بازدید 38038

جزئیات تازه از پرونده زمین خواری ازگل

جلال رشیدی کوچی نوشت: انتظار بود بسیاری از همکارانم و برخی از منتخبین دور بعد که فعالیت بیشتری در فضای مجازی و رسانه‌ها دارند، در موارد مستند منتسب به آقای صدیقی و ادعا‌های مطرح شده حداقل برخورد مومنانه مد نظر دوستان! در پیش می‌گرفتند نه سکوت مطلقانه.
کد خبر: ۱۲۲۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴ 26 March 2024

 به گزارش تابناک، نماینده ردصلاحیت شده از سکوت مطلق نمایندگان درباره صدیقی انتقاد کرد.

جلال رشیدی کوچی، نماینده ردصلاحیت شده در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: انتظار بود بسیاری از همکارانم و برخی از منتخبین دور بعد که فعالیت بیشتری در فضای مجازی و رسانه‌ها دارند، در موارد مستند منتسب به آقای صدیقی و ادعا‌های مطرح شده حداقل برخورد مومنانه مد نظر دوستان! در پیش می‌گرفتند نه سکوت مطلقانه.

 

به نوشته جماران، کامبیز نوروزی، حقوقدان نیز نوشت: انتشار دو سند در موضوع کاظم صدیقی امکان بررسی دقیقتری را در موضوع کاظم صدیقی فراهم کرده است. یکی آگهی ثبت مؤسسۀ پیروان اندیشه‌های قائم و دیگری سند انتقال زمین از حوزۀ علمیۀ امام خمینی به مؤسسۀ پیروان اندیشۀ قائم.

۱-مؤسسۀ پیروان اندیشه‌های قائم، این مؤسسه به عنوان یک مؤسسۀ غیرتجاری ثبت شده است. طبق مادۀ ۵۸۴ قانون تجارت این نوع مؤسسه‌ها "برای مقاصد غیرتجاری از قبیل امور علمی یا ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می‌شود اعم از اینکه موسسین و تشکیل‌دهندگان قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند. "

۲- هیچ کار علمی یا ادبی یا فرهنگی یا خیریه‌ای در موضوع فعالیت مؤسسۀ پیروان اندیشه‌های قائم دیده نمی‌شود و تماماً تجاری است. مثلاً "نمایندگی از شرکت‌های داخلی و خارجی، شرکت در مناقصه‌ها و مزایده ها، تولید مواد پیشرفتۀ ساختمانی و.. ادارۀ ثبت شرکت‌ها قاعدتاً نباید این مؤسسه را با این موضوع فعالیت به صورت "غیرتجاری" ثبت می‌کرد.

۳-در این سند هیچ نامی از حوزۀ علمیۀ امام خمینی نیامده است که مثلاً گفته شود درآمد‌های این مؤسسه متعلق به این حوزه خواهد بود.

۴-بطور خاص مؤسسۀ پیروان اندیشه‌های قائم ماهیتاً یک تشکیلات کاملاً تجاری خصوصی است که به غلط عنوان غیرتجاری برایش گذاشته اند.

۵-صاحبان سهام این مؤسسه شامل کاظم صدیقی، دو پسر او، عادل محسنی (مدیر حوزۀ علمیه) و جواد عزیزی است. جواد عزیزی در دوران شهرداری قالیباف از مدیران شهرداری بود. مالکان این مؤسسه این اشخاص اند نه حوزۀ علمیۀ امام خمینی.

۶-ادعای کاظم صدیقی این بوده است که این مؤسسه برای فعالیت‌های پیش حوزوی حوزۀ علمیۀ امام خمینی تأسیس شده است، اما در موضوع فعالیت این مؤسسه هیچ کار آموزشی ذکر نشده است.

۷-اگر آنطور که گفته شد می‌خواستند یک مرکز آموزش پیش حوزوی راه بیاندازند، هیچ نیازی به انتقال مالکیت نبود و در همان اراضی متعلق به مدرسۀ علمیه می‌توانستند این کار را بکنند.

۸-مؤسسه در تاریخ ۱۴/۸/۱۴۰۲ به ثبت رسیده است. فقط ۳۵ روز بعد از ثبت مؤسسه ۴۲۰۰ متر مربع از زمین متعلق به حوزۀ علمیه‌ای که تحت تولیت آقای صدیقی است، در تاریخ ۱۹/۹/۱۴۰۲ به مؤسسه واگذار می‌شود. این مؤسسۀ تازه تأسیس چه نیازی به چنین زمین بزرگی داشته است؟ در حالی که هنوز هیچ کاری را شروع نکرده و نشانی دفتر آن هم طبق آگهی ثبتی همان مدرسۀ علمیه است.

۹-شواهد حاکی از آن است که خریدار زمین یعنی مؤسسۀ خانوادگی آقای صدیقی، قیمت زمین را به مدرسه پرداخت نکرده است. اگر آن‌ها واقعا قیمت زمین را به مدرسه داده بودند ایرادی پیش نمی‌آمد و آن را اعلام می‌کردند.

۱۰-به این ترتیب زمینی که قبلاً برای کار آموزشی دینی عام المنفعه به مدرسه واگذار شده بود، برای کار تجاری به یک شرکت خصوصی با مالکیت شخص کاظم صدیقی و دو پسرش و سه نفر دیگر واگذار شده است.

۱۱-در سند واگذاری زمین فروشنده مدرسۀ علمیۀ امام خمینی به مؤسسۀ پیروان اندیشه‌های قائم که منتشر شده است، اثر انگشت آقای کاظم  صدیقی وجود دارد. امضا نیست که جعل شده باشد. طبق مفاد سند ایشان شخصاً در دفترخانه حاضر شده است و نامی از کسی به عنوان وکیل او در سند وجود ندارد؛ بنابراین آقای صدیقی در ۱۶/۹/۱۴۰۲ می‌دانسته که مؤسسه‌ای به نام پیروان اندیشه‌های قائم با سهامداری خود و دو پسرش وجود دارد و ادعای عدم آگاهی اصلاً مردود است.

۱۲-در فاصلۀ ۳۵ روز یک مؤسسۀ خصوصی به ثبت می‌رسد و زمینی بسیار ارزشمند به نام آن مؤسسه منتقل می‌شود. اگر فرض را بر عدم آگاهی آقای صدیقی از این فرآیند ناسالم بگذاریم به این معناست که دو پسر، یک فردی که خودش او را امین خطاب کرده و مدیر مدرسۀ علمیۀ امام خمینی (به نام عادل محسنی) و حتی عروس صدیقی، که گفته شده است وکیل دادگستری است، همگی دست به دست هم داده اند که او را از حقیقت دور کنند و زیر نام کاظم صدیقی کار خودشان را انجام دهند. احتمالی که بسیار بعید است.

۱۳-گذشته از حقوق و قانون، آیا شرعاً از زمینی که برای مدرسۀ علمیه واگذار شده است، قطعه‌ای به یک مؤسسۀ خصوصی واگذار شود که سهامدارنش اشخاص حقیقی اند؟

۱۴- سکوت و عدم پیگیری قضایی دستگاه‌های رسمی و نظارتی در برابر این ماجرا، همانند سکوتی که در مورد درخواست ویزای مهاجرت فرزند محمدباقر قالیباف اختیار کردند، باز هم نشان می‌دهد برای گروهی در هرم قدرت هر کاری مباح است ولو خلاف شرع و قانون و عرف باشد. آن‌ها قانون خاص خود را دارند: قانون قدرت. قانونی که سرچشمۀ هر فسادی است و از آن به سختی نگهبانی می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۹
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵۱
این هم ماست‌مالی میشه و تمام
پشت صحنه افراد اگر به نمایش گذاشته شود چه خواهد شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
دمت گرم رشیدی کوچی
کاشک تو رییس جمهور بودی
پاسخ ها
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
ببخشید این نوشته حقوقدان کامبیز نوروزی است رشیدی کوچی گفته باید از صدیقی دفاع مومنانه کرد
گزارشی زيبا و روشنگر بود. آفرین به شما بات این شفاف سازی
استغفرالله چه حرفایی می زنید کمی اشک بریزید بلکه حلالمان کنند
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
فساد علنی شده باید برخورد بشه بدون هیچ مماشاتی و زمینها به دولت برگرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
شما اگه نارحتی از جیب مبارکت کمک کن به موسسه شاید برا آخرتت ثوابی بشه
نماینده رد صلاحیت شده!!! این یعنی جناب ایشان برای رضای خدا نطق نکرده!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
خیر به خاطر همین جور حرف زدن رد صلاحیت شده
ایثار، شهادت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
جناب موسوی اولاد پیامبر، شما حساب کنید یک شهروندعادی نطق کرده، خود میدانید مهم سخنی استکه گفته میشود وازشما که اولادپیامبرهستید انتظارعدالت بیشتری هست حتی اگر شخص اول نزدیکانت باشد
با حمایتی که دارن.. این جماعت از بیت المال اموال و آملاک بسیار گرانبها برا خود و نزدیکان می دزدند..اما سیلی و ضربه ایی که به این دینی که مبلغ آنند می زنن برای سال‌های سال جبران نخواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
نکته مهم غم انگیز همین جا ست
احسنت ، پدر بنده باغی دارد که چهل سال هست با رنج و مشقت در جهت کسب روزی زحمت می کشد و خودش ساکن و بومی همان روستا هست چاه باغ او را که درختان چهل ساله دارد پر کردند اما چاههای همسایگانش که تازه شوش کاشتن هیچ کاری نکردند بی عدالتی در کشور موج می زند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
بنشین و لبی بخند .باغ را هر چه داشت بردند
شما و خودم را به رعایت تقوای الهی و گرفتن روزه در برابر مشکلات اقتصادی دعوت می کنم .
نتیجه حاصله آقای اشکی بیگناه شناخته خواهد شد
این دفعه اول نیست که ماست مالی می شود مردم هم از این بیشتر انتظار ندارن مگر فقط امام زمان حضرت مهدی ع بیاید و عدالت را اجرا کند همه ما نیازمندان منتظر ظهور ایشان هستیم. آبروی اسلام در خطر است باید برخورد جدی و قاطع با هر کسی که مرتکب جرمی می شوند صورت گیرد
در هر قشری فساد هست حوزوی دکنر مهندس وکیل و معلم و... این دلیل نمیشه به همه روحانیون به یک چشم نگاه کرد
همينه که هست هرکس دوست نداره جمع کنه بره
اقا باید مردم موضوع را از مقامات مطالبه کنند چگونه معلوم نیست این را از رییس قوه قضاییه بپرسید شما که می گوید ملت قانونی پیگیری ومطالبه کنند حالا بگو برای این موضوع چکار کنند.
درضمن سیا به سلبریتی ها بابت شرکت در برنامه پول کلان داده آیا این قانونی است اصلا جز وظایف سیا است خیر برنامه خصوصی نیست تهیه کنند سیای جمهوری است که شرکت دولتی است .باید افرادی پول را گرفتند پس دهند ومدیران سیا توبیخ شوند برای کار غیر قانونی .
واگر پس نداد پول را مردم این افراد راتحریم کنند
عالیجنابان اگر شما درمسند قدرت باشید خدائیش اینکارراانجام نمی دهید چه ویزا وچه انتقال
سلام واقعا مطالب آقای وکیل دقیق است. امیدوارم روز مسولین نسبت به این موضوع ،شفاف و دقیق با سند و مدرک گزارش دهند.
ببخشید این چه حرفیه که شما می زنید مملکت مال این افراد. ملکه خودشونه علی برکت الله
اگرعدالت اینجا خودشرانشان نده یعنی وجودنداره انشاالله که هست
وحتماعدالت وقانون باهم دست بیکی میکنندوبی عدالتی راازبین میبرند
اگر‌این‌خبر‌صحت دارد‌باید‌آبروی‌زمین‌خوار‌را‌برد،واگر‌تهمت‌است‌باید
آبرو‌برای‌افترا‌زننده‌نذاست‌،والسلام
عجب مقاله زیبا و پر مغزی بود.
درود بر نویسنده مقاله
احسنت
آقای کاظم صدیقی امام جمعه تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد امر به معروف ونهی ازمنکر کشور!!!!!!خداوندا دیگه به چی کسی می شود اعتماد کرد!!!!؟
خدا بخیر کنه
فعلا که ابر و باد و مه و خورشید در کارند تا این قضیه فراموش یا ماست مالی شود ولی دیگه این آش آنقدر شور شده که قابل انکار نیست .
وای به حال مردم با این مثلاً مسولین ...
احسنت ???
آقایی که میگی برای رضای خدا نطق نکرده شما قدرتمنها برای رضای خدا کار می‌کنید حرفهاتون برای رضای خدا است عملتون برای به دست آوردن قدرت و ثروت
بااین همه مدارک واسناددیگه چی میخواهندبگویند!!!
حکم چنین فسادی که اموال بیت المال میباشد. اعدامه....
مگراینکه آن امام غایبی که باایشان رابطه دارندکاری انجام بدهد..
یااینکه آنهائی که هنوزخودشان رابه نفهمی میزنندازمردم میخواهندکه قضاوت نکنندتاگذشت زمان این موردراهم درخودش حل کند...
به هرجهت آنهاهم انسانندوجایزالخطا. پس بایدمثل بقیه انسانها محاکمه بشوند..
به قول پنجعلی الکیه
وجدانا رشیدی کوچی را در مقابل صدیقی قرار دهید ببینید کدام در جهت منا فع مردم ورضای خدا کار کرده اند درود بر رشیدی کوچی
میشه خواهشآ صد مترشو به من بدین خونه بسازم با زن مریض و سه تا بچه که بزرگ شدن از مستاجری راحت بشیم بخدا قسم تمام ملت رازی میشن از اینکار فقط صد متر یا امام زمان خودت کمکمون کن راحت شیم از مستاجری
تیشه به ریشه دین مردم زدین تا ابد
آیا هنوز کسی شک داره که فساد و دروغ و رانت ,,, تمام مملکت رو گرفته و هیچ کدام از دولتمردان نه تنها حرفی نمیزنن بلکه حمایت هم میکنن!
خدایا خودت به مردم رحم کن و نجات‌مان بده از دست این ......ها
قربون خدا بشم آقای صدیقی متولد اول فروردین ۱۳۳۰ هستندسنت الهی براین بود فروردین ۴۰۳ چنین سرنوشتی داشته باشند.عزت و ذلت دست خداست .
ازماست ک برماست
خلایق هر چ لایق
حالها مشکل همین یه تیکه زمین هست که برگردونه دولت تا سریع برگردونه ایشون زحمت میکشن چندتا شغل دارن همون موسسه که سهامدارش هستن و حوزه که تولیتش رو داره کفایت میکنه
نگران نباشید زمین رو برمیگردونه تازه برگردونه هم زمین میشه مال حوزه فرقی نمیکنه زیاد
نمارهای جمعه و عصر خوانده شده امت حزب اله و همیشه حاضر در نماز جمعه احتمالا باید اعاده شود .و این را قاضی نمیتواند تشیخص و اعلام کند بلکه مراجع محترم باید اعلام نظر فرمایند ولی چون فعلا در تعطیلات بسر میبرند انتطارش را برای بعد از عید میگذاریم
اون وقت من که دو جبهه بودم وپسرم در سربازی جوانی خود را از دست داده محتاج نون شب هستیم و به هر جا مراجعه کردیم به غیر حقارت چیزی بدست بیاوردیم
وای وای .
ای شمشیر ها ببارید .
در وادی حق الناس ،انجا که تمام اعمال وکردار حاضر میشوند وپاسخ میخواهند که چرا این کار را کردی و وباید رضایت من را جلب کنی چه پاسخی خواهند داد .در کلاس درس شماها در خصوص وادی حق الناس در ان دنیا سخنرانی میکردید حالا خودتان مردود شده اید .؟؟؟؟!!!!
بیچاره اون کسانی که همیشه پشت سر این آقا نماز جمعه و جماعت می‌خواندند،
آقای صدیقی اول خطبه دوم نماز جمعه یکسره ملت را به‌ تقوا و پرهیزگاری دعوت می‌کرد، حالا مشخص شده که منظور از تقوا و پرهیزگاری چی بوده؟؟؟
آقای قاضی القضات کجا تشریف دارید دادستان ومدعی العموم کی باید به این مسئله رسیدگی شود سره از ناسره مشخص شود والسلام ؟؟؟؟؟!!!
قانون فقط در مورد افراد ضعیف جامعه اجرا می شود چرا تبعیض قایل می شوید اموال عمومی و بیت المال که شخصی نیست امانته
درود به جلال رشیدی که هیچ لکه ای دامنش را رنگین نکرد درود
شیر مادر نان پدرت حالت باد شیرمرد دست مریزاد
خداوکیلی این چه شانسیه ما داریم.تمام دنیا علیه ایران بسیج شدن و دشمنان هم از هر فرصتی جهت ضربه زدن به منافع ما استفاده میکنند کلا در جنگ روانی به سر میبریم. این ماجرای باغ نوبر نوبران شد. اینو دیگه کجای دلم بزارم.
خداوکیلی یه درصد امکان داره این هم از نقشه های دشمن باشه؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست