بازدید 27573

یک سوم گازوییل پاکستان از راه قاچاق از ایران تامین می‌شود/ ایران با این وضعیت وارد کننده انرژی خواهد شد

آژانس اطلاعات داخلی پاکستان اعلام کرده که سالانه ۲.۸۱ میلیارد لیتر سوخت از ایران به پاکستان قاچاق می‌شود و ۹۹۵ پمپ‌بنزینِ پاکستانی سوخت قاچاق‌شدۀ ایران را می‌فروشند. این گزارش نشان می‌دهد که ۹۰ مقام دولتی و ۲۹ سیاستمدار پاکستانی در قاچاق سوخت ایران به پاکستان دخالت دارند.
کد خبر: ۱۲۲۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸ 13 February 2024

قاچاق سوخت از نینوا به اقلیم کردستان عامل اصلی بحران سوخت دراین استان است -  kurdpress

به گزارش تابناک، بیزینس رکوردر نوشت: در پاکستان ۷۲۲ تن در موضوع نقل و انتقالات پولی و حواله سوخت قاچاقی از ایران دخیل هستند که ایالت پنجاب با داشتن ۲۰۵ محل مبادله حواله در جایگاه نخست در میان ایالات‌ پاکستان قرار گرفته است.

مرتضی زمانیان استاد دانشگاه امیرکبیر گفت: دولت یک لیتر بنزین را ۷۰ سنت وارد می‌کند و به قیمت ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ تومان در داخل می‌فروشد. این مابه‌التفاوت قیمت همان هزینه‌ای است که توسط دولت پرداخت شده و یارانه پنهان انرژی نامیده می‌شود.

در‌واقع سود کلان  قاچاقچیان بابت انتقال هر مخزن به‌ کشورهای همسایه است که دامنه آن از مرزهای جنوب شرق به خراسان و گلستان هم تعمیم یافته است.

قاچاق روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین و گازوئیل

جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: مقدار قاچاق بنزین کشور روزانه ۵ میلیون لیتر و مقدار قاچاق گازوئیل روزانه حدود ۷ میلیون لیتر برآورد می‌شود.با در نظر گرفتن قیمت هر لیتر بنزین و گازوئیل معادل ۰.۷ و ۰.۷۸ دلار طبق آمار بورس انرژی، کشور سالانه ۳.۲ میلیارد دلار از قاچاق سوخت خسارت می‌بیند.
افزایش قیمت ارز و ثابت ماندن قیمت ریالی سوخت در ایران، شکاف قیمت صادراتی و داخلی سوخت را بیشتر کرده و انگیز‌ه‌ها برای قاچاق را افزایش داده است.

شرکت ملی پخش در گزارشی با پایش کارت‌های سوخت عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۱۹ میلیون خودرو و کارت سوخت در کشور وجود دارد. متاسفانه شاهد آن هستیم که کارت‌های سوخت به تعداد بالا به سمت استان‌های مرزی منتقل و ظرف چند روز اول ماه سهمیه آنها خالی می‌شود که مشخصا صرف قاچاق می‌گردد.

مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نیز در مصاحبه‌ای با اشاره به قاچاق سوخت از نیروگاه‌ها گفت: بخش اصلی و عمده قاچاق گازوئیل کشور مربوط به نیروگاه‌ها و به میزان ۱.۵ میلیارد لیتر در سال است.

ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خط لوله و مخابرات نفت نیز در مصاحبه‌ای به تاریخ ۹ مهر ۱۴۰۱ گفت: با افزایش اختلاف قیمت داخلی و منطقه‌ای فرآورده نفتی، ایجاد انشعاب‌های غیرمجاز در خط لوله انتقال و سرقت سوخت افزایش یافته است و از سالی یکی دو مورد به هفته‌ای یکی دو مورد رسیده و ده‌ها برابر شده است.

انجمن فروشندگان نفت پاکستان روز سه‌شنبه به رویترز گفت: دلالان نفت افزایش قاچاق سوخت ایران به پاکستان را اعلام کرده‌ و گفته‌اند، تا ۳۵ درصد از گازوئیل فروخته شده در این کشور جنوبی آسیا، غیرقانونی از ایران وارد شده است.

وزارت انرژی پاکستان گفت: طبق گزارش سازمان تنظیم مقررات نفت و گاز، روزانه ۴۰۰۰ تن سوخت (۵ میلیون لیتر) قاچاق به پاکستان باعث از دست رفتن درآمد کلی حدود ۱۰.۲ میلیارد روپیه در ماه می‌شود. تاکنون وزارت نفت دو راهکار «غیرقیمتی» برای کنترل قاچاق بنزین در دستور کار قرار داده که عبارتند از: اول کاهش سقف دوم بنزین آزاد به میزان ۱۰۰ لیتر در ماه و دوم ساماندهی کارت سوخت جایگاه‌ها. چندی پیش نیز تفاهم‌نامه تجهیز ناوگان برون‌شهری به سامانه سپهتن برای نظارت بر توزیع گازوئیل بر اساس پیمایش امضا شد که نقش موثری بر مهار قاچاق گازوئیل خواهد داشت.

وضعیت نامطلوب ایران در شاخص‌های مصرف انرژی

برای بررسی وضعیت مصرف گاز یا انرژی در بخش خانگی ایران می‌توان آن را در دو شاخص «سرانه مصرف انرژی خانگی» و «شدت مصرف انرژی» با سایر کشورها مقایسه کرد. طبق ترازنامه انرژی سال ۹۹، شدت مصرف انرژی ایران بر اساس برابری قدرت خرید، بیش از دو برابر میانگین جهانی است و حتی به میزان ۶۶ درصد نیز از میانگین خاورمیانه بالاتر است.

سرانه مصرف انرژی در ایران ۲.۰۵ تن معادل نفت خام به ازای هر نفر بوده که ۷۴ درصد از میانگین جهانی و ۱۷ درصد از خاورمیانه بیشتر است. همچنین سرانه کل مصرف نهایی در ایران در بخش «خانگی، تجاری و عمومی» بیش از دو برابر میانگین جهانی است و نسبت به خاورمیانه نیز ۵۵ درصد بیشتر است.

صادرات غیرنفتی از کشور عملاً وجود ندارد

اگر به آمار صادرات غیرنفتی کشورهای صادرکننده نفت و گاز نگاهی بیندازیم، متوجه می شویم که عملا چیزی به نام صادرات غیر نفتی وجود ندارد. وفور منابع نفت و گاز ارزان در این کشورها سبب شده که صنایع انرژی بر، در این کشورها توسعه پیدا کند و در حقیقت چیزی که صادر می شود، صادرات انرژی در بسته بندی جدید است؛ برای نمونه، در ایران گاز را به متانول و اوره تبدیل و محصول را به نام تولید پتروشیمی و غیر نفتی صادر می کنیم.

این تقریبا همان صادرات نفت و گاز به صورت خام است و ارزش افزوده خاصی ایجاد نمی شود.یا مثلا ما گاز را در نیروگاه به الکتریسیته تبدیل و به کشورهای دیگر صادر می کنیم یا مثلا انرژی الکتریکی ارزان تهیه شده از گاز و سوخت ارزان گاز را تبدیل به فولاد کرده و فولاد خام با کمترین ارزش افزوده را صادر می کنیم.همین فولادی که ما تنی ۴۰۰ دلار صادر می کنیم در خارج از کشور در فرآیندی تبدیل به فولاد آلیاژی می شود و تنی ۴۰۰۰ دلار وارد می کنیم.

مثال دیگر صنعت کاشی و سرامیک است. تقریبا تمام دستگاه ها و خط تولیدهای کارخانه های کاشی در ایران ساخت اروپاست و جالب اینجاست مواد اولیه برای ساخت کاشی های باکیفیت هم از اروپا وارد می شود، و ما هر ساله چند صد هزار متر مربع صادرات کاشی به اروپا داریم! چرا ؟ واقعیت این است که ما اصلا صنعتی به نام کاشی و سرامیک نداریم! تمام خطوط تولید کاشی و سرامیک ایران وارداتی است و از ایتالیا تامین می شود.

ما به اروپا کاشی صادر نمی کنیم بلکه گاز و سوخت ارزان را در بسته بندی جدیدی به نام کاشی به اروپا صادر می کنیم. ما ماده اولیه شمش آلومینیوم را وارد کرده و با استفاده از سوخت و انرژی ارزان این ماده اولیه را به شمش آلومینیوم تبدیل و شمش خام را صادر می کنیم.در حقیقت ما گاز را در بسته بندی شمش آلومینیوم صادر می کنیم.

ما دسترسی به منابع نفت و گاز ارزان قیمت داریم و چون به دلایل سیاسی و اقتصادی صادرات گاز بصورت مستقیم نداریم، همین انرژی ها را در بسته بندی هایی مثل فولاد، آلومینیوم، کاشی، پتروشیمی و ... صادر می کنیم.

تاجرانی که قبلا از بورس انرژی سوخت می‌خریدند الان از قاچاقچیان می‌خرند

علی نقوی مدیرعامل بورس انرژی گفت: در سال ۹۹ بیشترین رکورد معامله در بورس انرژی با ۱۶ میلیون تن رقم خورد. اما با توجه به ناترازی پیش آمده در دو سال گذشته، بنزین و گازوئیل در بورس انرژی عرضه نشد.در سه ماهه امسال نسبت به سال قبل، مجموع عرضه‌های صادراتی ۶۰ درصد کمتر شده و متاسفانه شرکت پالایش و پخش، عرضه در بورس انرژی را متوقف کرده است.

بسیاری از تاجرانی که قبلا نیاز کشورهای همسایه را از مسیر بورس انرژی تامین می‌کردند، الان از مسیر قاچاق تامین می‌کنند و ضروری است، ما صادرات بنزین از بورس انرژی را در اعداد کوچک ادامه دهیم تا مانع قاچاق شویم.

ایران در آستانه حذف از بازار انرژی

علی مروی، کارشناس ارشد اقتصادی اظهار داشت: روند تولید و مصرف انرژی در ایران به‌ گونه‌ای است که در کمتر از یک دهه آینده به واردکننده بزرگ گاز تبدیل می‌شود و در حوزه نفت هم ظرفیت صادرات نفت ایران از دست می‌رود.

سیاست‌های حاکم باعث شده تقاضا برای قاچاق سوخت افزایش یابد و صنعت کشور بر پایه انرژی ارزان شکل بگیرد، در حالی که انرژی در ایران باید اهرمی برای تولید ثروت می‌شد.

جواد نوفرستی کارشناس ارشد انرژی گفت: آن چیزی که به عنوان مصرف بنزین عنوان می‌شود، مصرف به علاوه قاچاق است و با توجه به جذابیتی که قاچاق دارد قطعا وارد‌کننده بنزین خواهیم شد. اصلاح قیمتی کمکی به کاهش مصرف نمی‌کند، در واقع آن چیزی که به کنترل مصرف کمک کرده است نظارت بر عرضه و هوشمندسازی سوخت رسانی بود.

سامانه سوخت باعث شد بخشی از راه قاچاق بسته شود. فروش روزانه بنزین در ابتدای ایجاد سامانه هوشمند سوخت با وجود افزایش تعداد خودرو از ۷۳ میلیون لیتر به ۶۴ میلیون لیتر در روز رسید.

نوفرستی گفت: دولت قبل سامانه هوشمند سوخت را به این دلیل حذف کرد که دستاورد دولت قبلش بود. از سال ۸۶ تا ۹۴ که سامانه سوخت برقرار بود مصرف بنزین سالانه یک میلیون لیتر در روز افزایش پیدا کرد.اما از سال ۹۴ که  سامانه سوخت حذف شد فروش روزانه بنزین از ۷۲ میلیون لیتر در سال ۹۴ به ۹۱ میلیون لیتر در سال ۹۷ رسید؛ یعنی در سه سال حدود ۱۹ میلیون لیتر رشد کرد.

بیشترین میزان قاچاق سوخت ایران مربوط به گازوئیل است و تا دولت بازی را به هم نزد، امکان اصلاح سازوکار قیمت‌گذاری گازوئیل وجود ندارد. دولت یک سلسله سیاست‌هایی را در سال‌های گذشته اتخاذ کرده که مدل تجارت حمل و نقل بار را مبتنی بر قاچاق سوخت شکل داده است.

با فردای امروز چه خواهیم کرد؟

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس می گوید: تولید گاز از میدان مشترک پارس‌ جنوبی به پیک ظرفیت رسیده و از حدود چهار سال آینده، سالانه به اندازه یک فاز، پارس‌ جنوبی افت تولید خواهد داشت.

کشور هم شدیدتر از سال های قبل نگران مصرف گاز شده و زمستانی که در ابتدای آن قرار داریم، روزانه بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز از پارس‌ جنوبی برداشت می کنیم و از مجموع ۳۷ سکوی در حال بهره‌برداری، ۱۷ سکوی اصلی با ظرفیت تولید روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز و ۲۰ سکوی فرعی با ظرفیت تولید ۱۴ میلیون مترمکعب در روز در خلیج‌فارس نصب و به بهره‌برداری رسیده است.

گفته می شود، ۴۳ درصد از درآمد کشور، ۶۳ درصد گاز نیروگا‌های کشور و ۷۵ درصد از گاز خانگی کشور در پارس جنوبی تامین می‌شود و این هاپ انرژی کشور سهم بیش از ۵۰ درصدی در درآمد دولت ها داشته است.

بودجه عمومی کشور در سال ۱۳۹۹، ۶۴۰ هزار میلیارد تومان بوده و ارزش محصولات پارس جنوبی در این یک سال برابر با ۳۸۴ هزار میلیارد تومان محاسبه شده که به این معناست، ۵۴ درصد درآمدهای دولت از محصولات پارس جنوبی بوده است.

به نظر می‌رسد ،برنامه ریزی ها درست از آب درنیامده و تحریم ها مانع از توسعه میدان های گازی کشور شده است و گفته می شود، ایران به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر گاز جهان، اگر تا ۴ سال آینده ۵۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در توسعه میادین گازی جذب نکند، وارد کننده گاز می‌شود!

واضح است، وضعیت بغرنج مصرف انرژی در ایران تحت تاثیر سیاست‌گذاری‌های غلط دولت‌ها و فرهنگ مصرف نادرست مردم است. زمان در حال گذشتن و منابع در حال هدررفت است. ایران نیازمند انقلاب فرهنگی بزرگ در نحوه استفاده و مصرف انرژی است تا بتواند به بهترین شکل ممکن منابع را مورد بهره برداری قرار دهد و این نعمت خدادادی را به ثروت تبدیل کند. با توجه به ارزان بودن و شخصی نبودن (دولتی بودن) منافع این منابع ثروت، قاعدتاً از مسئولین انتظار می‌رود اقدام‌های موثری را در این زمینه انجام دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶۵
گازوئیل قاچاق میشه چون پول ما بی ارزش ترین پول دنیاست. الان هم هی این حرفا رو میزنین که بنزین و گازوییل رو گرون کنین. کار دیگه ای که بلد نیستین. تاوان همه سیاستهای غلط و تصمیمات اشتباه شما رو مردم میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
قاچاق را من تنهای تنها،بدون کمک کسی،الله بختکی انجام میدم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
احسنت چیزی بغیر این نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
بعد وقتي گفته مي شه عرضه مديريت نداريد ناراحت مي شين.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
در ایران مسئول شدن اینجوری که فقط باید بلد باشی گرون کنی راه حل دیگه نیاز نیست فقط گرون کردن تنها سیاست موجود در ایران برای در دست گرفتن امور
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
منابع مملکت شده گوشت قربونی هرکی سهمشو میبره فقط سر مردم ایران بی کلاه مونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
غلامعلی حدادعادل، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با بیان اینکه «حضور در انتخابات وظیفه ملی است»، گفت که «حضور مردم در انتخابات این پیام را به کشورهای دنیا می‌دهد که در ایران آزادی است و انتخابات واقعی است.»
او افزود: «مطمئنم مردم مانند مراسم ۲۲ بهمن در انتخابات هم شرکت می‌کنند.»
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
مقدار 2.8 میلیارد لیتر سوخت سالانه میشه معادل 85000 تریلی و به عبارتی روزانه 233 تریلی که خودش یه گمرک مجهز می خواد بعلاوه سیستم فروش کارتی گازوئیل که مشخصه این اعداد کاملا دروغه. می خوان گرون کنن دروغ بگن ولی نه دیگه دروغ شاخدار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
|۱۳:۲۵
احسنت احسنتتتتتتتتت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
این یعنی صدا میلیون لیتر / اینو که نمیشه با شوتی جابجا کرد تانکر های بزرگ باید هر روز از مرز بگذره! آخه بچه ها این چطور ممکنه؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
خبرگزاری خبر آنلاین:

شواف با اعداد دلچسب‌تر از واقعیات اقتصادی است.
ایران در حال شبیه شدن به بنگلادش بیست سال قبل است.

وقتی رفاه و قدرت وجود ندارد و دولت نیز قادر به تحقق شعارهایش نیست، پای اعداد و ارقام به میان می‌آید و مقامات دولتی نیز تلاش می‎کنند با استناد به اعداد ثابت کنند که وضعیت اقتصادی خوب است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
دوستان ساکن در استان های غربی
طبق اعلام هواشناسی بارندگی بسیار شدید
در پیش است.
مواظب خود و اموال خود باشید.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
حالا پولمون خوبه یا بد،اهمیتی نداره. بحث اینجاست چرا وقتی این همه مواد مخدر و اشرار و قاچاق اینجا هست چرا مرز رو مین گذاری نمی کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
از مرزهای شرقی فقط شر وارد کشور میشه اول از افغانیها اینهم از پاکستانیها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
گازوییل لیتری 300 تومان است و
... اجازه افزایش آنرا نمیدهند و دولت را بسمت افزایش قیمت بنزین هل میدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
تمام. فقر بدبختی و گرانی در ایران. ریشه در این دو کشور دارد افغانستان وپاکستان باید مرز های ایران با این دو کشور چنان بسته شود که هیج جنبنده ای نتواند رفت و آمد کند
ناشناس
| Canada |
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
این معضل بزرگ بیشتر از اینکه منشا اقتصادی داشته باشد منشا امنیتی دارد! ! چگونه این حجم از گازوئیل براحتی و بدون مشکل قاچاق میشود؟؟؟!!! نکند مثل اروپا مرزهای بین دو کشور برداشته شده و همه میتوانند ازادانه رفت وامد کنند؟؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
پاکستان بیش از ۲۳۰ میلین جمعیت دارد و یک سوم

مصرف گازوییل آنها تقریبا اندازه کل کشور ایران است


قطعا اینکار با اجازه و دستور و هماهنگی توسط چند نهاد بسیار قدرتمند انجام میگیرد

و یا دروع است و بهانه ای برای گرانتر کردن بسیار زیاد
سوخت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
۱۵:۳۰ اموالمون کجا بود بذار هرچی داریم باد و بارون بشوره ببره!!خخ
میخواید گرون کنید گرون کنید دیگه، چقدر آسمون ریسمون میبافید. این دلایل رو هم نگه دارید برای قانع شدن خودتون چون برای مردم ارزش نداره. جامعه خیلی وقته که منتظره شماها دوباره یه آوار دیگه از محل گرانی سوخت روی سرش خراب کنید. فقط تابناک به تنهایی داره روزی یه مطلب بلندبالا برای اینکه باید سوخت گرون بشه و بعدش خیلی خوشبخت میشیم منتشر میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
جامعه نجیب :)
ناشناس
| Romania |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
فکر کردی این حجم از قاچاق کار مردم عادیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
احساس میکنم برای گرون کردن قیمت سوخت دولت خجالتی شده و این مردم رو ناراحت میکنه، ببر بالا آقا قیمتو ببر بالا و خجالت نکش و سرتو بالا بگیر
اولین وتنها طرحی که به ذهن مسولین میرسه گرون کردن
اما راهکارهایی مثل موارد زیر میتواند راهگشا باشد:

جلب سرمایه برای به روز رسانی تجهیزات استخراج و پالایش
سرمایه گذاری در میادین جدید نفت و گاز و به صورت فورس میادین مشترک
ورود تکنولوژی به روز شده جهت استخراج میادن قدیمی که با تکنولوژی فعلی توان برداشت ندارند
و از همه مهمتر ساست خارجی تنش زا جای خودش را به سیاست تنش زدا بدهد و دیپلماسی با رویکرد همکاری در منطقه وجهان صورت گیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
دیگه چی از ایران خارج نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
مسدود کردن مرزهای شرقی منعی به افغانستان و پاکستان یکی از واجبات ایران و ایرانیان هست ، به این شکل ایران به افغانستان و پاکستان هم یارانه سوخت میدهد آنهم از جیب ملت ایران !!! راهکار بستن مرزهای شرقی با افغانستان پاکستان هست ولی مسئولین جمهوری اسلامی راحت ترین گزینه یعنی گران فروشی افزایش قیمت بنزین را به ملت ایران تحمیل میکنند
وظیفه مقابله با قاچاق بر عهده دولت است نه مردم اگر دنبال بهانه برای افزایش قیمت هستید قاچاق را بهانه نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
قاچاق در این حجم کار مردم عادی نیست
وای به حال ما اگر راست باشه!یعنی روزی 700 تانکر رد میشه هیچکس هم نمیبینه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
حجاب که نیست لحظه به لحظه رصد بشه
غلامرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
عمو چقدر ساده ای ! هر نهادی برای خودش یک سکوی
صادرات نفتی داره قرار نیست که ما بدونیم کی عوایدش رو
!می بره
شما خودرو های تولید داخل رو بریز دور به جاش از خارج خودروی کم مصرف وارد کن همه چی درست میشه. عادت کردین به ذکر مصیبت. به جای حل مشکل.
آقایان دروغ نمیگند الان هر ماشین سنگین که میره سیستان نزدیک ۳۰ میلیون گازوئیل میفروشند خب اینا حق ملت است که شخصی استفاده میشه وبه جیب اشخاص پولدارتر واریز میشه گازوئیل رو گرون کنید وسهمیه ماشینها را کم کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
قاچاق بتزین و گازوئیل که تو سیستان و بلوچستان بیدهد میکنه و درسته ولی دنبال فقر و علت قاچاق باشید نه گرون کردن
شما اون 90 مقام دولتی و 29 سیاستمدار پاکستانی رو میشناسین اونوقت از طرف ایران کسی رو نمیشناسین ؟
مگر نمی گویید نفت در بورس عرضه می کنید؟
گازوییل هم به مرز نشینان به قیمت صادرات منطقه بفروشید صادر کنند.
اشکال نداره.‌جورش را مردم با گران‌کردن یا کم کردن سهمیه گازوییل توسط دولت میکشن.
منتقدان دولت قبل تصورشان این بود که با رویگردانی از غرب ، به سرعت چین و روسیه را جایگزین آنها خواهند کرد و همه چیز سامان می گیرد اما دیدند کار به‌این سادگی نیست و در واقع تعامل دولت قبل با غربی ها از روی تفریح یا وادادگی نبوده است
مشکل اصلی پول بی ارزشی است که در اختیار مردم قرار می دهند دولت به ریال به مردم پول می دهد اما قیمت ها را به دلار برای مردم محاسبه می کند و فقط مانده قیمت سوخت را هم برای مردم به دلار محاسبه کند تا سرعت افزایش قیمت ها چند برابر شود و مردم بدبخت هم بدبخت تر
وقتی اشتغال و درامد نیست مردم ناچارند به قاچاق مواد نفتی روی بیاورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
آها! مجبورن؟ احیانان سود های میلیاردی دلیلش نیست؟ نری یه وقت به یه قاچاقچی پیشنهاد کار با حقوق ۱۰ ۲۰ میلیونی بدی؟ چون یا بهت میخنده یا گلوله میزنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
دوست عزیز، مردم نمیتونن 7 میلیون لیتر گازوئیل رو روزانه
قاچاق کنند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
شما زحمت بکش یک دبه بیست لیتری رو بردار ببر تا سر کوچه، اونوقت صحبت حمل 7 میلیون لیتر توسط مردم بده
میگن دروغ هر چی بزرگتر باورش نزد عوام ساده تر! داداش من، پاکستان بالای دویست میلیون جمعیت و یه نظام وابسته به اقتصاد کشاورزی داره.یک سوم گازوییل پاکستان رقم بسیار عظیمیه.تجدید نظر بفرمایید تابناک جان! :)
پاسخ ها
غلامرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
گفت رویترز مصاحبه کرده و گفته نه آمار اقتصادی ما.
روزی یه تیتر در مورد بنزین و گازوییل و ... میزنید که زمینه رو برای گرون کردنش فراهم کنید ؟!

وای به حالتون اگر با این تورم سنگین بخواید بنزین هم گرون کنید ...
حداقل بکنید هزار تومن
در طبیعی ترین حالت در سال‌های آینده به ازای خروج هر فاز از پارس جنوبی از مدار تولید باید یک نیروگاه اتمی وارد چرخه تولید انرژی شود ببینیم و تعریف کنیم
اينم حتماً مردم مقصر هستند !
و بايد بابت اين موضوع ماليات بدهند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
البته. دارين ياد مي گيرين. يك جايزه بگذارم كنار
یه کشور درست درمون همسایه نداریم. یه مشت دزد فاسد و راهزن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
!!فقط خودمون خوبیم
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
والا وضع مردم همسایه از ما ک بهتره چرا من الان باید فیلتر شکنم هی روشن باشه
خوب
مگه نمی گفتید قسمت عمده قیمت بالای دلار حباب است
پس؟قیمت دلار را پایین بیاوردید تا قلچاق بنزین و گازویل سود نداشته باشه
اگه قیمت دلار بشه ۵ هزار
حقوق معلم و کارگر هم بجای ۱۵۰ دلار میشه ۱۵۰۰ دلار در ماه که نزدیک حداقل حقوق در کشوزهای عربی حاشیه خلیج فارس میشه و کمی منطقی تر میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
همین الان غرب زده ها و لیبرال تو سر و کله خودشون میزنن که قیمت دلار سکوب شده! اینا اجازه میدن دلار ارزان بشه؟
میدونی چرا قاچاق میشه؟ چون پول ایران جزو کم ارزش ترین پولهای کل دنیاست...برای همین ....توی پاکستان که ارزش پولش چند برابر ایران هست...قاچاق گازوییل براشون صرف میکنه‌...پس برو ببین چرا ارزش پولت توی ۲۰۰ تا گشور از همه کمتر شده!! دوم.
.در جنوب..بیکاری و بدبختی موج میزنه...کار نیست...کارخونه نیست..اب و برق و گاز در خیلی از جاها نیست...طرف گازوییل قاچاق میکنه...سوم...یه پشه از مرز نمیتونه رد بشه....برو ببین کیا هستن که در نهایت قاچاق سوخت رو ردیف میکنن و ازش سود اصلی رو میبرن..این حرفای چرت و پرت هم که سوخت رو گرون کنیم قاچاقش کم بشه رو ۱۰ ساله هم گفیتم و هم اجرا کردیم...نتیجش این گندی شده که بالا اومده
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
احسنت
گازوییل قاچاق میشه چون مرزها وله چون پول ما بی ارزشه چون مرزنشینها شغل ندارند و البته از همه اینها مهمتر بخش کوچکی از گازوییل بوسیله مردم قاچاق میشه و بقیه ...
تعداد خودروهای کشور دقیقاً مشخص
میزان تحویل سوخت به جایگاه داران در هر نقطه کشوردقیقاً مشخص(مکان، زمان مقدار)
مقدار تحویل سوخت از طرف هر جایگاه دار به خودورها و...دقیاً مشخص(با توجه به کارتهای سوخت)
سهمیه کارت هر خودرو و سهمیه کارتهای جایگاه داران کاملاً مشخص
و... خیلی از اطلاعات دیگر که در این روزگار اعلام عدم اطاعات از آنها بیشتر به جوک میخورد
حال چگونه اینهمه سوخت قاچاق میشود!!!!!؟؟؟؟
اگر دنبال بهانه برای گرانی سوخت هستید خداوکیلی ما را دیگه .... فرض نکنید!!!!
پول خارج میشه کسی متوجه نمیشه ...اختلاس صورت میگیره ..وقتی متوجه میشوند که پول برباد رفته ...قاچاق میشه کسی نه میبینه نه مقصر پیدا میشه جنگل نابود میشه از بس چوب قاچاق میشه کسی متوجه نمیشن ..کوه ها خورده میشه کسی متوجه نمیشه ..
جالبه
عجیبه واقعاً ! چطور ممکنه این حجم روزانه قاچاق شود؟ مگه مستقیم از خود پالایشگاه به اسلام آباد لوله کشی کردن !!!!!!!!!!!
الان مردم تمام دنیا فهمیدن چرا ایران میگفت اسرائیل باید نابود بشه الان ایران مثل یک ناحی و قهرمان شده براشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
خودت را معادل مردم دنیا ندان هیچ کشوری نمی گوید اسراییل باید نابود شود
آقا یکی دو لیتر که نیست، میلیونها لیتر است. بجای اینکه فقط حرف بزنیم که اقتدار داریم اقتدارمان را در عمل نشان دهیم و مافیای قاچاق را پیدا کنیم بجای اینکه تلافی ضعف خودمون رو سر مردم در بیاریم.
این طرف ایران چه کسانی هم دست مقامات پاکستان هستند و دارند این همه سوخت از ایران قاچاق می کنند؟!
اولا پول ما بی ارزشه، شما هر چقدرم که گرونش کنی، نمیتونی این اختلاف قیمتو پر کنی
دوما ظاهرا و قطعا مرز ما فقط برای یه سریا نشتی داره. این حجم از قاچاق کار مردم عادی نیست و سازمان یافتست
سوما اشتغال این مملکتو درست کنید و آمار از موتوری نگیرید، این بدبختیا حل میشه
باید هرچه زودتر قیمت بنزین به قیمت فوب خلیج فارس برسد، دولت بدهکاره مردم که نیست بنزین مفت بده هر شب برن تو خیابونا دور دور بکنن و هر هفته برن شمال عشق و حال کنن، برو همین ترکیه ببین چجوری قدره یه لیتر بنزین رو میدونن، مردم متاسفانه ناشکر شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
این بنزین و گازوئیل و برق و گازی که دولت به مردم می فروشد از همان نفت و گازی تولید می شوند که مال مردم هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
بسیاری با همبن بنزین مسافرکشی می کنند دور دور یعنی چه برای سوختبران بلوچ چه فکری کردند اشتغال آنها چه می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
قشنگ معلومه از سر شکم سیری حرف میزنید خداوند جای حق نشسته خدا نکنه اه مردم گرفتارت کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
حتما شما هم حقوقت به قیمت فوب خلیج فارسه که مشکلی نداری
ماشین های فرسوده رو که از رده خارج کنید هیچ نیازی به واردات سوخت نیست!
خب این هنه شهرام بهرام کردی و قصه خوندی که چی بگی؟ که گازوئیل و بنزین گرون بشه؟ مثل ۴ سال پیش که یهو از شنبه همه فهمیدن ۳ برابر شده دیگه جلوی قاچاق گرفته شد؟؟؟ دیگه کسی قاچاق نکرد؟؟؟
بجای این مسخره بازیا و محدود کردن مردم توی کارتهای سوخت ،فکر بستن مرزها باشین، فکر حفظ ارزش پول ملی باشین که هم برای خودتون هم مردم هزینه کمتری میتراشید!!
دیوار بکشید و شغل فراهم کنید
پخمگی در مدیریت علت همه این مسائل است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
دوست عزیز علتش رندی است نه پخمگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
علت اصلی تحریم نعمت و فرصت است می باشد
سال به سال جوانان بزرگ و صاحب خانواده و خودرو میشوند که نیاز به انرژی پیدا میکنند .
اما مطلب مهم قاچاق سوخت گازوییل و بنزین به پاکستان و افغانستان و خلیج فارس میشود
باید بنزین حداقل لیتری ۱۰ هزار بشه. فقط به مسافرکش‌ها سهمیه بنزین ۳ هزاری بدن. الان یک مدرسه که تعطیل میشه اگر ۲۰۰ تا دانش‌آموز داره ۲۰۰ تا ماشین شخصی دم مدرسه پارکه! هیچ جای جهان اینجوری نیست. مثل قدیم یک اتوبوس باید سرویس مدرسه بشه. مثل امریکا، انگلیس، چین، آلمان، فرانسه و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
اره خب نه همه چیزمون استاندارد جهانی داره .مثل اقتصاد و معیشت و رفاه و حمل و نقل و ....اینم باید جهانی بشهه
این حجم عظیم از قاچاق سوخت نمیتونه کار مردم عادی باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
گزارش می گوید مقامات دولتی پاکستان در آن دخیل هستند ولی نمی گوید یا سانسور شده که چه کسانی از ایران در ابن تجارت گسترده دست دارند
نکته بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
چرا برادر! همین تابی جون نوشته بود پلیس معظم کرمان همین دیروز 19 تا کارت سوخت از یک راننده گرفته. ماهی میشه 1100 لیتر. میدونی سالی چقدر میشه؟! :(
فرآورده های نفتی را به قیمت جهانی تبدیل کنید در عوض بگذارید قیمت کلاهای دیگر را خود مردم تمشیت کنند چوب قاچاق سوخت را مردم و نیروهای مسلح می خورند.ببینید کشورهای دیگر چکار می کنند همان کار را بکنید به بهانه ملی شدن نفت چه تسمه از گرده مردم کشیدند.
حیف نیست منابع کشورمون بدیم پاکستان بی چشم و رو نمک نشناس
خاک بر سر ما که نمیتوانیم جلوی قاچاق گازوئیل را بگیریم. متاسفانه دولت هم برنامه یا شجاعتی برای جلوگیری از این کار ندارد. تنها راه افزایش قیمت است والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
مگه با پیت و بشکه 20 لیتری و ترک موتور و بار نیسان کردن نصف گازوییل کشوری به پهناوری پاکستان رو تامین کرد؟
یا اصلا کل خبر اشتباه و هدفداره یا مشکل از یه جای دیگست
این خودروهای داخلی لگن که بیشتر ضربه میزنن بجای 4 الی 7 ایتر در 100 کیلومتر 15 لیتر مصرف میکنن. وضعییت اقتصادی این مملکت رو درست کنید اینا خودبخود حل میشن . افزایش قیمت راه حل نیست بفرض اینکه افزایش قیمت دادی با ابن کاهش ارزش پول ایران بعد از مدت کوتاهی دوباره همینجا هستین شاید هم عقب تر
اگر تحریمها که می گویند نعمت است نبود و ما به اقتصاد جهانی متصل بودیم و قیمت را بازار کنترل می کرد نه دولت این خسارات بی شمار به کشور و مردم وارد نمی شد .
ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان تولیدات بنزین و سوخت ها از جمله فسیلی و هسته ایی اتمی در خاورمیانه است...1 لیتر بنزین و... وارد نمی کند.
یک سوم سوخت یه کشور ۲۰۰میلیون نفری از طریق قاچاق از منابع مثلا ملی ما تامین میشه حالا توجه داشته باشید این فقط یک قلم از یکی از مرزهای ما هست که اونم طرف خودش آمار داده نه از طرف ما!!!!!
معلومه با این اوضاع بیش از دو سوم مردم ما زیر خط فقر هستن و دور برمون به سرعت در حال رشد و توسعه
اقاي حقگو شما را چقدر ساده هستيد.اين حجم سوخت مگه ميشه قاچاق كرد يقين داشته باش همه شريكند وميخواهند بهانه داشت باشن براي گران كردن بهاي سوخت ونابود كردن مردم البته بعد از انتخابات
خدای من، این حجم قاچاق سوخت را چه بنامیم.
پاسخ ها
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
قاچاق سوخت می نامند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
نعمت و فرصت تحریم بنامید.
فرافكني براي گراني...
قیمت حاملهای انرزی باید واقعی شود چاره نیست مثل نان که کردید
پاسخ ها
اردشیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
چطوري سخنگوي دولت؟؟؟ خوبي ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
قیمت خودرو وارداتی واقعی بشه ...نه اینکه ۱۰برابر قیمت دنیا بدین دست ملت
مافیای دولتی
مردم ازگشنگی این کارمیکنند وبعد دولت مگر راهی گزاشتم کسی. قاچاق بکنند وبعدملیاردملیارد اختلاس میکنند هرنفری به اندازه جرج یک سال ملت ایران می‌بره کسی نمیگه چی شودحالا کارتها سیستان بلوچ استان هرماشین 100,لیترسهمیه داره این اگرتویک ماه بوبکنند تمام میشن دیگه چه برسه به قاچاق
کشور دوست و برادر پاکستان عزیز رو باید در یابیم .
بخاطر مساله سوخت تنها در ایران 1000نفرکشته داده سال 1398 وگرنه در هیچ جای دنیا سابقه ندارد ببیند مشکل کجاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
بابا مرکز آمار !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هر تانکر سوختی که از سمت ایران خواست وارد پاکستان بشه با پهپاد و موشک نقطه زن بزنید. موشک ساختیم برای همچی روزایی دیگه.
ساخت پایگاه داخل خاک پاکستان هم خام فروشی نمی کنیم وهم تحریم‌ها را خنثی میکنیم
صادر که نمی توانیم بکنیم چون تحریم هستیم . پس دولت ناچاراً بایستی قاچاق بکند
الان نفت توسط چه ارگانهايي فروخته ميشه؟ آنها را هم قاچاق حساب كرديد؟
این دیگه اسمش قاچاق نیست برادر حتما اراده ی مقامات پشتش هست قاچاق نهایت چند تن میتونه باشه دقت کنید سه میلیارد لیتر !!!!
بیان مشکلات عالی. راه حل عملی صفر. ما عادت کردیم.
اگر 4 تا کارخانه اون سمتها بزنید و یا حق آبه ایران را از افغانستان بتونید بگیرید . جوان سیستانی و .... جونشو کف دستش نمی زاره قاچاق سوخت کنه . الان مردم انجاها چاره ای ندارن . وگرنه از کرسنگی می میرن
چرا کنترل نمیشه؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
چون این یک چیز کنترل بشه چند تا چیز دیگه از کنترل خارج می شه.
باشه قبول
دیواااااااااااااااااااااااااااااااار بکشید
از ترکیه کمترید؟
دیووووووووووووووووووار مرز افغاتستان و پاکستان
تاحالا چند بار بنزین گرام شده و هیچ مشکلی حل نشده چون سریع روی تورم تاثیر میگذاره و بعد دلار و ارز گرانتر و ریال بی ارزش تر میشه دوباره قیمت بنزین برمبنای پول پاکستان یا دلار میگرده سرجای قبل و قاچاق بیشتر میشه .راهکار فقط وفقط بالابردن ارزش ریال خواهد بود که اونم جزو آرزوهای محال شده .ولی بجای دلار 55 هزار تومن اگر دلار مثلا 20 هزاریا 10 هزار بود دیگه قاچال توجیه و صرفه اقتصادی نداشت
کل ایران قاچاق میشه واسیه توجیه گرون کردن.مردم باید تاوان بدن
من دیروز برای گرمایش منزلم ازاد خریدم لیتری ۶۵۰۰ تومان
ماشین ها رو برقی کنید بعد قیمت بنزین رو آزاد کنید . البته هر کاری رو دولتی بخواهید انجام بدهید کٌلاّ فشل و ناقص میماند و دهها سال به طول میکشد.
با عرض معذرت:
کسی که این آمار را داده که روزانه 12 میلیون لیتر سوخت(بنزین و گازوییل) از کشور قاچاق می شود، یا آمار را بررسی نکرده و یا اصلا" عدد را خوب نمی شناسد.
12 میلیون لیتر یعنی 400 تانکر 30 هزار لیتری هر روز از کشور خارج شود و 400 تانکر برگردند! یعنی 800 تانکر روزانه از مرزهای ایران بصورت قاچاق خارج و وارد شوند.
و این یعنی توهین به مرزداران غیور این مرز و بوم که خبر ندارند و از جاده ها این تعداد 800 دستگاه تانکر تردد می کنند.!؟
چرا به خبرهایی که بیان می کنید با محاسبات اول بررسی نمی کنید؟
داری اذهان رو آماده میکنی
بهترین راه کشیدن دیوار هست مثل ترکیه هم جلوی دزدی ها و قاچاق گرفته میشه هم امنیت کامل میشه و .....
وقتی در این مملکت چمشان را بر روی غارت پارس جنوبی توسط قطر بسته به طوری که آنها 330حلقه چاه دارند و برداشت می کنند و ما تنها 7 چاه لذا در مقابل آن این هزینه ها عددی نیست لذا باید ادامه داشته باشد.
قاچاقچیان سوخت باید به شدت محاکمه بشوند مرزهای شرقی را به شدت رصد کنید نیروهای مسلح عزیز...
پاسخ ها
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
از جلو نظام ……چشم قربان
مضحک است که کولبر سیستان و بلوچستانی ما را که با دبه سوخت می برد عامل قاچاق یک سوم سوخت مصرفی یک کشور بسیار پرجمعیت مثل پاکستان بدانیم ، این مقدمه چینی ها همیشه منجر به گران کردن و جیره بندی کردن سوخت می شود که مردم راهی برای مخالفت با آن ندارند اما قاچاق با ابعاد زیاد را هم لطفا گردن مردم نیاندازید !
با داری فرمایشتان حقیقت ندارد! یا فرض کرده اید ضریت هوشی ما کمتر از 20 است. یا خدای ناکرده مرزبانان دلیر ما در خوابند و یا برگه هایی که قانونی هستند، غیر قانونی هستند و یا قانونمان قانون نیست.
به نظرتان کدام یک دراست است!
سلام
مشکلات متعددی به دلایل وارد و بعضاً ما واردی وجود دارد ولی برای برون رفت از آنها هم میتوان از اصول عقب نشست و هم میتوان راهکارهای مدیریتی مناسب چند وجهی طراحی نمود که هم مشکل قاچاق حل شود هم مصرف مدیریت شود و هم شوک قیمتی اعمال نشود و رضایت جامعه افزایش یابد اگر تمایل داشته باشد طرح مناسبی وجود دارد
همش کار دولت قبله
اگر برجام نبود اینجوری نمیشد
این دولت کلا و توی هیچ مبحث و موضوعی مقصر نیست و هرچی دستورم میده فایده نداره
وقتی که دولت عرضه ندارد جلوی چند تا قاچاقچی گازوئیل رو بگیر ه چطور میخاد کشور رو اداره کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
مزخرف می گن. قاچاقچی در کار نیست.
میان می گن چرا قیمت بنزین واقعی نیست .‌‌‌...
خوب چرا قیمت خودرو وارداتی رو ۱۰ برابر قیمت اروپا به مردم می ندازین ؟؟؟؟؟
چرا ورود خودرو خارجی، آزاد نیست ولی می گین قیمت بنزین آزاد بشه ؟؟؟
۳۰ درصد پاکستان
۳۰ درصد افغانستان
۴۰ درصد ایران

حالا جرعت کنید سهم شون کم کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
همین سوخت رامیریزن توماشیناشون میان لب مرز سربازهاراترور میکنن ومیرن
برای اینکه به آمریکا باج ندهیم بدنیا باج میدیم حتی پاکستان وافغانستان
سهم امریکاراهم اختلاص گروآقازاده میبرن
جالبه که اقتدارم داریم
پس با این حساب تا ده سال دیگه به قله میرسیم البته قله فلاکت و
هروقت میخواد کالایی را گران کند اول بحث قاچاق را به میان میآرند دوم بحث قیمت در کشورهای فقیردنیا
اینهاچطورمیگن مامیدونیم مردم ازکجانون وچقدر میگیرندنمیتوند جلوی قاچاق رو بگیرندچقدر مردم تاوان بدن
من درمنطقه شهریار تهران زندگی می کنم هر وقت رفتم پمپ بنزین وخواهش کردم ۲ لیتر گازوئیل بمن بفروشیدمتصدی پمپ بنزین با لحنی تند وپرخاش گفتند دولتی هستش وفقط باکارت سوخت گازوئیل داده می شود چطور مردم عادی دارند از چابهار کامیون کامیون به پاکستان صادر می کنند ببخشید قاچاق می کنند لطفا سریع جهت جریمه کردن مردم دولت مبلغش رابالا ببرد تا تاثیرش روی کلیه اقلام ومایحتاجشان نمایان گردد
مرزها رو مین گذاری وسیع انجام بدید تا جلوی قاچاق و تروریسم و اتباع غیر قانونی جلوگیری شود
پس اون سوختی که برای نیرو های نیایتی صرف میشود بعلاوه سوخت های مجانی که بعضا صادر می‌شود چرا در این محاسبات جایگاهی ندارند
بنظر بنده این امار ارقاق درست نیست ما که فعلا با هیچ کشوری در حال جنگ نیستیم برای مدت یکماه نیروهای مخلص ارتش سپاه فراجا وبسیج را که معمولا با اندازه مورد نیاز در مرزهایی که قاچاق میشود مستقر ما که این همه ما شااله پهباد وغیره داریم تا ان موقع مشخص شود این اکار و ارقام درست است یا نه
با جعمیت بیشتر و فرزند بیشتر مصرف سوخت کاهش می یابد!!!!!!!!!!!!!!!!!
مقصر روحانی و دولت های قبلی هستند ، باید ملت همیشه در صحنه یکبار دیگه به رئیسی رای بدن تا درست ش، خ
چرا بجای گران کردن سوخت به فکر افزایش ارزش پول نیستند. مثلا اگر ارزش ریال در برابر دلار به ده هزار تومان برسد، دیگه قاچاق سوخت به صرفه نخواهد بود.
چجوری میشه آخه یعنی دولت ارتش سپاه وزارت اطلاعات سازمان بسیج نمیتونن جلوی قاچاق سوخت رو بگیرن این یعنی چی چرا باید سوخت مفت بره پاکستان
شما نگاه كنيد سياستهاي غلط و اشتباه داحلي و خارجي ما رو در همه چي وارد بحران كرده،بحران انرژي بحران اب بحران محيط زيست بحران برق ووووو،واقعا كجا ميره اين مملكت
من که نفهمیدم قراره گرون کنید
12 میلیون لیتر گازوئیل یا. یک سوم. سوخت پاکستان کم نیست که قاچاق می‌شود.. یا قانونی است یا قاچاق،،،،،اگر قانونی است اینهمه سوخت با بشکه که خارج. نمی‌شود بلکه با کامیون حداقل 12 میلیون لیتر را تقسیم بر. 30هزار لیتر کنیم چیزی حدود 400. الی. 4 تانکر ۱۸چرخ سوخت،،،،،،،چگونه اینهمه سوخت قاچاق می‌شود. و شما کنترلی برآن. و مرزها ندارید؟؟؟؟؟آیا این حرف شما درست و قابل. قبوله؟؟؟
سلام .تازمانی که قیمت انرژی در ایران قیمت جهانی نشه همینی که هست .هست
دوتی که مدعی است حرکت مورچه اای رادرمرزها زیرنظردارد چطورنمیتواند ننفتکشهایی به این بزرگی راکنترل کند ....
بجای اینکه از هر بهانه ای استفاده میکنید که گرون کردن بنزین رو توجیه کنید فکری به حال خودروهای آشغال تکنولوژی ۲۰ سال پیش وطنی و آشغالهای درجه دو و سه چینی باشید!اگر راست میگید بزارید ماشین با کیفیت بیاد با تعرفه کم نه این مدلی قطره چکانی!!!
جرا مرز های شرقی را نظارتنمی کنید دولت ضعیف وناکار آمد است
بنظرمیاد سامانه سوخت کلا مشکوکه یه باندهایی کارت ویژه دارن کار خودشونه
امیدوارم نظرم دیده بشه،قیمت حاملهای انرژی در ایران خیلی پایینه،اگه به این روال بره مردم سیستان با قاچاق کشورو به باتلاق میکشن،
اگر فرض کنیم هر سوخت بر روزی 500 لیتر کازوئیل از ایران خارج کنه در طول 365 روز میتونه تقریبا 182 هزار لیتر حمل کنه بنابراین برای خروج دومیلیارد و هشتصدو ده هزار لیتر نیاز هست که حدود 16 هزار سوخت بر بدون وقفه در طول 365 روز سوخت حمل کنند واقعا این همه خودرو سوخت بر در سیستان وجود داره؟
ماشااله به اینهمه امنیت و اقتدار ایران
باشه شما گرون کنید ببینید چی میشه.!؟
این هزینه ای که دولت پرداخت میکنه هزینه ناکارآمدی خوش است
قاچاق با تانکر کار مردم عادی هست مگه امکان داره ؟؟ چطور من خودم چندین بار بخاطر بیست لیتر گازوئیل به سه تا پمپ بنزین مراجع کردم موفق به دریافت یک لیتر هم نشدم اما قاچاق وی با تانکر قاچاق می‌کنه
طبق اعلام رئیس جمهور یا نخست وزیر گاز عراق هم بطور رایگان از ایران تامین می شود
چرا تمام دنیامرزمیکشن الا ایران خوب دیواربکشید نگاه ترکیه کنیدمگه مرزبانی نداریم این همه قاچاق میشه ایران دردروازش بازه هرکی میخا دمیادمیره
آره بنزین گرون کنید با وانت کار میکنم بدبخت بشیم تازه کالا برگ خم بهم تعلق نگرفته
چرا این همه کالاقاچاق ازایران به کشورهای همسایه توسط شوتی سواران ویانفتکشهای سنگین انجام میشود ودولت ونیروی انتظامی هم پاسخگوی وجلودارنیست چراملت ایران باید تاوونش پس بدهد ویا مصرف سوخت رابه رخ اینی جماعت میکشند تمام گرانیهای کشورباعثش همین کالاقاچاق هست
خیلی جالبه کل مردم کشور باید تاوان یه استان کشور بدهند اون هم بیشترین قاچاق از همین استان میشه بیشترین شهدا رو در همین شهر داریم. جالبه تو بانک اگه بیست میلیون وام بخوای خاندانت رو میارن جلوی چشمت اما طرف چندین میلیارد میگیره بعد هیچ ظمانتی هم نزد بانک ندارد.چطور شده آیا الان تو کت مردم ایران می‌ره شما خودتون مرض باز میزارید تا قاچاق بره بعد به بهانه اون میخواهید مردم بدبخت تر کنید
چگونه خارج شدن گازوییل در حد 30 در صد مصرف پاکستان عادی وهیچ بازدارندگی از سوی مسیولین گمرکات ندارد ولی یک کولبر که برای خرج زندگی لوازمخانگی را بامشقت در حد یخچال حمل میکند به شدیدترین برخورد میگردد وامکان از دست دادن جانش هم میشود نکند پالایشگاههای ما در اختیار پاکستان است
جالب است !
خلاصه مقاله بالا این است که چون دولت ناتوان از سرمایه گزاری و دستیابی به تکنولوژی های جدید در نفت و گاز است ، باید به مردم فشار بیاورد !
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی