بازدید 77460
مادر «طلبه ناهي از منكر»:

خانم وزير! يك جوان 20 ساله حال من را درك كرد، اما شما...+تصاویر

متأسفانه تا نيم ساعت پس از حادثه، هيچ‌ خودروي عبوري به دوستان علي كمك نكرد/ علی از سوی 26 بیمارستان پذیرش نشده.../ درخواست رسيدگي فوري به پرونده و اشد مجازات را براي متهمان دارم/ دغدغه علي نجات نوجوانان از وضعيت نامناسب فرهنگي در جامعه بود/ اگر به‌ جاي علي، فرد ديگري بود، مسئولين به عيادت مي‌آمدند؟/ متخصصان ما در ايام تعطيلات خارج از كشور هستند
کد خبر: ۱۷۸۵۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴ 22 July 2011
پس از حضور دکتر مرضيه وحيد دستجردي، وزير بهداشت در تاريخ 27 تير در بيمارستاني كه علي خليلي، طلبه ناهي از منكر در آن بستري است، وي در گفت‌وگو با خبرنگار فارس و به نقل از مادر اين طلبه مدعي شد كه آنها تنها به دو یا سه بيمارستان مراجعه كردند و اين بيمارستان‌ها موفق به پذيرش طلبه نشدند.

به گزارش «تابناک»، به همين دليل خانم مشتاق‌فر، مادر اين طلبه جوان خواستار انجام گفت‌وگويي در اين باره شد تا درباره نحوه آگاه شدن از حادثه، پيگيري پذيرش علي در 26 بيمارستان، شكايت از متهمان و وضعيت کنونی علي خليلي توضيحاتي دهد.

مادر طلبه ناهي از منكر گفت: مي‌دانم وضعيت رسيدگي به پرونده‌ها در دستگاه قضايي چگونه است، اما از مسئولان قضايي مي‌خواهم كه به اين پرونده با سرعت رسيدگي كنند.

آنچه در پي مي‌آيد، اهم نکات گفت‌وگوي فارس با مادر علي خليلي است كه در محل بيمارستان عرفان انجام شده است:



ـــ هم اکنون وضعيت علي رو به بهبود است، ولي قادر به تكلم و حركت دادن قسمت راست بدن خود نيست، اما دوستان و آشنايان را مي‌شناسد و واكنش نشان مي‌دهد.

شنیدم بچه ها گفتند کاش مادرش نمی آمد

ـــ شب ولادت امام زمان ـ عليه ‌السّلام ـ ساعت 11 بود كه با علي تماس گرفتم كه گفت تا يك ساعت بعد به خانه مي‌آيم. اما ساعت يك نيمه شب يكي از دوستان علي تماس گرفت و به پدر علي گفت: علي تصادف كرده و الآن در بيمارستان تهران‌پارس است.

ـــ وقتي به بيمارستان رسيديم، ديدم نزدیک چهل نفر از دوستان علي در بيمارستان حضور دارند كه همين موضوع شك و نگراني مرا بيشتر كرد و وقتي متوجه سخنان يكي از دوستان علي كه گفت: «كاش مادرش نمي‌آمد» شدم، فهميدم كه اتفاق ناگواري براي علي افتاده است. وقتي وارد بخش اورژانس شديم، علي را روي يك تخت ديدم كه تعدادي پرستار دور او جمع شده ‌بودند و به شدت از گردن او خون خارج مي‌شد. همان‌جا بود كه يك نفر به من گفت علي را با قمه زده‌اند.

ـــ گويا رانندگان خودروي پرايد براي دو خانم ايجاد مزاحمت كرده بودند كه علي از آنها خواسته بود، دست از اين‌ كار بردارند و از آنجا بروند، اما آنها به همراه راكبان موتورسيكلتي كه همراهشان بود، به علي و دوستانش حمله كرده و يكي از راكبان موتورسيكلت با قمه به شاهرگ علي مي‌زند.



ـــ  متأسفانه تا نيم ساعت پس از حادثه هيچ‌ خودروي عبوري به دوستان علي كمك نكرد تا او را به بيمارستان برسانند تا اينكه دو جوان كه در حال مسافرت به شمال كشور بودند، با ديدن پيكر نيمه ‌جان علي، از سفر خود منصرف شده او را به بيمارستان رساندند و يكي از دوستان علي با موتور، پرايد را تعقيب كرد و موفق شد شماره پلاك را بنويسد.

علی از سوی 26 بیمارستان پذیرش نشده نه دو یا سه تا

ـــ علي در آن شب از سوي 26 بيمارستان پذیرش نشده و وقتي در پايتخت ما اين اتفاقات مي‌افتد و وضعيت اين‌گونه است، معلوم نيست در شهرهاي دورافتاده مردم چه وضعيتي دارند!

 ـــ وزير بهداشت وقتي به بيمارستان آمد، به تيم همراه وي گفتم: راضي به فيلم‌برداري نيستم و حق نداريد اين كار را بكنيد. اما به من گفتند: ما اين فيلم را فقط براي آرشيو وزارت بهداشت و حل مشكلات مردم مي‌خواهيم و شخص وزير هم به من قول داد كه فيلم از تلويزيون پخش نشود، اما پرسش من اين است كه خانم وزير، با اين فيلم قرار بود چه مشكلي از مردم را حل كنند. با اين فيلم مشكل بيمارستان‌هايتان حل شد يا مشكل پزشكاني كه هيچ‌ كدام در بيمارستان نبودند؟

ـــ  چرا فرزند من بايد پنج ساعت پس از مجروح شدن، آن‌هم از ناحيه گردن، به اتاق عمل برود. وقتي به خود آمدم، ديدم آن بيمارستان وضعيت مناسبي ندارد. به يكي از بستگانم زنگ زدم و او از من خواست فورا به بيمارستان‌هاي طالقاني، شهداي تجريش و دي زنگ بزنم.



ـــ همه دوستان علي با موتورسيكلت به 26 بيمارستان مراجعه كردند و خودم هم با اين بيمارستان‌ها تماس گرفتم، حال چرا وزير بهداشت بايد در تلويزيون بگويد فقط دو یا سه بيمارستان؟ چرا در مصاحبه وزير بهداشت سخنان من حذف شده بود و چرا فقط به صحبت‌هاي وي بسنده شد؟

 زنده ماندن علي معجزه بود

ـــ  زنده ماندن علي معجزه و لطف امام زمان ـ عليه ‌السّلام ـ بود، اما چرا نبايد براي فرد مجروحي كه حتي يك ثانيه هم براي او حياتي است، دسترسي آسان به بيمارستان داشت؟ وقتي من به بيمارستان عرفان آمدم، پزشكان به من گفتند داخل رگ‌هاي علي آب وارد شده و ديگر كاري نمي‌توان كرد. آيا براي خانم وزير پذیرفتنی است كه چنين مجروحي پس از پنج ساعت وارد اتاق عمل شود؟ متخصصان عروق بايد به اين پرسش پاسخ بدهند كه واقعاً براي كسي كه از ناحيه شاهرگ مجروح شده، چند دقيقه زمان براي زنده ماندن نياز است.

درخواست رسيدگي فوري به پرونده و اشد مجازات را براي متهمان دارم

ـــ  مي‌دانم وضعيت رسيدگي به پرونده‌ها در دستگاه قضايي چگونه است، اما از مسئولان قضايي مي‌خواهم كه به اين پرونده با سرعت رسيدگي كنند.



دغدغه علي نجات نوجوانان از وضعيت نامناسب فرهنگي در جامعه بود

ـــ فرزند من آن‌گونه كه در مطبوعات آمده، حجت الاسلام 27 ساله نبود، علي طلبه پايه دوم حوزه است كه فقط نوزده سال سن دارد. او اصلاً آدمي سياسي نبود و فقط دغدغه نجات هم‌سالان خود از وضعيت نامناسب فرهنگي کنوني در جامعه را داشت.

ـــ  علي را بيخود بزرگ نكنيد. من براي اين اجازه ندادم از او فيلم‌برداري كنند، چون بچه من چيزي نبود كه بخواهند آن‌قدر او را بزرگ كنند چرا كه او هم مانند بسياري ديگر از جوانان اين جامعه به وظيفه خود عمل كرد.

اگر به ‌جاي علي، فرد ديگري بود، مسئولين به عيادت مي‌آمدند؟

ـــ  اما پرسش من از مسئولان اين است كه اگر به جاي فرزند طلبه من، اين اتفاق براي جوان ديگري رخ مي‌داد، آيا وزير بهداشت، نمايندگان مجلس و سرداران و مسئولان ديگر به عيادت او مي‌آمدند؟ مسئولان بپذيرند كه در اين بخش به ویژه بيمارستان‌ها مردم با مشكل روبه‌رو هستند و يكي از خواسته‌هاي اوليه مردم، آسايش است كه با وزارت بهداشت گره خورده و زماني كه ده‌ها پزشك پاسخگوي يك بيمار نيستند، مردم چگونه به آرامش خواهند رسيد؟



 بيمارستان عرفان، پنج ميليون گرفت، اما تنها بيمارستاني بود كه فرزند مرا پذيرش كرد

ـــ درست است که بيمارستان عرفان مبلغ پنج میلیون را درخواست كرد، اما تنها بيمارستاني بود كه علي را پذيرش كرد و اگر پول بيشتري هم مي‌خواستند من تهيه مي‌كردم، چون در همان لحظه كه علي را به بيمارستان رسانديم، با پزشك متخصص تماس گرفتند تا به بيمارستان بيايد، در حالي كه هيچ‌ كدام از بيمارستان‌هاي ديگر مانند آتيه، پارسيان و دي كه آنها هم خصوصي بودند، اين كار را نكردند.

متخصصان ما در تعطيلات خارج از كشور هستند

ـــ من مي‌دانستم كه بيمارستان‌هاي طالقاني و تجريش متخصص عروق دارند، اما پرسش اينجاست كه آنها كجا بودند؟ چرا متخصصان و پزشكان ما در تعطيلات همگي خارج از كشور هستند و چرا آنها نبايد مانند ديگر اعضاي بيمارستان كشيك باشند؟

افسر پرونده شاهدان و متهمان پرونده را رودررو كرد

ـــ  متأسفانه، افسر پرونده هم در اقدامي عجيب، شاهدان و متهمان پرونده را رودرروي هم قرار داد كه همين كار باعث شد، دو شاهد حادثه نخواهند و نتوانند از خانه خارج شوند. چرا نبايد شاهدان از پشت ديوار شيشه‌اي مخصوص متهمان را شناسايي كنند. من حال آن پدر و مادر را مي‌فهمم و مي‌دانم كه هر لحظه نگران حمله به خود و فرزندانشان هستند.



ـــ  در آن ساعات به هر كس كه مي‌توانستم التماس كردم كه آمبولانس و هليكوپتر امداد براي علي بفرستند، اما آمبولانس ويژه يك ساعت پس از حادثه آمد و ديگر آمبولانس‌ها هم اصلاً نيامدند.

ـــ  من تنها از وزارت بهداشت شاكي هستم و به زودي در دادسراي كاركنان دولت از شخص وزير بهداشت شكايت خواهم كرد، چون به قول خود، مبني بر پخش نکردن فيلمي كه از علي تهيه كرده بودند، عمل نكرد.

ـــ  من خودم هم مي‌توانستم فيلم علي را در اختيار سايت‌ها گذارم، اما نمي‌خواستم فرزندم بي‌دليل بزرگ شود و اين كار وزير بهداشت فقط براي لاپوشاني مشكلات و اشتباهات بود.

ـــ  اتفاقي كه براي علي افتاد، براي نخستين بار نبود و بارها از اين اتفاق‌ها افتاده است و وزير بهداشت بهتر است به جاي اين كارها به دنبال اصلاح وضعيت بيمارستان‌ها، جراحان و پزشكان باشد.

ـــ  ما نه يك بيمارستان بلكه با 26 بيمارستان تماس گرفتيم و پرينت تماس‌ها را داريم و از مسئولان امنيتي مي‌خواهم پرينت تماس ما با اين بيمارستان‌ها را بررسي كنند.


خانم وزير! يك جوان بیست ساله حال من را درك كرد؛ اما شما...

ـــ خدا شاهد است اگر دوستان بسيجي علي نبودند، الآن فرزند من هم زنده نبود. من به دلیل حال بدي كه داشتم، بسيار به آنها پرخاش كردم، ولی آنها حتي سرشان را هم بالا نياوردند تا جواب من را بدهند و فقط براي آرامش من تلاش مي‌كردند. خانم وزير بهداشت! اين جوانان بیست ساله حال مرا فهميدند؛ اما شمايي كه مادر هستيد، حال مرا نفهميديد!

گفتني است، رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي نيز با اشاره به حادثه‌اي كه براي طلبه ناهي از منكر رخ داد، گفته بود: 26 بيمارستان تهران بزرگ به نوعي از پذيرش اين بيمار خودداری كردند و اميدواريم آزمون توانمندي‌هاي اخلاقي پزشكان را شاهد باشيم.

وي در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: مسئولان رده بالاي وزارت بهداشت، هنوز پيگير مسأله هستند كه چرا در مراكز پزشكي ما كه افتخارشان تربيت نخبه‌هاي پزشكي است، بايد اين‌گونه كوتاهي شود. بايد بينديشيم و واكاوي كنيم كه چگونه افراد را آموزش دهيم كه فقط اندوخته علمي تنها نداشته باشند، بلكه اندوخته اخلاقي هم همراه باشد كه بر پایه آن به بيماران خدمت كنند و ديگر شاهد رویدادهای اينچنين در بيمارستان‌هاي دولتي و خصوصي نباشيم!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۵۸
متاسفانه وقتی بعضی از مسولین نمی توانند با واقعیت طرف شوند یعنی نمی خواهند اینگونه جواب می دهند حالا شما حال افرادی را در نظر بگیرید که دستشان به جایی نمی رسد در این چند سال بی اخلاقی در جامعه رشد فزاینده ای داشته ولی نخبگان سیاسی در پی دعواهای خودشان هستند دیگر درکی برایشان نمانده
خانم وزیر بهداشت
چرا تا این حد توجیه میکنید
هنوز یادمان نرفته که بیمارستانی 2 بیمار را به کنار خیابان انداخت
حالا این خبر
و هر روز خودمان شاهد هستیم که بیمارستان ها به بنگاه های اقتصادی تبدیل شده اند
شما چرا ....
نمایندگان ملت کجایند چرا حتی سوالی از وزیر بهداشت نمیکنند
چقدر وزین و معقولانه صحبت کردند. واقعا باید از این وضعیت ترسید
تنها اندوخته ی دانشگاهی برای جلوگیری از چنین رفتارهایی از سوی جامعه پزشکی کافی نیست ،بلکه عامل اصلی جلوگیری کننده اجرای درست قوانین و نظارت سختگیرانه از سوی وزارت و سازمان نظام پزشکی است. واقعا متاسفم شدم
وضعیت پزشکی ما اسف بار است .پاسخ گویی صف. رسیدگی صفر . نوع برخورد صفر و .....
افسر پرونده چرا همچين كار كودكانه اي كرده ؟!!! حتما اين پرونده هم مثل پرونده عقرب سياه به دليل تهديد شدن شاهدان و شكات ميره قاطي باقالي ها !!
ما هم وقتي به بيمارستانها مي رويم مريضي يادمان مي رود ، نمي دانم چه شده ، آما يك سوال از خانم وزير و دولت و دولتمردان دارم ، آيا فرزند شما و يا يكي از اقوام شما ها بود همان ساعت او را به خارج از كشور اعزام نمي كرديد جهت مداوا، واقعا جاي بسي تأسف دارد در جامعه اي كه نام امام زمان عج را يدك مي كشد. سخن حضرت امير ع كه آنچه براي خود مي پسنديد براي ديگران بپسند آما كو گوش شنوا،
يا زهرا ! 26 بيمارستان ؟ اي بي شرفا !
بسيار متاسفم از بابن آنچه كه به كرات شاهد تكرارش هستيم. به وزير محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشكي عرض ميكنم كه عملكردشان موجب شگفتي است. اگر وضع جامعه به اصطلاح فرهيخته علمي پزشكي چنين باشد كه البته هست واي به حال ديگر اقشار. من به جاياين خواهر گرامي بودم بلافاصله و بدون فوت وقت استعفا ميكردم زيرا در غير اينصورت شريك جرم موارد قصور و تخطي ها به حساب مي آمدم. دكتر سيد سهيل قريشي
چه فایده!
فقط حرف حرف حرف!
کی به این حرفها عمل بشه خدا داند!
واقعا با خوندن این خبر گریم گرفت. نه بخاطر علی و حالش. بخاطر اوضاع نابسامان کشورمون. شاید یه زمانی هم این اتفاق واسه عزیزای خودمون بیافته اون موقع وقتی دستمون بجایی بند نیست و هیچ کاری واسه عزیزی که جلوی چشممون داره جون میده نمیتونیم بکنیم، چکار کنیم جز تو سر زدن و پیش عزا گرفتن؟
مادر نازنین ، خدا فرزندتان را شفا دهد و روشنی خانه تان را حفظ کند. چنین مادر فهیم و منصفی، چنین فرزندی دارد.
اگر مسولین کشور سوزنی درک انسانی داشتند...
ای مادر عزیز شما مادر تمام فرزندان ایرانید از حق فرزندانتان دفاع کنید
علی خلیلی دوست داریم.

تا باشه دفاع حق از ناموس مردم باشه.
شفای عاجل انشاالله
خفه شو تابناک آشغال ساندیس خور همش زیر سر شماست که الکی یه چیز رو گندش می کنید. ساندیس کم نیاد یه موقع.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
تو چرا می سوزی بیچاره؟
در این مملکت یک مشت پزشک پولکی بار آوردید نه پزشکانی متعهد و انسان دوست! جامعه ای که نه اخلاق دارند نه وجدان کاری ... تا چیزی بهشان می گوییم انگار به مقدسات توهین کرده ایم! مطمئن باشید اگر اینطور پیش برود تا 10 سال دیگر شغل پزشکی جزو منفورترین شغلها خواهد بود.
پزشک معروفی را می شناسم که پای ثابت برنامه های تلویزیون است، ماردم را پیش او بردم در حین معاینه مادرم سوالی کوتاهی در مورد وضعیت تنفسی پسرم هم از او پرسیدم میدانید چه جواب داد؟! گفت بروید با منشی حساب کنید بعد بیایید تا جوابتان را بدهم....!
خواهرم خیلی خوب آمدی جلو. تو را به خدا نترس و دچار واهم نشد. مردم پشت سر تو هستند. اگر شما و امثالتان کوتاه نیایید مسئولین هم بیشتر به انجام وظیفه خود خواهند پرداخت. تنها کاری که از دستم بر میآید این است که برایت دعا کنم خداوند فرزندت را صحیح و سالم به خانه برگرداند. از طرفی هم دلم برای مادر و پدر آن دو ضارب می سوزد که آنها چه می کشند در این لحظه ها خدا میداند. خدا به داد این مردم برسد با این مسئولین پرطمطراق و کم کار و بعضاً دروغگو. خدا فرج آقا امام زمان را برما نزدیک کند که از دست اینها نجاتمان دهد.
متاسفم متاسفم متاسفم برای این سیستم.
چیز دیگری نمیشود گفت.
مسوولین چرا خاموشند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا از خدا نمی ترسند؟؟؟؟
چرا در یک کشور کمونیستی مثل کوبا وضعیت خدمات بهداشتی با وجود آنکه کاملا رایگان است به گونه ای است که در تمام دنیا از ان تعریف میکنند

اما در کشور اسلامی ما وضعیت خدمات بهداشتی به قدری گران است که مردم وقتی به پزشک مراجعه میکنند که بیماری عود کرده است.
بابا ايشون وزيرن چه انتظاري از ايشون داريد؟!
اینجا که بلاد کفر است! آمبولانس برای هر کسی از هر ملیتی و دینی و.... بعد از 5 دقیقه می رسه!
چی بگم از کار و کردار بعضی از مسلمونا
از استرالیا
من هميشه براي بسيار ي از نوشته ها كامنت مي زارم و مثل هميشه كامنت من درج نمي شود.( فقط تعجب م از اين هست كه اين كامنت ها رو از كجا مياروند و در پائين برخي از مطالب درج ميكنند) مثل هميشه مي نويسم و مي دانم حداقل يك نفر شايد بخواند و اگر براي او نيز مفيد واقع شود خوب هست.
اصل مطلب: ارتقا برخي از دوستان تا مرز بي كفايتي و پرداخت هزينه هاي اين بي كفايتي توسط عموم مردم .
ارزو ميكنم دوستان عزيز به يكي از ممالك پيشرفته كه انسان را چون ادم مي پندارند مسافرتي بكنند و ببين كه با فردي شبيه اين جوان عزيز چطوري رفتار مي كنند . و. ياد بگيرند و فكر بكنند .
اگر نمي توانند كه يقينا توانا نيستند ايا اجباري هست كه بي كفايتي عده اي را هفتاد ميليون ايراني تحمل بكند و آيا در اين مملكت كاربلدي نيست كه اوضاع در هم و برهم را توجيه نكند بلكه اصلاح نمايد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مقصر که وزیر نیست، مقصر نگهبان و تلفنچی بیمارستان ها بوده اند، باید وزیر دستور برکناری تمام تلفنچی های اون 26 بیمارستان رو بده و قضیه تمام بشه و وزیر هم به وزارتش بپردازه!!!!!
تقصیر استکبار جهانی است که می خواهد وزیر ما را نالایق جلوه دهد!
صحبت های مادر علی کاملاً منطقی و درست است . ضمن آرزوی شفای عاجل برای این جوان شجاع از مسوولین می خواهیم جوابگو باشند.
شما هم به خانم وزیر حق بدهید ! مگر ایشان چند روز می توانند در این پست باشند ؟
اینگونه اتفاقات در بیمارستان ها تبدیل به روال عادی شده وهرروز ده ها نفر پیش از رسیدن به بیمارستان ویادربیمارستان از دنیامیروند.
حداقل كاري كه خانم وزير بهداشت بايد انجام ميداد ، استعفا بود.
گفتم وزیر ورئیس جمهور باید ازسوی نمایندگان استیضاح شوند.تاچنین موردی پیش نیاید.
و طبق معمول بار مسئولیت اجازه ی استعفا دادن به وزیر را نمی دهد!!!!!!!
مگه وقتی بیمارها رو کنار خیابون رها کرده بودن چی کار کردن
جبران پیشکش، هیچ وقت عذرخواهی هم نمیکنند
لعنت به پزشکان بی اخلاق و بی وجدان
صلوات برای بهبودی این جوان شجاع و لعنت بر ضاربین و والدین بی لیاقت شان و آنهایی که با لقمه های حرام فرزند پرورش می دهند و تاسف برای مسئولین بیمارستانها.
متاسف از وضعیت این جوان و نگران مسائل بعدی برای این مادر با این افشاگری .
با خواندن این گزارش و صحبتهای این مادر ، فقط اشک ریختم و دندانهایم را برهم فشردم
اللهم اشف کل مریض
انشاالله که خداوند شفا دهد این عزیز را
خواهر من ( مادر علی ) خوب فهمیدی که فیلم برداری برای چه بوده . من که جوان دارم میفهمم که شما چه حالی داری و کاری هم جز دعا از دستم بر نمی آید . جنابان تابناکیان عزیز میدونم چاپ نمی کنید اما برای رضای خدا حداقل نظارت مردم را به این مادر نگران برسانید باشد که روز رستاخیز بدهکار همین مردم نباشید انشاالله
من فقط نشستم تا یکی از همین اراذل بچه یکی از مسئولین این مملکت رو همینجوری سلاخی کنه تا اینا بدو بدو برن دنبال ریشه کن کردن این قضایا.
خدا از بانيان اين نابساماني ها در كشور نگذرد
نمايندگان مجلس هم كه كماكان در پي مصلحت!
خواهرم - وقتي ديدم سرت روي شانه پسرت است سخت لرزيدم و گريستم - براي پسرت و همه جوانان دعاي عاقبت به خيري مي كنم ولي كو مسئول دلسوز؟شبيه اين جريان هم براي من دربيمارستان 5 آذر گرگان اتفاق افتاد . مادر من سكته مغزي كرده و نمي تواند از پله بالا برود شبي بدحال شد پزشك معالجش دستوراتي دادند و گفتند براي سهولت كار و راحتي بيمار روز بعد به اورژانس بيمارستان 5 آذر مراجعه كنيد تا در بيمارستان ايشان را عيادت كنم . به محض رسيدن مرا پيج كنند تا خودم را براي عيادت برسانم . روز بعد طبق همين برنامه - به محض رسيدن به اورژرانس و شرح ماجرا براي به اصطلاح سوپر وايزر بخش اورژانس ايشان گفتند ما وقت نداريم دكتر را پيدا كنيم - برو از بيرون زنگ بزن - گفتم من بايد مطابق دستور دكتر عمل كنم - شماره تلفن دكتر راهم ندارم - ايشان قبل از شروع هر گونه بحث و درگيري به نگهبان گردن كلفت دستور داد كه من و بيمار سكته مغزي را از اورژانس بيرون كنند . تف به رذالت چنين زناني كه نام خود را پرستارگذاشته اند تف . فكر كنيد در ان لحظه با يك بيمار نيمه جان كه قادر به حركت هم نيست من چه مي توانستم انجام دهم جز اينكه به خداي ناظر و حاضر واگذارش كنم . خانم وزير مادر من هم يك طلبه جوان نبود ناهي منكر هم نبود . در شهرستان گرگان هم بود خيلي دورتر از چشم شما . توان مالي من هم بحمداله آنقدر هست كه بتوانم در بيمارستان خصوصي بيمارم را بستري كنم . ولي چه كسي پيگير كار من شد . من همان روز بيمارم را به خانه برگرداندم ولي تف به چنين پرستاراني .مديريت محترم تابناك خواهش مي كنم حتما پيام مرا در ج كنيد تا مادر اين جوان بفهمد كه ايشان تنها نيستند .
"من فقط از وزارت بهداشت شاكي هستم و به زودي در دادسراي كاركنان دولت از شخص وزير بهداشت شكايت خواهم كرد"

مادر گرامی ضمن همدردی عمیق با شما؛ امید وارم که موفق باشید. ولی فراموش نکنید که آقای رئیس جمهور کابینه خود را خط قرمز اعلام کرده است!؟ حالا آیا این عمل ایشان اسلامی است یا نه, بماند!
خانم وزیر بهداشت لطف بفرمایید از محل اعتبارات تملک داراییهای سرمایه ای وزارت بهداشت یک مشت گل بگیرید در اون وزارتخانه اتان و خیال این ملت مظلوم و بی خبر از همه جا را از این بابت راحت نمایید .باشد که کمی از بار قصور وگناهانی که در جایگاه وزیر بهداشت مرتکب شده ایید کاسته شود
...
تامين اجتماعي نياز امروز پشوانه فردا!
قبول ناكارآمدي مجموعه تحت مديريت و خود مدير و عذزخواهي از آسيب ديدگان و مردم بخشي از ويژگي هاي يك مدير خوب مسلمان يا غيرمسلمان است. نمي دانم پس چه وقت وزير بهداشت و فرمانده نيروي انتظامي مي خواهند متوجه اين حقيقت شوند و به آن عمل كنند.
درود بر این مادر
ان شا الله که خدا هر چه زودتر شفایش دهد.

آتش دلم را سوزاند
سلام علیکم
من یک پرونده پزشکی داشتم چند روزی مجبور بودم که به ساختمانهای وزارت بهداشت در سطح تهران رفتم خدا هیچ بنی بشری را کارش به وزارت بهداشت نیندازد ٰ؛ باور کنید فاجعه است پارتی بازی و حق کشی در وزارت بهداشت غوغا می کند همه مدرک دکتر یدک می کشند ولی ای کاش به اندازه یک انسان بی سواد وجدان داشتند که ندارند
هرجایه دیگه بود به خاطر این کوتاهی ها یا استعفا میدادن یا برکنار می شدن
ولی حتی نمیخوان اشتباهاتشان رو قبول کنند و عضرخواهی کنن
بیمارستان ها چرا اینجوری شده اند وزیر کمی پاسخگو باشد نه توجیه گر؟؟؟
پرونده رها کردن بیماران در بیابان اگر به جائی رسید از شما هم میرسد فساد اداری مملکت را فراگرفته و آقایان دنبال انتخابات هستند. ای مادر بزرگ آفرین بر تو برای پرورش چنین شجاع مرد . اما بدان گه اگر فرزنت به شهادت هم میرسید کک هم آقایان و این خانم وزیر را نمی گزید خیالتان تخت.
سلام بر مادر عزیز میخوام بگم به خودتون زحمت ندید درست بشو نیست که نیست فکر میکنید خودشون نمیدونن که بیمارستانهایمان چه جوریه میدونن خوب هم میدونن ولی از 3حالت خارج نیست یا وقتشو ندارن درستش کنن یا اهمیتی واسشون نداره یا بلد نیستن مدیریت بکنن
بیشتر موارد اورژانسی شب ها اتفاق میفته زمانی که در اورژانس ها فقط یه انترن یا پزشک عمومی که تازه فارغ التحصیل شده حضور دارن و هیچ پزشک متخصصی در بیمارستان ها نیست اگر هم باشه معمولا بیدارش نمی کنن.از طرفی در این مسائل باید پزشک به ازمایشگاه و رادیولوژی اورژانسی دسترسی داشته باشه که با توجه به اینکه ساعات کار این مراکز صبح هست عملا از دست پزشک کاری ساخته نیست
از این دست مشکلات کم نداریم.. اما چیزای دیگه برای مسئولان ما مهمتره.. مردم اگر اهمیت داشته باشند در اولویت آخر هستند....
خانم دستجردی اگر توان اداره وزارتخانه را ندارند بهتر است استعفا دهند و به شغل سابق خود برگردند. ما که خجالت کشیدیم. ایشان را نمی دانم.
کاش دکتر ها و پرستاران سوگند نخورند
متاسفانه دانش آموزان ما هنگام انتخاب رشته فقط پول پزشکی را می بینند و مشکلات آنرا نمی بینند و به آنها هم آموزش نمی دهند. نتیجه این می شود موقعی که متخصص می شوند می بینند به آرامش بیش از پول نیاز دارند و پولی که مورد نیاز است با دو سه ساعت کار روزانه هم قابل وصول است چرا شب کاری بدهند.
1- تصور كنيد كه فرزند دختر يكي از مسئولين كشور مثلا دختر همين وزير بهداشت مورد مزاحمت ارازل و اوباش قرار گيرد و هيچ دادرسي هم به كمكش نياد ..اوون وقت اين خانم وزير ارزش كار انساني اين جوان مجروح را ميفهمد.
2- اگر اين حادثه در ساير كشورها اتفاق مي افتاد حتما وزير مربوطه ان استعفا ميداد ...
3- ما همه دروغ ميگوييم اصلا هيچ بويي از اسلام و انسانيت نبرده ايم......
واقعا باعث تاسف است در جمهوری اسلامی با یک مجروح چنین برخوردی شود
گزارش خوبی بود. حالا هم هی این پزشکان بدرد نخور را به عرش اعلا ببرید. مردم ما از سر کم اطلاعی پزشکان را می پرستند و آنها هم ...
آخه ، زن نباید مسوولیت بالاتر از مدیریت بخشی که فقط زنان هستند داشته باشد مثل وزیر یا معاونت ها در هر رده بخدا ظلم به بیت المال و غیره است . اگر اینطور بود خود حضرت علی استاندارانش را زن انتخاب می کرد. بیشتر خطاب من به وزیر آموزش و پرورش است که معاونت آموزش ابتدایی اش و استان ها و مناطق را هم به اجبار گفته زن باشد. این هدر دادن و اسراف است . دلایلش را خودش نمی داند چون کار اداری نکرده . هزینه ها چند برابر می شود . من معاون بوده ام در منطقه خودم با ماشین شخصی ام و یا دولتی با یک راننده و یا گروهی با همکارانمان بازدید می رفتیم و شب را اگر هم لازم بود رد نمازخانه مدرسه ها و یا ... اتراق می کردیم . الان حالبا خانم از ماشین شخصی و خودش تنهایی که نه چند نفر همراه لازم است و در بازدید ها و جلسات هم که هتل لازم دارد. بابا بگدارید مردها کارشان را بکنند . این سوسوسول بازی های وزیر هم مار را کلافه کرده است . برداشتن مدیران و مجتمع کردن و گرفتن شهریه ها کلان مدارس دولتی و غیره ...
«متأسفانه افسر پرونده هم در اقدامي عجيب، شاهدان و متهمان پرونده را رودرروي هم قرار داد كه همين كار باعث شد 2 شاهد حادثه نخواهند و نتوانند از خانه خارج شوند.»
تا کی باید جان صدمه دیدگان و شاهدان پرونده ها با این رفتار به خطر بیفتد متاسفانه به راحتی برای گرفتن رضایت آدرس شاکی را به همراهان ارازل و اوباش می دهند که خانوادهای آنها هم به خطر می افتند.
وزير بهداشت هيچ وقت جواب درست و حسابي نميده!مطمئن باشين
كشور ما فقط اسمن دموكراسي.....
"ايد بينديشيم و واكاوي كنيم كه چگونه افراد را آموزش دهيم كه فقط اندوخته علمي تنها نداشته باشند بلكه اندوخته اخلاقي هم همراه باشد كه بر اساس آن به بيماران خدمت كنند و ديگر شاهد حوادث اين‌چنيني در بيمارستان‌هاي دولتي و خصوصي نباشيم"

آیا مشکل ما واقعا اندوخته اخلاقی است. یعنی تمام کشورهایی که وضع پزشکی مناسبی دارند وضع اخلاقی بهتری دارند. آیا اگر اندوخته اخلاقی نداشته باشیم مردم ما باید بمیرند. فکر نمی کنید که ما ساختار قانونی درست نداریم که شاهد این مشکلات هستیم. فکر نمی کنید ریشه همه این مشکلات ضعف قانونی ماست. البته از این سوالات زیاد هست اما دریغ از پاسخ مناسب!!!!!!
امیدوارم همه مقامات مملکتی صحبت های شمارو شنیده باشند و یک ذره ......
شما حرف دل همه مردم ایران زمین را زدید انشاالله خداوند نگه دار فرزندتان باشد
اون از اون رسوایی ول کردنِ مریض ها بخاطر فقر تو وسط بیابون، اینم از این یکی ننگ! و این خانم وزیر بهداشت تو اون وانفسا هم فقط به فکر پروپاگاندای خودشه. که با دوربین برن از حضورش تو بیمارستان فیلم بگیرن و بدن تلویزیون پخش کنه چقدر زیباست که اصلا ریایی در کار مسئولان دولتی ما نیست! آدم کیف می کنه!!
مادر گرامی خدا کمکتان کند و گرنه در این مملکت اگر سیاسی نباشی یا به سیاسیون وصل نباشی باید از اصل داروین استفاده کنی. باور کنید توی این مملکت نماز خواندن هم سیاسی شده!!!
من فقط هنگام خواندن این گزارش اشک ریختم برای این فرزند و این مادر واقعا از خدا میخواهم خیلی زود حال این جوان که مانند برادر کوچک ماست هر چه زودتر خوب شود و هیچ مشکلی هم پیدا نکند از شما نیز سپاسگزاریم که ما را در جریان حال این جوانمرد قرار دادید امام زمان نگهدارش
سهمیه های جور و واجور در آزمون های دستیاری و کنکور سراسری، تقلب در آزمون دستیاری و پارتی بازی در زمان استخدام...خطوط قرمزی که بصورت روزانه رد می شود...همه اینها را کنار هم بگذارید پاسخ به بسیاری از سوالات را می گیریم
واقعا خدا کمکتان کند قبلا هم کامنت گذاشته بودم که بیمارستان های ما مریض بدحال را بخاطر امتیاز نمی پذیرنداین مورد برای پدرم وعمه ام که خدا رحمتشان کند پیش امدومی گفتندجا نداریم وتا اشنا پیدا نکردیم نتوانستیم انهارا بخوابانیم با اینکه پدر من بازنشسته وزارت بهداری بود سالها در نقاط دور کشور خدمت کرده بود
درود بر شيزرني كه اينگونه زينب وار دفاع از حق مي كند و در جامعه اسلامي نقصان ها را بيان مي كند ان شاالله روزي مسئولين ما كمي محكم تر و بدون ملاحظه عمل كنند . (امان از مصلحت )
چرا هیچ وقت وزیر بهداشت معذرت خواهی نمی کند؟ بابا غرور هم حدی داره.
اینجا یک کشور اسلامی است و چنین رخدادهایی را شاهدیم
اگر در یکی از کشورهای غربی چنین اتفاقی می افتاد باز هم 26 بیمارستان این جوان را پذیرش نمی کردند
بترسید از زمانی که از اسلام نام و مسلمانی جز ظاهر الصلاح بودن چیزی نمانده
مادرم سلام
با آرزوی بهبودی برای پسر رشیدت.
ماهم از شما پشتیبانی میکنیم و امیدوارم این اقدام شما باعث بیداری و رسوایی مجرمین مخصوصا افراد رتبه بالا بشه
سلام بر این مادر دلاور پرور. من خود بعنوان یک پزشک بر اکثر نکاتی که ایشان اشاره می کنند مهر تایید می زنم و باید گفت بسیاری از بیمارستانهای تهران بعنوان یک پایتخت در ایام تعطیل خدمات در حد پایین ارائه می کنند و کمند پزشکانی که با وجدان بد سر بالین بیمار حاضر شوند. متاسفانه وجدان کاری همانند بسیاری از طبقات اجتماعی دز پزشکان نیز رو به افول گذارده است. پناه بر خدا از شر شیطان رجیم
تبارک الله بر ذکاوت مادر علی آقا!وزیر همیشه وزیر نمی ماند،روزی او هم باید طعم ظلم پزشک و کادر بیمارستان را بر خود ببیند...انشالله
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی