بازدید 4287
۴

نتانیاهو: هرگز جنگ را متوقف نمی‌کنیم

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب گفت که خطوط قرمزی داریم که از جمله آنها این است که هرگز جنگ را متوقف نخواهیم کرد.
کد خبر: ۱۲۱۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۶ 01 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شبکه الجزیره قطر، نتانیاهو که به محل سخنرانی وی اشاره نشده، به دنبال فشار افکار عمومی سرزمین‌های اشغالی و بویژه خانواده اسرای این رژیم اعلام کرد: برای رسیدن به توافق برای تبادل اسرا تلاش می‌کنیم، اما نه به هر قیمتی.

وی همچنین افزود: نیروهای ارتش اسرائیل از غزه عقب‌نشینی نخواهند کرد و هرگز هزاران خرابکار [فلسطینی زندانی] را آزاد نمی کنیم.

سخنان نتانیاهو ساعاتی پس از آن بیان می‌شود که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب اعلام کرد: نتانیاهو به خانواده‌های اسرای اسرائیلی اعلام کرده توافقی (در زمینه مبادله اسرا) را تایید خواهد کرد که به امنیت "اسرائیل" ضربه وارد نکند، حتی اگر به فروپاشی دولت او منجر شود.

این اظهارات نتانیاهو درواقع به معنای آن است که این رژیم با خواسته‌های جنبش مقاومت حماس مخالف است.

«علی برکه» رئیس اداره روابط ملی حماس در خارج از فلسطین چهارشنبه شب شرایط پذیرش طرح فرانسه برای آتش‌بس در غزه را اعلام کرد و گفت که برای اجرای آن تضمین جامعه بین الملل و کشورهای عربی ضروری است.

وی گفت: عوامل تعیین کننده ما برای [تبادل اسرا] توقف درگیری، برقراری آتش‌بس، بازگشایی گذرگاه رفح و تعهد کشورهای عربی و جامعه جهانی برای بازسازی نوار غزه و آزادی اسیران اسرائیلی براساس قاعده کل آنها در برابر کل اسیران فلسطینی است.

وی افزود: هنگامی که اسماعیل هنیه به مصر برسد، پاسخ همه گروه‌های فلسطینی [به طرح آتش بس] و نه تنها گروه حماس با وی خواهد بود.

برکه گفت: آنچه مطرح شده، سه مرحله برای آزادی اسرا بوده که مرحله نخست آن آتش بس ۴۵ روزه برای آزادی غیرنظامیان و مرحله دوم برای آزادی نظامی‌هاست که مدت زمان آتش بس مشخص نشده است.

برکه مرحله سوم تبادل اسیران را نیز تبادل اجساد کشته‌های دو طرف اعلام کرده که آتش بس آن نیز بدون مدت زمان است.

این مقام حماس افزود: به صورت شفاهی شنیده‌ایم که مدت زمان آتش بس ممکن است تمدید شود، اما ما برای توقف درگیری ضمانت کشورهای عربی و جامعه جهانی را می‌خواهیم و ضمانت اکنون ما مقاومت است.

برکه اضافه کرد: در کنار خواسته‌های ما درخصوص ضمانت، خواسته دیگر ما بازسازی غزه و عقب نشینی رژیم صهیونیستی از این باریکه و تأمین مسکن فوری برای شهروندان فلسطینی است.

سخنان این مقام حماس پس از آن بیان می‌شود که یک مقام دیگر حماس پیشتر بدون ذکر جزییات تنها این ابتکار عمل را شامل سه مرحله دانسته بود.

به گفته این مقام حماس که به نام و مقام آن اشاره نشده، وی گفته بود: مرحله نخست این طرح شامل آزادی غیرنظامیان نظیر زنان، کودکان، کهنسالان و بیماران است.

مرحله دوم شامل آزادی همه نظامیان زن و مرد و مرحله سوم پیشنهاد پاریس برای آتش بس در غزه شامل تحویل پیکر کشته شدگان است.

این مقام ارشد حماس گفت تمام عملیات نظامی در طول سه مرحله متوقف خواهد بود.

وی در ادامه گفت: تعداد اسرای اسرائیلی که باید آزاد شوند هنوز مشخص نشده و درباره این موضوع باید مذاکرات صورت بگیرد.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این باره گفت که این گروه پیشنهاد نشست پاریس در خصوص آتش‌بس در غزه را دریافت کرده است و در حال بررسی آن برای پاسخ است.

به نوشته پایگاه خبری عرب۴۸، هنیه گفت: اولویت حماس توقف جنگ و خروج تمامی نظامیان اسرائیلی از غزه است.

مذاکره‌کنندگان رژیم صهیونیستی، آمریکایی، مصر و قطر روز یکشنبه در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای صهیونیستی نزد حماس به توافق رسیدند.

طرحی که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود در واشنگتن آن را «قوی و قانع کننده» توصیف کرده است.

هنیه همچنین گفت: برای بررسی این طرح به قاهره، پایتخت مصر می‌رود و جنبش حماس به طور کلی از هر طرح و ابتکار جدی و عملی به شرط اینکه به توقف کامل جنگ، بازسازی و رفع محاصره و تبادل اسرا منجر شود استقبال می‌کند.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز دوشنبه شب با اشاره به اینکه مذاکرات درباره اسرای فلسطینی و رژیم صهیونیستی نسبت به هفته‌های گذشته، بهتر شده است، گفت: «مرحله کنونی مذاکرات می‌تواند به آتش‌بس دائمی در آینده منجر می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
آتش بس قبلی بسود اسرائیل بود تا راه های حمله را دوبار مرور کند و تجربیات را به اشتراک بگذارد اما توقف امروز جنگ فرصت بازسازی و آرایش مجدد به حماس می دهد. اسرائیل هرگز زیر بار آتش‌بس نمی رود این مذاکرات فقط مانور ایذایی است.
الان که نتایح حمله حماس را می بینیم
متوجه میشیم که اسراییل از حمله حماس مطلع بوده و عمدا کاری نکرده که بهانه برای نابودی کامل غزه و حماسرا داشته باشه
عالی
۝۝۝۝۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
۝۝۝
﴿اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج﴾
۝۝۝
یا الله به حق محمد و آل محمد
از اختلاس و تورم نجاتمون بده
۝۝۝
و
از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده.
۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی