بازدید 24077
۲

اعلام عدم تردد غول کشتیرانی از دریای سرخ

شرکت معتبر کشتیرانی «ام‌اس‌سی» شنبه شب اعلام کرد که به کانتینرهای خود دستور داده تا امن شدن دریای سرخ از تردد در این منطقه راهبردی اجتناب ورزند.
کد خبر: ۱۲۱۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱ 17 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، شرکت معتبر کشتیرانی «ام‌اس‌سی» که سوئیس و ایتالیا مالکیت آن را عهده‌دارهستند شنبه شب به وقت تهران اعلام کرد به کانتینرهای خود دستور داده تا از تردد در دریای سرخ اجتناب ورزند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه شرکت ام‌اس‌سی، یکی از بزرگترین خطوط کشتیرانی باری جهان اعلام کرد که تردد از دریای سرخ را تا زمان امن شدن آن متوقف کرده است.

در هفته‌های اخیر به موازات تشدید حملات رژیم اسرائیل علیه غزه، ارتش یمن عرصه را بر کشتی‌های اسرائیلی که قصد عبور از تنگه باب‌المندب در دریای سرخ دارند را تنگ‌تر کرده و پیش از این هم با پهپاد و موشک، اراضی اشغالی فلسطین و به طور مشخص بندر ایلات را هدف قرار داده است.

۴۰ درصد تجارت بین‌المللی جهان از طریق این تنگه که بین یمن، در منتهی الیه جنوب غربی شبه جزیره عربستان و قاره آفریقا می‌گذرد، انجام می‌شود.

شرکت کشتیرانی فرانسوی «سی‌جی‌ام» نیز غروب شنبه به وقت تهران اعلام کرد که در پی حمله به کشتی‌های تجاری در منطقه، تردد تمام محموله‌های کانتینری خود را از دریای سرخ متوقف می‌کند.

این شرکت مستقر در شهر «مارسی» در فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «وضعیت به شدت وخیم و نگرانی‌های امنیتی در حال افزایش است.»

این شرکت فرانسوی اعلام کرد: «ما تصمیم گرفته‌ایم به تمام کشتی‌های کانتینری سی‌جی‌ام در منطقه که قرار است از دریای سرخ عبور کنند، دستور دهیم تا به مناطق امن برسند و سفر خود را لغو کنند.»

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز شنبه در بیانیه‌ای مدعی شد ناوشکن «یواس‌اس کارنی» این کشور که در دریای سرخ فعالیت می‌کند، ۱۴ سامانه هوایی بدون سرنشین که به عنوان موج پهپاد از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن (انصارالله) شلیک شده بود را سرنگون کرد.

«گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس نیز روز شنبه مدعی شد کشتی نیروی دریایی این کشور «یک پهپاد تهاجمی مشکوک که کشتی‌های تجاری را در دریای سرخ هدف قرار می‌داد را با شلیک موشک سرنگون کرد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲
امنیت
یا برای همه، یا برای هیچکس
درود بر دلاورمردان غیور یمنی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست