش، وزارت دفاع آمریکا روز جمعه از ارائه بسته کمک نظامی ۴۲۵ میلیون دلاری جدید به اوکراین خبر داده است.

در بیانیه مطبوعاتی رسمی اعلام شده است که این بسته جدید شامل مهمات اضافی برای سامانه‌های موشکی موسوم به ناسامز (NASAMS)، سامانه‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا هیمارس (HIMARS)، گلوله های توپخانه ۱۵۵ میلی متری و ۱۰۵ میلی متری، سامانه های ضدتانک جاولین (Javelin) و (AT-۴) است.

کاخ سفید: بودجه اوکراین رو به اتمام است
۱۴۰۲/۰۸/۱۳ - ۲۰:۲۹

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که بودجه آمریکا برای ارسال بسته‌های حمایت نظامی و مالی به اوکراین رو به پایان است و از کنگره خواست تا با درخواست واشنگتن برای تخصیص منابع بیشتر موافقت کند.

 کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید گفت که پنتاگون یک بسته حمایتی جدید برای اوکراین اعلام کرده که ارزش آن ۴۲۵ میلیون دلار است و شامل موشک‌های «هایمارس» و «ناسامز»، گلوله توپخانه و دیگر تجهیرات نظامی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، ژان پی‌یر اشاره کرد که این بسته تقریباً بودجه «طرح حمایت امنیتی اوکراین» را به اتمام می‌رساند. او گفت که گرچه هنوز کاخ سفید می‌تواند با استفاده از اختیارات رئیس‌جمهوری آمریکا بدون تایید کنگره تسلیحات مضاعفی برای اوکراین فرستاده و «نیازهای نظامی فوری کی‌یف» را برآورده کند؛ اما آمریکا شروع به کوچک‌تر کردن این نوع حمایت‌های خاص کرده که بتواند تا مدت زمان بیشتری به حمایت از این کشور ادامه دهد.

او با اشاره به این امر، از کنگره آمریکا خواست تا با تصویب درخواست بودجه مضاعف جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، این «پیام مهم» را به جهان مخابره کند که ایالات متحده در کنار اوکراین ایستاده است.

در ماه گذشته میلادی دولت بایدن از قانونگذاران آمریکایی خواست تا با تصویب یک بسته امنیتی با ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیارد دلار موافقت کنند. ۶۱.۴ میلیارد دلار از این بودجه سهم اوکراین است و ۱۴.۳ میلیارد دلار آن به رژیم صهیونیستی تخصیص خواهد یافت. اما بسیاری از چهره‌های جمهوری‌خواه کنگره آمریکا بایدن را به «نداشتن چشم‌انداز استراتژیک مشخص» برای جنگ اوکراین متهم کرده و با حمایت مضاعف از اوکراین مخالفت می‌کنند. آن‌ها همچنین خواستار برقراری نظارت دقیق‌تر بر نحوه مصرف این بودجه‌ها در اوکراین شده‌اند. علاوه بر این، این قانون‌گذاران تاکید دارند که مسئله بودجه اوکراین و رژیم صهیونیستی باید در دو درخواست مجزا مورد بررسی قرار گیرد؛ اما بایدن این دو بودجه را به یکدیگر گره زده تا کنگره را وادار به تصویب بودجه برای اوکراین کند.

با این وجود، مجلس نمایندگان آمریکا به‌رغم مخالفت دموکرات‌ها در هفته گذشته با تخصیص بودجه ۱۴.۳ میلیارد دلاری برای رژیم صهیونیستی موافقت کرد. این در حالی است که این طرح احتمالاً در مجلس سنا - که در کنترل اکثریت دموکرات است - تصویب نخواهد شد و کاخ سفید هم از پیش اعلام کرده که بایدن آن را امضا نخواهد کرد.

زلنسکی نسبت به فرسایشی شدن جنگ در اوکراین هشدار داد
۱۴۰۲/۰۸/۱۳ - ۲۰:۲۰

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نسبت به فرسایشی شدن جنگ در اوکراین هشدار داد و درخصوص حمایت متحدان غربی خود از کی‌یف، ابراز ناامیدی کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، رئیس جمهور اوکراین با بیان اینکه هیچ‌کس مثل من به پیروزی ما اعتقاد ندارد، افزود: اما القای این باور به متحدان اوکراین همه قدرت و انرژی من را می‌گیرد.

زلنسکی خاطرنشان کرد: خستگی ناشی از جنگ مانند یک موج در حال حرکت است و در حال حاضر این موج را می‌توان در ایالات متحده و اروپا مشاهده کرد.

وی با تاکید بر اینکه با این وجود، اوکراین به دنبال پیروزی است و به آتش‌بس یا مذاکره نمی‌اندیشد، خاطرنشان کرد: برای ما پیروز نشدن در این جنگ به معنای باز گذاشتن این زخم برای نسل‌های آینده است.

به نوشته سی‌ان‌ان، پنج ماه پس از آغاز ضدحمله اوکراین، تمرکز جهان بر جنگ میان حماس و (رژیم) اسرائیل بر ترس و ناامیدی زلنسکی دامن زده است به‌طوری که باعث شده وی اذعان کند که دود وقایع خاورمیانه در چشم ما نیز فرو رفته است.

این در حالی است که والری زالوژنی فرمانده ارتش اوکراین نیز با اعتراف به اینکه جنگ در میدان نبرد به بن‌بست رسیده است، تاکید کرد: یک جنگ فرسایشی طولانی به نفع مسکو است.

سفر رئیس کمیسیون اروپا به کی‌یف
۱۴۰۲/۰۸/۱۳ - ۲۰:۱۸

رئیس کمیسیون اروپا امروز (شنبه) وارد کی‌یف شد تا با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین درباره گسترش اتحادیه اروپا گفت‌وگو کند.

به گزارش فیگارو، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی صبح امروز وارد کی‌یف شد تا با ولودیمیر زلنسکی درباره گسترش اتحادیه اروپا گفت‌وگو کند و این در حالیست که اتحادیه اروپا باید در ۸ نوامبر در مورد وضعیت پیشرفت اوکراین گزارش دهد و تصمیم بگیرد که آیا مذاکرات الحاق را آغاز کند یا خیر.

فون در لاین در بدو ورود به کی‌یف گفت: «من اینجا هستم تا در مورد مسیر اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا و همچنین حمایت مالی اتحادیه اروپا برای بازسازی اوکراین به‌عنوان یک دموکراسی مدرن و مرفه صحبت کنم.»

در طی این ششمین سفر اورزولا فون در لاین به اوکراین از زمان آغاز عملیات روسیه در فوریه ۲۰۲۲، این مسئول اتحادیه اروپا همچنین قصد دارد به حمایت نظامی اروپایی‌ها و همچنین دوازدهمین بسته تحریم اتحادیه اروپا علیه روسیه بپردازد.

آغاز مذاکرات آمریکا و اروپا برای صلح با روسیه

شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی آمریکا مدعی شد که مقامات آمریکایی و اروپایی، گفت‌وگوهای خود با مقامات اوکراینی درباره مذاکرات احتمالی صلح با روسیه را آغاز کرده‌اند.

در گزارش ان‌بی‌سی آمده است: آنها با دولت اوکراین درباره «مفاد احتمالیِ مذاکراتِ احتمالیِ صلح با روسیه»، بی‌سروصدا شروع به گفت‌وگو کرده‌اند.

این گزارش همچنین اضافه کرد که در «مکالمات و گفت‌وگوهای بین مقامات غربی و اوکراینی، به شکلی گسترده درباره آنچه کی‌یف مجبور به واگذاری به مسکو جهت نیل به توافق صلح است، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.»

ان‌بی‌سی نوشته است که پاره‌ای از این مذاکرات ماه گذشته انجام شد. طرفین در گفت‌وگوها نگرانی‌های خود درباره به بن‌بست رسیدن جنگ و همچنین «توانایی‌شان در تداوم تامین کمک برای اوکراین» را ابراز کردند.

به نوشته این رسانه آمریکایی، مقامات گفته‌اند که پیش از آغاز گفت‌وگوهای جدی‌تر درباره مذاکرات صلح، اوکراین احتمالا فقط تا پایان سال جاری یا اندکی پس از آن، فرصت دارد.

حداقل 500 آمریکایی در صفوف ارتش اوکراین کشته شده‌اند

"متیو ون‌دایک" مزدور آمریکایی فاش کرد که تعداد زیادی از آمریکایی‌ها که در صفوف نیرو‌های مسلح اوکراین به عنوان مزدور می‌جنگیدند کشته شده‌اند. او در مصاحبه با کانال یوتیوب Judging Freedom گفت: «تا جایی که من می‌دانم، حدود ۵۱۰ آمریکایی کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.»

ون‌دایک یادآور شد، نه تنها شهروندان آمریکایی، بلکه تعداد زیادی از اتباع کشورهای اروپایی نیز در گردان‌های خارجی ارتش اوکراین کشته شدند. 

به عقیده وی، مقامات نظامی در کی‌یف خیلی دیر اقدام به ضد حمله کرد، به همین دلیل، نیروهای اوکراینی همچنان در تلاش هستند تا از خطوط دفاعی روسیه، که به خوبی آماده و تقویت شده‌اند، عبور کنند.

این مزدور آمریکایی با ناامیدی افزود: «وضعیت به یک بن بست رسیده و حتی ارتش اوکراین نیز این واقعیت را پذیرفته است. همه چیز آن طور که ما امیدوار بودیم، پیش نرفته و اوضاع خوب نیست.»

آنطور که نیروهای واحدهای شناسایی روسی گزارش داده‌اند، در میان نیروهای اوکراینی مزدوران فرانسوی، آمریکایی-آفریقایی و لهستانی دیده می‌شوند. به گفته کارشناسان نظامی، بدون مزدوران غربی کار با تجهیزات خارجی برای نیروهای نظامی اوکراینی دشوار خواهد بود و وجود آنها ضروری است.

تصویب قطعنامه روسیه در مورد مبارزه با نازیسم در مجمع عمومی سازمان ملل  

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، شامگاه جمعه اعلام کرد که کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست سوم نوامبر خود پیش نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه در مورد مبارزه با پدیده نازیسم، نئونازیسم و ​​سایر اقداماتی را که به تشدید اشکال مدرن نژادپرستی، تبعیض نژادی، بیگانه هراسی، عدم تحمل و موارد دیگر کمک می کند، تصویب کرد. 

به گفته زاخارووا، ۳۸ کشور نویسندگان مشترک این سند بودند. او همچنین فهرستی از ۵۰ کشور را نام برد که با تصویب این سند مخالفت کردند. از جمله مخالفان ایالات متحده، اوکراین، بریتانیا، آلمان و کانادا بودند و ۱۰ کشور نیز رای ممتنع دادند.

مقام وزارت خارجه روسیه: هیچ چشم اندازی برای تمدید توافق غلات وجود ندارد

الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در حاشیه مجمع اقتصادی اوراسیا اعلام کرد که در شرایط حفظ مواضع کنونی غرب، هیچ چشم اندازی برای بازگشت به توافقنامه صادرات غلات از دریای سیاه وجود ندارد، زیرا هیچ کاری برای رفع موانع موجود انجام نشده است. وی یادآور شد که خارج از چارچوب این ابتکارعمل، طرف روسی آنچه را که قول داده بود به فقیرترین کشورها تحویل داده و همه تعهدات خود را انجام داده است.

گروشکو به وضعیت با ثبات در بازار جهانی و ادامه کاهش قیمت غلات اشاره کرد. معاون وزیر افزود: این روند نشان داده که ماجرای امنیت غذایی توسط غرب تنها برای اهداف سیاسی متورم جلوه داده شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۵۶
مزدور آمریکایی نه
سرباز آمریکایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
کسی که پول بگیره مزدوره
فرقی نداره برای چه کشوریه
ممل آمریکایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
خون خودت رو کثیف نکن . برو لغت نامه بخون تا معنی مزدور رو بدونی ۴ تا بی سواد مثل خودت رو سر کار نزاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
یعنی شما رو سربازان آمریکایی هم تعصب داری؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
اگر الان حساب امریکا را نرسند فردا دیر دیر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
کسی که طرف حق می ایسته مرده نه مزدور تو برای هرچقدر پول بدن کنار برات وقتی پای مرگ باشه نمیری
دنیای غریبی زندگی می کنیم. از دو طرف همان کسانی که می فرمایند نبرد با اسراییل یا از بین بردن حماس مقدس هست همانهایی هستند که می فرمایند خدمت سربازی برای ارمان و دفاع مقدس هست. ولی خود و دانشجویان مدارس خود را کاملا معاف از اموزش سربازی و در نتیجه تبرد و رزم می دانند. نبرد و خدمت سربازی برای دیگران لازم و مشروع و مقدس هست نه انها! چه این طرف چه اسراییل که اولترا ارتدوکس های فوق مذهبی میگن یک غزه و حماسی نباید باقی بماند ولی شرطشان برای حمایت از نخست وزیر شدن نتانیلهو تضمین او برای معافیت مدارس مذهبی انها در خدمت سربازی و جنگ اسراییل بود
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
بلاخره یکبار بعد از چند ماه یک حرف درست زدی
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
به دریا رفته می داند مصیبتهای طوفان را. یا
به دریا نرفته نمی داند مصیبتهای طوفان را
نتیجه سخنرانی و مواضع شیخ نصرالله.گویا پوتین همچنان امید دارد که از این شلوغی خاورمیانه امتیاز از امریکا و غرب بگیرد و فعلا منتظر می ماند وای به طرف غربی می گوید همه اختمالات از جمله گسترش جنگ و باز شدن سایر جبهه ها در خاودمیانه روی میز ۹ متری من و در دستان من هست! حالا توپ تو زمین جو هست!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
فشار در پایین(خاورمیانه بی صاحب) امتیاز گیری در بالا (اکراین) فرمول همیشگی مستکبران. چه پوتین چه کویین
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
بیچاره جو
مغز براندازان به زودی
جایزه صلح نوبل بعدی واسه بایدن خواهد بود. صلح رو برای اوکراین به ارمغان آورد.

تشخیص
در آینده احتمال شیوع دارد. ماسک بزنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
این سایتهای خبری ایرانی هم در جای خود نوبرند
همین تابناک که خودشو خیلی دست بالا گرفته‌
اخبار جنگ اکراین و روسیه را طوری میگه‌ که انگار ارتش روس و ادواتش رویین تن هستند ولی افراد ارتش اکراین مدام در حال نابودی شکستند‌ !
گویا پوتین همچنان امید دارد که از این شلوغی خاورمیانه امتیاز از امریکا و غرب بگیرد و فعلا منتظر می ماند وای به طرف غربی می گوید همه اختمالات از جمله گسترش جنگ و باز شدن سایر جبهه ها در خاودمیانه روی میز ۹ متری من و در دستان من هست! حالا توپ تو زمین جو هست!
خلاصه اینکه پوتین داره به جو خواب الو و اروپا پیغام میده که فعلا حماس را فعال کردم و حوثی ها و جیش الشعبی را دارم اماده می کنم. داره چونه می زنه و امید داره جو خواب الو مانند ترامپ و اوباما و بوش در اکراین عقب بنشینه. اگر کافی نبود شیخ حسن هم گفت ما اماده هستیم وارد بشویم. یعنی پوتین حاضر هست حتی تمام خاورمیانه را به جنگ و خون بکشه تا خودش قصر در بره. متافسفانه این سیرت پوتین و همه دیکتاتورها در تاریخ هست که برای نجات خود حاضرند جان و مال ملتهای دیگر را به فنا بدهند. اوف به حامیان چنین افرادی. چه تزار چه کویین .....
پاسخ ها
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
واللا اون موقع که اروپا درصلح بود هم صدام با ما می جنگید.
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
شعار مرگ و لعنت بر پوتین میچسبه
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
دور مغزت حصار بکش یه وقت ندزدنش نابغه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
حالا هی زور بزن جنگ را به روسیه ربط بدی
فرسایشی شدن این جنگ بنفع روسیه است کاهش کمک های تسلیحاتی غرب و نا امیدی ارتش اوکراین باعث پیروزی نسبی روسیه در این جنگ میشه اوکراین گرجستان نیست ولی باز شکست میخورد بعضی از دوستان رویای تجزیه روسیه را دارند ولی ممکن است این اوکراین باشد که تجزیه بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
زنده باد ولادیمیر پوتین مسیحی ارتدوکس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
نخیر
اصلا اینطوری نیست بلکه جنگ فرسایشی بشدت بضرر پوتین اس
ولی یک سود برای پوتین وجود داره و اونهم اینه که در بلبشوی جنگ و نابسامانی به حکومت خود در روسیه ادامه میده
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
مرگ و لعنت بر پوتین کمونیست و کافر و جانی
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
اتفاقا بنفع روسیه است روس ها تبحر زیادی در طولانی جنگ کردند دارند همیشه از همین حربه برای ضربه زدن به رقبا استفاده کردند
جنگی نیست که افراد تروریست آمریکایی در اون حضور نداشته باشند در اوکراین که معلوم بود حضور دارند حتی در یمن هم حضور داشتن!
تا این جرثومه فساد(آمریکا) روی زمین باشه بشریت رنگ صلح رو نمیبینه دیگه دارم مطمئن میشم دجال آخرالزمان همین آمریکاست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
اونها داره در جبهه حق علیه باطل می جنگن تو چی مزدور خائن چقدر می گیری وطن فروشی کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
واقعت دیکتاتور واقعی آمریکاست
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
جرثومه فساد چین و روسیه و کره شمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
22:21
دری وری ننویس
روسیه چیزی رو که بلعیده دیگه پس نمیده اوکراین هم بهتره دو دستی اون مناطق باقیمونده رو بچسبه و فکر آزادسازی رو از سرش بیرون کنه مثل بقیه کشورهای اروپایی و آسیایی که روسیه خاکشون رو قبلا خورده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
اوکراین یکی از ایالت های روسیه س
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
بازهم بگید پوتین متجاوز و اشغالگر نیست !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
تاریخ را در دو خط شخم زدی عالی بود خوشم امد ولی توتصیه ات توصیه خوبی نبود شاید یک بار بر خلاف همه بارها اتفاق می افته این همون مورد باشه فی الحال که دعا کنان ایستاده ایم
به حیوونی که غذای یک دنیا رو به گروگان گرفته تا به هدفش برسه چطور میشه اعتماد کرد؟
پاسخ ها
حرف حق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
البته حیوان زلنسکی و اعوان و انصارش هستند نه پوتین قهرمان و باغیرت که در مقابل بی صفتی این حیوانات مردانه ایستاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
خواهش می کنم منتشر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
بله پوتین قهرمان دمت گرم که 40 درصد خاک بالا دستی ایران را گرفتی و پس هم ندادی و کویر و بی ابی را برای ما گذاشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
این زلنسکی حیون هم به جای جنگ باروس بهتر غیرت شاهان قاجار را سر لوحه امور خود قرار دهد و جنگ را تمام کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
خدا کم کسی را بشکند که این دوتا کامنت قشنگ را منتشر نکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
قرار بود روسیه و اکراین هر دو صادرات گندم داشته باشند ولی غرب حاضر به رفع تحریم صادرات گندم روسیه نشد
اسم اوکراینیه رستم هست!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
بله در زمان صفویه قسمتهای از اکراین متحد ایران بودندوما نفوذ فرهنگی در آن قسمتها داشتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
از تاتارهای اکراینه
"حداقل 500 آمریکایی در صفوف ارتش اوکراین کشته شده‌اند."

به درک!
همه جای دنیا پخش و پلا شدن این حیوانات...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
بهشت جهان آمریکاست اگه بد بود از تمام ملتهای مختلف به اونجا برای اقامت هجوم نمیبردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
دمت گرممممممممممممم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
05 16
همچین بهشت هم نیست ولی دنیا رو میخاد جهنم کنه
صدرصد بخاطر اسرائیل اوکراین رها میکننند اینا نامردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
تحریک اکراین تلاش غرب برای صدمه به روسیه بود و جان اکراینیها برایشان هیچ ارزشی نداره
به آمریکا پیشنهاد می کنم مقدار زیادی از بودجه را برای یک موضوع در آینده نگه دارد بعدا این موضوع را خواهم گفت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
شما؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
مردی که زیاد می دانست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
هر وقت لازم داشت پول چاپ میکنه
کاش میشد ایالات متحده آمریکا بجای اینهمه بودجه نظامی برای اوکراین برای مرز جنوبی خودش با مکزیک کاری میکرد من معتقدم که طرح دیوار ترامپ بهترین طرح تاریخ روسای جمهور آمریکا بود بنفع آمریکا بود مثل دیوار چین که بنفع چین شد لطفاً به مشکلات ایران و آمریکا برسید
این سرنوشت هر کشوریه که به غرب و خصوصا آمریکا اعتماد کنه ، آمریکا قابل اعتماد نیست .کشور خودمان را بچسبیم .
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی