بازدید 27875
با تحولات منطقه و جهان

تخلیه هفت سفارتخانه‌ اسرائیل در کشورهای مختلف/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ آزمایش موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای توسط هند/ استقبال پاکستان از پیشنهاد ایران برای تبادل زندانیان

تخلیه هفت سفارتخانه‌ اسرائیل در کشورهای مختلف، اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، آزمایش موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای توسط هند، استقبال پاکستان از پیشنهاد ایران برای تبادل زندانیان و کشته‌شدن مرد شماره ۲ تحریرالشام در سوریه از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۳۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷ 05 April 2024

تخلیه هفت سفارتخانه‌ اسرائیل در کشورهای مختلف/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ آزمایش موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای توسط هند/ استقبال پاکستان از پیشنهاد ایران برای تبادل زندانیان

بین الملل تابناک: تخلیه هفت سفارتخانه‌ اسرائیل در کشورهای مختلف، اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، آزمایش موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای توسط هند، استقبال پاکستان از پیشنهاد ایران برای تبادل زندانیان و کشته‌شدن مرد شماره ۲ تحریرالشام در سوریه از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

تخلیه هفت سفارتخانه‌ اسرائیل در کشورهای مختلف

منابع رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش دادند که هفت سفارتخانه رژیم صهیونیستی از ترس حمله تخلیه شده است.

 روزنامه یدیعوت آحارنوت چاپ سرزمین‌های اشغالی نوشت: سفارتخانه های «اسرائیل» در کشورهای بحرین، مصر، اردن، مراکش و ترکیه تخلیه شده است.

اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید در رابطه با ایران علیه یک شرکت فعال در زمینه حمل و نقل خبر داد.

 خبرگزاری رویترز به نقل از وب سایت وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی در رابطه با ایران اعمال کرده و براساس آن این تحریم‌ها علیه Oceanlink Maritime DMCC و کشتی‌های آن اعمال می‌شود.

وزارت خزانه داری آمریکا گفت که Oceanlink مستقر در امارات متحده عربی ناوگانی متشکل از ده‌ها کشتی را اداره می‌کند که در حمل و نقل کالاهای ایرانی دخیل هستند.

تحریم های جدید 13 کشتی Oceanlink از جمله Anthea را شامل می شود. باکستر; Boreas; گاز کالیپسو; کیپ گاز; دمتر؛ السا؛ گلوکوس؛ هبه هکات; مراکی; گاز اقیانوس؛ و اوریا.

بر اساس اعداد وزارت خزانه داری ایالات متحده کشتی HECATE تحت مدیریت Oceanlink Maritime DMCC اخیراً کالاهای ایرانی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار را از طریق انتقال کشتی به کشتی از یک نفتکش تحریم شده دیگر به نمایندگی از شرکت سپهر انرژی جهان نما پارس ایران بارگیری کرده است. خزانه داری نوامبر گذشته سپهر انرژی را به دلیل فعالیت به عنوان یک شرکت پیشرو برای AFGS و MODAFL برای فروش کالاها به خریداران خارجی تحریم کرد.

آزمایش موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای توسط هند

هند یک موشک بالستیک جدید با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای آزمایش کرد.

 وزارت دفاع هند روز پنج‌شنبه اعلام کرد که در اوایل هفته جاری نسل جدیدی از موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای به نام آگنی پرایم (Agni Prime) را در سواحل ایالت اودیشا در شرق هند با موفقیت آزمایش کرده است.

به گفته رسانه‌های هندی، این موشک دارای برد اصابت ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر است و به دلیل پیشرفت‌های فناوری، کوچک‌ترین موشک از سری آگنی به شمار می‌آید.

وزارت دفاع هند در بیانیه‌ای تصریح کرد: این آزمایش به‌طور مشترک توسط فرماندهی نیروهای راهبردی کشور (SFC) که شامل پرسنل ارتش، نیروی دریایی، و نیروی هوایی هند و سازمان تحقیق و توسعه دفاعی (DRDO) است، انجام شد.

بنابر گزارش خبرگزاری پی‌تی‌آی، آگنی پرایم یک موشک سطح به زمین با برد متوسط است و جدیدترین موشک اضافه شده به سری آگنی ۱ تا ۴ است که بردی بین ۷۰۰ تا ۳۵۰۰ کیلومتر دارد و قبلاً مستقر شده است. این موشک نسل جدید از چندین حسگر پیشرفته، سیستم ناوبری و هدایت بهره می‌برد و سبک‌ترین و کوچک‌ترین موشک از سری آگنی است.

آزمایش موشک جدید آگنی پرایم هفته‌ها پس از انجام اولین پرتاب آزمایشی موشک آگنی۵ توسط هندوستان گزارش شده است. این کلاهک‌ها را می‌توان از طریق یک موشک به سمت اهداف دشمن در فاصله هزاران کیلومتری از هم هدایت کرد که دفاع در برابر آنها را بسیار دشوارتر می‌کند.

همچنین به گفته رسانه‌های داخلی هند، این ارتقا برد ۵۰۰۰ کیلومتری خواهد داشت و پاسخ هند به تهدیدات احتمالی در منطقه است. بر اساس گزارش‌ها در سال گذشته، پرالای (Pralay)، موشک کوتاه‌برد زمین به زمین مشابه اسکندر روسیه، برای استقرار در امتداد مرزهای مورد مناقشه با چین و پاکستان نیز آماده است.

استقبال پاکستان از پیشنهاد ایران برای تبادل زندانیان

وزیر دادگستری پاکستان از پیشنهاد معاون وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تسهیل آزادی زندانیان دو کشور با رویکرد بشردوستانه استقبال کرد و به ارائه همکاری‌های لازم در این خصوص اطمینان داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری پاکستان، سناتور اعظم نذیر تارَر امروز در اسلام‌آباد با عسکر جلالیان معاون وزیر دادگستری ایران دیدار کرد.

طرفین پیرامون آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه ایران و پاکستان به ویژه در حوزه قضایی، حقوقی و کنسولی تبادل نظر کردند.

طرف ایرانی به اطلاع وزیر دادگستری پاکستان رساند که هم اکنون ۱۶۰ پاکستانی در زندان‌های ایران بسر می‌برند و ۶۰ زندانی ایرانی نیز در زندان‌های مختلف پاکستان بازداشت هستند.

معاون وزیر دادگستری ایران پیشنهاد آزادی زندانیان دو کشور را مطرح کرد و اظهار داشت: آماده هستیم تا در مرحله اول زندانیان پاکستانی را در ایران به دلایل بشردوستانه آزاد کنیم و متقابلا زندانیان ایرانی در پاکستان نیز به ایران بازگردانده شوند.

وزیر دادگستری پاکستان با استقبال از پیشنهاد طرف ایرانی اطمینان داد که اسلام‌آباد آماده هرگونه همکاری با تهران است.

وی افزود که وزارت کشور پاکستان باید برای آزادی آن دسته از زندانیان ایرانی که مرتکب جرایم جزئی شده‌اند، اقدام کند.

روابط عمومی وزارت دادگستری پاکستان افزود: در این دیدار طرفین بر ارائه تسهیلات مسافرتی و تجاری دو کشور برای بهبود روابط گردشگری و تجاری توافق کردند.

معاون وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران امروز با قائم مقام وزارتخانه‌های دادگستری و کشور پاکستان نیز به صورت جداگانه دیدار کرد.

کشته‌شدن مرد شماره ۲ تحریرالشام در سوریه

منابع رسانه‌ای از کشته شدن یکی از سرکرده‌های مهم گروه تروریستی تحریرالشام در شمال غرب سوریه خبر دادند.

 «ابوماریا القحطانی» که نام واقعی‌اش «میسر الجبوری» است و از سرکرده‌های مهم گروه تروریستی تحریرالشام است، در انفجار یک عامل انتحاری در شهرک سرمدا در شمال غرب سوریه کشته شد.

القحطانی یکی از موسسان جبهه النصره، شاخه سابق القاعده در سوریه است که بعدا نام خود را به گروه تحریر الشام تغییر داد.

به نقل از روسیا الیوم، گروه تحریرالشام در رسانه‌های اجتماعی کشته شدن القحطانی را اعلام و داعش را مسئول حمله انتحاری دانست که منجر به کشته شدن او شد.

القحطانی یکی از افراد مسلحی است که علیه نیروهای آمریکایی در عراق به دنبال جنگ ۲۰۰۳ جنگید. او بعد از سال ۲۰۱۱ به سوریه رفت و به تروریست‌هایی پیوست که علیه نظام بشار اسد می‌جنگیدند.

آمریکا از سال ۲۰۱۲ تحریم‌هایی را علیه القحطانی اعمال کرده است.

پیشتر تحریرالشام القحطانی را به اتهام ارتباط با طرف‌های دشمن به زندان انداخته بود اما بعد از ۶ ماه او را آزاد کرد. او یکی از ۲ سرکرده ارشد تحریرالشام محسوب می‌شود.

 

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۳۶
از اقتدار چ خبر ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
و روسیه ای که همیشه از ایران سو استفاده و بعد هم پشتش را خالی کرد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
همین که با یه توییت کل اسرائیلی ها رفتن تو سوراخ موش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
هیچی،سلامتی،بد نیست
دوران بزن در رو تمام نشده ، اسرائیل میزنه و فرار میکنه ، حالا اگه ایران جواب نده چند روز دیگه باز میزنه فرار میکنه . کلا چند ماهی هست که داره این بازی رو انجام میده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
اگه ایران جواب بده اونم باز جواب میده .
به نظر آش کشک خاله میاد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
مشکل اینجاست که فرار نمیکنه ، میره سراغ هدف بعدی
تابناک بسه اخبار جنگ ، از بدبختی مردم خبر بزار ، از گرانی و فقر و تورم بی سابقه .
خوزستان هم که زلزله اومد هر چیه بدبختیه مال استان های جنوبیه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
البته اون یه پس لرزه خفیف بود ، چون خودم اهوازم حسش
. کردم ساختمون در حد ۲ ثانیه یه تکونی خورد
! اما به نظرم سکه ۴۶ تومنی از این لرزه بدتر بود
نوشته اید هفت سفارت اسرائیل ازترس حمله تخلیه شده اند. اینکه چیزی نیست ترس باعث شده دلار وسکه هم در اسرائیل یکشبه 30 درصدگران شودوتبعات آن در روزهای بعد دراجناس مصرفی مردم هم نمایان خواهدشد. کلا هروقت اسرائیل یا امریکا غلطی میکنند یا اینجا مشتی بدهانشان نواخته میشود وضع داخلی بخصوص اقتصادی امریکا واسرائیل بهم میریزد.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
باید دید اگر موشک به انبارهای نفتی تهران بخوره یا فرودگاه مهرآباد اونوقت دیگه دنبال سکه و دلار هم نیستن فقط میرن دنبال نون
ناشناس
| - |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
وحشت در اسراییل!!!!!!!!!
تخلیه کنید ما مثل شما دنبال کشتن آدم ها نیستیم همینکه ساختما خالی سفارت رو بزنیم قدرت نمایی هستش کشتار بندگان خدا هرچند فاسد و گندیده شده باشن مثل صهیونیست کار ما نیست ما شیربچه های حیدر کررررراریییم البته من شهروند عادی هستم و کاره ای نیستم اما به حیدر کراری ها افتخار میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
حالا زدن یک سفارتخانه، ولو خالی، پای کشور میزبان را هم وسط می کشد. بهتر است با یکی از این کشورها توافق کنیم تا قبول کند نه موشک های ما را در مسیر منهدم کند و نه بعدش عکس العمل تندی نشان دهد.

فکر کنم با دو سه میلیارد دلار بتوان راضی شان کرد. مراکش ارزان تر در می آمد ولی مسیرش دور است و ممکن است موشک هایمان به آنجا نرسد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
تخلیه نکرده اند. تعطیل کرده اند، به صورت موقت. ربطی به موشک هم ندارد. برای جلوگیری از حمله اشخاص مسلح به سفارتخانه.
یه برادر زاده دارم ۵ سالشه پارسال نقشه اسرائیل و باریکه غزه را جلوش گذاشتم و پرسیدم ؛ عمو اگه بین این دو کشور جنگ بشه کدوم یکیشون برنده میشه ، با انگشت اسرائیل را نشان داد گفتم چرا گفت چون بزرگتره . امروز غروب خانه شان دعوت داریم می خوام ایندفعه ازش بپرسم عمویی اگه بین یک کشور اتمی و غیر اتمی جنگ بشه کدوم برنده میشه . جوابشو بعدا بهتون می گم
پاسخ ها
فرخ
| France |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
باید سئوال را اینجوری میپرسیدی که پشت یکیشون امریکا باشه که بودجه نظامی اش از کل 200 کشوردیگر بیشتراست و2 هفته ای ارتش صدام را با 5 درصد نیروی هوایی اش منهدم کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
یادت رفته صدام چقدر مهمات و جنگ افزار داشت ، یادت رفته چه کشورهایی پشتش بودند.صدام الان کجاست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
میگن حرف راست را از بچه بشنو
روسیه چه کیفی می کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
انگلیس بیشتر همه کیف میکنه ، عشق میکنه اصن
این کشورهای که نام بردی شد ۵ تا کشور که ۷ تا
بحرین،مصر،اردن،ترکیه،مراکش
می گم با این که این القحطانی هم با آمریکایی ها در جنگ بود ولی بهتر است کشته شدن او را قسمتی از انتقام سخت ما از آمریکا به حساب آوریم. این طوری قسمتی از مشکلاتی که این روزها بروز کرده برطرف می شود.
ساختمان سفارت ایران که در سوریه کاملا سالمه عکس هاش هم هست ، بخش کنسولگریش که ساختمان بغلش بوده رو زدن .
پس ما نباید سفارت اسرائیل رو بزنیم چون اشتباهه .
اینکه پنج تاست
یاد تخلیه کردن پایگاه آمریکا در عراق افتادم .
تاریخ همیشه تکرار میشه .
تعطیل سفارتخانه با تخلیه آن فرق دارد.
حمله فایده ندارد نباید کاری که اسرائیل میخواد رو انجام بدیم باید اجازه بدیم اسرائیل همینطور در دنیا منزوی تر بشه
همه این بلا هایی که سر ایران در میاد عامل اصلی اش روسیه هست . از یه طرف میگه با ایرانه از طرف دیگه تمام زار و زندگی و اطلاعات و اشخاص ما رو در اختیار دشمنان میگذاره تا دشمنان مشترک خودش رو با ایران درگیر کنه و زمان بخره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
مردم روسیه دارن مسخرمون میکنن یه سر به فضای مجازی بزنید
حالا دیگه رجز خونی تمومه و توپ در زمین ایرانه و باید دید آیا واقعا کاری میکنه یا نه و اگر ایران بتونه ضربه کاری بزنه اونوقت نوبت اسرائیله که نشون بده واقعا اف 35 از عهده کار بر میاد یا سر کاریه بعدش میشه قضاوت کرد کی دست بالا رو داره
مرگ بر پوتین
این چه انتقامیه که اسراییل در آماده باش کامل است ؟!! اصل قافلگیری ۹۹ درصد انتقام را تشکیل می دهد اون موقع که نتانیاهو با شلوارک فرار کنه تو خیابان
تخلیه سفارت و این چیزها یه جوری انتظارات رو از ایران بالا میبره یعنی اگر ایران بخواد واکنش شدید نشون نشونه ضعف تعبیر خواهند کرد
هر در گیری با اسراییل صد در صد بنفع روسیه است و کاملا مشکوک .
هیچی نمیشه .
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی