بازدید 11645
با تحولات منطقه و جهان

حمله موشکی آمریکا به یک کشتی در دریای سرخ/ کشته شدن ۳۰ عضو «پ ک ک» در حملات ترکیه/ انصراف اسپانیا، ایتالیا و فرانسه از ائتلاف دریایی آمریکا

حمله موشکی آمریکا به یک کشتی در دریای سرخ، کشته شدن ۳۰ عضو «پ ک ک» در حملات ترکیه، انصراف اسپانیا، ایتالیا و فرانسه از ائتلاف دریایی آمریکا، دیدار مشاور امنیت ملی امارات با وزیر خارجه قطر و افزایش شمار قربانیان زلزله چین به ۱۴۹ تن از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۱۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸ 25 December 2023

حمله موشکی آمریکا به یک کشتی در دریای سرخ/ کشته شدن 30 عضو پ ک ک در حملات ترکیه/ انصراف اسپانیا، ایتالیا و فرانسه از ائتلاف دریایی آمریکا

بین الملل تابناک: حمله موشکی آمریکا به یک کشتی در دریای سرخ، کشته شدن ۳۰ عضو «پ ک ک» در حملات ترکیه، انصراف اسپانیا، ایتالیا و فرانسه از ائتلاف دریایی آمریکا، دیدار مشاور امنیت ملی امارات با وزیر خارجه قطر و افزایش شمار قربانیان زلزله چین به ۱۴۹ تن از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله موشکی آمریکا به یک کشتی در دریای سرخ

 محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن در سخنانی توضیحاتی درباره انفجار موشک در اطراف یک کشتی گابونی داد و گفت: در جریان عملیات شناسایی نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ، یک ناو جنگی آمریکایی، جنون آمیز و بی‌هدف به سوی این نیروها آتش گشود.

وی افزود: یکی از موشک‌هایی که این ناو آمریکایی شلیک کرد، نزدیک یک کشتی وابسته به کشور گابون منفجر شد. این کشتی از بندرهای روسیه آمده و به سوی جنوب دریای سرخ در حرکت بود.

عبدالسلام ادامه داد: تاکید می‌کنیم که تهدید دریانوردی بین‌المللی ناشی از نظامی‌سازی دریای سرخ از سوی آمریکا و شرکای آن است. اگر آمریکا و هم‌پیمانانش به زورگویی‌های خود ادامه بدهند، دریای سرخ به میدان درگیری مبدل خواهد شد.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: کشورهایی که در کرانه‌های دریای سرخ حضور دارند، باید ماهیت خطرهایی را که امنیت ملی آنان را تهدید می‌کند، درک کنند.

کشته شدن ۳۰ عضو «پ ک ک» در حملات ترکیه

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد، تعداد تروریست‌های «پ ک ک» که پس از حمله به نیروهای کشورش از پای درآمدند، به ۳۰ تن افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه با اشاره به جان باختن شش سرباز کشورش در منطقه عملیاتی پنجه در شمال عراق گفت: غم ما عمیق است؛ اما عزم راسخ داریم تا انتقام فرزندانمان را بگیریم. تاکنون خون شهدای خود را روی زمین نگذاشته‌ ایم و نخواهیم گذاشت.

بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع ترکیه، گولر خطاب به خلبانانی که در عملیات ضدتروریستی این کشور در شمال سوریه و عراق شرکت می‌ کردند، گفت: شب گذشته ۱۳ تروریست، امروز نیز ۱۲ تروریست از پای درآمدند؛ بنابراین، شمار تروریست‌ هایی که از ابتدای سال جاری تاکنون از پای درآمده‌ اند، به ۲۱۵۶ تن رسیده است.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه تاکید کرد: هیچ یک از عناصر گروهک تروریستی جنایتکار نخواهند توانست از دست سربازانمان فرار کند. هیچ کس در این زمینه تردید نکند.

گولر با بیان اینکه به گروه تروریستی «پ ک ک» در داخل و خارج از ترکیه ضربه سنگینی وارد شده است، تصریح کرد: این گروه تروریستی دیگر امکان ندارد فعالیت‌ های خود را ادامه دهد. تا زمان نابودی تمام تروریست‌ ها در این جغرافیا، فارغ از اینکه چه کسی از آنها حمایت می‌ کند، به عملیات‌ ضدتروریستی خود ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه اعلام کرد که شمار تروریست‌ های «پ ک ک» که پس از حمله به نیروهای کشورش در منطقه عملیاتی پنجه- قفل از پای درآمدند، به ۳۰ تن افزایش یافته است.

انصراف اسپانیا، ایتالیا و فرانسه از ائتلاف دریایی آمریکا

 وزارت دفاع اسپانیا یکشنبه اعلام کرد به ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا در دریای سرخ ملحق نخواهد شد.

یک سخنگوی وزارت دفاع اسپانیا به خبرگزاری فرانسه گفت که مادرید در این ائتلاف دریایی «مشارکت نخواهد کرد.»

اسپانیا دلیل این تصمیم را اعلام نکرده؛ اما رسانه‌های اسپانیایی گزارش دادند که سیاست داخلی در این تصمیم تاثیر داشته است.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در حال تلاش برای تشکیل دولت ائتلافی است و در این میان به حمایت حزب چپ رادیکال «سومار» نیاز دارد. سومار از مخالفان سیاست خارجی آمریکاست.

«حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت صنعا در واکنش به تصمیم مادرید گفت: ما از خودداری اسپانیا از پذیرفتن دروغ‌های آمریکا و انگلیس درباره مساله ناوبری دریایی تمجید می‌کنیم.

روز شنبه، تارنمای خبری دیلی اکسپرس نوشت که فرانسه، اسپانیا و ایتالیا رسما مشارکت خود در ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا در دریای سرخ را لغو کردند.

ریچارد مارلز وزیر دفاع استرالیا نیز با بیان اینکه کشتی یا هواپیما به خاورمیانه نمی‌فرستد، خاطرنشان کرد: در عوض، سهم نیروهای خود در نیروی دریایی تحت رهبری ایالات متحده را حدود سه برابر خواهیم کرد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیشتر اعلام کرده بود، تعداد کشورهایی که به این ائتلاف دریایی پیوسته‌اند به ۲۰ کشور افزایش پیدا کرده است اما نامی از این کشورها نبرده بود.

دیدار مشاور امنیت ملی امارات با وزیر خارجه قطر

روز یکشنبه (دیروز) «طحنون بن زاید آل نهیان» معاون حاکم ابوظبی و مشاور امنیت ملی امارات در دوحه با «محمد بن عبدالرحمن» وزیر خارجه قطر دیدار کرد. 

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در این دیدار به بررسی روابط و همکاری دو کشور پرداختند. 

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، این دو مقام اماراتی و قطری همچنین پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهتمام مشترک را مورد بررسی قرار دادند. 

خبرگزاری امارات (وام) نیز گزارش داد که مشاور امنیت ملی این کشور و وزیر خارجه قطر، روابط برادرانه دو کشور را بررسی کردند.  

مارس گذشته نیز طحنون در سفری به دوحه با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار و درباره مناسبات دو کشور، تقویت و توسعه این روابط در زمینه‌های مختلف و پاره‌ای از مسائل دارای اهتمام مشترک گفت‌وگو کرد.

افزایش شمار قربانیان زلزله چین به ۱۴۹ تن

رسانه‌های چینی اعلام کردند که شمار جان‌باختگان زلزله اخیر در مناطق شمال‌غربی این کشور به ۱۴۹ تن افزایش یافته است و ۲ تن نیز همچنان ناپدید هستند.

نیمه‌شب دوشنبه هفته گذشته زلزله‌ای به قدرت ۶.۲ ریشتر دو استان گانسو و چینگهای در شمال غرب چین را لرزاند. در پی این زمین‌لرزه مرگبار، بیش از ۱۵۰ هزار واحد مسکونی تخریب یا ویران شده است.

این زلزله چندین پس‌لرزه قدرتمند نیز به همراه داشت که به سیلاب و رانش زمین و وارد شدن خسارت «با درجات مختلف» به کابل‌های انتقال برق و سایر زیرساخت‌ها منجر شده است.

همزمان با ورود موج سرمای شدید که عمده بخش‌های چین را درنوردیده است، دمای هوا در مناطق مرتفع شمال غرب این کشور که تحت‌تأثیر زلزله قرار گرفته، به منفی ۱۶ درجه سانتیگراد رسیده و عملیات امداد و نجات را به شدت مختل کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۰۸
با استقرار نیروهای نظامی ائتلاف 20 کشور جهان به رهبری آمریکا در دریای سرخ، حوثی ها ی یمن دیگر جرات آنش بازی در این آبراه بین المللی را نخواهند داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
معنی یمن، «خوش اقبالی» است.

متاسفانه امروزه مردم یمن، از بد اقبال ترین و مستضعفترین مردم جهان هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
اگر حماس با ترقه بازی توانست کاری از پیش ببرد، یمنی ها و دیگران هم خواهند توانست.

آیا اگر حماس عاقبت حمله 7 اکتبر به اسراییل را می دانست، باز هم دست به این کار می زد؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
معلومه که تو یمنی ها نشناختی و گرنه اینقدر با اطمینان حرف نمی روی اربات اگر صد کشور هم دور خودش جمع کند اخر سر یمنی ها کار خودشون را خواهند کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
شما به يمني ها ميگويي جرات ندارند . اصلا كلمه جرات در ازاي كشور يمن تعريف مي شود والا هيچ معني نخواهد داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
آخه جماقت تا کی ؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
واقعا از اینهمه سرسپردگی بعضیا، آدمیزاد مات و مبهوت میماند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
این خبر حمله آمریکا به یک کشتی در دریای سرخ در هیچ خبرگزاری بین المللی نیامده . ساخته حوثی ها و پرداخته تابناک است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
تحلیل افکار عمومی دنیا از جنگ فلسطین و کمک یمن به فلسطینی ها کاملا متفاوت از کامنت نویس های تابناک است. این یک حقیقت است که اگر اندکی در سایت های بین المللی جستجو می کنید متوجه آن خواهید شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
20 کشور جهان غیر از کشورهای اصلی اروپایی!! اونها هم دست آمریکا را خوندن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
جناب آقا محمد! دقیقا می تونم تعجبت را درک کنم. این متخصص مغز واقعاً چیزهای خوبی از اینها فهمیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
می دانم شما که این کامنت را نوشتید فراموش نکرده اید و خوب می دانید که یمن چند سال با دست خالی مقابل قدرتمند ترین کشورها و ائتلافی بزرگ تر از این ایستاد و پیروز شد
ولی متاسفانه اکثر مردم فراموش کار هستند و خیلی تحت تاثیر رسانه ها و فضای مجازی قرار می گیرند
برای همین امثال شما مدام در فضای مجازی فعالیت می کنید و مثلا مردم را می ترسانید
البته مردم دیگر آگاه شده اند
همین مثلا ائتلاف شما در مقابل یک گروه کوچک مثل حماس نتوانسته به هدف خود برسد و دارد شکست می خورد ائتلافی که 20 تا نیست بیش از 100 کشور هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
سرسپردگی و وابستگی به کشورهای خارجی جز ویرانگری برای کشورا و ملتها ثمری ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
قلیونت به راه است برانداز یا نه ؟ گیریم آمریکا فلان کرد . تو چرا پُزش رو می دی ؟ در ضمن سری بعد یادت باشه انقلابتون رو سیو کنید که صبح پاشدید همه چی نه اول خط .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
حمید ابوطالبی مشاور رئیس جمهور سابق:

چه بازیگری ما را در دام شورای امنیت انداخت، جز روسیه؟ / وزیر خارجه می‌گوید «ما در موضوع تمامیت ارضی ایران با هیچ‌کس تعارف نداریم»؛ آیا از این جمله مبهم‌تر و بی‌معناتر وجود دارد؟ / روسیه طی پنج ماه، دو بار تمامیت ارضی ایران را زیر سؤال برده؛ اگر همین مسیر را طی کنیم، روس‌ها دوباره همین کار را خواهند کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
محمد جواد ظریف، وزیر اسبق امور خارحه:

دنیا، دنیای جوانمردی و نامردی نیست، اگر همین ادراک اولیه را در مورد جهان پیدا کنیم، نه برای روسیه غش می‌کنیم نه از روسیه متنفر می‌شویم. تمامی جناح‌ها از موضع اخیر روسیه در مورد جزایر سه‌گانه خشمگین هستند. روسیه به خاطر ما خودش و منافعش را به خطر نخواهد انداخت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
یمنی ها همیشه تاریخ مستعمره دیگران بودند.
از جانب خودشان تصمیم نمی گیرند .
آیا می دانستید اگر ارتش آمریکا حتی فقط یک قایق ماهیگیری متعلق به انصار الله را مورد اصابت موشک قرار دهد در انتخابات پیشرو ، دموکرات‌ها آرای مسلمانان و اعراب را از دست خواهند داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
چیزی در حدود نود درصد مسلمانان و اعراب در کشور آمریکا طرفدار حکومت های عربی از جمله عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند. بدشان هم نمی آید امریکا حوتی ها را سر جای خود بنشاند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
عجب توهماتی!

یعنی مثلاً عملکرد اسرائیل در غزه و موضع آمریکا در این مورد باعث نمی شود «دموکرات ها آرای مسلمانان و اعراب را از دست بدهند» آن وقت درگیری با حوثی ها که اغلب مسلمانان آمریکا آن را یک گروه شورشی بیشتر نمی دانند، باعث از دست رفتن این آرا خواهد شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
حتی روسیه و چین هم با این اقدام یمنی ها مخالف هستند، چون این دو کشور هم از دریای سرخ برای ترانزیت کالا استفاده می کنند.
نا امنی در دریای سرخ نزخ کشتیرانی، بیمه، نفت و انتقال کالاها را در جهان بالا برده است.
بنا بر این حتی روسیه و چین هم با ائتلاف آمریکا در دریای سرخ همکاری خواهند کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
حمله به یمن بیش از پیش آمریکا را شریک اسرائیل جلوه خواهد داد و سیاست فریب را دچار خدشه میکند
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
از ناشناس 9:43 کمال تشکر را دارم که طی یک نظر سنجی و آمارگیری میدانی با استفاده از توزیع پرسشنامه در داخل خاک آمریکا بطور دقیق مشخص نمودند که چیزی حدود نود درصد یعنی دقیقا 89/9 درصد از مسلمانان و اعرابی که در آمریکا زندگی می کنند طرفدار عربستان و شیخ نشینهای حاشیه خلیج فارس هستند و مایل به نابودی حوثی های یمن می باشند. سپاس
علی
| United States of America |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
قابل توجه ناشناس ۱۰:۰۶
یمنی‌ها فقط به کشتیهای متعلق به رژیم اشغالگر یا کشتیهای که در ترانزیت کالا از بنادر این رژیم مبادله می کنن رو میزنه. و چین و روسیه هم از دست رژیم صهیونیستی عاصی هستند مخصوصأ به خاطر حمایت تمام و کمال آمریکا از اون در حالی که مرتکب بدترین جنایت علیه حقوق بشر میشه.
جالب است که یمنی ها به جای تمرکز بر روی بازسازی کشور خودشان، پایشان را به جنگ حماس و اسراییل باز کرده اند. متاسفانه این ها کاسه داغتر از آش شده اند.
روزگاری یمن با داشتن سواحل بکر، یکی از مقصدهای توریستی در خاورمیانه بود. اما حالا چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
لبنان هم همینطور.
بازار شام هم همینطور.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
هشت سال در محاصره كامل بوده اند و الان هم هستند. با انواع سلاح هاي آمريكايي و اسرائيلي هدف قرار گرفته اندو باز ايستادند. در اين 10 سال فكر بازسازي و بدبختي يمن نبوده اند الان كه پا روي خرخره اسرائيل گذاشته همه دلسوز بدبختي و سازندگي يمن شده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
دل تون برای یمنی ها نسوخته. نگران افتضاح آمریکا هستید. شما همیشه در نوشته هاتون ثابت کردید که نگرانی شما برای آمریکا و اسرائیل از همه جای جهان حتی از ایران هم بیشتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
اگر چشمتان را باز کنید می بینید که آمریکا از آنطرف دنیا آمده و در اینجا کاسه داغ تر از آش شده نه یمن
یمن و امثال یمن از ریخته شدن خون کودکان و وحشی گری های اسرائیل قلبشان به درد گرفته و کاملا حق دارند بجوشند و بخروشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
تطمیع و تحریک خارجیها باعث ویرانی یمن خواهد شد. یمنیها نباید نوکر خارجیها باشند!
خخخخ . کشتی اشتباهی ؟؟؟ از بندر روسیه ؟؟؟
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی.
حوثی ها هم اشتباه حماس را تکرار کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
چرا عاقل کند کاری که باز آید به کنعان غم مخور!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
عاقل ؟
اینا اگه عقل داشتن گرسنه نبودن
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
وضعیت یمن از منظر هرم‌نیازهای انسانی
چرا یمنی‌ها به امنیت خود فکر نمی‌کنند(نمیترسند)؟

بر اساس هرم سلسله مراتب نیازهای انسانی (هرم مازلو)،
8-...
7-...
6-...
5-...
4-...
3-نیاز به تعلق(دوست داشتن و دوست داشته شدن)
2-نیاز به امنیت
1- نیازهای زیستی(خوراک، پوشاک و ...)

تا نیازهای یک پله برآورده نشود، آدمها نمیتوانند به پله بالاتر بروند.
هم اکنون درصد بالایی از مردم یمن در برآورده کردن نیازهای‌پله‌یک (نیازهای‌زیستی) درمانده‌اند و بطور طبیعی وقتی نیازهای پله‌اول تهدید میشوند، شخص به نیازهای پله‌دوم(امنیت) فکر نمی‌کند.
خبر بد این است که، برای چنین فردی دوستی(نیازهای‌پله‌سوم) مفهومی ندارد.
(اگر به او یک پرس چلوکباب دهید، امروز یار شماست ولی اگر فردا کسی به او یک پپرس چلوکباب با یک نوشابه بدهد، یار او خواهد بود.)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
کشتار غزه را نمی تونن در یمن داشته باشند
1. الان یک ماه هست که هیچ حرکتی علیه یمن نداشتند
2. یمن یک باریکه کوچک مثل غزه و بسته از هر طرف نیست
3. یمنی ها چندین سال درگیر نبرد بودند و ابدیده شدند
4. آمریکا و غرب در حالی که رقیب اصلی خودشون را چین و روسیه می دونند، خودشون را درگیر جنگ در جای دیگر نمی کنند
عجب شما بزنین خوبه امریکا بزنه بده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
یعنی بین یمن و آمریکا فرقی نمیبین؟ چشماتو ببر دکتر اگر دیر نشده البته
ای کاش غیرت و بزرگی مردم یمن رو این اعراب شکم گنده هم داشتن
اگه اینجوری بودن هیچ وقت اسراییل جرات نداشت اینقدر ساده زن و بچه مسلمان و تکه پاره کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
و بایستی هیلز نشینان تهران و آقازاده های مقیم اروپا و کانادا را یادت رفت
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
همه کشورهای مسلمان بجز ممالک محروسه ایران دوست دارن تا این قضیه 70 ساله فلسطین برای همیشه حل بشه و یه سردرد دایمی از سرشون کم بشه
یکم واقع بین باشید
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
حیف این ماجرا به ما ر بطی نداره و کشورهای عرب باید غیرت نشوم بدن
اگه به ما ربط داشت که تا الان همه نزدیک ده میلیون داوطلب حریفت من هستم ریخته بودم جلوی فرودگاه مهرآباد
جان؟
مهرآباد فقط پرواز داخلی داره؟
دزدان دریایی نگران تهدید دریانوری توسط آمریکا هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
دوره آخر زمونه :-)
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
اسم دزد دریایی که میاد نمیدونم چرا ذهنم میره پیش انگلیس و بعد وارث اون آمریکا
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
دزدترازامریکا کسی نیست..نفت سوریه نفت عراق و..
آیا می دانستید در پانزده سال گذشته هر گاه غزه توسط اسرائیل تخریب میشد ، ثروتمندان عرب و دولتهایی از سراسر جهان از ژاپن و استرالیا گرفته تا اسپانیا و برزیل هزینه بازسازی غزه را پرداخت می کنند در واقع آنها می دانند غزه مرز درگیری انسانیت و حیوانیت است و آنها می خواهند در طرف انسانیت باشند، فلسطینی ها سرباز می دهند و جهان آزاد پول آن را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
منظورتان از «سرباز می دهند» در این جا «کشته می دهند» بود، مگر نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
البته رسانه های ایرانی به دلایلی این کمک جهانی را پنهان می کردند
مغز براندازان هم اکنون
آمریکا نیازی به ائتلاف نداره. به تنهایی در سه سوت یمن رو نابود میکنه. یمن به پایان سلام کن.

مغز براندازان یک هفته پیش
آمریکا میخواد یک ائتلاف دریایی در محدوده دریای سرخ تشکیل بده نصف کشورهای دنیا هم بهش پیوستن. یمن به پایان سلام کن

مغز براندازان چهار سال پیش
حالا که کشتی کره ای رو توقیف کردین، آمریکا میخواد یک ائتلاف دریایی در خلیج فارس تشکیل بده نصف کشورهای دنیا هم بهش پیوستن. به پایان سلام کنین.

تشخیص
مغز تراش بخورد و واشر سر سیلندر مغز تعویض گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
عه عه
باز صبح شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
دمت گرم متخصص جان. فقط خدا میدونه چقدر از تشخیص آخر که دادی خندیدم خخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
دمت گرم متخصص مغز،معجزه ی ساندیس را به عینه میبینم و از ته ته ته دل،برایت شفای عاجل از خدا میخوام،مرسی که هستی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
اگر بيطرف بخوايم در مورد اين نوشته قضاوت كنيم واقعا عالي بود
همین که سخنگوی انصار الله ادعا نکرده که سیستم دفاعی حوثی ها موشک این ناو آمریکایی را منحرف کرده اند جای شکر دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
آدم هندش میگیره از دست این حوثی ها
آمریکا نمیزنه اگه بزنه اساسی میزنه
اینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
شهامت زدن نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
تو اين دو ماه كه هر چي آمريكا خورده بجاي جواب قورت داده رفته پايين
......
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
تا امثال شما در این دنیا هستند آمریکا هم حکمرانی و قلدری خواهد کرد. خدایا از این قوم ترسو و توسری خور بکاه و بر دلیرمردان آزاده ای چون انصارلله و حماس و حزب الله بیفزا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
۱۰:۱۹
ما حکمرانی کدخدا را مفیدتر از خنجر از پشت روسیه میدانیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
فعلا که فقط میخوره. خوسحال نباش فعلا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
آمریکا اگر مثل پادوهاش فکر کرد دیگه این قدر قدرت و پادوگری نداشت.
ضرب شصت کدخدا برای قحطی زدگان عاشق جنگ و خونریزی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
شما یاد بگیر که اون شصت نیست بلکه شست هست.
من چی جوری میتونم به ائتلاف دریایی بپیوندم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
شنای کرال بلدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
با همين پيام پيوستي مباركت باشه قهرمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
یه قایق ماهیگیری بردار، روش دوشگا نصب کن
فقط پرچم سفید یا امریکا رو روش بزن که اشتباهی ائتلاف نزنه داغونت کنه:))))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
شما شهامت این کارا رو نداری همون بشینی زیر پتو با موبایلت کامنت بذاری برات کافیه
چای دبش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
ناشناس 10:20
شهامت شماها را هم دیدیم .غزه 70 روز در خون غرق شده پس معطل چی هستی؟
از پا بخاری بلند شو یکم جابجا شو زخم بستر گرفتی
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولنگه توست
یه موقع میزنه میترکونتا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
زد دیگه
زد ترکوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
چقدر آمریکا خوشبخته چه رعیتی وفاداری داره تو مجازی خخخخ
احتمالا کشتی حامل نون خشک و لنگ و خنجر بوده به مقصد قحطی زدگان جنگ طلب
حساب کار اومد دست خنجر بر شکمان
ماهیت امریکای تروریست وحشی ویاغی وضدبشروضدانسانیت برای تمام جهان نمایان شده است وامریکای تروریست وحشی محورشرارات ونا امنی برای جهان است هرکجای جهان که حضورپیدامیکندباعث ایجاد ناامنی وشرارات است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
آمریکا اگه نباشه ؛ روسیه قورتت میده سه سوته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
تازه آمریکای وحشی تروریست باعث شرارت و ناامنی در تمام جهان هم هست.
فاز این گروهک حوثی ها چیه ؟
آخه مرد حسابی !
تو نون نداری بخوری شب روز به فکر جنگ تراشیدنی با کلاشینکف ؟
حتما باید شخم بخوری تا بشینی سر جات ؟.ول کن دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
تا حالا از مغزت سوال کردی چرا نون ندارن بخورن؟
ملک بدر الدین الحوثی کجاس ؟
هنیه کجاس ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
در حال فرار از بهشت
در اعتبار اخبار تابناک شکی نیست مخصوصاً وقتی از منابع خبری معتبری مثل حوثی ها نقل می کند.

ولی با توجه به این که بعضی از خوانندگان ذاتاً شکاک هستند بهتر بود این خبر شلیک «جنون آمیز و بی هدف» ناو آمریکایی به طرف «نیروهای مسلح یمن» را به منابع دیگر همچون رویتر و آسوشیتدپرس و بلومبرگ و یا دست کم هاآرتص یا کانال دوازده رژیم صهیونیستی نسبت می دادید.

باور کنید کسی نمی رفت کنترل کند.
گفته در جریان عملیات شناسایی نیروهای یمن یکهویی امریکا روی این نیروها اتش گشود بعد دو خط بعدش گفته کشتی از روسیه میومد وتجاری بود خخخخ دروغم بلد نیستن بگن حالا فهمیدی یک من ماست چقدر کره داره یا دفعه دیگه کشتی و کل یمن رو براتون شخم بزنه دیگه تونلم ندارین برین توش قایم شین نگاه حماسیا نکنین مستقیم وارد بهشت برین میشین
حوثی ها فِر خوردن
آمریکا هنوز هیچ شلیکی به سمت حوتی ها انجام نداده و صرفاً پهپادها و موشک های مهاجم را زده. حوتی ها دارند خبرسازی می کنند. احتمالاً برای پر و پیمان کردن فاکتورهایشان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
نیازی به پر و پیمان کردن فاکتورها نیست. هر جور فاکتور بزنند ما پرداخت می کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
این که آمریکایی ها هستند که ادعای حملات زیاد حوثی ها را دارند و همه کشورها را هم ترسوندند
حالا این قحطی زده های عاشق جنگ تونل زیر زمینی حفر کردن تا ۲ ماه دوام بیارن یا نه ؟
دنیای اسلام باید به فکر ارسال نان خشک به دست حوثی های غیور باشد
در مراحل بعد
ارسال
لنگ و خنجر و برنو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
برنو رو خوب اومدی:))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
۹۵ ٪ دنیای اسلام تا خرخره زیر تورم و مشکلات عدیده معیشتی و اقتصادی است
حوثی ها تا شخم نخوردن باید دست از ماجراجویی بردارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
یک کلمه هم از مادر عروس
حالا پس فردا شاهد درخواست آتش بس دائمی هستند
حالا از فردا برادران ارزشی یکهو نیایند و ادعا کنند که آمریکا کشتیرانی تجاری در دریای سرخ را نا امن کرده و حوثی ها در رأس یک ائتلاف بین المللی در حال حفاظت از کشتی ها در این منطقه هستند؟
عجب. یکی سلاح لیزری دارد. یکی خنجر و باد بادک!!!
گرسنگان عزیز خنجر بر شکم !
بازی بازی
با دم شیر هم بازی ؟!!!!!
فرآیند خبرسازی تابناک که همیشه برادران ارزشی را هدف می گرفت این بار مخالفان را جذب کرده که با اشتیاق از خبر حمله آمریکا در دریای سرخ استقبال کرده اند. چنین خبری نه در خبرگزاری های بین المللی و نه حتی در هیچکدام از خبرگزاری های داخلی منتشر نشده است.
حوثی ها !
شما ناهار خوردید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
بله
نان خشک و آب دریای سرخ
کو جنگ ؟
و همه ما پاسخگوی خداوند خواهیم بود ، چه کردند و چه کردید ؛ هر کسی در جایگاه خویش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
بقیه به تو چه؟ به فکر خودت باش.
همه دنیا میدونن که حوثی ها این پهبادها رو نمیسازن. از سفره ما کم میشه.
یمن فقط کشتی های به مقصد اسرائیل را مورد هدف قرار داده و دلیل آنهم کاملا شفاف و معلوم است اما ظاهرا آمریکا کاسه داغتر از آش شده و می خواهد وارد بازی اسرائیل شود

آمریکا فراموش نکند که مقاومت یک گزینه مهم دارد که هنوز مثل شیر خفته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
این گزینه مهم همانقدر شیر است که کشتی های مورد هدف قرار گرفته اسرائیلی بودند.
آمریکا همینجوری به جایی شلیک نمیکنه. حتماً میدونسته چیکار داره میکنه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی