بازدید 1714
۲

تحریم دولتی آیفون در چین تشدید شد

گزارش‌ها از این حکایت دارند که تحریم دولتی آیفون در چین شتاب گرفته و در حال تشدید شدن است.
کد خبر: ۱۲۱۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶ 16 December 2023

به گزارش تابناک به نقل از بلومبرگ، پس از سپتامبر (شهریور و مهر) سال جاری که چین شروع به ممنوعیت استفاده از فناوری‌های خارجی و انواع گوشی اپل برای مقامات رسمی و سازمان‌های دولتی خود کرد، اکنون ممنوعیت استفاده از آیفون به سازمان‌های بیشتری گسترش یافته است و حداقل هشت استان را در‌برمی‌گیرد.

ممنوعیت اولیه‌ی استفاده از آیفون تنها تعداد کمی از سازمان‌های چین را در‌بر می‌گرفت، اما ممنوعیت جدید تعداد بیشتری از سازمان‌ها را شامل می‌شود و نسبت به آنچه در سپتامبر سال جاری رخ داده بود گام بزرگی به حساب می‌آید.

مقامات چینی از کارکنان دولت می‌خواهند به‌جای خرید گوشی های خارجی از برند‌های داخلی مانند انواع گوشی هواوی، گوشی شیائومی، گوشی ریلمی و گوشی اوپو استفاده کنند.

شرکت‌ها و ادارات دولتی مستقر در حداقل هشت استان چین به کارمندان خود دستور داده‌اند از برند‌های داخلی به‌جای برند‌های خارجی استفاده کنند. چنین دستوری ابتدا تنها مختص کارمندان ساکن در پکن و تیانجین بود.

مقامات چینی در ابتدا گزارش‌هایی را که ادعا می‌کردند استفاده از آیفون در تمام سازمان‌های دولتی ممنوع می‌شود، رد کرده بودند، اما در همان زمان درباره‌ی مشکلات امنیتی‌ای که ممکن است گوشی‌های اپل برای آن‌ها به وجود بیاورد ابراز نگرانی کردند.

 
از نحوه‌ی اجرا شدن ممنوعیت استفاده از آیفون و دیگر گوشی‌های خارجی اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، اما چنین ممنوعیتی برای شرکت‌های بزرگ فناوری مانند اپل و همچنین انواع گوشی سامسونگ چالش بزرگی به شمار می‌آید.

دولت آمریکا ضمن انتقاد از ممنوعیت استفاده از آیفون در سازمان‌های دولتی چین، بیان کرد چنین اقدامات تلافی‌جویانه‌ای از جانب دولت چین تأسف‌آور است.

 

زومیت

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حالا بازبگین چینی ها ملحدند وکافرند وفلان وبهمان. درحالیکه میبینید اونها هم کارهای اسلامی بلدند
تمام ايفونها چيني هستند شده حكايت سيگار
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی