بازدید 2164

بنگلادش: باید ریشه‌ تروریسم را خشکاند

کد خبر: ۲۶۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۹ 31 August 2012
نخست‌ وزیر بنگلادش با تاکید بر مبارزه با تروریسم گفت: ما از هرگونه اسنادی كه در مبارزه با تروریسم تنظیم شود، حمایت می‌كنیم و باید تروریسم را ریشه کن کنیم.

 به گزارش برنا، شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش در حاشیه اجلاس سران جنبش عدم تعهد در ابتدای سخنان خود با تسلیت به رئیس‌جمهور و مردم ایران به خاطر زلزله آذربایجان و تبریک به رئیس‌جمهور به خاطر انتخاب ایران به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد به مدت سه سال به اصول و اهداف ایجاد جنبش عدم تعهد اشاره كرد و گفت: همه این اصول و اهداف دارای اهمیت هستند.

وی به اهمیت عدالت در جهان اشاره کرد و گفت: معتقدم كه كشورهای عضو و دیگر كشورها باید بر روی مقوله عدالت تمركز كنند و تلاش كنند تا فقر و گرسنگی از بین برود.

شیخ حسینه با انتقاد از استفاده زنان و کودکان به عنوان کارگران مهاجر تصریح کرد: ما در 10 سال گذشته، 10 درصد فقر را در كشورمان كم كرده‌ایم.

وی همچنین به اهمیت آموزش رایگان برای اقشار مختلف جامعه به ویژه زنان اشاره كرد و افزود: باید آموزش و پرورش رایگان برای خانم‌ها ایجاد شود تا زنان بتوانند به جایگاه عالی دست پیدا كنند.

نخست‌وزیر بنگلادش ادامه داد: حدود 69 نماینده پارلمان كشور ما را زنان تشكیل می‌دهند و 30 درصد از پست‌های دولتی برعهده خانم‌هاست و آنها در بالاترین مقام‌های اجرایی و قضایی حضور دارند.

وی با تاكید بر این‌ كه باید كشورها تمرین دموكراسی كنند، تصریح کرد: همانطور كه گفتم من اعتقاد دارم كه نابرابری و بی‌عدالتی ریشه یكسری از مشكلات است.

وی همچنین با حمایت از اسنادی كه در این اجلاس در راستای مبارزه با تروریسم تنظیم شده است، ادامه داد: ما از هرگونه اسنادی كه در مبارزه با تروریسم تنظیم شود، حمایت می‌كنیم و باید به صورت ریشه‌ای برخورد شود.

وی افزود: در جهان کنونی باید بر تاكید بر مقوله دموكراسی، آزادی و حقوق بشر تاکید شود و همچنین به مقوله محیط زیست و تغییرات آب و هوایی نیز توجه داشت.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی