بازدید 9438
صد و سومین روز جنگ غزه/ در حال به روزرسانی

حمله سنگین مقاومت به یگان پیاده نظام اسرائیل/نتانیاهو: جنگ غزه تا ۲۰۲۵ ادامه دارد/شمار شهدای غزه به ۲۴ هزار و ۴۴۸ نفر رسید

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و سومین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷ 17 January 2024

حمله سنگین مقاومت به یگان پیاده نظام اسرائیل

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و سومین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

ادعای انگلیس؛ ما خواهان پایان هرچه زودتر جنگ در غزه هستیم
۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۰۰:۰۲

وزیر امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه گفت که لندن نمی‌خواهد درگیری در غزه "برای مدت طولانی" ادامه یابد و به "وقفه فوری بشردوستانه" در غزه نیاز است.

به گزارش "آناتولی",دیوید کامرون در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد در داووس واقع در سوئیس گفت: ما خواهان پایان هرچه زودتر این درگیری هستیم. ما نمی‌خواهیم این جنگ بیش از حد لازم ادامه یابد.
اما کامرون ادعا کرد برای توقف جنگ، رهبری حماس باید از غزه خارج شود.

او ادعا کرد: "من فکر می‌کنم این رویکردی است که ما باید در پیش بگیریم. باید به وقفه در درگیری‌ها دست یابیم تا کمک ارائه کنیم و گروگان‌ها را آزاد کنیم و برای برقراری یک آتش بس پایدار تلاش کنیم. "

کامرون در توضیح اینکه چرا بر واژه پایدار تأکید کرده است، خاطرنشان کرد که صرف توقف جنگ «هرگز راه کار دو کشوری را تضمین نمی‌کند» ، زیرا راه کار دو کشوری با وجود حماس در غزه قابل دستیابی نیست.

طرح استیضاح نتانیاهو کلید خورد
۱۴۰۲/۱۰/۲۷ - ۲۲:۱۴

حزب کارگر رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب اعلام کرد که روز دوشنبه آینده طرحی را برای استیضاح و پس گرفته شدن رأی اعتماد به کابینه بنیامین نتانیاهو ارائه می‌دهد.

 این حزب رژیم صهیونیستی اعلام کرد که علت این اقدام آن است که دولت نتانیاهو گروگان‌های اسرائیلی را اولویت خود قرار نداده و تنها به منافع فاسد خود اهمیت می‌دهد.

پیش از این نیز شماری از رهبران اپوزیسیون نسبت به ناتوانی دولت رژیم صهیونیستی برای بازگرداندن اسیران صهیونیست و پیروزی در برابر حماس، کابینه نتانیاهو را آماج انتقادهای شدید قرار داده بودند،

در همین راستا و به دنبال تشدید اختلافات بین مقامات صهیونیست درباره مدیریت پیامدهای جنگ غزه و ناکامی در دستیابی به اهداف تعیین شده، یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون این رژیم اخیرا با تأکید بر اینکه کابینه این رژیم صلاحیت مدیریت جنگ را ندارد تصریح کرد: بنیامین نتانیاهو صلاحیت ریاست کابینه و نخست وزیری را ندارد.

یائیر لاپید افزود: بنی گانتس، غازی ایزنکوت و جدعون ساعر باید از کابینه نتانیاهو خارج شوند؛ زیرا این کابینه صلاحیت مدیریت جنگ و نتانیاهو صلاحیت نخست وزیری و ریاست کابینه را ندارد.

نخست وزیر اسبق این رژیم تأکید کرد: سال ۲۰۲۴ کاملاً متفاوت خواهد بود، کسی که ما را چند دسته کرد و فاجعه به بار آورد، در سمتش باقی نخواهد ماند. افراط گرایان به خانه‌های خود باز خواهند گشت و نتانیاهو نیز به خانه‌اش باز خواهد گشت، از نو آغاز می‌کنیم.

لاپید همچنین گفت: ما باید از میان ویرانی که کابینه در سال ۲۰۲۳ رقم زد و اصلاح بزرگ در کابینه که در سال ۲۰۲۴ اتفاق می‌افتد، یکی را انتخاب کنیم، من می‌دانم «اسرائیلی‌ها» چه انتخابی خواهند کرد و شما هم می‌دانید.

وی پیشتر نیز در واکنش به حمله اعضای کابینه «بنیامین نتانیاهو» به ارتش این رژیم، خواستار انحلال کابینه شده بود.

حمدان: بیش از ۸۰۰ هزار نفر در غزه با قطحی و گرسنگی روبه رو هستند
۱۴۰۲/۱۰/۲۷ - ۲۱:۱۱

«اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس چهارشنبه شب هشدار داد:بیش از ۸۰۰ هزار نفر در غزه با قطحی و گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند.

حمدان تصریح کرد: آوارگان در نوار غزه در یک شرایط بحرانی و فاجعه‌بار غیرقابل وصف قرار دارند و از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی بی بهره هستند.

وی همچنین هشدار داد: بیش از ۶۰ هزار نفر در نوار غزه مجروح شدند که از امکانات درمانی در داخل و انتقال به بیمارستان دیگر کشورها محروم هستند.

حمدان تصریح کرد: دشمن صهیونیستی بیش از ۲ هزار مورد کشتار و جنایت را در نوار غزه مرتکب شده که طی آن ۳۱ هزار نفر شهید و مفقود شدند.

وی گفت: دولت بایدن را مسئول جنایت رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌دانیم.

حمدان اضافه کرد: گردان‌های قسام، گروهان‌های قدس و دیگر گروه‌های مقاومت همچنان نبرد را با قدرت و اقتدار اداره می‌کنند.

وی بر ضرورت تشدید رویارویی با اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری تاکید کرد و گفت که از سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان دعوت می‌کنیم به مقاومت بپیوندند.

این مقام حماس حملات آمریکا و انگلیس علیه یمن را محکوم کرده و از مواضع انصار الله و ارتش یمن قدردانی کرد.

وی گفت: تشکیل هرگونه دولت مستقل مسأله ملی فلسطین است و هیچ ارتباطی به آمریکا ندارد.

حمدان تصریح کرد: هرگونه عملیات آزادی اسیران باید مبتنی بر توقف کامل تجاوزگری به غزه باشد.

این مقام حماس خبر داد که طرحی را به قطر و مصر ارائه کردیم که به دنبال تحقق آن هستیم، اما رژیم صهیونیستی با آن مخالفت می‌کند.

حمدان همچنین هشدار داد که داروهایی که در اختیار اسیران اسرائیلی قرار می‌دهیم به علت محاصره و تجاوز به غزه درحال تمام شدن است.

این مقام حماس تصریح کرد: هرگونه ابتکار عمل برای ورود دارو برای اسیران اسرائیلی باید شامل ورود دارو برای ساکنان غزه نیز شود.

حمدان همچنین گفت که امیدوار است که نتانیاهو توافق صورت گرفته با میانجی‌گر برای ورود دارو برای اسیران را به بن بست نکشد.

وزیر افراطی کابینه نتانیاهو : باید غزه را اشغال کرد و در آن ماند
۱۴۰۲/۱۰/۲۷ - ۲۰:۵۴

 «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که به تازگی زمزمه کناره گذاشتن آن به گوش می‌رسد ، چهارشنبه شب گفت: باید غزه را اشغال کرد و در آن ماند.

 بن گویر افزود: نتانیاهو دو انتخاب بیشتر ندارد، یا راه گانتس (عضو شورای جنگ و وزیر جنگ اسبق) را برود یا راهی که من انتخاب کردم.

وی به جزییات این دو روش هیچ اشاره‌ای نکرده است.

از سوی دیگر شبکه ۷ رژیم صهیونیستی به نقل از وی گزارش داد که بن گویر مجددا تهدید کرد که در صورت توقف جنگ در غزه، از ائتلاف دولتی کنونی خارج خواهد شد.

این شبکه اعلام کرد: بن گویر گفته که نتانیاهو اشتباهاتی را مرتکب شده و در صورتی که جنگ در غزه متوقف شود، دیگری دولتی وجود نخواهد داشت.

براساس گزارش این شبکه صهیونیستی، بن گویر همچنین اظهار کرد که آغاز جنگی حقیقی با لبنان در شمال امری ناگزیر است.

این اظهارات بن گویر درحالی است که منابعی در حزب لیکود رژیم صهیونیستی به یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون این رژیم پیشنهاد کرده اند به کابینه تحت رهبری این حزب بپیوندد؛ حتی اگر این امر به بهای اخراج بن گویر تمام شود.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: براساس این پیشنهاد، دولت وحدت بین صهیونیست ها به مدت یک سال با مشارکت لاپید به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

مصر: تلاش برای کوچاندن فلسطینیان را کاملا رد می‌کنیم
۱۴۰۲/۱۰/۲۷ - ۲۰:۴۸

«محمد احمد زکی» وزیر دفاع مصر روز چهارشنبه در دیدار با هماهنگ کننده امور بشردوستانه و امور بازسازی غزه درباره راه‌های هماهنگی تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه گفت‌وگو کرد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «بر هماهنگی با تمامی طرف های منطقه‌ای و بین‌المللی برای رسیدن به آرامش و کاهش درد و رنج ساکنان غزه تاکید داریم».

احمد زکی اضافه کرد: «بر موضع قاطع خود در حمایت از آرمان فلسطین بر اساس قوانین بین‌المللی و رد کامل تلاش‌ها برای کوچاندن ملت فلسطین تاکید داریم».

«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن نیز روز سه‌شنبه تاکید کرد که «اردن هرگونه تلاش برای کوچاندن فلسطینیان از غزه یا کرانه باختری به خارج از سرزمین‌شان را رد می‌کند».

دهها نظامی اسرائیلی کشته و زخمی شدند
۱۴۰۲/۱۰/۲۷ - ۱۹:۱۱

گروه مقاومت عزالدین القسام (شاخه نظامی حماس) امروز (۲۷ دی) در صد و سومین روز جنگ در غزه از آخرین دستاوردهای خود از جمله کشته شدن قطعی هشت نظامی اشغالگر خبر داد.

عزالدین القسام در کانال تلگرامی خود خبر داد که توانسته ۸ تانک مرکاوا و یک نفربر زرهی و یک بولدزر ارتش اسرائیل را به همراه رزمندگان «سرایا القدس» (شاخه نظامی جهاد اسلامی) در مناطق مختلف غزه منهدم کند. 

همچنین چهار نظامی رژیم اشغالگر نیز به دست تک تیراندازان مقاومت هدف قرار گرفتند که از سرنوشت آن‌ها اطلاعی در دست نیست.

عزالدین القسام در ادامه خبر داد که هفت نظامی اسرائیلی را که درون یک خانه کمین کرده بودند با خمپاره‌های TBG هدف قرار داده و همه آن‌ها کشته شده‌اند. همچنین مجموعه‌ای از نظامیان اسرائیلی که داخل یک مسجد سنگر گرفته بودند با بمب‌های ضد نفر «رعدیه» هدف قرار گرفته‌اند.

یک نظامی دیگر ارتش اشغالگر نیز در محله «شیخ رضوان» در شهر غزه زمانی که بالای یک نفربر ایستاده بود، هدف قرار گرفت و کشته شد. یک نفربر نیز در منطقه «التفاح» در شهر غزه با موشک «الیاسین ۱۰۵» هدف قرار گرفت.

رزمندگان عزالدین القسام همچنین یک گروه از نظامیان ویژه اسرائیل را در منطقه «الکرامه» در شمال غرب غزه درون یک خانه به دام انداخته و به سوی آن‌ها بمب و مواد منفجره پرتاب کردند که در این کمین موفق نیز چندین نفر از آن‌ها کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر گروه مقاومت سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین) خبر داد که یک پهپاد شناسایی ارتش صهیونیستی را در شرق غزه تحت کنترل خود در آورده است.

گروه عزالدین القسام نیز از انهدام و به کنترل در آوردن دو پهپاد شناسایی «اسکای لارک» در آسمان غزه خبر داد.

رایزنی وزرای خارجه انگلیس و آمریکا درباره جنگ غزه
۱۴۰۲/۱۰/۲۷ - ۱۸:۴۸

وزرای امور خارجه انگلیس و آمریکا روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس داووس دیدار و ضمن بررسی آخرین وضعیت جنگ در غزه، بر لزوم توقف موقت درگیری‌ها در این باریکه تاکید کردند.

دیوید کامرون با انتشار تصویری از این ملاقات در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما به یک توقف فوری در غزه نیاز داریم تا اسرا را خارج و کمک‌های امدادی را (به این منطقه) منتقل کنیم.

وی افزود: سپس باید ببینیم آیا می‌توانیم این توقف را به یک آتش‌بس پایدار و بدون خصومت‌های بیشتر تبدیل کنیم.

گوترش بار دیگر خواستار برقراری «آتش‌بس بشردوستانه فوری» در غزه شد
۱۴۰۲/۱۰/۲۷ - ۱۷:۱۱

 دبیرکل سازمان ملل متحد امروز (چهارشنبه) با بیان اینکه «غیرنظامیان در غزه که بیشتر زنان و کودکان هستند، کشته، معلول و مجبور به ترک خانه‌های خود می‌شوند»، اجرای آتش‌بس بشردوستانه فوری را از طرف‌های درگیر در غزه خواستار شد.

 آنتونیو گوترش در سخنرانی خود در «مجمع جهانی اقتصاد» در داووس سوئیس تصریح کرد: جهان در حالی ایستاده است که غیرنظامیان که در بیشتر موارد زنان و کودکان هستند، کشته، معلول، بمباران شده و مجبور به ترک خانه‌هایشان و محروم از دسترسی به کمک‌های بشردوستانه می‌شوند.

دبیرکل سازمان ملل افزود: درخواستم برای [برقراری] آتش‌بس بشردوستانه فوری در غزه و روندی که منجر به صلح پایدار برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بر اساس راه حل دو دولتی شود را تکرار می‌کنم.

وی ادامه داد: [ایجاد] اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل متحد و یک دستور کار جدید پیشنهادی، به جلوگیری و حل درگیری‌ها و ایجاد توازن مجدد در روابط ژئوپلیتیکی کمک خواهد کرد.

گوترش همچنین از رهبران سیاسی و تجاری خواست تا راهبرد جهانی برای مقابله با تهدیدات دوگانه هوش مصنوعی و بحران آب و هوایی را در اولویت قرار دهند.

دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که توسعه سریع هوش مصنوعی می‌تواند منجر به «عواقب ناخواسته جدی» شود.

وی تصریح کرد: این فناوری پتانسیل بسیار زیادی برای توسعه پایدار دارد، اما همانطور که «صندوق بین‌المللی پول» (IMF) به تازگی به ما هشدار داد، به احتمال زیاد نابرابری در جهان را تشدید خواهد کرد.

آنتونیو گوترش افزود: موضوعات آب و هوایی و هوش مصنوعی به طور جامع توسط دولت‌ها، رسانه‌ها و رهبران [کشورها] در [نشست] داووس مورد بحث قرار می‌گیرند اما هیچ راهبرد جهانی موثر برای مقابله با آنها نداریم.

دبیرکل سازمان ملل گفت که شکاف‌های ژئوپلیتیکی مانع از آن می‌شود که ما [کشورها] به راه‌حل‌ها برای چالش‌های جهانی بپردازیم.

شمار شهدای غزه به ۲۴ هزار و ۴۴۸ نفر رسید
۱۴۰۲/۱۰/۲۷ - ۱۴:۲۱

 وزارت بهداشت غزه در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته،۱۶۳ فلسطینی شهید شدند و با احتساب این آمار، شمار شهدا از آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) به ۲۴ هزار و ۴۴۸ نفر رسید

به گزارش پایگاه خبری «المیادین»، وزارت بهداشت غزه در تازه ترین آمار خود اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶ جنایت علیه ملت بی دفاع فلسطین مرتکب شد که در نتیجه آن ۱۶۳ نفر شهید و۳۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت غزه در ادامه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزهای صهیونیست ها از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) به ۲۴ هزار و ۴۴۸ نفر و شمار زخمی ها هم به ۶۱ هزار و ۵۰۴ نفر رسیده است.

شلیک موشک از لبنان به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی
۱۴۰۲/۱۰/۲۷ - ۱۴:۲۰

منابع رسانه‌ای امروز (چهارشنبه) از پرتاب چند موشک از خاک لبنان به سمت مواضع نظامی و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.

طی هفته‌های اخیر مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. طی هفت روز آتش‌بس میان رژیم اشغالگر و مقاومت فلسطین آرامش نسبی در این منطقه حکم‌فرما شد، اما در پی ازسرگیری تجاوزات تل‌آویو به نوار غزه، حملات متقابل میان حزب‌الله و رژیم اشغالگر نیز بار دیگر شدت گرفت.

شبکه الجزیره امروز در این باره گزارش داد که چندین موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا شلیک شد.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که نیروی هوایی و توپخانه آن حملات مشترکی را به اهدافی در منطقه «وادی السلوقی» در جنوب لبنان انجام دادند.

نتانیاهو: جنگ غزه تا ۲۰۲۵ ادامه دارد
۱۴۰۲/۱۰/۲۷ - ۱۴:۲۰

 در شرایطی که برخی رسانه‌ها از عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه خبر می‌دهند، شبکه ۱۲ اسرائیل به نقل از منابعی ناشناس گزارش کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو در جلسه روز گذشته (سه‌شنبه) با رؤسای شورای محلی در مقر فرماندهی جنوبی ارتش اسرائیل در «بئرشبع» گفته که جنگ غزه تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت.

 

طبق گزارش روزنامه «تایمز» اسرائیل، نتانیاهو در جلسه‌ای که وزرای کابینه نیز در آن حضور داشتند، ارزیابی از وضعیت جنگ غزه ارائه داده است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز پیش از این ارزیابی کرده بود که جنگ غزه در تمام امسال (۲۰۲۴) ادامه دارد و  تل‌آویو برای تشدید تنش ها در مرز لبنان آماده است.

با این‌حال، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یوآو گالانت روز دوشنبه هفته جاری گفت که «مرحله فشرده» از حمله زمینی تل‌آویو در شمال غزه به پایان رسیده است و به زودی در منطقه خان یونس جنوب نوار غزه نیز به پایان خواهد رسید.

 

با بالارفتن آمار شهدای غزه که اکثراً‌ زنان و کودکان هستند، حتی متحدان رژیم صهیونیستی نیز خواستار فرونشستن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه شده‌اند و حتی مقام‌های دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته از بیانیه گالانت درباره عقب‌نشینی از غزه استقبال کردند.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید جان کربی در این باره گفت که با کاهش درگیری‌ها، «برای افزایش کمک‌های انسان‌دوستانه آماد می‌شویم».

از طرف دیگر، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی هرتزی هالوی بر این باور است که تل آویو هیچ طرحی برای مدیریت پساجنگ و امنیت قلمرو غزه ندارد.

کانال خبری ۱۳ اسرائیل گزارش کرد که هالوی در جلسات و گفت‌وگوهای خصوصی با نتانیاهو و گالانت و دیگر مقام‌های رژیم صهیونیستی گفته است:‌ «ما با فرسایش تدریجی دستاوردهایی که تاکنون در جنگ داشتیم مواجهیم زیرا هیچ راهبردی برای روز پس از آن (جنگ) تنظیم نشده است».

حمله سنگین مقاومت به یگان پیاده نظام اسرائیل

 گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس از حمله به یک یگان پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی و انهدام یک نفربر این رژیم در دو محور شهر خانیونس در جنوب و اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه خبر دادند.

به گزارش شبکه المیادین، گردان‌های عزالدین القسام اعلام کرد که با راکت یک یگان نیروهای پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی را منطقه «البطن السمین» در جنوب شهر خانیونس هدف قرار داده و با آنها وارد درگیری‌ شدیدی شده است.

فلسطین المحتلة: کتائب القسام: استهداف قوة صهیونیة راجلة بقذیفة مضادة للأفراد والاشتباک معها بالأسلحة الرشاشة فی منطقة البطن السمین جنوب مدینة خان یونس

گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد که با راکت «الیاسین ۱۰۵» نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در شرق اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را هدف قرار داده است.

گردان های شهید عزالدین القسام پیش از ظهر امروز نیز اعلام کرده بود با راکت «الیاسین ۱۰۵» یک تانک ارتش رژیم صهیونیستی از نوع «مرکاوا» و یک بلدوزر نظامی از نوع «D۹» را در منطقه «البطن السمین» در جنوب شهر خانیونس هدف قرار داده است.

از آغاز جنگ غزه تاکنون بیش از ۴۰۰۰ دانش آموز شهید شده‌اند

وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد که از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری اشغالی تاکنون ۴ هزار و ۳۶۸ دانش آموز شهید و ۸ هزار و ۱۰۱ دانش آموز زخمی شده‌اند.

این وزارتخانه اعلام کرد که تعداد دانش‌آموزان شهید غزه به بیش از ۴۳۲۷ نفر رسیده درحالیکه  ۷۸۱۹ نفر نیز مجروح شده‌اند، این در حالی است که ۴۱ دانش‌آموز در کرانه باختری شهید و ۲۸۲ نفر دیگر مجروح و ۸۵ نفر هم بازداشت شده‌اند.

طبق گزارش الجزیره به نقل از این وزارتخانه ۲۳۱ معلم و مسؤول اداری در نوار غزه شهید و ۷۵۶ نفر مجروح و در کرانه باختری ۵ نفر مجروح و بیش از ۷۱ نفر دستگیر شده‌اند.

بر اساس آمار این وزارتخانه، ۲۸۱ مدرسه دولتی و ۶۵ مدرسه وابسته به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای پناهندگان (آنروا) در غزه بمباران و تخریب شده‌اند که منجر به آسیب شدید به ۸۳ مدرسه و تخریب کامل ۷ مدرسه  شد، در حالیکه ۴۲ مدرسه نیز در کرانه باختری مورد یورش و تخریب قرار گرفته‌اند.

کاخ سفید: حماس همچنان تهدیدی فعال برای اسرائیل است

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه گفت: «حماس همچنان یک تهدید فعال برای اسرائیل است و سران آن تهدید کرده‌اند که حملات مشابه ۷ اکتبر را تکرار کنند».

کربی طی نشست خبری در کاخ سفید مدعی شد: «اسرائیل در عملیات نظامی در جنوب و شمال نوار غزه، به مرحله حملات با شدت کمتر حرکت کرده است».

به نوشته وبگاه کاخ سفید، وی در ادامه توضیح داد: «[جیک سالیوان] مشاور امنیت ملی کاخ سفید با نخست وزیر قطر درباره طرح‌های در حال انجام برای تسهیل رسیدن کمک‌ها به غزه و تلاش‌ها برای آزادی همه گروگان‌های باقی‌مانده در دست حماس گفتگو کرد».

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه نماینده آمریکا در جریان گفتگوها در قطر بر آزادی گروگان‌های آمریکایی در غزه تمرکز کرده، اظهار داشت: «ما در قطر در حال گفتگوهای بسیار فشرده و جدی در مورد امکان انعقاد قرارداد جدید مبادله گروگان هستیم».

طبق این گزارش، کربی اضافه کرد: «ما در حال آماده شدن برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه و تعیین شرایط مناسب برای بازگشت مردم به شمال نوار غزه هستیم».

وی با بیان اینکه آمریکا قصد دارد حملات ارتش یمن به کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ را متوقف کند، گفت: «ما به دنبال درگیری با آنها نیستیم ولی با حملات آنها به نحو مقتضی مقابله خواهیم کرد».

پیش‌نویس قطعنامه ضد صهیونیستی سندرز در سنا رد شد

سنای آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ی پیشنهادی از سوی «برنی سندرز» سناتور ارشد آمریکایی را مبنی بر توقف ارائه کمک‌های امنیتی آمریکا به رژیم صهیونیستی برای بررسی روند فعالیت‌های این رژیم در نوار غزه را رد کرد.

به گزارش «رویترز» به موجب پیش‌نویس این قطعنامه، کمک های امنیتی به رژیم صهیونیستی تا زمان ارائه گزارش وزارت امور خارجه در مورد این مسئله که آیا این رژیم در حملات خود علیه حماس در غزه حقوق بشر را نقض کرده است، متوقف می‌شد و به وزارت امور خارجه آمریکا نیز برای بررسی این موضوع مهلت ۳۰ روزه داده می‌شد.

با این حال، ۷۲ تن از سناتورهای آمریکایی تصویب این قطعنامه را رد کردند و به کنار گذاشتن آن رای دادند با این حال ۱۱ سناتور دیگر از آن حمایت کردند.

پیش‌نویس این قطعنامه توسط برنی سندرز، نماینده ایالت ورمونت در آمریکا مطرح شد. قطعنامه‌ای که نشان دهنده نگرانی فزاینده در میان برخی از دموکرات های حامی بایدن به ویژه در مورد عرضه تسلیحات ایالات متحده به رژیم صهیونیستی با وجود تلفات شدید غیرنظامیان فلسطینی در جریان درگیری‌های شدید در منطقه نوار غزه  است.

سندرز همزمان با ارائه این پیش‌نویس در مجلس سنا عنوان کرد: ما باید اطمینان حاصل کنیم که کمک‌های آمریکا طبق قوانین حقوق بشر و قوانین کشور خودمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. با وجود درخواست‌های سندرز برای حمایت از این قطعنامه، پس از آنکه طرح مذکور مورد مخالفت اکثریت نمایندگان قرار گرفت، وی از این موضوع که سنا تاکنون در زمینه بررسی هر گونه اقدامی در خصوص تاثیر جنگ غزه بر غیرنظامیان فلسطینی ناکام بوده است، ابراز تاسف کرد.

حتی کاخ سفید هم عنوان کرد با تصویب قطعنامه مذکور از آن جهت که با تصویب آن برای ارائه کمک‌های امنیتی بیشتر به رژیم صهیونیستی شرایط خاصی تحمیل می‌شود، مخالف است. به اعتقاد برخی از سناتورهای مخالف مانند «لیندسی گراهام» حمایت از این قطعنامه پیام و سیگنال اشتباهی را به رژیم صهیونیستی در مورد آمریکا مخابره می‌کند.

ایالات متحده آمریکا سالانه ۳.۸ میلیارد کمک نظامی به رژیم صهیونیستی ارائه می‌دهد و اکنون تحت تاثیر شرایط ناشی از جنگ غزه بایدن از کنگره خواسته است تا بسته کمک‌های اضافی به ارزش ۱۴ میلیارد دلار را برای حمایت از جنایات این رژیم تصویب کند.

ژنرال صهیونیست: هر روز از تحقق اهدافمان در غزه دورتر می‌شویم

ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی به شکست ارتش این رژیم در نوار غزه اذعان کرد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، «اسحاق بریک»، از فرماندهان سابق ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که حماس را از بین نبردیم و با گذشت هر سال، تحقق این هدف از ما دورتر می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر به نبرد در خانیونس در جنوب نوار غزه و اردوگاه‌های واقع در مرکز نوار غزه ادامه دهیم، صدها کشته و هزاران مجروح خواهیم داشت.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۸
مغز براندازان هم اکنون
ما که حمله سنگینی ندیدیم.

مغز براندازان بعد از حمله سپاه به مقر موساد و داعش و جیش الظلم
ما که حمله ای ندیدیم

تشخیص
اگزوز مغز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
متخصص جان اینان علاوه بر مشکل مغز مشکل چشمی هم دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
اگزوز چی بندازن؟
ایرانی خارجی یا شرکتی؟
کاتالیزور چی؟
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
اقا تابناک این متخصص مغز به خاطر توهین که هیچ مناسبتی با بچه های انقلابی نداره رو حذف کنید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
ناشناس 15:09

تازه چشمشان آن قدر معیوب است که افسران موساد را به صورت تعدادی زن و بچه دیدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
....
.


.
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
کاربر مجتبی ، از اینکه یکنفر حرف حساب میزنه جوش اوردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
آقای متخصص؟اینارو ول کن دلار چند؟؟من نگفتم ،استاد رائفی پور چند سال پیش گفت!
ادامه جنگ به نفع نتانیاهو است پس جنگ همچنان ادامه خواهد داشت و روزهای بدی در انتظار حماس و محور خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
به جای زر زدن مجازی برین کمک نتانیاهو که بعد ازصدروز هنوز هیچ غلطی نکرده
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
دور نتانیابو را امثال تو گرفتند که الفبای ساده کشورداری را هم نمیدونند ، تا نابودی کامل اسقاطیل ادامه بدید
هنیه تو امارات رفته
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
به همین خیال باش سگیونیست
آیا می دانستید یکی از اهداف اسرائیل در این صد روز کشتن فرمانده هان حماس بوده است . اسرائیل تاکنون برای کشتن یکی از فرمانده هان حماس مجبور شده است نزدیک به ۳۰ هزار نفر غیر نظامی دیگر را نیز بکشد و یا در زیر آوار دفن کند و ادعا می کند یکی از هدفمند ترین ارتش های جهان را دارد ! شیطان اینگونه ، زشتی‌ها را زیبا جلوه می دهد . آلان یکی از فریب خوردگان ابلیس می آید و می گوید چون : چون فرماندهان حماس در بین مردم پنهان می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
البته فقط برای کشتن یک فرمانده نبوده برای کشتن سی هزار عضو حماس بوده که ده هزار تابشان هم تاکنون کشته شده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
تنها یکی از فرماندهان ارشد کشته شده است
اگه ایران ۵۰۰ هزارتا موشک مثل خیبرشکن داشته باشه نابودی اسرائیل از آب خوردن ساده تره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
تا حالا که همان صد و پنجاه هزار تا موشک و راکت غیر خیبرشکن موجود برای نابودی وجب به وجب اسرائیل کافی بود. تورم شامل این مورد هم شد؟
ناشناس
| Tunisia |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
اسرائیل هم بیکار میشینه و کاری نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
اسرائیل فرصت نمیکنه کاری بکنه با اون خاک کوچیکش و اون همه نیروی مقاومت اطرافش. اما آمریکا به پشتیبانی از اسرائیل احتمال زیاد حملات محدودی به ایران انجام میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
هرچی بگم متاسفانه منتشر نمیشه
بنابر تحلیل کارشناسان صدا و سیما و رسانه های رسمی، اسراییل در حال نابودی است. پس باید جنگ تا نابودی کامل اسراییل ادامه یابد. آتش بس تنها فرصتی برای اسراییل جهت تجدید قوا فراهم می سازد. بنابراین به هیچ وجه نباید آتش بس داده شود. درخواست آتش بس فرصت دادن به شیطان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
یکی از ارکان جنگها، جنگ رسانه ای و تبلیغات جنگ می باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
ناشناس 15:57
روش ها و ابزارهای جنگ رسانه ای و تبلیغاتی هم مثل سایر موارد جنگ مرتباً ارتقا یافته است. دیگر اکنون نمی توان مثل صد سال قبل، با ادعای روزمره قریب الوقوع بودن نابودی دشمن جنگ تبلیغاتی انجام داد.
درود بر رزمندگان بسیجی اسلام در ایران و گردان عزالدین القسام که واقعا بزرگی اسلام را با دست خالی حفظ میکنند
مرگ بر آمریکککککا و رژیم صهیونیستی تا پایان ۲۰۲۴ به یاری خدا و امت اسلام
الله اکککککبر
یا حسسسسسین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
درست متوجه نشدم. قرار است شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را تا پایان 2024 بدهیم یا تا پایان سال این دو کشور واقعاً نابود خواهند شد؟
«اگر به نبرد در خانیونس در جنوب نوار غزه و اردوگاه‌های واقع در مرکز نوار غزه ادامه دهیم، صدها کشته و هزاران مجروح خواهیم داشت.»

تا همینجا هم ارتش اسرائیل صدها کشته و هزاران مجروح را داشته است. بعید به نظر می رسد به خاطر این موضوع از ادامه جنگ منصرف شود.
با این انهدام تانک ها که هر روز اعلام میشه فکر نکنم تانکی برای اسراییل باقی مانده باشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی