بازدید 2676

تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران

در پی توهین به شأن و جایگاه معلم و امر تعلیم و تربیت در یکی از سکانس‌های سریال «افعی تهران» برای عوامل ساخت آن پرونده قضایی تشکیل شد.
کد خبر: ۱۲۳۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹ 06 May 2024

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، در پی توهین به جایگاه معلم در یکی از سکانس های قسمت هشتم سریال افعی تهران و در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و به منظور حفظ حقوق معلمان و کارکنان نظام آموزش و پرورش کشور، غلامعباس ترکی، معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در نامه ای از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواست ضمن تشکیل پرونده قضایی جهت رسیدگی به تخلفات سازندگان و عوامل تولید سریال «افعی تهران»، چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر تولید و پخش مجموعه مذکور از سوی ساترا به عنوان متولی قانونی موضوع نیز در دستورکار قرار گیرد.

صبح امروز امید رضاوند مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضایی وزارت آموزش و پرورش از شکایت و اعلام جرم رسمی دفتر حقوقی و قضایی وزارت‌ آموزش و پرورش علیه دست اندرکاران اصلی یکی از سریال‌های نمایش خانگی خبر داده بود.

وی با اشاره به شأن و جایگاه رفیع و والای معلم در جامعه، اظهار کرد: با اینکه این مهم که معلّم به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت، از نقش و جایگاه منحصر به فردی در جامعه برخوردار بوده و نقش وی در هدایت آینده سازان این جامعه غیرقابل انکار است؛ چندی پیش در یکی از سریال‌های نمایش خانگی نسبت به این قشر فرهیخته، توهین و اهانت و هتک حرمتی صورت گرفته که این رفتار ناشایست موجب جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه به ویژه فرهنگیان شده است.

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی با تاکید بر اینکه وزارت‌آموزش و پرورش اولین مدافع حقوق معلمان است و یکی از وظایف دفتر حقوقی و واحدهای حقوقی تابعه در سراسر کشور نیز معاضدت قضایی از جامعه یک میلیونی فرهنگیان است اعلام کرد: در جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیر اخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل سریال یاد شده، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم تقاضا شده است.

 منبع: ایرنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
قوه قضاییه روزهای شلوغی رو داره میگذرونه!!!
شان معلم وضعیت اقتصادی اونه نه حرف مفت
ناظمی که عقده های خود را با ترکه بر روی یک کودک بی دفاع و ضعیف خالی میکند باید انتظار بازخورد آن را در آینده که همان کودک بزرگ و قوی میشود نیز داشته باشد.
اگر فقط سکانسی که ناظم مدرسه کودک را با ترکه تنبیه بدنی میکرد نشان میداد باز هم آموزش پرورش شکایت میکرد؟..حالا که همان شاگرد رشد میکند و بزرگ میشود و به تلافی تنبیه ظالمانه و ناعادلانه در آن زمان که کودک بوده ناظم را از اتوموبیلش بیرون میکند، آموزش پرورش احساسش جریحه دار میشود؟چطور ؟!!
کاملا بیجاست و اون سکانس هیچ اشکالی نداشت. ظاهرا مسئولان آموزش و پرورش تو سوئیس درس خوندن و یادشون رفته قدیما مدارس چطوری بوده!
با انکار واقعیت ها و سرکوب شون همه چیز گل و بلبل میشه؟ تو هر قشری از پزشک و پرستار و آتش نشان تا پلیس و معلم و ... هم آدم خوب هست هم آدم بد ، نشون دادن یک آدم مشکل دار تو یک قشر توهین به اون قشر نیست

من نوعی که تو چند تا از مدارس خوب تهران درس خوندم ، سالی از دبستان و راهنماییم نیست که یا خودم یا همکلاسی هام با انواع شیلنگ و خط کش و لگد و ... تنبیه نشده باشیم ، دهه 50 و 60 ها بهتر می فهمن چی میگم ، تحقیری که تو مهدکودک شدم بعد 40 سال فراموشم نشده ، چه اشکالی داره تاثیر مخرب این رفتارهارو تو سریالی ببینیم؟
شما دنبال شان و مقام معلم بودید که الان باید وضعیت فرهنگی و علمی چیز دیگری بود
فعلا حقوق ایشان را بپردازید و معترضین ایشان را آزاد کنید بعد بیائید از ایشان برای هیچ دفاع کنید
کار درستی می کنند واقعا حرکت زشتی بود و در فیلم بیشعوری در رفتار با دیگران رو تبلیغ می کنه
والا چندان بی راه و کذب هم نبوده .. بااینکه بچه شر و شیطونی هم نبودم ولی همیشه تو مدرسه ما کتک می‌خوردیم... یا بخاطر دویدن یا بازی کردن .. مگه گناه بود ... یا دیر رسیدن .. حرف زدن .. من حتی یادم نمیره بیرون مدرسه داشتم با دوستم شوخی میکردم ناظم دیده بود .. فردا تو مدرسه یه کشیده آبدار گذاشت تو گوشم
الان بااینکه زندگی بسیار خوبی دارم ولی هیچ وقت اون روزها یادم نمیره و هیچ وقت هم نمیخوام برگردم به اون روزها
واقعیت شاید منتشر نکنید ولی من هیچ احترامی براشون قائل نیستم
من وقتی اون سکانس رو دیدم قبل از اینکه متاثر بشم از این حجم از وقاحت و عقده ، از جوی ترسیدم که قراره به نوجوون هامون بده واسه انتقام از معلم هاشون که شاید گفته باشن بالای چشت ابروئه
جمع کنید بابا ...... تا ی پخ به یکی میگن بهش برمیخوره پرونده تشکیل میده....
سریاله دیگه این بنده های خدا 100 تا فیلتر رد کردن شده این... خوب چجوری بسازن ک به کسی برنخوره
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی