بازدید 2745

سیل در گیلان

به‌دلیل نفوذ سامانه بارشی و هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از بامداد تا عصر شنبه (13 آبان) در گیلان در برخی از نقاط استان و به‌ویژه مناطق شرقی استان بارندگی شدید بود.
کد خبر: ۱۲۰۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶ 05 November 2023

به گزارش تابناک، سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان اعلام کرد تمامی نیروها و دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان حوزه بحران در آماده‌باش کامل هستند و هشدار و دستورات لازم به تمامی فرمانداران در گیلان صادر شده است. محمدرضا حق‌بین در توضیح بیشتر به همشهری گفت که به دلیل بارش باران شدید جلسه‌هایی برگزار شده است.

در عین حال، محمد دادرس رئیس سازمان هواشناسی گیلان اعلام کرد از بامداد شنبه شرایط جوی ناپایدار در منطقه شکل گرفته که پیامد آن بارندگی، رگبار شدید، رعدوبرق، کاهش 8 تا ۱۰ درجه‌ای دما و وزش باد شدید را به‌ همراه داشته است.

در طی این ۲ روز ارتفاع موج در دریای خزر بین یک تا یک و نیم متر بوده است. بدین ترتیب، فعالیت برای انجام‌های کارهای صید و صیادی بسیار نا مناسب است.

بنا بر گزارش ایستگاه‌های هواشناسی استان گیلان، از زمان آغاز بارش‌ها در این استان و در مدت زمان چهار ساعت بیشترین میزان بارش باران مربوط به شهرستان‌های رشت، آستانه‌اشرفیه، کیاشهر و برخی از شهرستان‌های غربی استان بوده است.

با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی گیلان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در استان از امروز شنبه ۱۳ تا یکشنبه ۱۴ آبان سال ۱۴۰۲ و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان، از شهروندان و مسافران درخواست کرد برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از تردد و استقرار در حریم رودخانه‌ها، تأسیسات آبی و کانال‌های آب‌رسانی خودداری کنند.

شرکت آب منطقه‌ای گیلان نیز از شهروندان خواست با توجه به احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب و طغیان رودخانه‌ها و همچنین سیلابی شدن رودخانه‌های استان، برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از تردد، اسکان و اتراق در حریم و بستر رودخانه ها، تأسیسات آبی و کانال‌های آبرسانی خودداری کنند.

سیل علاوه بر آماده‌باش، در فومن مشکلاتی ایجاد کرد. به گفته فرماندار شهرستان فومن، بارش شدید راه ارتباطی 5 روستا در منطقه گشت رودخان فومن را قطع کرد. فرامز مرجانی در این باره گفت: «تخریب تعدادی پل کوچک در گشت رودخان موجب قطعی راه ارتباطی این منطقه به روستاهای بالادست شده‌ که از راه جایگزین استفاده می‌شود.»

او با بیان اینکه تمهیدات لازم برای رفع مشکلات ناشی از بارش باران در این منطقه در حال انجام است، اضافه کرد: «شدت بارندگی در منطقه گشت رودخان شهرستان فومن موجب سیلاب شد.»

به گفته او، آب و برق منطقه گشت رودخان و روستاهای بالادست قطع نشده اما گاز تعدادی از روستاهای یاد شده دچار مشکل شده که اقدامات لازم در حال انجام است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی