بازدید 41749
صد و چهارمین روز جنگ غزه/ در حال به روزرسانی

نتانیاهو: حماس را از بین می بریم و به ایران هم حمله می کنیم/ بمباران شدید غزه توسط جنگنده های اسرائیل+ فیلم /طرح کشورهای عربی برای پایان جنگ غزه

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و چهارمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸ 18 January 2024

بمباران شدید غزه توسط جنگنده های اسرائیل

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و چهارمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

انتقاد عضو ارشد حماس از اظهارات سفیر عربستان
۱۴۰۲/۱۰/۲۹ - ۰۲:۰۳

سامی ابو زهری از رهبران جنبش حماس پنجشنبه شب از اظهارات سفیر عربستان سعودی در آمریکا مبنی بر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی پس از آتش‌بس در غزه انتقاد کرد.

 سامی ابو زهری گفت: فشار طرف‌های عربی برای توقف جنگ در غزه خوب است اما مایه تاسف است که روابط با (رژیم) اسرائیل سنگ‌بنای هر تحرکی در منطقه است.

وی افزود: غزه با سکوت رسمی کشورهای عربی شوکه و غافلگیر شد پس بار دیگر با عادی‌سازی روابط با رژیمی که این منطقه را ویران کرده و زنان و کودکان آن را به قتل رسانده است، غزه را آزرده و غمگین نکنید.

پیش تر سفیر عربستان سعودی در واشنگتن در اجلاس داووس سوئیس گفته بود که قبل از آتش‌بس در غزه هیچ رابطه‌ای با (رژیم) اسرائیل وجود ندارد.

انتقاد شدید ایرلند از سخنان نتانیاهو درباره احتمال طولانی شدن جنگ در غزه
۱۴۰۲/۱۰/۲۹ - ۰۰:۰۲

 وزیر خارجه ایرلند با انتقاد شدید از سخنان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره احتمال طولانی شدن جنگ غزه تا سال ۲۰۲۵ میلادی تصریح کرد که او باید روی نحوه پایان فوری درگیری‌ها متمرکز شود.

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در نشست خبری مشترک با آنالنا بائربوک همتای آلمانی خود در برلین، گفت: «از نظر من سخنان نخست وزیر (رژیم) اسرائیل درباره ادامه جنگ غزه تا سال ۲۰۲۵ کاملاً غیرقابل قبول است. افراد بی‌گناه و کودکان زیادی جان خود را از دست می‌دهند و چنین وضعیتی با ابزار نظامی حل نمی‌شود».

وی تاکید کرد: «نتانیاهو باید روی این موضوع تمرکز کند که درگیری‌ها چگونه متوقف و آتش‌بس اعلام شود و همه طرف‌ها سلاح‌های خود را بر زمین بگذارند».

مارتین با بیان اینکه ایرلند و آلمان دیدگاه‌های متفاوتی در مورد تحولات غزه دارند، تأکید کرد که هر دو طرف از اهداف یکسانی در مورد مسائل بشردوستانه برخوردار هستند. وی همچنین ادعا کرد که صلح پایدار تنها با راه حل دو دولتی حاصل می‌شود.

نتانیاهو: حماس را از بین می بریم و به ایران هم حمله می کنیم
۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۲۲:۳۸

بنیامین نتانیاهو گفت: «چه کسی گفته اسرائیل به ایران حمله نمی‌کند، ما به ایران حمله می‌کنیم.» وی افزود: «سر افعی در ایران است که پشت حملات حوثی‌ها و حزب‌الله لبنان قرار دارد.»

این سخنان در پاسخ به سوال خبرنگاری بیان شد که از نتانیاهو پرسید چرا اسرائیل به جای حمله مستقیم به ایران، به حمله به نیروهای نیابتی بسنده می‌کند؟

به گزارش الجزیره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت: حماس را از بین خواهیم برد و در ساعات گذشته نیروهای ما ده‌ها عنصر مخرب در خان‌یونس را کشتند. برای تحقق اهداف جنگ بودجه بزرگی اختصاص دادیم و پیروزی چند ماه زمان خواهد برد.

وی گفت که اسرائیل به رهبری من از تحقق پیروزی علیه حماس کوتاه نخواهد آمد و در این امر هیچ شکی نیست، ما با تمام قدرت جنگ را ادامه خواهیم داد تا از طریق عملیات نظامی اهدافمان محقق شود.

نتانیاهو گفت: توقف جنگ قبل از تحقق اهداف ما به اسرائیل برای توسل‌های آینده آسیب خواهد رساند. پیروزی قاطع در جنگ به معنای بازگشت اسرا و نابودی حماس است. جنگ در تمامی جبهه‌ها ادامه خواهد داشت تا اهداف وضع شده محقق شود. توقف جنگ قبل از تحقق اهداف به مثابه پیام ضعف در برابر دشمن است.

وی در بخش دیگری گفت که هیچ کامیونی بدون بازرسی وارد نوار غزه نخواهد شد.

حزب الله: آمریکا حامی تروریسم صهیونیستی و تجاوز به غزه است
۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۲۰:۳۶

جنبش حزب الله لبنان شامگاه امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای، قرار دادن جنبش انصارالله یمن در لیست تروریستی از سوی آمریکا را محکوم کرد و آن را «تصمیم ظالمانه و باطل» عنوان کرد.

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید شامگاه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد  واشنگتن جنبش انصارالله یمن را به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» این کشور بازگرداند. 

در این بیانیه آمده است: «امروز، در پاسخ به تداوم تهدیدها و حملات ایالات متحده قرار گرفتن نام انصارالله که به عنوان حوثی‌ها هم شناخته می‌شود در فهرست "تروریست‌های جهانی " اعلام می‌شود.»

حزب الله با اشاره به اینکه این اقدام، در تکمیل تجاوز آمریکا به یمن است، تأکید کرد: آمریکا، حامی تروریسم صهیونیستی و تجاوز جنایتکارانه به غزه و ملت آن است. جای تعجب دارد که آمریکا به یمن عزیز و ملت شریف آن، حمله می‌کند، سپس طرفی را که مورد تجاوز قرار گرفته است، در لیست تروریسم قرار می‌دهد.

جنبش مقاومت لبنان با تأکید بر اینکه این اقدام آمریکا، نشانگر فرهنگ جنایتکارانه و تسلط متجاوزانه آن بر همه جهان است، خاطر نشان کرد: ما باور داریم که این تصمیم،  به عزم ملت بزرگ یمن و نقش فعال و تأثیرگذار آن در شکست محاصره غزه خدشه‌ای وارد نخواهد کرد، بلکه باعث خواهد شد خود تا توقف کشتار ملت فلسطین از سوی صهیونیستها به انجام وظیفه ادامه دهد.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز شب گذشته به اقدام آمریکا در بازگرداندن نام این گروه یمنی به لیست موسوم به تروریستی واکنش نشان داد و گفت که یمن سال‌هاست تحت محاصره آمریکا قرار دارد.

در این بیانیه آمده است: «این مسأله مضحکی است که از سوی یک حکومت تروریستی جهانی، تروریست خوانده شوید. این اقدام تلاش آمریکا برای گمراهی جهانی و بدنامی انصارالله و مردم یمن است».

انصارالله تأکید کرد: «اقدام آمریکا در خصوص انصارالله در این مرحله به دلیل پشتیبانی از مردم فلسطین، همچون مدال افتخار و شرافت است».

طرح کشورهای عربی برای پایان جنگ غزه
۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۲۰:۰۱

 روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارش امروز پنجشنبه خود مدعی شده کشورهای عربی در حال کار بر روی ابتکاری به منظور تضمین آتش‌بس در غزه و آزادی اسرای اسرائیلی به عنوان بخشی از طرح گسترده‌تر هستند که می‌تواند به اسرائیل پیشنهاد عادی‌سازی روابط را در صورت موافقت آن با گام‌های برگشت‌ناپذیر در جهت تشکیل کشور فلسطینی بدهد. 

به نوشته این گزارش، یک مقام ارشد عرب گفت «آن‌ها امیدوارند این طرح که شامل عادی‌سازی روابط با عربستان است را ظرف چند هفته در تلاش برای پایان دادن به جنگ اسرائیل-حماس و جلوگیری از درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه ارائه کنند». 

به نوشته فایننشال تایمز، مقام‌های عرب درباره این طرح با دولت‌ آمریکا و دولت‌های اروپایی گفت‌وگو کرده‌اند که این گفت‌وگوها شامل «موافقت کشورهای غربی با به رسمت شناختن کشور فلسطین یا حمایت از عضویت کامل فلسطینی‌ها در سازمان ملل می‌شود».

بر اساس این گزارش، زمانی که سه‌شنبه از  وزیر خارجه سعودی شاهزاده فیصل بن فرحان پرسیده شد آیا ریاض، تل‌آویو را به عنوان بخشی از توافق سیاسی گسترده‌تر به رسمیت می‌شناسد، او پاسخ داد «مطمئناً». فرحان در داووس گفت «موافقیم که صلح منطقه‌ای شامل صلح برای اسرائیل است اما این تنها از طریق صلح برای فلسطینیان از طریق یک کشور فلسطینی امکان‌پذیر است».

بعد از آن مشاور امنیت ملی آمریکا جیک سالیوان هم در همان روز در داووس گفت واشنگتن همچنان بر تضمین توافقی که به عادی‌سازی روابط عربستان سعودی با اسرائیل به عنوان بخشی از برنامه خود برای دوران پساجنگ منتهی می‌شود، متمرکز است. 

اما به نوشته این روزنامه انگلیسی، «چالش‌های متعددی برای تضمین یک توافق با اسرائیل وجود دارد». مقام‌های اسرائیلی می‌گویند جنگ در غزه ماه‌ها طول می‌کشد و نتانیاهو همکاری با تشکیلات خودگردان و همچنین راه‌حل دو کشوری را رد کرده است. 

طبق این گزارش، نتانیاهو ریاست راست افراطی‌ترین کابینه تل‌آویو را برعهده دارد که شهرک‌نشینان صهیونیست آشکارا خواستار الحاق کرانه باختری هستند. 

30 نظامی اسرائیلی کشته و زخمی شدند
۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۱۸:۳۴

 گروه مقاومت عزالدین القسام (شاخه نظامی حماس) امروز (۲۸ دی) در اعلام کرد که  با بمب‌گذاری و انفجار  یک خانه در منطقه «بنی سهیلا» در شرق خان یونس که نظامیان اسرائیلی در آن پناه گرفته بودند، ۳۰ نظامی اشغالگر کشته و زخمی شده‌اند.

عزالدین القسام همچنین اعلام کرد که دو تانک مرکاوا و یک بولدزر نظامی را با موشک‌های «الیاسین ۱۰۵» در منطقه «عبسان» در شرق خان یونس هدف قرار داده است.

همچنین رزمندگان فلسطینی در شرق خان یونس با خمپاره‌های TBG یک خانه دیگر را که نظامیان اسرائیلی در آن موضع گرفته بودند را هدف قرار دادند و پنج نظامی اشغالگر نیز در این حمله کشته شده‌اند.

پارلمان اروپا خواستار آتش‌بس دائم در غزه شد
۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۱۸:۱۲

 قطعنامه‌ای که بنا بر گزارش شبکه یورونیوز کاملاً نمادین است و هیچ بار حقوقی ندارد، با ۳۱۲ رأی مثبت در مقابل ۱۳۱ رأی مخالف و ۷۲ رأی ممتنع در جلسه مقدماتی پارلمان اروپا در «استراسبورگ» به تصویب رسید.

با این‌حال، چنین طرحی نمایانگر تغییر چشمگیر در مواضع پیشین پارلمان اروپا است زیرا در جلسه ماه اکتبر این پارلمان، نمایندگان تنها خواستار «وقفه» انساندوستانه شده بودند تا جریان کمک‌های انساندوستانه به مردم غزه تسریع یابد. لایحه ماه اکتبر با ۵۰۰ رأی موافق در مقابل ۲۱ رأی مخالف و ۲۴ رأی ممتنع به تصویب درآمده بود.

افزایش درخواست‌های جوامع غربی برای برقراری آتش‌بس دائم در شرایطی است که طبق آمار وزارت بهداشت غزه، از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون، بیش از ۲۴ هزار فلسطینی که اکثرا زن و کودک هستند، در جنایات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

در حالیکه گروههای چپ‌گرا و میانه‌رو در پارلمان اروپا آشکارا از آتش‌بس در غزه حمایت کرده‌ بودند اما اعضای حزب راست میانه مردم اروپا (EPP) که بیشترین تعداد را در پارلمان اروپا دارند، برای ابراز چنین درخواستی ابراز نگرانی کرده بودند اما هم‌اکنون تا حد زیادی در مقایسه با گذشته تغییر موضع داده‌اند.

هم‌حزبی نتانیاهو: توقف جنگ یعنی تسلیم شدن در مقابل حماس
۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۱۶:۰۷

نماینده «کِنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) از حزب لیکود در سخنانی توقف جنگ در غزه را به منزله تسلیم شدن در مقابل مقاومت فلسطین ارزیابی کرد و همزمان یک تحلیلگر نظامی صهیونیست به قدرت و آمادگی بالای مقاومت در محورهای مختلف نبرد زمینی اذعان کرد.

به گزارش خبرگزاری سما، «جدعون ساعر» نماینده «کِنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) از حزب لیکود و عضو کابینه امنیتی این رژیم گفت: توقف جنگ، تسلیم شدن در مقابل حماس است و این بزرگ‌ترین ضرر راهبردی برای اسرائیل خواهد بود.

در همین راستا، تحلیلگر نظامی شبکه صهیونیستی «کان» اذعان کرد: علی‌رغم گزارش‌های قبلی و برآوردهای اطلاعاتی در مورد توانایی‌های حماس، جنگ میدانی برخلاف همه تخمین‌ها و ارزیابی‌ها بود.

وی گفت: ارتش (رژیم صهیونیستی) در تمام مناطقی که نفوذ می‌کند با مقاومت شدیدی روبرو است و روحیه رزمی رزمندگان حماس بسیار بالاست و عقب نشینی نظامیان تیپ «گولانی» از محله «شجاعیه» شاهدی بر شدت جنگ در آن منطقه است.

این تحلیلگر صهیونیست افزود: با وجود وسعت کم اردوگاه‌ها در مناطق مرکزی غزه، ارتش اسرائیل با نبردهای شدیدی مواجه شد. مقاومت در خانیونس، از نبردهای شمال نوار غزه تجربه کسب کرد و از روش‌های جدید جنگ استفاده نمود که استفاده از تاکتیک‌های نظامی را برای ارتش اسرائیل دشوار کرد.

وی همچنین اذعان کرد: جنگی که ما در آن مناطق شاهد آن هستیم نشان دهنده آمادگی بالای حماس و جهاد اسلامی در دوره قبل از آغاز جنگ با اسرائیل است.

این تحلیلگر همچنین گفت: شکست در ماموریت کوچاندن هزاران فلسطینی در برخی از مناطق شمال غزه و نبرد شدید در جبالیا، برنامه‌های ارتش اسرائیل برای ادامه یورش به اردوگاه جبالیا را با وجود بمباران و گلوله باران منطقه با هزاران گلوله توپ و کمربند آتش، خنثی کرد.

حزب‌ کار رژیم اسرائیل خواهان رای به طرح استیضاح نتانیاهو شد
۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۱۶:۰۷

حزب کار رژیم صهیونیستی پس از تهیه طرحی برای استیضاح نخست وزیر این رژیم، امروز خواستار همراهی تمامی نمایندگان کنست (پارلمان) با این طرح شد.

 شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از حزب کار رژیم صهیونیستی اعلام کرد: "از همه فراکسیون‌های کِنست می‌خواهیم که به سلب اعتماد از بدترین کابینه تاریخ اسرائیل رای دهند."

حزب کار رژیم صهیونیستی همچنین در بیانیه امروز خود تاکید کرد: "اسرائیل نیاز به تغییر دارد".

حزب کار رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب اعلام کرده بود که روز دوشنبه آینده طرحی را برای استیضاح و پس گرفته شدن رأی اعتماد به کابینه بنیامین نتانیاهو ارائه می‌دهد.

این حزب رژیم صهیونیستی افزود کرد: "علت این اقدام آن است که کابینه نتانیاهو گروگان‌های اسرائیلی (اسیران صهیونیست در نزد مقاومت فلسطین) را اولویت خود قرار نداده و تنها به منافع فاسد خود اهمیت می‌دهد."

پیش از این نیز شماری از سران اپوزیسیون نسبت به ناتوانی کابینه رژیم صهیونیستی برای بازگرداندن اسیران صهیونیست و پیروزی در برابر جنبش حماس، کابینه نتانیاهو را آماج انتقادهای شدید قرار داده بودند.

در همین راستا و به دنبال تشدید اختلافات بین مقامات صهیونیست درباره مدیریت پیامدهای جنگ علیه غزه و ناکامی در دستیابی به اهداف تعیین شده، یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون این رژیم اخیرا با تأکید بر اینکه کابینه این رژیم صلاحیت مدیریت جنگ را ندارد، تصریح کرد: نتانیاهو صلاحیت ریاست کابینه و نخست وزیری را ندارد.

یائیر لاپید افزود: بنی گانتس، گادی آیزنکوت و گدعون ساعر باید از کابینه جنگ نتانیاهو خارج شوند؛ زیرا این کابینه صلاحیت مدیریت جنگ و نتانیاهو صلاحیت نخست وزیری و ریاست کابینه را ندارد.

نخست وزیر سابق این رژیم تأکید کرد: سال ۲۰۲۴ کاملاً متفاوت خواهد بود، کسی که ما را چند دسته کرد و فاجعه به بار آورد، در سمتش باقی نخواهد ماند. افراط گرایان به خانه‌های خود باز خواهند گشت و نتانیاهو نیز به خانه‌اش باز خواهد گشت، از نو آغاز می‌کنیم.

لاپید همچنین گفت: ما باید از میان ویرانی که کابینه در سال ۲۰۲۳ رقم زد و اصلاح بزرگ در کابینه که در سال ۲۰۲۴ اتفاق می‌افتد، یکی را انتخاب کنیم، من می‌دانم «اسرائیلی‌ها» چه انتخابی خواهند کرد و شما هم می‌دانید.

وی پیشتر نیز در واکنش به حمله اعضای کابینه «بنیامین نتانیاهو» به ارتش این رژیم، خواستار انحلال کابینه شده بود.

براساس آخرین نظرسنجی ها، ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی شکست خواهد خورد و ائتلاف اپوزیسیون آرای لازم را کسب خواهد کرد. این نظرسنجی ها شانس بنی گانتس وزیر جنگ سابق و عضو کنونی کابینه جنگ را برای تصدی پست نخست وزیری بالا دانسته است.

بیروت: حزب‌الله منافع لبنان را مد نظر دارد/جنگ برای اسرائیل آسان نخواهد بود
۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۱۶:۰۶

وزیر خارجه لبنان در سخنانی در پاسخ به تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی علیه این کشور و حزب‌الله تاکید کرد که این جنبش منافع لبنان را مد نظر دارد و آغاز هرگونه جنگی علیه کشورش برای رژیم صهیونیستی آسان نخواهد بود.

«عبدالله بو حبیب» وزیر امور خارجه لبنان در گفت‌ وگو با برنامه «حوار المرحله» در شبکه «LBCI » تأکید کرد که لبنان به دنبال دستیابی به توافق آتش‌بس با اسرائیل در قالب یک برنامه یکپارچه است، اما اسرائیلی‌ها حاضر به مذاکره نیستند.

وی با تایید اقدامات حزب الله در جنوب این کشور گفت: یک واقعیت در جنوب وجود دارد و حزب الله یک گروه لبنانی است که منافع کشور را مد نظر قرار می‌دهد.

بوحبیب در پاسخ به تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی علیه لبنان نیز تاکید کرد: جنگ با لبنان برای تل‌آویو آسان نخواهد بود، این جنگ منطقه‌ای خواهد بود و موشک‌ها از هر طرف به سمت اسرائیل روانه خواهند شد.

وزیر امور خارجه لبنان در عین حال افزود: معتقد نیستم که چنین جنگی نزدیک است و راه‌حل جامع در بازپس‌گیری تپه‌های «کفر شوبا» و مزارع اشغالی «شبعا» و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت است.

بوحبیب ادامه داد: اسرائیل طمع کار است و می‌خواهد سرزمین‌های ما را اشغال کند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که «هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب اعلام کرد که احتمال وقوع درگیری و جنگ در جبهه لبنان در ماه‌های آینده بیش از پیش است.

هالوی ادعا کرد: در تلاش برای افزایش آمادگی برای جنگ در لبنان هستیم.

وی ادامه داد: درس‌های زیادی از جنگ در غزه گرفتیم که بسیاری از آن نیز برای جنگ در لبنان همخوانی دارد.

هالوی در ادامه گفت: دقیق نمی‌دانم که زمان جنگ در شمال چه زمانی خواهد بود، اما این را می‌توانم بگوم که احتمال آغاز جنگ در ماه‌های آینده بسیار بیشتر از ماه‌های گذشته خواهد بود.

افزایش شمار خبرنگاران شهید به ۱۱۹ نفر
۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۱۶:۰۳

«وائل فنونه» خبرنگار فلسطینی و مدیر شبکه ماهواره‌ای قدس الیوم در بمباران مرکز شهر غزه توسط جنگنده‌های اسرائیلی به شهادت رسید.

با شهادت این خبرنگار، شمار شهدای رسانه از آغاز جنگ غزه به ۱۱۹ نفر افزایش یافت.

قطر از ورود دارو و کمک‌ها به غزه خبر داد
۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۱۵:۵۸

دولت قطر اعلام کرد روز چهارشنبه و در راستای اجرای توافقی که با میانجیگری دوحه میان حماس و رژیم صهیونیستی حاصل شد، داروها و کمک‌ها وارد غزه شدند.

 «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در حساب ایکس نوشت: طی ساعات گذشته در راستای اجرای توافقی که روز سه‌شنبه به نفع غیرنظامیان این نوار از جمله بازداشت‌شدگان اعلام شد، داروها و کمک‌ها به نوار غزه وارد شدند.

الانصاری تصریح کرد که قطر با شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی خود به تلاش‌های میانجی‌گری در سطوح سیاسی و بشردوستانه ادامه می‌دهد.

پیش از این وزارت امور خارجه قطر از ورود ۲ فروند هواپیمای متعلق به نیروهای مسلح این کشور به شهر العریش مصر خبر داده بود که حامل کمک‌های قطر و فرانسه به نوار غزه بودند.

این دو هواپیما حامل ۶۱ تن کمک اعم از دارو و مواد غذایی بودند و به‌این ترتیب تعداد کل هواپیماهای حامل کمک به غزه از ۷ اکتبر به ۶۳ هواپیما با مجموع ۱۹۵۸ تن کمک می‌رسد.

توافق میان حماس و رژیم صهیونیستی که با میانجی‌گری قطر حاصل شد شامل ارسال دارو و کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در نوار غزه، به ویژه به مناطقی که بیشترین آسیب را دیده‌اند، در ازای تحویل داروهای مورد نیاز اسرای اسرائیلی در نوار است.

بمباران شدید غزه توسط جنگنده های اسرائیل

ارتش رژیم صهیونیستی از زخمی شدن ۷ نفر از نظامیان نیروی دریایی خود در آب‌های غزه خبر داده است.

تعداد بازدید : 621

ارتش صهیونیستی مدعی شده که این ۷ نظامی بر اثر واژگونی قایقی نظامی حین مأموریت زخمی شده و به بیمارستان عسقلان انتقال داده شدند.

در تحولی دیگر، شبکه الجزیره دقایقی پیش از تداوم شدید بمباران مناطق مختلف شمال نوار غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

بنابراین گزارش، در شرایط کنونی درگیری‌هایی میان مبارزان مقاومت و نظامیان صهیونیست در شرق جبالیا (شمال نوار غزه) جریان دارد.

همچنین ارتباطات اینترنتی و مخابراتی در نوار غزه برای هفتمین روز پیاپی قطع است.

اسپانیا: حملات اسرائیل به غزه نظم جهانی را به خطر انداخته است

 «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا روز چهارشنبه در سخنرانی خود در«داووس » درسوئیس گفت که حملات اسرائیل به فلسطین نظم چندجانبه گرایی را به خطر می‌اندازد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» سانچز گفت:«روند کنونی وقایع به مردم فلسطین کمکی نخواهد کرد. آنچه در خطر است زنجیره‌های امنیت، تجارت، رفاه، ثبات کل خاورمیانه و تداوم نظم چندجانبه است.»

وزارت بهداشت غزه امروز چهارشنبه ۱۷ ژانویه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی به ۲۴۴۴۸ تن رسیده و ۶۱۵۰۴ نفر دیگر هم مجروح شده‌اند؛ تداوم بمباران غزه، به یکی از راه‌های ارتش اسرائیل برای کتمان شکست‌های میدانی تبدیل شده است.

اشغالگران علاوه بر تداوم حملات هوایی علیه نوار غزه، مناطقی از کرانه باختری را هم هدف حملات امروز خود قرار داده‌اند. طبق گزارش هلال احمر فلسطین حمله پهپادی ارتش اسرائیل به اردوگاه طولکرم موجب شهادت چند جوان فلسطینی شده و نظامیان اسرائیلی از انتقال مجروحان این حمله به مراکز پزشکی ممانعت می‌کنند.

سانچز با اشاره به درگیری‌ها در غزه و اوکراین گفت، باید منسجم بود، از اصول و ارزش‌ها حمایت کرد و باید برای گفت‌وگو، حاکمیت قانون و صلح فشار آورد.

وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا نیز اخیرا گفت که رفتار رژیم صهیونیستی در غزه و محروم کردن صدها هزار نفر از آب و برق و غذا، می‌تواند «جنایت جنگی و نسل‌کشی برنامه‌ریزی شده» تعریف شود.

«ایون بیلارا» وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا گفت: «اسرائیل صدها هزار نفر را بدون برق و آب و غذا رها کرده و اقدام به بمباران غیرنظامیان می‌کند که یک مجازات دسته‌جمعی و نقض خطرناک قوانین بین‌المللی است و می‌توان آن را جنایت جنگی و نسل‌کشی دانست.»

وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا افزود که اتحادیه اروپا و آمریکا، اسرائیل را برای ادامه سیاست‌های خصمانه خود تشویق می‌کنند.

یورش دوباره نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

 ارتش رژیم صهیونیستی از صبح امروز (پنجشنبه) به اردوگاه نورشمس در شهر طولکرم در کرانه باختری یورش برده که با مقاومت مبارزان فلسطینی روبرو شده است.

 هم اکنون درگیری های مسلحانه بین دوطرف در جریان است.

همزمان بلدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به تخریب زیرساخت ها از جمله خیابان های اردوگاه طولکرم کردند.

گردان طولکرم وابسته به سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد که یک بمب از نوع "المحمود ۷" را در مسیر یک

بلدوز ارتش رژیم صهیونیستی منفجر کرده است که در جریان آن تلفاتی به ارتش این رژیم وارد شد.

نظامیان صهیونیست همچنین به شهر قلقیلیه و اردوگاه الامعری در کرانه باختری یورش بردند.

بنابر این گزتارش، ۵ شهروند فلسطینی در اردوگاه الامعری به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

مبارزان فلسطینی نیز اقدام به منفجر کردن بمب در مسیر گشتی های ارتش رژیم صهیونیستی در شهر قلقیله و تیراندازی به سمت آنها کردند.

نظامیان صهیونیست طی شب گذشته تا بامداد امروز ۱۲ فلسطینی را در اردوگاه العروب در شهر الخلیل در کرانه باختری بازداشت کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲۸
«این جنگ منطقه‌ای خواهد بود و موشک‌ها از هر طرف به سمت اسرائیل روانه خواهند شد.»

اگر این موشک ها تأثیری داشت اسرائیل تا حالا ده بار نابود شده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
تو راکت های دست ساز محدود رو با موشک های ایران مقایسه میکنی؟ موشک هایی که از عراق و سوریه گذشتن و هیچ پدافند آمریکایی نتوسنت بزنشون؟ جدا از این ایران روش هایی برای خنثی سازی گندبد آهنین داره این موشک ها هم نقطه زن هستن یعنی هر کدومشون از سامانه بگذره به یه هدف مهم میخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
ناشناس ۲۳:۰۷ خواهشا وقتی از موشک پرانی صحبت مبثی کنید یکم هم روی سیستم دفاعی کار کنید
فردا اسرائیل نزنه یک شهر با اتباع خارجی را با خاک یکشان کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
نتانیاهو غلط زیادی زیاد انجام میده شما مطمئن باشید اگه قدرت حمله داشت معطل نمی کرد هم اون هم اربابش بایدن
هنیه کجاس ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
نمیدونم به خدا تنها اطلاعی که دارم خواهر علی کریمی زندونه مردم هم به پولشون نرسیدن چون پولا دست علی کریمیه
توقف جنگ در این مرحله که بگفته مسوولین ایرانی حماس در حال فتح تل آویو می باشد همچون صلح با معاویه در جنگ صفین است. بنابراین به هیچ‌وجه نباید صلح و آتش بسی صورت گیرد تا زمانیکه لشکر شیطان کشته و یا تسلیم شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
کاملا موافقم
واکنش پاکستان قابل پیش بینی بود مقامات ما باید بدانند تفکر پاکستانی ها در مواجهه با اتفاقات اخیر معطوف به پرستیژ این کشور در مقابل هندی ها هم هست. آنها مجبور بودند به در بزنند تا دیوار هم بشنود. آنقدر که رقابت با هند برای انها مهم است پاسخ به اقدامات ما برایشان اهمیت ندارد .
نگران ایران باش
عیدی دولت روزی یه سکه میشد رییسی تبدیل کردش به ۵درصد قیمت سکه ؟؟؟؟یعنی قدرت خرید کارمند یک بیستم شده ؟؟ یعنی ۲۰ کارمند معادل یه کارمند در زمان خاتمی حقوق میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
یعنی حسن روحانی ماهی یه سکه میداد؟
مرگ یه بار شیون یه بار...
بگو آمین یا رب العالمین
بگو آمین یا رب العالمین
اگه میتونی هر ده دقیقه ۱۰۰ هزار موشک بالستیک رو تحمل کنی حتما حمله کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
خب تهش ایران بتونه یکساعت موشک بزنه بشه ششصد هزار
تا...خب بعدش چی میشه؟ بعدش که موشک ها تموم شد چه اتفاقی میوفته؟
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
وقتی خوابت میاد پیام ندهد!
بسیار هم عالی ،
با آرزوی یه درگیری اتمی تمام عیار در کل منطقه و استفاده از ۱۰۰۰ کلاهک هسته ای فقط طی یک روز .
به امید آن روز عزیز و بحق صاحب الزمان ولی عصر حضرت (عج)
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
کاش یکم سواد داشتی که نه میدانی قدرت کلاهک هسته‌ای چقدره و نه اینکه ما کلاهک هسته ای داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
تو کجایی
نتانیاهو مثل سگ هار زخمی است.درمانش مرگ است
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
ای ول چرا نمیری غزه ش
هه، مخمصه. وقتی پاکستان و آذربایجان و عراق هم دشمنن، اسرائیل راحت تر اینجوری حرف میزنه.
خدا پدر نظامی های ایران رو بیامرزه که وقتی وحوشی مثل اسرائیل میگه میخوام حمله کنم من به جای اینکه بترسم و نگران بشم فقط میخندم و حس آرامش میکنم
یه حماس فقط یه تنه تا وسط های اسراییل رو اومد فتح کرد میخواهی به ایران حمله کنی؟ اگه حماس همین حرکت رو در زمان جنگ ایران اسرائیل انجام میداد الان اسرائیل کامل فتح شده بود حیف که بدون هماهنگی زودتر از موعد این عملیات رو انجام دادن گرچه هیچ وقت دیر نیست دوباره هم میتونن همین عملیات رو انجام بدن
اسرائیل کشور نیست یه گرون تروریستی تو یه خاک کوچیکه که باید از اینجا بره چون هیچ ربطی به منطقه نداره قوی ترین ارتش رو هم داشته باشی وقتی خاکت اندازه یه کف دسته نابود شدنت خیلی ساده است
من نمیدونم چرا هرکی دشمن ایرانه انقدر کثیف میشه یا کلاهبرداره یا بدکاره است یا بیمار روانیه یا انحرافات جنسی اخلاقی داره همجنس بازه یا .... یه آدم سالم نشون من بدید قول میدم دل از جمهوری اسلامی ایران به کنم. امیدوارم نگید علی کریمی! امیدوارم فقط
اسراعیل مطمعن شد که در حمله به هر کشوری، اروپا و آمریکا ازش حمایت میکنند، به عنوان کسی که بالای بیست و پنج سال از عمر خود را در اروپا بودم. میتوانم به یقین بگویم. سازمان ملل، و حقوق بشر ، و، همش یه نوع دروغ هست، قدرت نظامی نداشته باشی بدبختی، هیچ کشوری کمک بهت نمیکنه.پس تا میتوانیم باید قدرتمند باشیم. البته قدرتمند با سیاست درست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی