بازدید 11321
با تحولات منطقه و جهان

احضار سفیر ایران از سوی وزارت خارجه آلمان/ مخالفت جوزپ بورل با افزایش تحریم‌ها علیه ایران/ برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی در مرز کره شمالی/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

احضار سفیر ایران از سوی وزارت خارجه آلمان، مخالفت جوزپ بورل با افزایش تحریم‌ها علیه ایران، برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی در مرز کره شمالی، اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و دیدار وزیر خارجه آمریکا با ولیعهد عربستان در جده، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۲۸۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸ 21 March 2024

احضار سفیر ایران از سوی وزارت خارجه آلمان/ مخالفت جوزپ بورل با افزایش تحریم ها علیه ایران/ برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی در مرز کره شمالی/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

بین الملل تابناک: احضار سفیر ایران از سوی وزارت خارجه آلمان، مخالفت جوزپ بورل با افزایش تحریم‌ها علیه ایران، برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی در مرز کره شمالی، اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و دیدار وزیر خارجه آمریکا با ولیعهد عربستان در جده، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

احضار سفیر ایران از سوی وزارت خارجه آلمان

وزارت خارجه آلمان چهارشنبه با تکرار اتهام‌های واهی و اثبات نشده خود در رابطه با دست داشتن نهادهای ایرانی در حمله به کنیسه‌ای در شهر بوخوم در سال ۲۰۲۲، سفیر ایران را احضار کرد.

 وزارت خارجه آلمان چهارشنبه در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که پس از دریافت یک اطلاعیه مکتوب در خصوص حکم متهم پرونده حمله به کنیسه‌ای در شهر بوخوم در سال ۲۰۲۲، سفیر ایران را احضار کرده است.

وزارت خارجه آلمان افزود: ما اکنون این حکم را در اختیار سایر شرکای خود و نهادهای اروپایی قرار داده و بررسی‌های لازم را در خصوص گام‌های بعدی انجام خواهیم داد.

یک فرد ایرانی - آلمانی به اتهام حمله به کنیسه‌ای در شهر بوخوم در سال ۲۰۲۲ در دسامبر گذشته به تحمل ۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم شده بود.

برلین ادعا می‌کند متهم قصد حمله به این کنیسه را داشته اما حمله او با پرتاب یک بمب آتش‌زا به ساختمان مدرسه‌ای در مجاورت آن کنیسه ناکام مانده است.

برلین مدعی است، این فرد ایرانی - آلمانی برنامه‌ریزی برای این اقدام را با کمک تهران انجام داده بوده است.

آلمان پیشتر نیز کاردار ایران را در ماه دسامبر در ارتباط با این حادثه احضار کرده بود.

دولت آلمان تاکنون سندی برای تایید ادعاهای واهی و بی پایه خود در خصوص این حادثه ارائه نکرده است.

مخالفت جوزپ بورل با افزایش تحریم ها علیه ایران

 روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» با طرح این ادعا که فرانسه و آلمان در پی تحریم ایران به بهانه ارائه موشک و سایر جنگ افزارها به متحدان منطقه ‌ای خود هستند، نوشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مخالفت با این اقدام، تحریم‌های جدید را تضعیف کننده دیپلماسی با تهران دانست.

وال استریت ژورنال به نقل از نامه ماه گذشته فرانسه، آلمان، هلند و پنج کشور دیگر اتحادیه اروپا به «جوسپ بورل» افزود که این اتحادیه باید تحریم های جدیدی را وضع کند و اجازه ‌دهد تا آن دسته از افراد ایرانی را که به ادعای این کشورها، شبه نظامیان منطقه را مسلح، تأمین مالی، مشاوره و هدایت می کنند، به همراه این گروه ها هدف قرار دهند.

بر اساس این گزارش، بورل در پاسخ به این نامه گفت: این کار را اکنون انجام ندهید.

در همین حال، وال استریت ژورنال به نقل از مقام های اتحادیه اروپا نوشت که این واکنش مورد حمایت واشنگتن بوده است.

این روزنامه آمریکایی همچنین به نقل از یکی از مقام های دولت بایدن نوشت، به اتحادیه اروپا اطلاع داده شده که واشنگتن از افزایش فشار بر تهران از طریق تحریم انتقال موشک ها و تجهیزات نظامی به شبه نظامیان منطقه و همچنین روسیه حمایت می کند.

بر اساس این گزارش، این اختلاف نظر که در نشست روز دوشنبه (۲۸ اسفند) وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا نیز سر باز کرد، چند روز پس از آن مطرح شد که اروپا و آمریکا متعهد شدند در صورت تحویل موشک های بالستیک ایرانی به روسیه، به سرعت و مشترکا تحریم های جدیدی را علیه تهران اعمال کنند. این در حالی است که مقام های غربی گفتند، هیچ مدرکی دال بر تحویل این موشک ها وجود ندارد، اما مدعی شدند که بر اساس پیش بینی ها، این اقدام صورت گیرد.

وال استریت ژورنال بر اساس پیش نویس بیانیه اجلاس سران اتحادیه اروپا مدعی شد که رهبران این اتحادیه در نشست این هفته متعهد خواهند شد در صورت تحویل موشک به روسیه، تحریم های هدفمند علیه افراد و نهادهای ایرانی را گسترش دهند.

به گفته مقام های آمریکایی، این تحریم ها می تواند شامل اقدام هایی برای جلوگیری از پرواز ایران ایر به اروپا باشد.

با وجود این، مقام های اتحادیه اروپا به کشورهای عضو گفته اند که اقدام علیه ایران به دلیل حمایت از متحدانش می تواند تنش ها را در منطقه خاورمیانه تشدید کرده و دیپلماسی هسته ای را تضعیف کند.

به نوشته این منبع، بورل هفته گذشته در نامه‌ای به هشت کشور عضو اتحادیه اروپا نوشت که پیشنهاد آنها برای هدف قرار دادن فعالیت‌های بی‌ثبات ‌کننده منطقه‌ای ایران "دو صحنه" روسیه و خاورمیانه را با هم ترکیب کرده و این امر "می‌تواند پیامدهای بالقوه ناخواسته داشته باشد. "

وال استریت ژورنال با حساس خواندن برهه اخیر برای برای واشنگتن، افزود: به نظر می رسد که آمریکا و ایران هر دو به دنبال اجتناب از درگیری مستقیم هستند.

این روزنامه آمریکایی همچنین مدعی شد: در حالی که حوثی ها (انصارالله) و شبه نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه و عراق، هدف واشنگتن و ارتش قرار گرفته اند، آمریکا مذاکرات غیرمستقیم با تهران را برای مهار تنش ها از سر گرفته است. مقامات آمریکایی همچنان تاکید می‌کنند که به دنبال راه‌حلی دیپلماتیک در مورد برنامه هسته‌ای ایران هستند.

برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی در مرز کره شمالی

کره‌جنوبی و ایالات متحده در شهر هم‌مرز با کره‌شمالی، مانورهای مشترک جنگ شهری با هدف تقویت آمادگی نظامی در برابر «تهدیدات در مناطق شهری و تأسیسات زیرزمینی» برگزار کردند.

ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد این کشور به همراه ایالات متحده در هفته جاری در یک زمین آموزشی در شهر «پاجو» که هم مرز با کره‌شمالی است، رزمایش‌های مشترک در زمینه جنگ شهری برای تقویت آمادگی نظامی در برابر تهدیدات در مناطق شهری و تأسیسات زیرزمینی برگزار کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری یونهاپ، این رزمایش پنج روزه از روز دوشنبه در یک زمین آموزشی عملیات شهری در پاجو در ۳۷ کیلومتری شمال غربی سئول آغاز شد. 

ارتش سئول همچنین اعلام کرد که حدود ۴۰۰ سرباز از کره‌جنوبی و آمریکا با استفاده از تجهیزات نظامی مانند تانک، بالگرد و هواپیماهای بدون سرنشین در این رزمایش شرکت کردند.

در گزارش ارتش کره‌جنوبی آمده است که این رزمایش بر عملیات «حمله و دفاع» در سناریوی حمله غافلگیرانه در مناطق شهری و تأسیسات زیرزمینی متمرکز بوده و به دلیل جنگ غزه و ادامه درگیری میان رژیم صهیونیستی و جنبش فلسطینی حماس، توجهات به چنین میدان‌های نبردی جلب شده است.

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا با طرح برخی ادعاهای واهی تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا بیان کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه آنچه «سه شبکه خریدِ» حامی برنامه‌های موشکی، هسته‌ای و دفاعی ایران خواند وضع کرده است.

این نهاد آمریکایی مدعی شد که این شبکه‌ها در ایران، ترکیه، عمان و آلمان مستقرند و فیبر کربن، رزین‌های اپوکسی و سایر کالاهای موشکی را برای سازمان جهاد خودکفایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح و سایر شرکت‌های تعیین‌شده توسط ایالات متحده تهیه کرده‌اند.

دیدار وزیر خارجه آمریکا با ولیعهد عربستان در جده

 وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه شب در جده با ولیعهد عربستان سعودی دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه از جمله اوضاع غزه گفت وگو کرد.

 آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در جده با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار دو طرف درباره روابط دوجانبه و همکاری‌های مشترک به بحث و رایزنی پرداختند.

وزیر خارجه آمریکا و ولیعهد عربستان همچنین درباره آخرین تحولات منطقه و از جمله تحولات در غزه و تلاش‌های انجام شده برای توقف تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به این باریکه و پیامدهای انسانی آن با یکدیگر گفت وگو کردند.

بلینکن پیشتر نیز در جده با فیصل بن فرحان بن عبدالله وزیر خارجه عربستان سعودی دیدار کرده بود.

وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه وارد جده عربستان سعودی شد و قرار است روز پنجشنبه به مصر و روز جمعه به فلسطین اشغالی سفر کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۱
دلار ۶۲هزار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
فدا سرت چیکار کنیم؟ از دست شما غرب زده
های دلار‌پرست باید بکشیم دیگه هم از دست دولت هم از دست شما
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
خب اینوبه اربابت بگو ، بگو تحریم شما باعث میشه ماغربگداها هم خسارت ببینیم مسئولان صدمه نمیبینن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
۲۰ :۰۷
تورم کیلو چنده اینا مال سو مدیریته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
نتیجه خالی بندیهای دولت
باز هم افزایش خواهد یافت
آلمان!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
حتما طرف یک اعترافاتی داشته همینطوری نمیشه تکذیب کرد و رد کرد! وقتی برای آنها ثابت شود باید منتظر تبعات آن بود!
حال آدم از این ادا و اطوارهای حقوق بشری اروپایی ها به هم می خوره. برای نسل کشی کله شون رو می کنند زیر برف بعد برای یک سری مسائل حاشیه ای و ساختگی جار و جنجال الکی راه میاندازند.
وقتی آمریکا و کره جنوبی نزدیک کره شمالی رزمایش برقرار میکنن چرا ما و کره شمالی نزدیک مرزهای کره جنوبی رزمایش نکنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
بسم الله
مسئولین کشور بجای قراردادن کشور در موضع اتهام بهتر است برتقویت روابط با دنیا متمرکز باشند و اقتصاد را سروسامان دهند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
نان در تحریم است
چرا ما باید جوری رفتار کنیم که حمله به یک مرکز یهودیان باعث شود انگشت اتهام به سمت ما باشد؟!!
بین اروپایی ها فقط با آلمان روابط اقتصادی مختصری داریم که با این سیاستمداران و ... آنهم محدود و محدوتر خواهد شد!!
بهترین راه مقابله با کاستی ها در کشور: بدرک
دلار بالا رفت به درک
تورم مهار نشد بدرک
سیاست خارجی افراطی است بدرک
مسئولین فکر کشور نیستند بدرک
حرص نخورید چون با حرص خوردن چیزی درست نمی شود فقط بگویید بدرک و عبور کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
همش شده واردات
گور پدر صادرات
چینی و نفت ارزون
عراق و برق مفتی
دلار به این کلفتی
یک فکری هم بحال دارو کنید کیفیت دارو بخاطر ضرردهی شرکت هایی دارویی و مسائل اقتصادی به شدت پایین و ناخالص شده است
شرکت های دانش بنیان فقط حرف هستند و از کیفیت خبری نیست
در کشور کمبود درستکاری و صداقت داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
واقعا همینطوره. متاسفانه.
مرگ بر این زندگی نکبتی ?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
شعار نده
برق را می دهیم به عراق پولش را نمی توانیم منتقل کنیم بجای آن مازوت وارد می کنیم و در نیروگاهها می سوزانیم انرژی تمیز صادر می کنیم و انرژی کثیف وارد می کنیم .
مدیریت مشعشع تر از این !!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست