بازدید 2585

بهره برداری از464 طرح در هفته صنعت و معدن

اعضای مجلس پس از ادغام وزارتخانه های صنایع و معادن و بازرگانی ، نام جدید وزارت صنعت ، معدن و تجارت را بر آن نهادند .
کد خبر: ۱۷۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰ 30 June 2011

سرپرست وزارت صنایع و معادن اعلام کرد 464 طرح با 340میلیارد تومان اعتبار به مناسبت هفته صنعت و معدن در سراسر کشور به بهره برداری می رسد .   
 
به گزارش واحد مرکزی خبر ، سرپرست وزارت صنایع و معادن در همایش روز ملی صنعت و معدن و در جمع 2 هزار نفر از صاحبان صنایع خراسان رضوی گفت : با اجرای این طرح ها برای بیش از 81 هزار نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می شود .

غضنفری با اشاره به اینکه 451 طرح از این تعداد با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شده است افزود : از این تعداد 370 طرح ، صنعتی و بقیه طرح های معدنی است .

وی همچنین گفت : کل طرح های صنعتی و معدنی که تا پایان امسال در کشور به بهره برداری می رسد هزار و 847 طرح با اعتبار یک میلیارد و 753 میلیون دلار است .

آقای غضنفری یادآور شد : با راه اندازی این طرح ها برای بیش از 190 هزار نفر در سراسر کشور بصورت مستقیم شغل ایجاد می شود .

وی میزان سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن بین سال های 84 تا 89 را بیش از93 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : در سال های 78 تا 83 فقط 14 هزار و 700 میلیارد تومان در سراسر کشور سرمایه گذاری شده بود .

آقای غضنفری وزیر بازرگانی ، مهم ترین هدف ادغام وزارتخانه های صنایع و معادن و بازرگانی را دسترسی به بازارهای جدید دانست و افزود : تجارت ، موتور پیش برنده صنعت و معدن است که دسترسی این صنایع را به بازارهای خارجی فراهم می کند .

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران نیز در این مراسم گفت : آیین نامه معافیت مالیات واحدهای تولیدی پس از طرح در شورای گفتگو تا پایان این ماه به کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی ارائه می شود .

نهاوندیان افزود : در صورت تصویب این آیین نامه یکی از بزرگترین مشکلات سر راه تولیدکنندگان داخلی برطرف می شود .

او با اشاره به اینکه ادغام وزارتخانه های صنایع و معادن و بازرگانی نقش موثری در پیشبرد اقتصاد کشور دارد گفت : ما باید بیش از پیش اقتصاد خود را با اقتصاد جهانی ترسیم و تدوین کنیم چرا که در دنیای امروز دسترسی به بازارهای بین المللی اهمیت ویژه ای دارد .

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت : اعضای مجلس پس از ادغام وزارتخانه های صنایع و معادن و بازرگانی ، نام جدید وزارت صنعت ، معدن و تجارت را بر آن نهادند .

سید مهدی هاشمی استان خراسان رضوی را برترین استان کشور در بخش صنعت و معدن و به عنوان یک الگو در کشور معرفی کرد .

او افزود : پارسال بیش از هزار و 470 میلیارد دلار در این استان در بخش صنعت و معدن سرمایه گذاری شد و هم اکنون بیش از 92 در صد از بخش صنعت و معدن در استان خراسان رضوی در دست بخش خصوصی است .

در این مراسم همچنین از تمبر یادگاری گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در مشهد رونمایی شد . 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی