بازدید 7214

وزیر دفاع آمریکا جریمه شد

کد خبر: ۲۳۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۲ 07 April 2012
وزیر دفاع آمریکا به اتهام استفاده شخصی از جت های ارتش این کشور مجبور به پرداخت جریمه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، "لئون پانتا" به جرم استفاده شخصی از هواپیماهای وزارت دفاع برای سفر به منزلش در کالیفرنیا، مجبور به بازگرداندن 17 هزار دلار به خزانه آمریکا شد.

هر سفر پانتا به منزلش برای دولت آمریکا 860 هزار دلار هزینه دربرداشت چون این سفرها با جت های وزارت دفاع انجام می شد.

این در حالی بود که پانتا برای هر سفر رفت و برگشت فقط 630 دلار پرداخت می کرد و مابقی آن از طریق هزینه های عمومی تامین می شد.

علاوه بر این موضوع، هزینه پروازهایی که پانتا از آنها برای رفتن به منزلش استفاده می کرد برای هر 10 ساعت پرواز رفت و برگشت 32 هزار دلار بوده است.

به نوشته دیلی تلگراف، هزینه سفرهای پانتا از آن رو مهم است که هزینه های پنتاگون با یک کاهش چشمگیر همراه شده و قرار است ظرف 10 سال آینده 487 میلیارد دلار کاهش بیابد از همین رو استفاده از هزینه های عمومی برای مصارف شخصی موجب به راه افتادن انتقادات جدیدی از مقامات پنتاگون شده است.

در همین رابطه جرج لیتل، سخنگوی پنتاگون گفت : هیچ کس همانند پانتا نمی تواند کاهش بودجه در پنتاگون را حس کند زیرا بر اساس برنامه ها وی باید تصمیم بگیرد که روزانه یک میلیارد دلار از هزینه های نظامی آمریکا در طی 10 سال آینده کاسته شود.

یکی از مقامات پنتاگون در این رابطه گفت : پانتا مجبور بود تا از هواپیماهای وزارت دفاع برای سفرهای شخصی استفاده کند زیرا وی باید در جریان تمامی مکالمات و اطلاعات روز قرار می گرفت. و هیچکس مایل نیست وزیر دفاع تصمیمات مهم نظامی را در حالی که در یک هواپیمای مسافری در کنار دیگر مسافران نشسته اتخاذ کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل