بازدید 3303

تل‌آویو به محاصره دریایی درآمده است

منابع وابسته به رژیم اسراییل به محاصره دریایی این رژیم از سوی ارتش یمن اذعان کردند. هاآرتص فاش کرد که هیچ محموله‌ای از دریا از دو هفته قبل از سمت دریا به اسرائیل نرسیده است.
کد خبر: ۱۲۱۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷ 20 December 2023

تل‌آویو به محاصره دریایی درآمده است

 به گزارش مهر به نقل از  شهاب، منابع وابسته به رژیم اسراییل به محاصره دریایی این رژیم از سوی ارتش یمن اذعان کردند.

رسانه اسراییلی هاآرتص فاش کرد: هیچ محموله ای از دریا از دو هفته قبل از سمت دریا به اسراییل نرسیده است.

این رسانه اذعان کرد: این وضعیت طی هفته های آتی هم ادامه خواهد داشت.

پس از سلسله عملیات نظامی یمن علیه کشتی‌های دشمن اسراییل، نیروهای مسلح یمن با تهدید به هدف قرار دادن هر کشتی ای که به سمت بنادر رژیم موقت اسراییل حرکت می‌کند، دامنه تحریم‌ها و ممنوعیت‌های دریایی را گسترش داده و معادله جدیدی بر مبنای غذا و دارو در برابر عبور کشتی ها ایجاد شده است.

دشمن اسراییلی در پاسخ به این معادله با بحران گزینه‌ها مواجه است و معتقد است، هر اقدام واکنشی به نفع صنعا خواهد بود. هرگونه واکنش آمریکا یا رژیم اسراییل در دریای سرخ آنجا را به کانون درگیری تبدیل می کند که نه تنها کشتیرانی این رژیم را تحت تأثیر قرار می دهد، بلکه پیامدهایش به همه کشورهای جهان گسترش می یابد، زیرا باب المندب شریان حیاتی انرژی جهان است و روزانه ۶.۲ میلیون بشکه نفت و ۱۰ درصد تجارت نفتی جهان از این مسیر عبور می کند. در سطح جهانی هرگونه تنش یا درگیری نظامی در این منطقه، کشورهای غربی را در آستانه زمستان وارد بحران انرژی فاجعه بار خواهد کرد. هرگونه پاسخی از سوی پایگاه های آمریکایی در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس تهدیدی برای منابع انرژی خواهد بود.

 

منبع: مهر

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست