بازدید 30123
سردار حجازی بر بالين طلبه ناهی از منکر:

برخورد قاطع و سریع، درس عبرتی می شود برای دیگران + تصاویر

تعیین حد مرز سلاح سرد از این نظر که چه هنگامی از آن سوءاستفاده می شود و چه زمانی استفاده مجاز از آن می شود، کار دشواری است. برای همین ما نمی توانیم بسنجیم که همراه داشتن این سلاح سرد به قصد سوء هست یا به نیت مجاز و استفاده طبیعی آن؛ منتها آنچه مهم است، این که...
کد خبر: ۱۷۹۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۲ 25 July 2011
در پی رخداد ناگواری که هفته گذشته و در شب ولادت با سعادت حضرت بقیةالله الاعظم ـ ارواحنا فداه ـ برای طلبه جوان تهرانی ـ علی خلیلی ـ در حین انجام وظیفه نهی از منکر و در دفاع از ناموس مردم رخ داد، مطالب فراوانی در رسانه ها گفته و نوشته شد و مسئولین مربوطه، کم و بیش وعده هایی برای سامان دادن عوامل موثر در این اتفاق دادند که البته قطعا هیچ کدام سلامت کامل وی را باز نخواهد گرداند.

به گزارش «تابناک»، در مدت این یک هفته، برخی افراد حقیقی و حقوقی سرشناس نیز در بیمارستان از این طلبه فداکار عیادت کردند. سردار سید محمد حجازی نیز از جمله این افراد بود که پس از عیادت از علی خلیلی در گفت وگوی کوتاهی به چند پرسش «تابناک» پاسخ داد.

 * هدف از حضور در بیمارستان و حال عمومی بیمار

ـــ الحمدلله حال ایشان بهتر از گذشته است و امیدواریم که بهبودی کامل پیدا کنند و دعای امت حزب الله بدرقه راهشان باشد و بتوانند کاملا سلامتی شان را به دست آورند. هدف بنده از آمدن به اینجا این بود که خواستم تجلیل و تقدیری کنم از آمران به معروف و ناهیان از منکر، چرا که این، کمترین کاری است که ما می توانستیم انجام دهیم و دیگر آن که همه مردم ما، قدردان خدمات و تلاش های آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند. بنابراین، وظیفه همگانی است که هم به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر بپردازند و هم آن که از این افراد حمایت کنند. بنده هم خواستم به سهم خودم، تقدیری از این عزیز داشته باشم.

* اقدامات سپاه و بسیج برای این عزیز طلبه

ـــ البته در این باره باید مسئولان مربوط به خودش توضیح دهند؛ اما آنچه بنده در جریان آن هستم این که مراکز اجرایی امر به معروف و نهی از منکرف قرار است به امید خدا دوباره فعال سازی شود و از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت عملی شود و مرکزی باشد برای آموزش و سازماندهی و ساماندهی این افراد.

* راهکارهای جلوگیری از وقوع چنین رخدادهایی

ـــ تعیین حد مرز سلاح سرد از این نظر که چه هنگامی از آن سوءاستفاده می شود و چه زمانی استفاده مجاز از آن می شود، کار دشواری است. برای همین ما نمی توانیم بسنجیم که همراه داشتن این سلاح سرد به قصد سوء هست یا به نیت مجاز و استفاده طبیعی آن است؛ منتها آنچه مهم است، این که درباره کسانی که از این نوع سلاح ها استفاده سوء می کنند، اگر برخورد قاطع و سریع و به هنگام انجام گیرد، درس عبرتی می شود برای کسانی که می خواهند در این راه گام بردارند و از این سلاح استفاده غیرمجاز کنند؛ بنابراین، من گمان می کنم برخورد قاطعانه، سریع و بی ملاحظه دستگاه قضایی با این افراد، بهترین راهکار است.

* ارزیابی عملکرد قوه قضاییه در این باره

ـــ اگر بازدارندگی ایجاد شده بود، ما نباید دیگر شاهد چنین رویدادهایی می بودیم؛ ناگفته نماند که دستگاه قضایی زحمات خود را می کشند و خدمات تقدیر شدنی دارند؛ اما به گمان من، ضوابط دست و پا گیر، قوانین و مقرراتی است که اجازه نمی دهد که سیستم قضایی در این زمینه به سرعت اقدامات لازم را انجام دهد. به این ترتیب، آنچه که لازم است، این که هم خود سیستم دستگاه قضایی و هم قوه مقننه، سازوکاری را فراهم آورند که به این گونه مسائل سریع تر رسیدگی شود و این مراحل پیچ در پیچی که هم اکنون هست، برداشته شود.

* نظر شما درباره بیمارستان بقیه الله، جماران و 26 بیمارستانی که از پذیرش ایشان خودداری کرده بودند

ـــ  بنده در این زمینه اطلاعی ندارم. این نیاز به بررسی دارد و باید درباره آن بررسی کنم.

* تاثیر کاهش عملکرد بسیج از ایست بازرسی گرفته تا عملیات درون شهری در افزایش سطح جرایم

ـــ گمان می کنم با تغییر رویکردی که هست و در واقع فعال سازی دوباره مراکز امر به معروف و نهی از منکر، خود گویای این است که راه درست، پیدا شده در حال پشت سر گذاردن آن است.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۶
خداوند شفای عاجل عنایت فرماید
کاش به همین صراحت با بیمارستان ها خاطی هم برخورد شود. و البته متولی این بیمارستان ها هم باید پاسخگو باشد.
تصمیم سریع وقاطع ازهمه مهمتر است
بجز کندن پوست خيار و قاچ کردن هندوانه، چه استفاده مجازي از چاقو يا دشنه يا قمه مي شود کرد؟
مسئله فقط اين طلبه جوان نيست بلكه مسئله اين است كه 50درصد قتلها توسط سلاح سرد انجام مي شود . بچه هاي جنوب شهر تهران همه داراي نوعي سلاح سرد هستند.
با سلام
راستی از ناموس محترم چه خبر؟ آن دو دختر محترم الان کجا هستند؟ انشاءالله که آنها ریگی به کفش نداشتند.
من برای این فرزند که عین برادر خودم است مرتب دعای ام یجیب می خوانم به خدا دلم برایش ریش ریش است تو را به خدا ما را بی خبر از حالش نگذارید من هر بار عکسهای این بچه را می بینم می گریم بمیرم برای مادرش خدا انشاالله شفای عاجل بدهد
آخی
اگر این آقا طلبه نبود و موضوع رسانه ای نشده بود بازهم می آمدند بازدید
هم وزیر بهداشت وهم دادگستری باید جوابگو باشند اگر این شخص فرزند یکی از مسئولین بود خدا میداند چه بلایی میشد
سردار جان مگه از این جور آدما کم داریم که تازه یاد شما به ملاقات این یکی افتاده ؟خخودتون که قصدتون خیر بود انشاءا... دیگه عکاس و خبرنگار کجا بردید
جالب است حتي بيمارستان بقيه الله هم از پذيرش اين طلبه فداكار سرباز زده است. آيا بيمارستانها و سيستم بهداشتي و خانم وزير هم دراين قضيه گناهكار نيستند؟
همش كوتاهي و .... با اين قوه قضاييه كجا مي خواهيم برويم
تعیین حد مرز سلاح سرد از این نظر که چه هنگامی از آن سوءاستفاده می شود و چه زمانی استفاده مجاز از آن می شود، کار دشواری است. برای همین ما نمی توانیم بسنجیم که همراه داشتن این سلاح سرد به قصد سوء هست یا به نیت مجاز و استفاده طبیعی آن است؛
کاملا صحیح است ، مثلااز قمه ی 50 سانتی متری برای خیار پوست کردن استفاده می کنند و از پنجه بوکس برای تقویت عضله های فرد دیگر و از چماق برای پراندن مگس و الی آخر ... پدرجان شما بفرمایید حمل این ها جرم است باقی قضایا حل می شود برای استفاده مجاز افراد باید از وسایل مجاز نیز استفاده کنند
سازمان امر به معروف و نهی ازمنکر باید راه اندازی شود دوباره تا از این جرایم کاسته شود
ایا با قربانیان گمنام هم اینجوری عیادت می شود؟؟!!
ازاین دست اقدامات بایستی دراختیار سپاه باشد مثل همان اول انقلاب
حضور این طلبه بسیجی در این بیمارستان و محله سعادت اباد - تلنگری برای مرذم این منطقه می باشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار