بازدید 32869
شصت و هشتمین روز جنگ غزه/ در حال به روزرسانی

نبرد شدید در شرق و غرب غزه و کشته شدن شمار بسیاری از نیرو‌های اسرائیلی+فیلم/افزایش شماری شهدای غزه به ۱۸ هزار و ۷۸۷ تن

جنگ غزه در شرایطی وارد شصت و هشتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شد و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱ 14 December 2023

نبرد شدید در شرق و غرب غزه و کشته شدن تعداد زیادی از نیروهای اسرائیلی

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد شصت و هشتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شد و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

جهاد اسلامی: فلسطینی‌ها سرزمین خود را ترک نمی‌کنند
۱۴۰۲/۰۹/۲۳ - ۲۱:۴۰

 معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: ملت فلسطین نمی‌خواهند سرزمین خود را ترک کنند.

 «محمد الهندی» پنجشنبه شب در گفت و گو با شبکه «فلسطین الیوم» افزود: میان شاخه های نظامی حماس و جهاد اسلامی در همه زمینه ها، هماهنگی دقیقی وجود دارد. دشمن مجبور شد آتش بس را بپذیرد چراکه نتوانست حتی یک اسیر را آزاد کند و هر روز که می گذرد زمان برای اسرائیل به پایان نزدیک می شود.

الهندی اظهارداشت: همبستگی صهیونیست ها به خاطر اسیران در دست حماس درحال فروپاشی است و مدیریت میدان در دست مقاومت است و این دشمن را شگفت زده کرده است.

وی تصریح کرد: دشمن می خواهد بگوید که کوچاندن فلسطینی ها تنها گزینه برای حل مشکلات آن ها است ولی ملت فلسطین برغم همه رنج ها، این توطئه و نقشه را به شکست کشانده است.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: سران رژیم اشغالگر در اهداف خود که یکی از آن ها ریشه کنی مقاومت است، اختلافی ندارند بلکه اختلاف در جزییات و روش ها است.

الهندی افزود: پیمان اوسلو اختراع اسرائیل نه برای اجرا بلکه برای دور زدن انتفاضه ملت فلسطین بود و هدف بایدن طولانی شدن جنگ غزه به منظور استفاده انتخاباتی از آن است.

وی با بیان اینکه آینده و سرنوشت غزه و فلسطین را دشمن شکست خورده در میدان تعیین نمی کند اضافه کرد: مقاومت از این جنگ نیز سالم خارج می شود و شکستی دیگر را برای اشغالگران به ثبت می رساند.

الهندی گفت: سخن درباره تشکیل کشور فلسطین از طریق راه حل سیاسی، اقدامی برای فریب دادن کشورهای عربی است.

وی تصریح کرد: باقی ماندن ارتش رژیم صهیونیستی در غزه گزینه ای دشوار است که هزینه سنگینی در پی دارد و اسرائیل تلاش می کند از طریق اقدامات و جنایاتی در کرانه باختری، آبروی رفته خود در غزه را بازیابد.

حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه و محل تجمع نظامیان صهیونیست
۱۴۰۲/۰۹/۲۳ - ۲۱:۴۰

حزب الله لبنان یک پایگاه و محل تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی جنوب این کشور را هدف قرارداد.

 مقاومت اسلامی لبنان شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که در راستای حمایت از ملت مقاوم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آن ها، مبارزان لبنانی، پادگان «یفتاح» در شهرک اشغالی قدس لبنان و نظامیان و تجهیزات موجود در آن را با سلاح مناسب هدف قرار داده است.

حزب الله اعلام کرد که این حمله به طور دقیق انجام شد و پایگاه نظامی مورد نظر به طور مستقیم هدف قرار گرفت.

حزب الله در بیانیه ای دیگر اعلام کرد که به محل تجمع و استقرار نظامیان رژیم صهیونیستی در قلعه «هونین» در روستای اشغالی هونین لبنان را با سلاح مناسب حمله کرده است.

حماس : نتانیاهو راهی جز اعلام شکست ندارد
۱۴۰۲/۰۹/۲۳ - ۲۱:۳۵

اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس تأکید کرد که گردانهای القسام به وعده خود عمل کردند و غزه را به گورستانی برای نظامیان صهیونیست بدل نمودند.

حمدان همچنین گفت: نتانیاهو و ستاد جنگ وی، هیچ راهی ندارند، جز اینکه شکست خود را اعلام کنند. پس از توقف کامل حمله به غزه و پذیرش شروط ما درباره تبادل اسرا مذاکره خواهد شد.

وی خطاب به آمریکا و کشورهای غربی نیز گفت: به فکر آینده غزه پس از جنگ نباشید، بلکه فکری به حال آینده رژیم صهیونیستی کنید. مدیریت نوار غزه نیز یک مسئله داخلی فلسطین است که به هیچ کس اجازه مداخله نخواهیم داد.

شبکه خبری الجزیره به نقل از حمدان گزارش داد، حماس از هر تلاشی که در راستای توقف جنگ و آزادی اسرا باشد، استقبال می‌کند. وی در پایان خاطر نشان کرد که رژیم صهیونیستی هیچ مشروعیتی در هیچ بخشی از خاک ما ندارد.

وزیر جنگ اسرائیل: نابود کردن حماس آسان نیست
۱۴۰۲/۰۹/۲۳ - ۱۹:۴۷

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای تصریح کرده «یوآو گالانت»، وزیر جنگ این رژیم در گفت‌وگو با «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید ضمن اذعان به اینکه نابودی حماس آسان نیست به او گفته که جنگ علیه حماس در غزه «بیش از چند ماه» دوام خواهد داشت. 

پیش از این رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که به فلسطین اشغالی سفر کرده امروز پنجشنبه با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل و کابینه امنیتی او دیدار کرد.

دیدار جیک سالیوان با کابینه جنگی نتانیاهو
۱۴۰۲/۰۹/۲۳ - ۱۹:۱۷

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که به فلسطین اشغالی سفر کرده با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل و کابینه امنیتی او دیدار کرد.

منابع خبری گزارش داده‌اند در این دیدار مشاور امنیت داخلی اسرائیل نیز حضور داشت. برت مک‌گورک، مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا در مسائل خاورمیانه نیز از جمله دیگر حاضران در این جلسه است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل ساعاتی قبل‌تر علی‌رغم شدت گرفتن هشدارهای بین‌المللی درباره افزایش تلفات غیرنظامیان در غزه گفته بود هیچ چیز باعث توقف اسرائیل نخواهد شد.

طبق گزارش وبگاه شبکه خبری ان‌بی‌سی، نتانیاهو در اظهاراتی شامگاه چهارشنبه در جمع نظامیان اسرائیلی مدعی شد ارتش اسرائیل جنگ را تا زمان رسیدن به پیروزی قاطع ادامه خواهد داد.   

نتانیاهو گفت: «تا پایان، کار را ادامه خواهیم داد؛ تا وقتی که به پیروزی دست پیدا کنیم نه چیزی کمتر. هیچ چیز ما را متوقف نخواهد کرد. من این را علی‌رغم رنج‌های زیادی که وجود دارد و همچنین علی‌رغم فشارهای بین‌المللی می‌گویم.»

الجزیره: انصارالله یک کشتی عازم اسرائیل را توقیف کرد
۱۴۰۲/۰۹/۲۳ - ۱۸:۳۳

شبکه الجزیره به نقل از یک منبع یمنی خبر داد که نیروهای انصارالله یک کشتی باربری را که عازم رژیم صهیونیستی بود، توقیف کردند.

این منبع همچنین مدعی شد که کشتی توقیف شده در حال هدایت به سمت بندر یمن است. این در حالی است که منابع رسمی یمن هنوز صحت این ادعا را تأیید نکرده‌اند.

یک مسئول در وزارت دفاع آمریکا هم دقایقی پیش خبر داد که یک موشک از مناطق تحت کنترل انصارالله به سمت یک کشتی در باب المندب شلیک شده، ولی به هدف اصابت نکرده است.

وزارت دفاع یمن هم نوزدهم ماه جاری اعلام کرد که «تعامل مناسب با یک کشتی که به هشدار ما توجه نکرد، انجام شد. از عبورش ممانعت به عمل آمد و مجبورش کردیم برگردد».

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم هجدهم ماه جاری تأکید کرد که این کشور اجازه نخواهد داد کشتیهایی که عازم فلسطین اشغالی هستند، از آبهای یمن عبور کند، مگر اینکه حامل دارو و غذا برای مردم غزه باشند.

سریع همچنین گفت: هر کشتی که عازم رژیم صهیونیستی باشد، هدف مشروعی برای ما خواهد بود. به همه کشتیها و شرکتها هشدار می‌دهیم که هیچ ارتباطی با بندرهای اسرائیلی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تصمیم ممانعت از عبور همه کشتیها به سمت فلسطین اشغالی را از همین لحظه اجرایی می‌کنند، تصریح کرد: تصمیم جلوگیری از ورود کشتیهای خارجی به این رژیم پس از آن اتخاذ شد که اجازه ندادیم کشتیهای اسرائیلی از دریاهای سرخ و عرب عبور کنند.

سرتیپ یحیی سریع در پایان گفت: نیروهای مسلح یمن خواستار ادامه حرکت همه کشتیهاست، به جز کشتیهایی که مربوط به اسرائیلی باشد یا به بندرهای اسرائیلی، کالا منتقل کند.

افزایش شماری شهدای غزه به 18 هزار و 787 نفر
۱۴۰۲/۰۹/۲۳ - ۱۸:۱۱

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه خبر داد که در ساعات گذشته، ۱۷۹ نفر در این شهر به شهادت رسیده‌اند و ۳۰۳ نفر هم زخمی شده‌اند.

القدره با اشاره به اینکه از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر، شمار شهدای غزه به ۱۸ هزار و ۷۸۷ نفر و تعداد افراد زخمی به ۵۰ هزار و ۸۹۷ نفر رسیده است، گفت: اسرائیل بیمارستان کمال عدوان را به پادگان و مقر عملیاتهای نظامی خود تبدیل کرده است.

خبرگزاری شهاب به نقل از این مسئول فلسطینی گزارش داد، رژیم صهیونیستی ۷۰ نفر از کادر درمان را بازداشت کرده است و بیم آن وجود دارد که این رژیم، سناریوی قطع آب و برق را در بیمارستان «العوده» هم اجرایی کند.

وی با اشاره به تلاش صهیونیستها برای کوچاندن اجباری مردم غزه، گفت: وضعیت بیمارستانهای جنوب غزه، به مراتب بدتر است. حملات اسرائیل به سیستم بهداشت غزه، به شهادت ۳۰۰ نفر از کادر درمان منجر شده است.

القدره در پایان از همه کشورها و نهادهای بین‌المللی خواست در شمال غزه بیمارستان صحرایی برپا کنند تا جان افراد زخمی و بیمار نجات پیدا کند.

شبکه آمریکایی: لحن بایدن با اسرائیل تند شده اما به کمک نظامی ادامه می‌دهد
۱۴۰۲/۰۹/۲۳ - ۱۶:۴۴

 رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن در جریان مراسم روز سه‌شنبه جمع‌آوری اعانه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، به ظاهر اظهارات تندی را علیه رژیم صهیونیستی مطرح کرد و گفت کشورهایی که در جنگ با حماس از اسرائیل حمایت کردند، از این رژیم به دلیل «بمباران بی‌رویه» عصبی هستند.

شبکه آمریکایی «ان بی سی» با این مقدمه گزارش کرد، علی‌رغم آن‌که سخنان بایدن تند به نظر می‌رسید اما اقدامات رئیس‌جمهور آمریکا در حقیقت توانمندی رژیم صهیونیستی اسرائیل برای پیشبرد جنگ و رسیدن به هدف نابودی جنبش حماس را تقویت می‌کند.

طبق این گزارش، دولت بایدن در عمل هیچ‌گونه اقدامی انجام نداده که تاکتیک‌ ارتش اسرائیل را در راستای حفظ جان غیرنظامیان تغییر دهد.

این شبکه آمریکایی ادامه داد که رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا برخلاف خواست حزب دموکرات، هیچ‌گونه شروطی برای کمک نظامی به رژیم صهیونیستی وضع نکرده و حتی تا امروز که تقریباً کل جمعیت غزه آواره شده‌اند، خواستار برقراری آتش‌بس میان حماس و تل‌آویو نشده است.

روز سه‌شنبه هفته جاری، ۱۵۳ کشور در مجمع عمومی سازمان ملل به قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه رأی دادند و حتی ۳۰ کشور از جمله استرالیا، کانادا و ژاپن در حالیکه پیش از این مخالف آتش‌بس بودند، تغییر موضع دادند و خواهان توقف این درگیری‌ها در غزه شدند اما ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در بین ۱۰ کشور مخالف این قطعنامه بودند.

یکی از مقام‌های ارشد دولت بایدن در مصاحبه‌ای درباره حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی گفت: «این انتظار وجود دارد که آن‌چه در اختیار آن‌ها [اسرائیل] قرار می‌گیرد، مطابق با قوانین درگیری مسلحانه به درستی مورد استفاده قرار گیرد اما در حال حاضر، هیچ‌گونه محدودیت‌هایی برای کمک‌هایی که ارائه می‌کنیم، قائل نیستیم».

بر اساس این گزارش، برخلاف زبان تندی که ظاهراً بایدن در قبال رژیم صهیونیستی به کار گرفته است، دولت وی چهار روز پیش از یک مجوز اضطراری برای دور زدن کنگره و تسریع فروش مهمات تانک به اسرائیل استفاده کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا «آنتونی بلینکن» تصریح کرد که «شرایط اضطراری برای فروش فوری مهمات به ارزش ۱۰۶.۵ میلیون دلار بدون بررسی کنگره» به رژیم صهیونیستی وجود دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم جمع‌آوری اعانه برای رقابت‌های ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا که روز سه‌شنبه برگزار شدف حماس را شبیه «حیوانات» دانست و متعهد شد که «از ارائه هرآنچه که اسرائیل برای دفاع از خود و اتمام کار خود علیه حماس نیاز دارد، دریغ» نمی‌کند.

یکی از مقام‌های ارشد وزارت خارجه آمریکا دیوید میلر که بر روی سیاست غرب آسیا متمرکز است، گفت: «تصور این‌که....تا پایان امسال، بایدن تلفن را بردارد و به نتانیاهو بگوید: "دیگر بس‌ است" سخت است».

وی تصریح کرد که بایدن در بین رؤسای جمهور امروزی در همزاد پنداری با اسرائیل و جنبش صهیونیست، منحصر به فرد است.

۹ محور مذاکره «سالیوان» در تل‌آویو
۱۴۰۲/۰۹/۲۳ - ۱۶:۴۳

برخی رسانه های خبری از درخواست جدید رژیم صهیونیستی برای برقراری آتش بس انسانی در غزه خبر داده و نوشتند که مشاور امنیت ملی آمریکا ۹ محور را در دیدار با سران صهیونیست در تل آویو بررسی خواهد کرد.

برخی منابع مصری به پایگاه خبری - تحلیلی العربی الجدید فاش کردند که رژیم صهیونیستی به طور رسمی از مصر درخواست کرده است که مذاکرات درباره آتش بس جدید انسانی ازسرگرفته شود.

پایگاه العربی الجدید در عین حال به نقل از «باسم نعیم» از رهبران مقاومت فلسطین افزود که هیچ مذاکره ای پیش از برقراری آتش بس نهایی و فراگیر در غزه در کار نخواهد بود.

از سوی دیگر، برخی منابع خبری از نشست امروز جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا با کابینه جنگ اشغالگران خبر دادند. سالیون هم اکنون در منطقه به سرمی برد. او شب گذشته با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در ریاض دیدار کرد و قرار است به سرزمین های اشغالی فلسطین سفر کند. سالیون فردا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

در همین راستا، پایگاه خبری صدی نیوز در گزارش خود مذاکرات سالیوان با صهیونیستها را حول ۹ محور زیر دانست.

۱-زمان پایان درگیری سنگین و انتقال به مرحله پس از جنگ

۲-اطلاع از اینکه رژیم صهیونیستی پس از خان یونس چه اقدامی انجام خواهد داد.

۳-رایزنی اوضاع پس از جنگ با کابینه اشغالگران

۴- بررسی تطابق اظهارات مقامات اسرائیلی درباره تلفات انسانی در غزه در جریان جنگ با آنچه در عمل روی داده است

۵-تلاش برای ایجاد روند جدید توافق تبادل اسیران تحت فشار آمریکا

۶-گشودن گذرگاه کرم ابوسالم برای ورود محموله های بزرگتر و گسترش دامنه کمکهای بشردوستانه به غزه

۷- بررسی اوضاع جبهه شمالی فلسطین اشغالی

۸-حملات وحشیانه شهرک نشینان به فلسطینان در کرانه باختری

۹-موضوعات مربوط به روابط با تشکیلات خودگردان فلسطین.

پزشکان بدون مرز: نظامیان اسرائیلی به آمبولانس‌ها در جنین تیراندازی می‌کنند
۱۴۰۲/۰۹/۲۳ - ۱۶:۳۹

سازمان پزشکان بدون مرز از تیراندازی وحشیانه نظامیان صهیونیست به سمت بیمارستان‌ها و آمبولانس‌های حامل بیماران در شهر جنین در کرانه باختری رود اردن خبر داد.

 سازمان پزشکان بدون مرز از تیراندازی به سمت آمبولانس این سازمان هنگام انتقال بیمار از بیمارستانی در جنین خبر داد.

در بیانیه این سازمان آمده است: مردم جنین می‌میرند زیرا امکان رسیدن به بیمارستان ندارند. حملات باید متوقف شود و تیراندازی به سمت بیمارستان‌ها و آمبولانس باید پایان یابد.

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد: مردی، کودک ۱۳ ساله خود را با پای پیاده به بیمارستان «خلیل سلیمان» برد زیرا خودروهای زرهی اسرائیلی مانع حرکت آمبولانس‌ها می‌شوند، این کودک هنگام رسیدن به بیمارستان تمام کرد.

در بیانیه سازمان پزشکان بدون مرز آمده است: نیروهای اسرائیلی با گاز اشک آور به بیمارستانی در جنین حمله کردند.

سازمان پزشکان بدون مرز بیان کرد: کادر درمانی تلاش کردند که یک بیمار زن را از بیمارستان به خانه منتقل کنند، اما به سمت آمبولانس حامل این بیمار تیراندازی شد و این بیمار در حالی که بر اثر تیراندازی زخمی شده بود؛ به بیمارستان برگردانیده شد و هم اکنون تحت عمل جراحی قرار دارد. حملات به بیمارستان‌ها و آمبولانس کشنده است. ممانعت از حرکت آمبولانس موجب مرگ بیماران می‌شود و این روند باید متوقف شود.

رسانه صهیونیست: اسرائیل می‌خواهد پس از جنگ در غزه بماند
۱۴۰۲/۰۹/۲۳ - ۱۴:۳۶

یک رسانه عبری زبان از ابلاغ تصمیم رژیم صهیونیستی برای ماندن در نوار غزه به دولت آمریکا درصورت تحقق توهم صهیونیست‌ها برای «نابودی حماس» پرده برداشت.

 رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد پس از پایان جنگ در نوار غزه، حضور نظامی خود را در شمال این باریکه حفظ کند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در این باره اعلام کرد: مقامات اسرائیل قصد خود را برای حفظ حضور نظامی گسترده در مناطق شمالی نوار غزه را به آمریکا اعلام کرده‌اند.

این رسانه نوشت: این تصمیم به این معناست که بازگشت نزدیک به یک میلیون فلسطینی که از مناطق شمالی غزه به دلیل درگیری آواره شده‌اند، فوری نخواهد بود.

 یدیعوت همچنین گزارش داد: این نظارت اسرائیل روند تدریجی را برای جلوگیری از هرگونه نفوذ احتمالی نیروهای حماس در میان آواره‌هایی که به منطقه باز می‌گردند را تضمین خواهد کرد.

طبق گزارش این روزنامه، مقامات رژیم صهیونیستی معتقدند که ارتش این رژیم باید به به حضور سربازان مستقر در مناطق کلیدی مانند بیت حانون و شهر غزه ادامه دهد.

یدیعوت همچنین نوشت: «علی‌رغم اتخاذ این تصمیم اما مقامات اسرائیل بار دیگر تاکید کرده‌اند که نیت آنها شامل الحاق یا شهرک‌سازی مجدد در نوار غزه نیست».

مقامات تل‌آویو و در راس آنها نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم اشغالگر درحالی توهم «نابودی حماس» و «پساجنگ» در غزه را تکرار می‌کنند که با گذشت ۶۹ روز از تجاوزات و جنایات مختلف موفق به دستیابی به اهدافشان در غزه و شکست مقاومت نشده و حتی متحمل خسارت ها و تلفات های سنگینی نیز شده‌اند.

رایزنی مشاور امنیت ملی آمریکا با ولیعهد سعودی درباره غزه
۱۴۰۲/۰۹/۲۳ - ۱۴:۳۵

دو مقام آمریکایی اعلام کردند که مشاور امنیت ملی کاخ سفید در جریان دیدار با ولیعهد سعودی در عربستان درخصوص درگیری‌ها در غزه و سایر مسائل منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداخت.

 دو مقام آمریکایی اعلام کردند که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید چهارشنبه با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در عربستان دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار درخصوص درگیری‌ها در غزه و سایر مسائل منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مسئولین آمریکایی اعلام کرد، سالیوان با مقامات سعودی همچنین درخصوص افزایش تلاش‌های دیپلماتیک برای برقراری ثبات در سرتاسر منطقه و ممانعت از توسعه درگیری میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت‌وگو کرد.

قرار است سالیوان در روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۳ و ۲۴ آذر ماه) با سفر به سرزمین‌های اشغالی با مقامات رژیم صهیونیستی نیز دیدار کند.

روز سه‌شنبه مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرده بود که در روزهای آتی با مقامات رژیم صهیونیستی درخصوص جدول زمانی جنگ غزه رایزنی خواهد کرد.

سومین روز یورش به جنین؛ شمار شهدا به 11 نفر رسید
۱۴۰۲/۰۹/۲۳ - ۱۴:۳۳

وزارت بهداشت فلسطین پنجشنبه (امروز، ۱۴ دسامبر)، اعلام کرد که در جریان سومین روز متوالی عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در جنین، دو فلسطینی شهید و سه نفر دیگر زخمی شدند و به این ترتیب شمار شهدای تجاوز صهیونیست‌ها به جنین به ۱۱ شهید رسید.

خبرگزاری وفا فلسطین شمار زخمی‌ها در بمباران محله «الشرقی» در جنین را ۱۰ نفر اعلام کرد و گزارش داد که نظامیان اسرائیلی یکی از منازل مسکونی را در خیابان «مهیوب» در نزدیکی اردوگاه جنین ویران کردند.

نظامیان اسرائیلی همچنین، با بیل‌های مکانیکی نظامی، زیرساخت‌های ورودی شهرک «السیله الحارثیه» در غرب جنین را ویران کردند.

نبرد شدید در شرق و غرب غزه و کشته شدن شمار بسیاری از نیروهای اسرائیلی

رزمندگان کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، امروز (پنجشنبه، ۱۴ دسامبر)،  طی بیانیه‌ای، با اشاره به تداوم نبرد شدید با اشغالگران صهیونیست در منطقه الشجاعیه در شرق غزه، اعلام کردند که نیروهای پیاده اسرائیلی را به‌وسیله تله‌های انفجاری هدف قرار داده‌اند؛ در این عملیات، دست کم ده نظامی اسرائیلی به هلاکت رسیدند. 

در پی تشدید رویارویی نیروهای مقاومت با اشغالگران در منطقه الشجاعیه، پس از گذشت چندین روز، روزنامه معاریف نوشت که تعداد راکت‌هایی که نیروهای حماس به سمت خودروهای نظامی و تانک‌های اسرائیلی در شجاعیه شلیک کرده‌اند، غیر قابل شمارش است.

تعداد بازدید : 1814

کتائب القسام امروز همچنین از هدف قرار دادن یک تانک مرکاوای اسرائیلی در محله الزیتون در شرق غزه با راکت یاسین ۱۰۵ و انهدام آن خبر داد. 

شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد، در غرب شهر غزه نیز، ۴ تانک مرکاوا و ۴ نفربر اسرائیلی را در منطقه الشیخ رضوان به‌وسیله راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ منهدم کرده است، در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته ادعا کرد: تیپ گولانی از چند روز قبل، در حال نبرد سنگین در شجاعیه در شرق شهر غزه است. نبرد در شجاعیه بسیار پیچیده است. علت آن هم زیرساخت های شهری و شبکه گسترده‌ای از تونل هاست.

ارتش رژیم صهیونیستی که روز گذشته کشته شدن ۱۰ نظامی خود از جمله چند افسر اسرائیلی را با وجود اتخاذ سیاست اعلام قطره‌چکانی شمار تلفات، اعتراف کرده بود، امروز نیز کشته شدن سرگرد ذخیره «الیشا لونسترن» (۳۸ ساله) در جنوب نوار غزه را تایید و اعلام کرد که وی در تیپ زرهی گردان ۸۱۰۴ خدمت می‌کرده است. 

روزنامه یدیعوت آحارانوت نیز روز گذشته درگیری‌های روز چهارشنبه در محله الشجاعیه غزه را بسیار شدید و خطرناک توصیف کرد.

آکسیوس: آمریکا فروش تفنگ‌های ام-۱۶ به اسرائیل را به تعویق انداخت

 دو مقام آمریکایی به آکسیوس گفتند که دولت جو بایدن مجوز فروش بیش از ۲۰ هزار تفنگ ام-۱۶ ساخت آمریکا به (رژیم) اسرائیل را به دلیل نگرانی در مورد حملات شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی به غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری اشغالی تعلیق کرده است.

تصمیم دولت بایدن برای بازبینی قرارداد فروش این تفنگ‌ها به رژیم صهیونیستی از سوی وزارت خارجه آمریکا حکایت از آن دارد که واشنگتن همچنان نگران است که این رژیم به اندازه کافی برای مهار خشونت از سوی شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست علیه فلسطینیان تلاش نمی‌کند.

اسرائیل در هفته اول جنگ با حماس به منظور تجهیز تیم‌های واکنش اولیه غیرنظامی در روستاهای اسرائیلی نزدیک به مرزهای غزه، لبنان و سوریه درخواست تفنگ کرد. این تیم‌ها که از ساکنان محلی تشکیل شده‌اند از پلیس اسرائیل اسلحه و آموزش دریافت می‌کنند تا در صورت وقوع حمله‌ای مشابه حمله حماس در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به منطقه آنها، با استفاده از این تفنگ‌ها به عنوان اولین واکنش‌دهنده وارد درگیری شوند.

به گفته مقامات آمریکایی، دولت بایدن به دلیل اینکه ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی افراطی و ملی‌گرای اسرائیلی که بر نیروی پلیس این رژیم نظارت دارد، تفنگ‌های ام-۱۶ را بین شهرک‌نشینان افراطی توزیع می‌کند با ارسال این تفنگ‌ها به اسرائیل با احتیاط برخورد کرده‌ است.

از سوی دیگر انتشار گزارشی در مطبوعات رژیم صهیونیستی درباره سند محرمانه‌ای که توسط فرماندهی مرکزی ارتش اسرائیل نوشته شده بود، باعث افزایش نگرانی دولت آمریکا شد. در این سند عنوان شده است که بن گویر به پلیس (رژیم) اسرائیل دستور داده است تا از دستگیری شهرک‌نشینان خشن در کرانه باختری خودداری کند.

یک مقام آمریکایی به آکسیوس، گفت: در حال حاضر مساله ارسال تفنگ‌های ام-۱۶ به جایی نخواهد رسید، زیرا ما در آمریکا تضمین‌های بیشتری از سوی اسرائیل در مورد اقداماتی که قرار است برای مهار حملات شهرک‌نشینان خشن انجام دهند، نیاز داریم؛ بنابراین، باید اطمینان حاصل کنیم که هیچ سلاح جدید آمریکایی به دست شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست نخواهد رسید.

شهادت ۲۷ فلسطینی در بمباران جنوب غزه

 منابع خبری بامداد پنجشنبه گزارش دادند، در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جنوب غزه ۲۷ فلسطینی شهید شدند.

 جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دو منزل مسکونی را در شهر رفح هدف قرار دادند که منجر به شهادت ۲۷ تن شد.

بر اساس این گزارش، توپخانه‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز به شدت مناطق شمالی خان یونس واقع در جنوب غزه را بمباران کردند.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش شمار شهدای جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه به ۱۸ هزار و ۶۰۸ تن خبر داده بود.

آنروا: ۲۲۸ تن در پناهگاه‌های ما در غزه کشته شدند

آژانس امدادرسانی آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد (آنروا) اعلام کرد که از هفتم اکتبر تا کنون ۲۲۸ تن در پناهگاه‌های این آژانس در غزه کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، آنروا اعلام کرد دستکم ۲۲۸ تن از ۷ اکتبر در پناهگاه‌های آژانس در غزه کشته شده‌اند.

پیشتر فیلیپ لازارینی رئیس آنروا هشدار داده بود که پس از کشته شدن بیش از ۱۳۰ کارمند سازمان ملل در غزه، ظرفیت و توانایی این آژانس برای ارائه خدمات در این باریکه در آستانه فروپاشی است.

رژیم صهیونیستی با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در نوار غزه و کرانه باختری علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته است. وزارت بهداشت غزه در آخرین آمار خود تعداد شهدای فلسطینی ناشی از حملات رژیم صهیونیستی را ۱۸ هزار و ۶۰۸ تن اعلام کرده است در حالی که ۵۰ هزار ۵۹۴ نفر نیز مجروح شدند.

از سوی دیگر، گروه‌های امداد رسان و سازمان ملل درباره گسترش بیماری‌های عفونی در غزه زنگ هشدار را به صدا درآورده‌اند.

هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین، به تازگی هشدار داد، به دلیل فروپاشی سیستم بهداشتی و گسترش بیماری‌های ناشی از ازدحام جمعیت، غزه با فاجعه بهداشت عمومی مواجه است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش‌های خود به افزایش شدید عفونت‌های حاد تنفسی، اسهال، شپش، گال و سایر بیماری‌های مسری اشاره کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۴
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۶۶
به همین منوال پیش برود 70 تا 80 درصد ارتش رژیم غاصب در شرق و غرب غزه به هلاکت خواهند رسید. به این می گویند دست خدا! یا علی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
از هنگام شروع عملیات زمینی در غزه ارتش اسرائیل صد و چند نفر کشته داده و حماس هفت الی هشت هزار نفر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
آقا دانیال متاسفانه هنوز از سیاست اطلاع درستی ندارید. کمی هم از دید دولت اسرائیل به این قضیه نگاه کنید. آیا واقعاً فکر نمی کنید منطقه غزه که از چهار طرف در محاصره نیروهای اسرائیلی است چگونه برخی تسلیحات نظامی وارد این منطقه میشود؟ آیا همین وضعیت موجود وضعیتی نیست که مورد پسند اسرائیل است.؟ چند نفر تلفات در مقابل چندین برابر کشت و کشتار و بخش دیگری از غزه ویران و با خاک یکسان و بدون هر گونه واکنشی از هیچ یک از دولت ها باستثای ایران.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
به کوری چشم براندازان انشاء الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
کشته های اسرائیل با کشته های غزه تفاوت دارند
کشته های غزه کودکان و زنان و سالمندان هستند و کشته های اسرائیل نظامیان تا دندان مسلح که یک دولت جنایتکار و زورگو و ظالم پشتیبان آن است

کشته های اسرائیل در قعر جهنم و کشته های غزه در بهشت برین جای دارند

صحنه صحنه امتحان و آزمایش است و صحنه اصلی جای دیگری است که در گوشه ای از آینده قرارد دارد. مهم این است که غزه در صحنه اصلی پیروز میدان است صحنه اصلی جای دیگری است که فقط افراد خاص و ویژه آنرا می بینند

در آینده در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
هرچه این جنگ طولانی تر شود خرابی ها و تلفات بیشتر می شود تعجب می کنم از آنها که از ادامه جنگ خوشحالند
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
نیرو های حماس که حدود 70 نفر میشدند پیراهنهاشون را درآورده بودند و اسلحه هاشون را زمین گذاشتند و تسلیم شدند حالا این که دارند ال می کنند و بل می کنند زا نمی دونم مربوط به کدوم درگیری است
مغز براندازان در این دو ماه
هر کی تو بیمارستانه نیروی حماسه و اسرائیل حق داره بزنه
هر کی تو مدارسه نیروی حماسه و اسرائیل حق داره بزنه
هر کی تو ساختموناس نیروی حماسه و اسرائیل حق داره بزنه
هر کی تو پناهگاه های آنرواست،نیروی حماسه و اسرائیل حق داره بزنه



تشخیص
مغز یاتاقان زده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
تو چی میگی این وسط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
راستی اسمال هنیه کجاست؟!!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
متخصص کاملا معلومه حرفی برای گفتن نداری فقط چون ساندیس بدون محدودیت میخوری میایی و از دید خودت فعالیت میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
متخصص جنگ روانی
ناشناس
| Austria |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
تابناک
لامصب
چرا آخه جوابهایی که به این سهمیه ای ها میدیم رو سانسور می کنی
!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
متخصص مغز نیستی حتی مکانیک هم نیستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
متخصص مغز فقط در مورد غزه،افاضه ی فیض میکنی؟؟!یه استکان چای دبش بزن،البته اگه باساندیس تداخل نداشته باشه!
هنیه کجاس ؟
نخاله و مشعل کجان ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
تو تشک نرم وگرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
نتانیاهو کجاست ایلان ماسک از ترسش حتی جرئت نکرد بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
اَلی کریمی کجاست؟ خواهرش کجاست؟
علت همه گرفتاریها.قهر خداوند است بخاطر رفاقت با کشورهایی که می گویند خدا وجود ندارد .و بندگان خدا را به بندگی و اسارت خود در آورده آند
..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
دری وری نگو خواهشا
چرا آمریکا و انگلیس و ژاپن و عربستان و امارات گرفتار نیستن و فقط تو گرفتاری ؟
هان ؟
چرا ؟
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
آفرین بر شما / واقعا دوستی با کمونیستهای نحس باعث قهر خدا شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
پس چرا خدا با اسراعیل قهر نمیکنه ؟
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
هزاران لایک بر نظر شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
احسنت دوستی با چین کمونیست خدا نشناس مارو به اینجا رسونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
درسته بله همینطور
رسایی و پناهیان هنوز نرفتن غزه ؟
ع ع ع ع
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
اینا فقط حرف میزنن
عمرا دنبال بهشت باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
رسایی رفته اذان و اقامه خودش را درست کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
اَلی کریمی هنوز نرفته اوکراین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
نیاز به حضور این دو نیست وقتی فقط حماس بیشتر 50هزار مجاهد رزمنده داره
و اما شما نیاز به اجیر کردن مزدور از اروپا و آمریکا و آفریقا دارید
من یه رشتی ام
خیلی هم مشتی ام
تاکسی برگشتی ام
عو عو عو عو
عو عو عو عو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
کتک خوردی؟
هیولا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
رشتی ها اگه تنها یک مرد غیور داشته باشند که ده ها هزار دارند تارموی یکی از آنها به تمام وجود بی غیرتهای وطن فروش و نوکر بیگانه می ارزد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
این جامعه بسیار سر زنده است نباید با آنها در افتاد
کی می خواهید بفهمید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
چی شده؟
علی کریمی کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
اَلی کریمی درستشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
در قلب ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
تابناک ناراحت نمیشی بگم کجاست؟درغرب،اونجاییکه فرزندان و نوه های مسئولین،مشغول تبلیغ ا هستند!
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
درود..مگر علی کریمی شیرینی پخش کرد و شادی کرد بعد گفت می خواهم برم غزه...
جنگ عزه امتحان انسانیت برای همه مردم دنیا است. همه سخنان شیک کشورهای غربی و دفاع از بشر حالا مشخص شد که به چه معنی است. جنگ حماس من را یاد قصه طوطی و بازرگان می اندازد. حماس با قبول زحمت برای خودش به همه مردم دنیا گفت اسرائیل و غرب یک چنین دیوهای خشن و بی رحمی هستند. راه آزادی انسان از سیطره غرب را به همه ما آموخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
جنگ غزه امتحان عملی این حرف است که دوران بزن در رو تموم شده و یکی بزنی ۸۵۰ تا میخوری
ناشناس
| Czechia |
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
لطفا تو یکی، حرف از حقوق بشر نزن
عزا عزاست امروز روز عزاست امروز اسرائیل جنایتکار صاحب عزاست امروز

تانک پشت تانک و نفر بر پشت نفر بر و اسرائیلی پشت اسرائیلی هستند که نابود می شوند آفرین بر حماس قهرمان و مجاهدان فلسطینی و مزد شما یا لقای پروردگار و یا پیروزی در صحنه نبرد خواهد بود و شکست در چنین مکتبی معنا ندارد

اما دستاورد اسرائیل: جنایت + کودک کشی + ویران کردن خانه مردمان بی دفاع + ورود به جهنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
عصبانی نباش
آروم باش
یه لیوان چای دبش یا یه ساندیس خنک حتما کمک ات میکنه به آروم شدنت
هیولا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
حتما چای دبشی که دوست خائن و غربگدای شما نوشش رو شروع کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
حماس چه بکشه چه کشته شه پیروزه . ارزوی مرگ بیشترشون را داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
روز قیامت با حماس محشور می شوی
تو خبر های ایران فقط اسراییل کشته میده
8 هزار کودک کشته شدن وحشتناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
چ کم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
تو شماردی
ناشناس
| Czechia |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
از اون وحشتناک تر، میران کرایه یک آپارتمان هفتاد متری در جنوب تهران است
جنگ تا محو اسراییل باید ادامه پیدا کند بدون وقفه.
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
پس تو اینجا چیکار میکنی؟
همین امروز در بیت لاحیا
۷۰ نفر از اعضای حماس خودشون رو تسلیم اسرائیل کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
سلام اقای، عزیز اونجابودی حماس تسلیم اسراعیل شدچراچرت می گی حماس تسلم نمیشه داره اسراعیل شکست میده توکه ابن حرف می زنی بازم مزدور بی بی سی هستی چشم دشمن گور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
مزدوران اسرائیل چرا ساکت نمی شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
عمرا جنگ روانیه
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
فیلم تسلیم شدن‌شان را تمام دنیا پخش کردند، سیمای میلی تمایل ندارد مردم ببینند، احتیاج هم نیست کسی اونجا باشه کلی خبرگزاریها نشان دادند،
سلام
نیروهای حماس دارن کم‌کم خودشونو تسلیم میکنن
آتش بس نباید عملی شود .جنگ جنگ تا پیروزی .
سلام در زمان امام حسین مردم کوفه امام حسین را یاری نکردن و در جنگ غزه حکومتهای دنیا غزه را یاری نکردن خدا شاهد باش حکومتها تماشاگر شدن جنگ غزه هستن به امید خدا ریشه ظلم دروغگویان برداشته بشود این نظرمن وو.....و.........
این جنگ ادامه داشته باشد خوبه تاکشیده بشود چند کشور تا تکلیف اسرائیل و از بین برود اگر به جنگ جهانی بخورد به امید خدا این اتفاق رخ بدهد ویک اسلام واقعی در دنیا به وجودبیاید وریشه ظالم دروغگویان برداشته شود رخ خواهد داد همن و......
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی