بازدید 2687
۹

خشم ترودو از کشیدن کاریکاتور نتانیاهو در کانادا

یک روزنامه کانادایی پس از کشیدن کاریکاتور نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قالب یک خون‌آشام با اتهام یهودستیزی روبرو شده است.
کد خبر: ۱۲۲۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵ 21 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه مونترال La Presse روز چهارشنبه پس از اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در قالب یک خون آشام در یک کاریکاتور به تصویر کشید، با اتهامات یهودستیزی مواجه شد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، کاریکاتور منتشر شده توسط La Presse، یک روزنامه دیجیتال فرانسوی زبان، نتانیاهو را با گوش‌ها و پنجه‌های میخ‌زده نشان می‌دهد که کت بلندی بر روی یک کشتی بادبانی پوشیده است و تصویری شبیه خون‌آشام در فیلم «نوسفراتو» در سال ۱۹۲۲ دارد. در زیر این نقاشی، این جمله نوشته شده بود: «نوسوینیاهو (ترکیب اسم نتانیاهو و نوسفراتو) در راه رفح است.

هجمه‌ها به این روزنامه با ادعای یهودستیزی به قدری زیاد شد که استفانی گرامون، مدیرمسئول این روزنامه کاریکاتور را حذف و عذرخواهی کرد. او در اذامه گفت: هدف از این کاریکاتور انتقاد از دولت اسرائیل است و نه مردم یهود. هیچ‌گاه قصد ما ترویج یهودستیزی یا کلیشه‌های توهین‌آمیز نبوده است.

با این وجود سیاستمداران کانادایی، سران صهیونیست و دیگران از این کاریکاتور انتقاد کردند، از جمله  جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا که آن را نفرت انگیز  خوانده و گفت: القائات یهود ستیزی و تکرار عبارات مشابه غیرقابل قبول است.

چندین وزیر کانادایی نیز از این کاریکاتور به عنوان وحشیانه  انتقاد کردند و هشدار دادند که این کاریکاتور تهدیدی برای تشدید تنش‌های بالا در کانادا در رابطه با جنگ غزه است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹
بنازم دموکراسی تون رو!
کتاب مقدس 2 میلیارد آدم رو آتش زدن طبق مبانی شما توهین نیست
اما کاریکاتور یه دیوانه که به خاطر ادامه حیات سیاسی خودش آدم می کشه قانون شکنی و توهین به دیگران است!
خوب چشمانتان را بازکنید و ببینید که یک کاریکاتور را چطور محکوم میکنند ولی کشتار کودکان را خیر
مردم ببینید
کاریکاتور بک خوک کودک کش اینقدر صدا میده در صورتی که کاریکاتور یک شخصیت سیاسی بود و هیچ منعی داشت ولی کاریکاتور شخصیتهای مذهبی مسلمانان مشکلی نداره
یهود عشقه
خط قرمز غرب هرگز یهود نیست، بلکه صهیونیسم است...
ترودر با دلار های ایران چه میکنی؟
کار زشتی کردن
قابل توجه ازادی خواهان وطنی ومردمی وانسانی
مگه نتانیاهو نماد یهودیت است؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست