بازدید 11844
ششصد و نوزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

اعلام آماده باش زلنسکی به غرب برای جنگ زمستانی گسترده با روسیه/افزایش احتمال تداوم جنگ روسیه و اکراین برای چندین دهه

ششصد و نوزده روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۴۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳ 14 November 2023

اعلام آماده باش زلنسکی به غرب برای جنگ زمستانی گسترده با روسیه

بین الملل تابناک: ششصد و نوزده روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

آلمان: هدف اتحادیه اروپا در ارائه مهمات به اوکراین محقق نخواهد شد
۱۴۰۲/۰۸/۲۳ - ۲۲:۴۷

وزیر دفاع آلمان گفت: اتحادیه اروپا به هدف خود برای تحویل یک میلیون گلوله توپ و موشک به اوکراین تا ماه مارس (اسفند/فروردین) ۲۰۲۴ دست نخواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اظهارات بوریس پیستوریوس که قبل از نشست روز چهارشنبه وزرای دفاع اتحادیه اروپا در بروکسل بیان شد، اولین اذعان علنی یک وزیر ارشد اروپایی درباره محقق نشدن این هدف است؛ اگرچه دیپلمات‌ها و مقام‌ها ماه هاست به طور محرمانه نسبت به تحقق این هدف ابراز تردید کرده‌اند.

بر پایه این گزارش، از آنجاییکه درگیری اوکراین به یک جنگ فرسایشی شدید تبدیل شده است، این هدف در پاسخ به نیاز فوری اوکراین به گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری تعیین شد.

وزیر دفاع آلمان افزود: من وعده یک میلیون گلوله را ندادم و آن هم از روی عمد بود. سوال درستی که باید پرسید این است که آیا تحویل یک میلیون گلوله هدفی واقعی بوده است؟

وی ادامه داد: با اطمینان می توان فرض را بر این گذاشت که یک میلیون گلوله [به اوکراین] نمی‌رسد.

در همین حال، برخی از مقام‌ها اعلام کرده‌اند که که صنعت اروپا ظرفیت تولید برای دستیابی به این هدف را ندارد.

اسلواکی ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین را قطع کرد
۱۴۰۲/۰۸/۲۳ - ۲۲:۴۶

 وزارت دفاع اسلواکی روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که رابرت کالینیاک وزیر دفاع این کشور به ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اطلاع داده است که کشورش دیگر سلاح و مهمات به اوکراین ارسال نخواهد کرد.

در بیانیه وزارت دفاع اسلواکی آمده است که این کشور همچنان به ارسال کمک‌های بشردوستانه و مشاوره‌های فنی ادامه می‌دهد ولی همه این کمک‌ها در راستای تضمین این هدف است که هیچ یک از این کمک‌ها به مرگ منجر نشود.

بر اساس این گزارش، تصمیم برای توقف ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین توسط دولت روبرت فیکو، نخست‌وزیر اسلواکی اتخاذ شد. فیکو در همان روزهای ابتدای شروع دولت خود این تصمیم را اعلام عمومی کرد.

افزایش احتمال تداوم جنگ روسیه و اکراین برای چندین دهه
۱۴۰۲/۰۸/۲۳ - ۲۲:۴۵

 رئیس اداره اطلاعات ارتش اوکراین گفت: جنگ این کشور با روسیه ممکن است سال‌ها بدون هیچ توافق یا راه حل قانونی مشابه وضعیت روسیه و ژاپن ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری تاس، کریل بودانوف در مصاحبه با مجله «NV» با بیان اینکه «جنگ بدون بروز درگیری شدید ادامه خواهد یافت»، تصریح کرد: حل‌وفصل قانونی جنگ اوکراین ممکن است چندین دهه طول بکشد؛ مشابه وضعیت روسیه و ژاپن که از سال ۱۹۴۵ «به دلیل ادعاهای توکیو نسبت به جزایر کوریل جنوبی» ۲ کشور قادر به امضای معاهده صلح نیستند.

وی ادامه داد: این مساله ارضی بیش از ۷۰ سال قدمت دارد. بنابراین تکرار همین سناریو در اوکراین نیز بسیار محتمل است.

روسیه و ژاپن چندین دهه بر سر تعدادی جزایر کوچک در حومه هوکایدو که مسکو آن‌ها را کوریل جنوبی می‌نامد، اختلاف ارضی دارند. این جزایر در حال حاضر تحت کنترل روسیه است اما ژاپن نسبت به آن ادعای ارضی دارد.

ناتو: اوکراین خودش درباره مذاکرات صلح تصمیم می‌گیرد
۱۴۰۲/۰۸/۲۳ - ۲۰:۴۹

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) وضعیت میدانی در جنگ اوکراین و روسیه را پیچیده و دشوار توصیف کرد.

استولتنبرگ امروز (سه‌شنبه) پیش از ورود به نشست وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: «وضعیت در میدان جنگ دشوار است، بنابراین اکنون مهم‌تر است که کمک‌هایمان را پایدارتر کنیم و آن را افزایش دهیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه حمایت نظامی و مالی ناتو از اوکراین به نفع کشورهای عضو است، توضیح داد: « روسیه نباید [در جنگ] برنده شود و اوکراین باید استقلال خود را حفظ کند».

دبیرکل ناتو در ادامه مدعی شد که اوکراین خودش باید درباره نحوه مذاکره با روسیه و جمع‌بندی توافق صلح تصمیم بگیرد.

طبق این گزارش، استولتنبرگ همچنین از تقویت حضور نظامی ناتو در منطقه بالتیک و دریاهای شمالی بعد از خرابکاری‌ها در خطوط لوله انتقال گاز «نورد استریم» و «بالتیکانتکتور» خبر داد.

به نوشته اسپوتنیک، وی اما از پاسخ به سوالات درباره اطلاعات درزشده به رسانه‌ها درباره نقش اوکراین در انفجار خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا (نورد استریم) امتناع کرد.

روسیه تامین تسلیحاتی اوکراین توسط اروپا را "غیر مسئولانه" خواند
۱۴۰۲/۰۸/۲۳ - ۲۰:۴۹

معاون وزیر خارجه روسیه با انتقاد از سیاست‌های حمایتی اتحادیه اروپا از اوکراین، ‌این اقدام را غیرمسئولانه و نتیجه آن را طولانی تر شدن جنگ بین مسکو و کی یف عنوان کرد.

 میخائیل گالوزین (Mikhail Galuzin)‌ در گفت‌و گو با خبرگزاری تاس گفت: برنامه‌های هیات اعزامی اتحادیه اروپا برای بازدید از کی‌یف شاهدی بر سیاست غیرمسئولانه اتحادیه اروپا در این خصوص است.

وی با تاکید بر اینکه چنین سیاستی منجر به تداوم درگیری و تشدید تنش در اروپای شرقی و سراسر جهان خواهد شد، تصریح کرد: متأسفانه اتحادیه اروپا با حاکمیت کی‌یف همراهی و آن را به انواع تسلیحات جنگی مجهز کرده است.

جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا پیشتر اعلام کرده بود که هیات اتحادیه اروپا در اوایل دسامبر از کی‌یف پایتخت اوکراین بازدید و درباره کمک نظامی و تضمین‌های امنیتی احتمالی به اوکراین گفت وگو خواهد کرد.

اعلام آماده باش زلنسکی به غرب برای جنگ زمستانی گسترده با روسیه

 روز سه‌شنبه، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت: روسیه حملات خود را در سراسر خط مقدم افزایش داده است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» همزمان با تحرکات نظامی روسیه، اوکراین از غرب خواسته است تا پیش از زمستان تدارکات تسلیحاتی خود را افزایش دهد.

زلنسکی در پستی در شبکه‌های اجتماعی گفت: «ارتش اوکراین از افزایش شمار حملات روسیه خبر داده و اعلام کرده است که روس‌ها به اطراف شهرهای دونتسک، کوپیانسک و آودیوکا حمله می‌کنند.»

زلنسکی هشدار داده که روسیه احتمالا حملات هوایی علیه زیرساخت‌های انرژی اوکراین را قبل از زمستان افزایش خواهد داد.

روز دوشنبه، «آندری یرماک» رئیس دفتر زلنسکی با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن دیدار کرد تا بر نیاز اوکراین برای حفظ جریان تسلیحات غربی تاکید کند.

یرماک در پستی در تلگرام گفت: «با نزدیک شدن به زمستان، انتظار داریم حملات موشکی روسیه تشدید شود. ما نیاز مبرمی به سامانه‌های دفاع هوایی و موشکی داریم که از شهرهای اوکراین، تأسیسات مهم زیرساختی و مسیرهای کریدور غلات محافظت می‌کند.»

«ولادیمیر فیتیو» سخنگوی نیروی زمینی اوکراین نیز اظهار داشت که نیروهای روس از دفاع به دفاع فعال در نزدیک باخموت تبدیل شده اند و به نیروهای اوکراینی در جنوب شهر فشار وارد می‌کنند. به گفته وی، نیروهای روس در جستجوی نقاط ضعف دفاع اوکراین و تشدید حملات توپخانه‌ای به مواضع این کشور هستند.

«ایوان استوپاک» از تحلیلگران نظامی نیز بر این باور است که فرماندهی نظامی روسیه به فرستادن افراد برای حمله به آودیوکا تا زمان تصرف کامل شهر ادامه خواهد داد.

در تحولی دیگر، متحدان غربی اوکراین از جمله فرانسه و انگلیس به برنامه‌های آموزشی که ده‌ها هزار نظامی اوکراینی را برای نبرد با روسیه آماده می‌کند، ادامه می‌دهند. نیروهای اوکراینی در حال گذراندن آموزش‌های دشوار نظامی در یک پایگاه نظامی فرانسه قبل از اعزام به خط مقدم هستند. این برنامه فشرده چهار هفته‌ای با هدف آماده سازی نظامیان اوکراین برای دومین زمستان در دفاع برابر روسیه است.

کی‌یف: وضعیت در جبهه‌های جنگ با روسیه پیچیده است

 والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین گفت که وضعیت در جبهه‌های جنگ با روسیه پیچیده است.

به گزارش اسپوتنیک، زالوژنی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: با ژنرال چارلز براون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک تماس تلفنی در مورد وضعیت جبهه به تفصیل گفت وگو کردیم.

وی افزود: در جریان این تماس تلفنی به وی اطلاع دادم که نبرد همچنان در محورهای آودیفسکی، کوبیانسکی و ماریینسکی به شدت در جریان است، وضعیت در جبهه‌های جنگ پیچیده اما تحت کنترل است و در عین حال نیروهای مسلح اوکراین به انجام عملیات تهاجمی در جهت‌های خاص ادامه می‌دهند.

زالوژنی ادامه داد، در گفت وگو با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، برنامه‌های رزمی ارتش اوکراین در زمستان پیش رو را مورد بحث و بررسی قرار داده و درباره نیازهای فوری نیروهای اوکراینی، مسائل مربوط به آموزش پرسنل نظامی و بازگرداندن اثربخشی رزمی یگان‌های ارتش اوکراین رایزنی کردیم.

به نوشته اسپوتنیک، زالوژنی پیشتر در مقاله‌ای که توسط نشریه اکونومیست منتشر شد، اذعان کرده بود که وضعیت در جبهه‌های جنگ با روسیه به بن‌بست رسیده و امیدی به دستیابی به یک پیشرفت مهم در ادامه این جنگ ندارد.

تلاش فرانسه و انگلیس برای آموزش رزمی اوکراینی‌ها

متحدان غربی اوکراین از جمله فرانسه و انگلیس به برنامه‌های آموزشی که ده‌ها هزار نظامی اوکراینی را برای نبرد با روسیه آماده می‌کند، ادامه می‌دهند.

وبگاه شبکه خبری «یورو نیوز» روز دوشنبه نوشت، نیروهای اوکراینی در حال گذراندن آموزش‌های دشوار نظامی در یک پایگاه نظامی فرانسه قبل از اعزام به خط مقدم هستند. این برنامه فشرده چهار هفته‌ای با هدف آماده سازی نظامیان اوکراین برای دومین زمستان در دفاع برابر روسیه است.

به عنوان بخشی از ماموریت کمک نظامی اتحادیه اروپا که یک سال پیش آغاز شد، فرانسه متعهد شده که امسال ۷۰۰۰ نظامی اوکراینی را آموزش دهد. انگلیس نیز یک برنامه آموزشی برای ۳۰۰۰۰ نظامی اوکراینی در 17 ماه گذشته اجرا کرده است؛ رویه‌ای که از زمان جنگ جهانی دوم در انگلیس دیده نشده است.

یک نظامی ارشد فرانسه در این زمینه گفت: «نقش فرانسه در این برنامه های آموزشی دقیقا آموزش استفاده از سلاح‌ها و تجهیزاتی است که به اوکراین ارسال می‌شود، اما این همه ماجرا نیست.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۸
آموزش اکراینیها توسط فرانسه و انگلیس برای مردن برای منافع غرب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
غربزدگی و غربزدگان اوکراین رو به فنا دادن
یه همسایه قلدر داشتن به اسم روسیه. غربزدگان گفتن که ما می‌خواهیم تو تیم اون یکی قلدر باشیم یعنی ناتو و
آمریکا.و شروع کردن یه رجز خوندن برای همسایه.
اینطور بود که این کشور نابود شد.
جاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
زنسکی هربار هم که شکست میخوره بازم رجز
میخونه. واقعا خودشو کرده بازیچه غرب،البته پولشو میگیره،مردک دلقک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
روسیه جنگ طلب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
لایک برای ۲۳ ۴۸
چرا تابناک گزینه لایک و دیسلایک برای کامنت ها نداره؟؟؟؟
همین امروز و فردا هست ک۶ چین به تایوان و نیدرهای امریکا در اسیا جمله کند. همین هست که شی رهبر چین امده امریکا تا به بایدن بگه بیا بجنگیم تا پوتینی هه ۷وشحال بشن!
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
ساکت شو
الان این یارو باز با پرچم کانادا میاد در ازای 1 دلار و 50 سنت ، 150 تا کامنت میزاره با مضمون "پوتینی ها" خدا یه عقلی به این غربگداها بده یه پولی به ما :(
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
عزیز مگه همش واسه شما و صدا و سیما نیست. دیگه این چند سنت را هم به ما نمی توانی ببینی. ادم که نباید اینقدر همه چیز را برای خودش بخواد!
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
چند سنت را به کنار من تومان میخوام کجا باید کامنت بنویسم من مشکل مالی دارم لطفاً آدرس بدید
وقتی کمدین بازیگر فیلم تراژدی میشه، همینه دیگه...
دلقک تو رو چه جنگ با روسیه؟ سرکارت گذاشتن.
جدای از اخبار و پروپاگاندای هر دو طرف جنگ چیزی که مشخصه اینه که مسکو و کیف با ثبات ایستادن و ثبات اقتصادی و سیاسی در هر دو طرف وجود داره حتی افت ارزش پول هر دو کشور حدود ۳۰ درصد بوده نسبت به قبل از جنگ که نشون میده هر دو طرف امکان ادامه جنگ رو حداقل تا بعد از انتخاب امریکا دارن و احتمالا این جنگ تا ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت
خدا رحم کرده این کمدین هست و اینقدر پوتین کبیر و طرفدارانش را بعد از دو سال به این روز انداخته اگر سلحشور بود احتمالا با اپل روی میزش امریکا را نابود می کرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
ناتو پشت کمدین است
مرگ بر پوتین جنایتکار
پاسخ ها
matsuri
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
عزیزم تو از اون دسته آدمایی نبودی که میگفتن چرا برا فلان شخص و فلان کشور مرگ می‌فرستیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
نظر بی محتواوقتی حرفی برای گفتن نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
هزاربار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
زنده باد ولادیمیر پوتین مسیحی ارتدوکس
روسها توانایی جنگ ندارن تنها ارتش تهاجمی جهان امریکا است که توانایی تصرف کامل یک کشور دره نمونش عراق بود روسها طبل توخالی هستن
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
نه بابا عجب حرفی زدی یادم باشه تو پس زمینه ظهنم بسپارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
البته آمریکا اول با بمباران وحشیانه به کشورهای ضعیف حمله میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
آمریکا به اندازه کل بمبهای جنگ جهانی دوم روی ویتنام ریخت ولی آخر هم شکست خورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
سید الکی میگی
تا بحال هر کشوری که شرق زدگی است یا در دنیا لنگ است اقتصاد ندارد یا نا بود شده است یا در حال نا بود است شما تمام کشور های دنیا را برسی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
شرق زدگی اساسا بی معنی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
ما هم در گذشته غرب زده بودیم ولی غرب ما را فقط برای صادرات مواد خام میخواست و میخواهد
آواره ها را ببنید ویرانی ها را ببینید خدارو خوش میاد اینقدر یک مملکت را ویران میکنید پوتینی بایدنگی لعنت به هردو تون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
به پوتین ربطی نداره
اون بچه هایی که در رستوران آقای کانادایی مشغول نهار خوری بودند فرزندان آقازاده‌های چینی و کره ای بودن که توانسته بودند آنجا به نون نوایی برسند کاش میشد پدران و مادران ضد غربی یا هم‌پیمان غربی آن ها همگی از قدرت ساقط بشند تا بورسیه های تحصیلی عادلانه به فقرا برسد
کسانی از روسیه،حمایت میکنند یادشون رفته شوروی که الان با نام روسیه جولان می دهد چه سرزمین های را با تجاوز کاری از ایران جدا کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
بی سواد
اون روسیه تزاری بود نه شوروی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
میخای نظر بدی ولی سواد کافی نداری
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
دقیقا!به این دوستان دل نگران پوتین باید گفت روسیه کلیه تعهدات و جایگاه شوروی را به خود اختصاص داد از جمله کرسی دایمی شورای امنیت، در واقع روسیه همان شوروی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
زنده باد ولادیمیر پوتین مسیحی ارتدوکس
هر متجاوزی محکوم به شکست است می خواد پوتین باشد و یا نتانیاهو!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
مرگ بر استان اوکراین
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی