بازدید 2752
آملی لاریجانی:

تا پیاده‌سازی تعالیم امام، فاصله داریم

رئیس دستگاه قضا، با حضور در مرقد امام راحل، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: تا آنجا که تعالیم حضرت امام، منویات ایشان و نصوص قانون اساسی بخواهد به طور کامل پیاده شود، هنوز فاصله داریم.
کد خبر: ۲۲۳۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۷ 31 January 2012
سرویس اجتماعی ـ دستگاه قضایی، رکن نیرومندی است، برای آنکه اهداف انقلاب اسلامی پیاده شود.

به گزارش «تابناک»،‌ آیت‌الله صادق آملی لاریجانی پیش از ظهر امروز با حضور در مرقد امام راحل با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب، تجدید میثاق کرد.

آملی لاریجانی در پاسخ به پرسشی درباره اهمیت توجه به آرمان‌های امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی حق بزرگی بر گردن همه آحاد ملت دارد. ایشان راه جدیدی مطرح کرده و آن تکیه بر ارزش‌های الهی و اسلامی بود.

وی ادامه داد: در این روزگاری که برخی از ارزش‌ها پوشیده شده بود، ارزش معنویتی که امام در این روزگار احیا کرد، بیش از پیش شناخته می‌شود.

وی افزود: امروز رخدادهایی که در کشورهای غربی روی داده، به ویژه آمریکا، می‌بینید که نیاز مردم معنویت و عدالت است و این شعارها همان شعارهای اسلامی امام  بود.

توصیه امام به آحاد مسئولین

به گزارش فارس، آملی لاریجانی با اشاره به این که تکیه امام بر مردم بود و به ویژه توصیه‌اش به آحاد مسئولین این بود که به فکر مردم باشند و نیازهای مردم را جدی بشمارند، گفت: ایشان به خصوص درباره قشرهای ضعیف توجه ویژه‌ای داشتند.

رئیس دستگاه قضای کشور با تکیه بر این مطلب که من سخنان امام را ـ‌ که پی در پی از صدا و سیما منتشر می‌شد ـ فراموش نکرده‌ام، گفت: ایشان همیشه دعوت و مسئولان را امر می‌کردند به اینکه حقوق مردم را رعایت کنند و اینکه این سمت‌هایی که در دست مسئولان است، همه اعتباراتی است.

وی افزود: ایشان تأکید داشتند، اگر از این مسئولیت‌ها خدمتی به خلق خدا برسد، عبادتی شده، وگرنه هیچ ارزشی ندارد و این راه، همان راهی است که هم‌اکنون در دنیا یک ارزش به شمار می‌آید.

آملی لاریجانی گفت: امام خمینی به عنوان یک رهبر معنوی و الهی، راهی را پیش روی بشریت قرار داد و تعالیم انبیا را احیا کرد و به همین منظور، هر روز بیش از پیش شناخته‌تر می‌شود.

وی گفت: ما نیز امروز جور دیگری فرمایش‌های امام و ارزش‌های کار ایشان را می‌فهمیم و گمان می‌کنم که احیای رهنمودهای یک وضعیت خاص را در کل جهان پدید خواهد آورد که نمونه آن، همین بیداری اسلامی که در کل دنیا و شمال آفریقا می‌بینیم.

اثرگذاری دعوتی که امام آن را زنده کرد

آملی لاریجانی پس از ادای احترام آملی به بنیانگذار کبیر انقلاب، در صدر هیأتی به مقبره شهدای 72 تن رفته و به مقام شامخ آیت‌الله شهید بهشتی و یاران باوفایش ادای احترام کرد.

آملی لاریجانی پس از ادای احترام به بنیانگذار کبیر انقلاب، در صدر هیاتی به مقبره شهدای 72 تن رفته و به مقام شامخ آیت‌الله شهید بهشتی و یاران باوفایش ادای احترام کرد.
آملی لاریجانی گفت: دعوتی که امام خمینی در سی سال پیش در کشور اسلامی ما احیا کرد، امروز اثرات خودش را در میان مسلمانان می‌گذارد و فطرت الهی‌اش را زنده می‌کند و دین حنیف را هر روز بیش از پیش احیا خواهد کرد.

رئیس دستگاه قضای کشور در پاسخ به پرسشی دیگر درباره نقش دستگاه قضایی در تحقق آرمان‌های امام خمینی گفت: روشن است که دستگاه قضا، یکی از ارکان نظام اسلامی است و رکنی نیرومند برای پیدا شدن اهداف انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: حضرت امام در اوایل انقلاب، دعوت‌های متعددی را نسبت به کسانی که توانایی تکفل دستگاه قضا را داشتند، می‌فرمود و اشاره داشتند که اگر دستگاه قضایی سالم باشد، آن نظام سالم می‌شود و این نکته بسیار درستی است.

آملی لاریجانی گفت: ما گمان می‌کنیم، مسئولیتی که امروز به دوش همه ماست، مسئولیت بزرگی است، زیرا دستگاه قضا امروز به عنوان متولی عدالت وظایف سنگینی دارد.

وی گفت: هنوز تا آنجا که تعالیم حضرت امام، منویات ایشان و نصوص قانون اساسی بخواهد کامل پیاده شود، فاصله داریم، ولی امیدواریم همه دست به دست هم دهند تا منویات امام را کامل اجرا کنیم.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی