بازدید 5278
۳
با تحولات منطقه و جهان

نجات ۸ ماهیگیر ایرانی توسط نیروی دریایی پاکستان/ تقابل جنگنده‌های روسیه با بمب‌افکن‌های آمریکا بر فراز دریای «بارنتز» / حمله موشکی و پهپادی به پایگاه آمریکا در سوریه/ بالا بردن سطح هشدار تروریستی در سراسر فرانسه

نجات ۸ ماهیگیر ایرانی توسط نیروی دریایی پاکستان، تقابل جنگنده‌های روسیه با بمب‌افکن‌های آمریکا بر فراز دریای «بارنتز»، حمله موشکی و پهپادی به پایگاه آمریکا در سوریه، بالا بردن سطح هشدار تروریستی در سراسر فرانسه و اعلام آماده باش رزمی و نظامی توسط رهبر کره شمالی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۲۸۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰ 25 March 2024

نجات ۸ ماهیگیر ایرانی توسط نیروی دریایی پاکستان/ تقابل جنگنده های روسیه با بمب‌افکن‌های آمریکا بر فراز دریای «بارنتز»/ حمله موشکی و پهپادی به پایگاه آمریکا در سوریه/ بالا بردن سطح هشدار تروریستی در سراسر فرانسه

بین الملل تابناک: نجات ۸ ماهیگیر ایرانی توسط نیروی دریایی پاکستان، تقابل جنگنده‌های روسیه با بمب‌افکن‌های آمریکا بر فراز دریای «بارنتز»، حمله موشکی و پهپادی به پایگاه آمریکا در سوریه، بالا بردن سطح هشدار تروریستی در سراسر فرانسه و اعلام آماده باش رزمی و نظامی توسط رهبر کره شمالی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

نجات ۸ ماهیگیر ایرانی توسط نیروی دریایی پاکستان

نیروی دریایی پاکستان، هشت ماهیگیر ایرانی را نجات داد و اعلام کرد: ناو جنگی «پی ان اس یرموک» نیروی دریایی پاکستان، هشت ماهیگیر ایرانی را آب‌های آزاد نجات داد.

به گفته منابع خبری، قایق این ماهیگیران ایرانی دچار آتش سوزی شده بود که عملیات اطفا حریق با موفقیت توسط نیروی دریایی پاکستان انجام شد.

تقابل جنگنده های روسیه با بمب‌افکن‌های آمریکا بر فراز دریای «بارنتز»

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در پی نزدیک شدن دو بمب‌افکن آمریکایی به مرزهای این کشور، یک فروند جنگنده «میگ-۳۱» را به پرواز درآورده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در پی نزدیک شدن دو فروند بمب افکن «بی -۱ بی» نیروی هوایی آمریکا به مرز روسیه، یک فروند جنگنده «میگ -۳۱» ارتش روسیه به هوا برخاست.

بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه، محل این رویارویی بر فراز دریای «بارنتز» بوده و مرز دولتی روسیه به هیچ عنوان از سوی بمب‌افکن‌های آمریکایی نقض نشده است.

این تقابل هوایی یک روز پس از حمله تروریستی در یک سالن کنسرت در مسکو و همچنین تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین به ویژه پایتخت این کشور اتفاق افتاده است.

حمله موشکی و پهپادی به پایگاه آمریکا در سوریه

منابع محلی از حمله موشکی و پهپادی به پایگاه خراب الجیر نظامیان آمریکایی در استان الحسکه در شرق سوریه خبر دادند.

به گزارش المیادین، منابع محلی از شنیده شدن صدای چند انفجار در پایگاه «خراب الجیر» نظامیان آمریکایی در منطقه «المالکیه» در شمال استان الحسکه سوریه خبر دادند.

این منابع افرودند: انفجارهای پایگاه خراب الجیر به علت حمله با سه فروند موشک به این پایگاه و اصابت موشک‌ها به داخل و اطراف آن بوده است.

منابع مذکور همچنین بدون اشاره به میزان خسارات‌ اعلام کردند که پایگاه خراب الجیر پس از این حمله موشکی، هدف حمله پهپادی هم قرار گرفت.

بالا بردن سطح هشدار تروریستی در سراسر فرانسه

فرانسه در پی حمله تروریستی در روسیه، که به کشته شدن ۱۳۷ تن انجامید، سطح هشدار تروریستی را در سراسر کشور بالا برده است.

 جمعه شب در جریان حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی افرادی مسلح به حاضرین در این سالن، ۱۳۷ تن کشته و ۱۵۲ تن زخمی شده‌اند. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تمامی چهار عامل این حمله درحالی‌که تلاش می‌کردند با ماشین به اوکراین فرار کنند، دستگیر شده‌اند.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، گروه تروریستی داعش خراسان، مسئولیت این حمله را برعهده گرفته؛ اما مسکو هنوز دخالت این گروه را در این حمله تایید نکرده است.

در پی این حمله، نخست وزیر فرانسه در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: در پی حمله مذکور در مسکو، رئیس جمهور فرانسه نشستی را با حضور اعضای شورای امنیت و دفاع برگزار کرد. در نتیجه اعلام داعش در انجام این حمله، احتمال افزایش تهدیدها در سراسر فرانسه وجود دارد به همین دلیل، ما تصمیم گرفته‌ایم تا سطح هشدار ترویستی را افزایش دهیم و به بالاترین میزان برسانیم.

فرانسه از زمان سلسله حملات تروریستی در ژانویه ۲۰۱۵ که در آن گروهی از افراطیون ۱۷ تن را در پاریس و حومه آن کشتند، تحت تدابیر امنیتی تقویت شده به سر می‌برد.

اعلام آماده باش رزمی و نظامی توسط رهبر کره شمالی

رسانه دولتی کره شمالی امروز (دوشنبه) گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را بازرسی کرد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است؛ این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان هوانگهای شمالی، در شرق پیونگ یانگ مستقر است.

به نقل از رویترز، در جریان این بازدید، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اطلاعاتی درباره طرح عملیات دفاعی و حمله‌ای این واحد دریافت کرد، به بررسی اسناد پرداخت و مسیر ماموریت های ضربتی و عملیاتی و آموزش برای سربازان را ارائه کرد.

شبکه خبری کی.سی.ان.ای کره شمالی همچنین گزارش کرد: کیم جونگ اون یکسری راهکارها و وظایف را برای تقویت قدرت و توان ضربتی و عملیاتی از جمله راه‌های مسلح کردن کامل تر خدمه تانک با قدرت بسیار عقیدتی و ذهنی، آموزش نظامی و بدنی آنها و آماده‌سازی کامل تجهیزات فناوری رزمی برای بسیج منظم ارائه کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ماهیگیران را سریعا دستگیر اعدام و سپس تا پایان ایام نوروز سال بعد زندانی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
نعمت جان قرص زردا رو دیگه نخور
فرانسه چرا ترسیده

دست هایی پشت پرده است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست