بازدید 3151

ادعای آمریکا درباره سرنگونی پهپاد نیروهای یمن

سنتکام ادعا کرد که یک پهپاد و یک موشک بالستیک ضد کشتی نیروهای یمنی را سرنگون کرده است.
کد خبر: ۱۲۱۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶ 29 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر  از الجزیره، فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام اعلام کرد که یک پهپاد و یک موشک بالستیک ضد کشتی را که نیروهای یمنی در جنوب دریای سرخ پرتاب کره بودند، سرنگون کردیم.

براساس گزارش سنتکام، هیچ تلفات یا خسارتی به ۱۸ کشتی واقع در جنوب دریای سرخ در زمان حمله ثبت نشده است.

با وجود ادعای آمریکا مبنی بر تشکیل ائتلاف دریای سرخ، اما به نظر می‎‌رسد این ائتلاف هنوز نتوانسته به فراگیری و مقبولیت لازم دست یابد. در همین ارتباط نیز روز گذشته دولت «جیبوتی» اعلام کرد که حملات نیروهای یمنی در حمایت از فلسطینیان است و ما آن را محکوم نمی‌کنیم. وزیر امور خارجه جیبوتی تاکید کرد: «ما حملات نیروهای یمنی را محکوم نمی‌کنیم زیرا آن را حمایت از حق فلسطینیان می‌دانیم.»

این مقام ارشد جیبوتی همچنین تاکید کرد که کشورش از مشارکت در ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا در دریای سرخ خودداری می‌کند.

به گفته وزیر امور خارجه جیبوتی، توقف تجارت دریایی در باب المندب به اقتصاد جیبوتی و کشورهای منطقه خسارت خواهد زد.

از سوی دیگر، فرماندهان نظامی و امنیتی ارتش یمن روز چهارشنبه طی نشستی در منطقه پنجم نظامی این کشور واقع در شهر ساحلی حدیده در غرب یمن، آخرین تحولات منطقه‌ای را در نشستی فوق‌العاده رایزنی کردند.

مقامات نظامی حاضر در نشست اظهار داشتند: «به آمریکا و شرکای این کشور درباره عواقب نظامی کردن دریای [سرخ] و آسیب‌رسانی به امنیت دریانوردی در راستای خدمت به رژیم اسرائیل هشدار می‌دهیم.»

آمریکا به دنبال تداوم عملیات‌های نیروی دریایی یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ، اعلام کرد ائتلافی نظامی برای محافظت از این کشتی‌های شکل خواهد گرفت و با نیروهای یمنی مقابله خواهد کرد.

فرماندهان یمنی در این نشست همچنین به صراحت اعلام کردند افرادی که در تلاش برای منحرف کردن جمهوری یمن از مواضع ثابت این کشور در قبال ملت مظلوم فلسطین هستند، با نیروهای این کشور مواجه خواهند شد و ارتش یمن جلوی آن‌ها را خواهد گرفت.

ارتش یمن بعد از تشدید حمله رژیم اسرائیل در نوار غزه حمایت کامل خود را از مردم فلسطین اعلام کرده و طی چندین عملیات بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی و موشکی قرار داده و به کشتی‌های اسرائیلی و همچنین کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی فلسطین بوده، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب المندب را نداده است.

«محمد العاطفی» وزیر دفاع یمن نیز که در این نشست حضور داشت، گفت یمن گزینه‌های راهبردی بسیاری در اختیار دارد که در اتخاذ آن‌ها کوتاهی نخواهد کرد.

العاطفی تاکید کرد که موضع یمن در قبال کشتار مردم فلسطین یک موضع دینی و اخلاقی است که با تمام قوانین انسانی و بین‌المللی سازگار است.

«عبدالکریم الحوثی» وزیر کشور یمن نیز در این نشست حضور داشت و گفت تمام نیروهای امنیتی این کشور در حالت آماده باش قرار دارند و مواضع ایمانی مردم یمن وجدان زنده تمام ملت‌های جان است که خواستار توقف تجاوزات و توقف محاصره مردم غزه هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست