بازدید 2093

آلمان ناوچه «هسن» را به دریای سرخ می‌فرستد

آلمان اعلام کرد ، ناوچه «هسن» را به عنوان بخشی از عملیات آتی اتحادیه اروپا در دریای سرخ، به این منطقه اعزام می کند.
کد خبر: ۱۲۱۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۷ 14 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، روزنامه ولت آم زونتاگ شنبه نوشت، آلمان همچنین در نظر دارد با اعزام نظامیان خود به دریای سرخ در رهگیری موشک‌ها و پهپادهای یمنی ها فعالیت کند.

ناوچه هسن مجهز به موشک‌های ضدهواپیما، سامانه راداری شناسایی و بالگردهای تهاجمی است. سامانه‌های شناسایی این ناوچه قادر است بطور همزمان یک هزار هدف را شناسایی و رصد کنند.

انتظار می‌رود که اتحادیه اروپا ماه آینده میلادی تشکیل نیروی جدیدی برای اعزام به دریای سرخ را اعلام کند.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر بامداد جمعه ۲۲ دی ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از انصارالله یمن خواسته است حملات به محموله‌های تجاری و خطوط کشتیرانی را متوقف کند. این قطعنامه خواستار خویشتنداری برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در دریای سرخ و منطقه است و از همه طرف‌ها می‌خواهد تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران شامل حمایت از گفت‌ وگو و روند صلح یمن را تقویت کنند.

منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.

نیروهای دریایی یمن هشدار داده‌اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست