بازدید 3603

ايران خودش قرباني تروريسم است

کد خبر: ۱۷۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۷ 25 June 2011
معاون وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: ما شاهد تروریسم در اطراف خود در کشورهای افغانستان و عراق هستیم که تاثیر مستقیمی بر ما دارد و حتی خود ایران در سی و دو سال گذشته قربانی تروریسم بوده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، محمد مهدی آخوندزاده درباره کنفرانس ضد تروریسم در تهران با بیان اینکه این اولین کنفرانس بین المللی ضد تروریسم است که تهران میزبان آن است گفت: این کنفرانس در واقع ادامه کنفرانس قبلی درباره ان پی تی و مقابله با تسلیحات اتمی است.

آخوندزاده افزود: با برگزاری این کنفرانس که البته در ان یاد شهدای حملات تروریستی در ایران گرامی داشته می شود، این پیام قوی را به جامعه بین المللی می دهیم که دیگر بس است و باید با همکاری همه کشورها به جهانی عاری از تروریسم برسیم.

معاون وزیرامورخارجه ایران درباره موانع مبارزه با تروریسم گفت: متاسفانه کنوانسیون بین المللی درباره تروریسم وجود ندارد زیرا هنوز بر سر این مسئله میان اعضای سازمان ملل متحد اختلاف وجود دارد. بنابراین کنفرانس تهران در واقع می تواند فتح بابی برای این مسئله باشد. نسل جدید دیگر نمی خواهد شاهد کشته شدن دانشمندان ایرانی در روز روشن در خیابانهای تهران باشد. مردم دیگر نمی خواهند ببینند که مردم بیگناه در پاکستان یا هر جای دیگری در جهان حتی در اروپا کشته می شوند.

وي گفت: ما این پیام را می دهیم که باید ارزیابی درستی از ریشه های تروریسم باشد. باید ببینیم چرا گاهی دیدگاههای گزینشی و متفاوتی درباره فعالیتهای تروریستی وجود دارد. به نظر ما تروریسم مرز نمی شناسد. فعالیتهای تروریسم با هر نیتی که باشد به تمدن بشری آسیب می زند. ما معتقدیم که باید فرهنگ مقابله با تروریسم تغییر کند. شرکت کنندگان در کنفرانس تهران خواهند دید که چگونه خود ایرانیها به علت سیاستهای جانبدارانه برخی کشورهای غربی قربانی تروریسم شده اند.

آخوندزاده افزود: ما باید ببینیم منظور از نظم جدید جهانی که در حال شکل گیری است چیست و تاثیر تحولات جدید منطقه بر نظم جدید جهانی چه خواهد بود. دولت امریکا همیشه از رژیمهای دیکتاتوری در منطقه خاورمیانه حمایت می کرده و چشم خود را به روی انچه که این رژیمها علیه مردم خود انجام می دادند و ظلمهایی که به انها می کردند بسته بود. حمایت امریکا از رژیمهای دیکتاتوری فقط به خاورمیانه محدود نیست و در دیگر مناطق جهان هم وجود داشته است. به نظر ما این دوران دیگر پایان یافته است و دوره ای از بیداری در میان ملتهای جهان آغاز شده است و ملتها این سیاستها را رد می کنند. مردم دیگر حاضر نیستند سیاستهای دوگانه غرب و امریکا را درباره تروریسم بپذیرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی