بازدید 20765

تکرار ادعای سفير روسيه درباره اسد

"الکساندر اورلوف" در مصاحبه‌ای با روزنامه فرانسوی "لو پاریزین" گفته است اسد می‌تواند به همان صورت که در یمن رخ داد، به شکلی آبرومندانه و با توافق‌های از پیش مشخص شده از قدرت کناره‌گیری کند.
کد خبر: ۲۵۹۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸ 23 July 2012
سفیر روسیه در پاریس به رغم تکذیب وزارت اطلاع‌رسانی سوریه بار دیگر از احتمال کناره‌گیری بشار اسد از قدرت خبر داد.

به گزارش ايسنا درگیری‌ها در برخي نقاط دمشق و حلب، دومين شهر بزرگ سوريه ادامه دارد و ارتش در تلاش براي بازپس‌گرفتن محله‌های اشغال شده از سوي مخالفان است.

در همین حال سفیر روسیه در پاریس بار دیگر بر دشوار بودن ادامه حکومت بشار اسد، رئيس جمهور سوريه تاکید کرده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، "الکساندر اورلوف" در مصاحبه‌ای با روزنامه فرانسوی "لو پاریزین" گفته است اسد می‌تواند به همان صورت که در یمن رخ داد، به شکلی آبرومندانه و با توافق‌های از پیش مشخص شده از قدرت کناره‌گیری کند.

اورلف روز جمعه نیز در گفت‌وگو با رادیو فرانسه مدعي شده بود، بشار اسد به بی‌چشم‌انداز بودن موقعیتش واقف است و "پذیرفته از قدرت کنار برود." این ادعا ساعتی بعد از سوی وزارت اطلاع‌رسانی سوریه تکذیب شد اما تکرار دوباره آن از سوی نماینده‌ مهمترین و قدرتمندترین حامی سوریه حکایت از آن دارد که احتمالا مسکو نیز گزینه‌ انتقال قدرت در دمشق را جدی‌تر از پیش در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش دويچه وله، سخنان سفیر روسیه و تکرار دوباره آن از این جهت غیر معمول ارزیابی می‌شود که این کشور همراه با چین تاکنون با استفاده از حق وتو مانع تصویب سه قطعنامه تحریمی شورای امنیت علیه حکومت بشار اسد شده است.

کشورهای غربی در تدارک حمله سایبری

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت اطلاع‌رسانی سوریه شامگاه یکشنبه کشورهای غربی را متهم کرد که یک حمله سایبری به رسانه‌های این کشور را تدارک دیده‌اند. خبرگزاری رسمی سوریه عنوان داشته کشورهای غربی قصد دارند از این طریق در مورد رهبران دمشق خبرهای جعلی میان مردم پخش کنند. وزارت اطلاع‌رسانی این اقدام غرب را جزیی از "توطئه خارجی علیه سوریه" عنوان کرده است که هدفش پخش خبرهایی در مورد سقوط حکومت یا انجام یک کودتای نظامی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی