مجروح شدن دو محیط‌بان و پایان تلخِ یک کار تخصصی؛
«آمار دقیقی از این نوع پلنگ ریزجثه که از اهداف اصلی شکارچیان غیر مجاز است، در دست نیست، ولی می‌توان این جانور را در زمره گونه‌های در حال انقراض دانست». به نظر شما، این جمله را چه کسی گفته؟ آیا ممکن است گوینده این سخن به هنگام رویارویی با این حیوان در حال انقراض، آن را بکشد؟!
کد خبر: ۲۸۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۱ 29 October 2012
شاید باور نکردن این خبر منطقی‌تر به نظر برسد، چراکه مگر می‌شود، رئیس اداره محیط زیست یک شهرستان برای بررسی خبر حمله یک پلنگ به مأموریت برود و حاصل این کار، دو مجروح و یک پلنگ کشته شده باشد؟! پس فرق من و شمایی که نه محیط‌بانی می‌دانیم و نه به اهمیت نگه داشتن گونه‌های رو به انقراض آگاهی کامل داریم، با این متخصصان در چیست؟!


به گزارش «تابناک»، ساعاتی پیش، اخباری منبی بر حمله گربه‏‌سانی وحشی به یک شهروند دماوندی مخابره می‌شود تا اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان و محیط‌‌‏بانان کوه سفید برای بررسی موضوع، راهی محل رخداد شده و گربه‌سان ذکر شده را «پلنگ» تشخیص دهند.

ماجرا هنگامی عجیب می‌شود که به گزارش فارس، در حین بررسی، پلنگ عصبانی(!) به عباس میرزاکریمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست دماوند و یکی دیگر از محیط‏بانان حمله‌ور شده و آنها را زخمی می‌کند و در این کش و قوس و درگیری، محیط‏‌بانان پلنگ را می‌کشند!

تا اینجای کار با ماجرایی عجیب روبه‌رو هستیم؛ در یک سو، جانور کمیابی است که به رغم اینکه از سوی اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست (به اختصار «آی‌یوسی‌ان» IUCN) در فهرست گونه‌های «در مرز تهدید به انقراض» قرار گرفته، اما پیشتر عباس میرزا کریمی (رئیس اداره محیط زیست دماوند که در ماجرای امروز مجروح شده) در گفت‌وگو با یک خبرگزاری، با تأکید بر تهدید نسل این گونه جانوری بر اثر هجوم شکارچیان غیر مجاز، آن را در زمره گونه‌های در حال انقراض دانسته است.

از سوی دیگر، با اعلام خبر حادثه، نیروهایی به منطقه فرستاده شده‌اند که وظیفه اصلی‌شان ـ بنا به تعریف ـ «حفاظت و کنترل عرصه‌های طبیعی و حیات وحش کشور» بوده و طبیعتا در این راستا آموزش دیده و مهارت‌آموزی کرده‌اند؛ حال آنکه رئیس ایشان هم در این مأموریت در کنارشان بوده و به دنبال آن، به همراه داشتن تجهیزات کامل و رعایت همه اصول ایمنی، بیش از پیش اهمیت می‌یافته است.

بدین ترتیب متخصصانی برای بررسی ماجرا در صحنه حضور یافته بودند که باید اطلاعات کاملی درباره یکی از مهمترین گونه‌های زیستی منطقه زیرمجموعه خود داشته و به تجهیزاتی مانند تیرهای بیهوشی مجهز بوده و با آگاهی از میزان خطری که در کمینشان نشسته، آنقدر حرفه‌ای کار کنند که نه به خودشان گزندی رسد و نه در ‌‌نهایت، تنها از حیوان رو به انقراض جسدی باقی بماند؛ اما به ظاهر هیچ گونه توفیقی در این زمینه‌ها به دست نیامده و چه بسا محیط‌بانان، شایستگی توبیخ و تنبیه را نداشته باشند!
 
گروه متخصصين گربه‌سانان که مجموعه‌ای از ده‌ها کارشناس و متخصص از سرتاسر دنيا در آن عضويت دارند، در شماره بهار نشريه خود (با نام Cat News) يکی از تصاوير گرفته شده از پلنگ ايرانی در منطقه حفاظت بافق يزد را به عنوان تصوير روی جلد استفاده نمود. پلنگ ایرانی با نام علمی (Panthera pardus saxicolor) از بزرگترین زیرگونه‌های پلنگ است که بومی غرب آسیا بوده و عمدتا در ایران، افغانستان و ترکمنستان بوده و شمار اندکی از آن در ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، روسیه و ترکیه به چشم می‌خورد. این پلنگ در زبان انگلیسی با نام (Persian Leopard) ‌خوانده می‌شود.
 
به عبارت بهتر، ظاهرا محیط‌بانانی که برای بررسی حمله یک گربه‌سان به شهروند دماوندی به منطقه فرستاده شده بودند، با دانستن اینکه در محدوده کوه سفید، تنها یک گونه گربه‌‌سان وحشی زیست می‌کند و با آگاهی از این موضوع که پلنگ جانوری انسان گریز بوده و تنها در صورتی حمله خواهد کرد که مجروح شده و یا احساس خطر کرده و راه گریز را باز نبیند، آنچنان دست خالی به دامان حیات وحش رفته بودند که نه تنها دو تن از ایشان راهی بیمارستان شده‌اند، بلکه سرانجام برای این جانور گرانبها هم اتفاقی بهتر از آنچه در مواجهه با شکارچیان رخ می‌دهد، رخ نداده است.

اینجاست که باید از رئیس اداره محیط زیست این شهرستان و حتی مسئولان بالادستی وی پرسید که اصولا فایده رفتن وی به محل حادثه چه بوده است؟!

گفتنی است، نزدیک دو هفته پیش (۲۴ مهر ماه)، تصاویری از کشته شدن یک پلنگ ایرانی در ارتفاعات منطقه پشت‌کوه ممسنی فارس با شلیک پنج گلوله یک مرد روستایی در دنیای مجازی منتشر شد که حکایت از قطعه قطعه شدن حیوان کشته شده با تبر داشته و ظاهرا فرجام ماجرا، چیزی بهتر از به آتش کشیده شدن این قطعات نبوده است؛ تصاویری تلخ از لاشه غرق به خون حیوانی نادر که ظاهرا شکارچی می‌خواسته دم آن را برای یادگاری از تنش جدا کرده و باقی بدن را به آتشی بسپارد که دودش شاید چشم محیط زیست کشور را تا ابد بسوزاند!




برچسب ها
خبرهای مرتبط
اشتراک گذاری
روی خط سایت ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۲۰۴
انتشار یافته: ۹۶
بابک ساسانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
تا کی باید ببینیم که جنگل های ما به اتش کشیده می شوند و میراث های ما زیر بول دوزر ها شکسته و نا بود می شوند و جانوران کمیاب ما به عمد و غیر عمد نا بود می شوند ? چرا گروهی را که دارند به عمد همه چیز های گران بهای ما را نا بود می کنند ، به دادگاه نمی کشانند و قاچاقچیان عت یقه ها را اعدام نمی کنند? ایا جنایت فقط کشتن ادم هاست? از اقای ...... چه خبر ? سر هما در تخت جمشید چه شد?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
ناهار خوران داره میشه موزه! بعدشم میشه ویلا برای آقایون! .........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
همه میدونیم که در ادارات دولتی ایران هیچ تخصصی وجود ندارد. فقط میان سر کار تا حقوق بگیرند. بدون علاقه و علم و تخصص.
البته بازده روزی 1 ساعت کار مفید فراموش نشود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
چه خبره 1 ساعت ... اگه به 10 دقیقه هم می رسید بیشتر مشکلات کشور حل بود .....
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
من دقیقا با حرف شما موافقم اتفاقا برای اداره ما هم مسئولی که سابقه بیشتر از 4 ماه استخدام ندارد با استفاده از سفارشات و بدون تخصص در رشته تحصیلی و کاری مرتبط به جای نیروهای دارای مدرک مرتبط و بالاتر با سابقه چندین ساله به عنوان رئیس اداره منصوب می کنند و باعث رکود کاری مجموعه شده که واقعا جای تاسف داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
چرا نشر اکاذیب میکنی
روزی 1 ساعت کار مفید!!!
میانگین کار مفید 20 دقیقه هم نمیشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
اونجا هم اداری عمل کرده دیگه.منتظر بوده پلنگه در کمال احترام و ادب با کارت ملی بیاد خودشو معرفی کنه.چون نکرده پس کشته شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
واقعا بنظر شما روزي يكساعت كار مفيد دارند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
این پاسخ به نظر هستشا ! موافقم این آقایون با پارتی اومدن سر کار که اینجوری هم خودشون زخمی میشوند هم پلنگ رو میکشند.
دماوندی
|
Tajikistan
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
آقا تنها چیزی که رئیس محیط بانی دماوند بهش نم آید محیط بانی است..............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
باید یک نگهبان هم واسه خود محیط بان بزارند
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
برای این اقا متاسفم باید این اقا را به مراجع قضای معرفی کنند و محاکمه شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
خوبه حالا در حال انقراضه این کارا رو میکنن اگه تعدادشون زیاد بود که ...
پلنگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
لعنت بر سازمان حفاظت از شکارچیان و نابودی محیط زیست اگه جای اون پلنگ این کشته شده بودند هیچ مشکلی نه برای طبیعت نه هیچ موجود دیگه ای به وجود نمیومد حیف واقعاً حیف ..........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
ممکن ایشان توانایی انجاموظایف محیطبانی رو نداشته باشه و یا اینکه قصور کرده باشه ولی تو جه کنیم که در نهایت حفظ جان یک انسان مهمتر از هر چیزی است!
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
شما رو به خدا بيايد به اين پيشنهاد فكر كنيد.
يوز پلنگ يا پلنگ رو به عنوان نماد كشور انتخاب كنيم. روي اين نماد تبليغ كنيد تا مردم بهتر بشناسند. براشون احترام و ارزش قائل بشوند. مطمئن باشيد اين فجايع كمتر رخ ميده.
در غير اين صورت بايد فاتحه حيات وحش مملكتمون رو بخونيم.
من به عنوان يه هم وطن دلسوز از شما تابناكي ها درخواست مي كنم پيشقدم اين طرح بشين.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
وای این که گفتی یعنییییییییییییییییی چه؟؟!!!!
پویا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
حفظ جان انسان از هر چیزی مهمتر است را باید برای شرکت سایپا بفرستی واسه تولید پراید نه برای رئیس اداره محیط بانی که کمترین تخصصی در زمینه نگهداری گربه سان نداره!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
باعث تاسفه. اگر مدرکشون به کارشون می خورد و درست اموزش دیده بودند این پلنگ الان زنده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
یا بهتر بگیم .. اگر مدرک و آموزشی در کار بود و اگر کوچکترین علاقه ای به شغلشون و محیط زیست وجود داشت !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
کدام آموزش؟ کدام تخصص؟کدام دوره تخصصی؟ متاسفانه در سازمانهای دولتی ایران صحبت از این مسایل بیشتر به طنز شبیه است خیلی افراد در پستهای کارشناسی و مدیریت و....وجود دارند که اگر به نحوی در ادارات دولتی استخدام نمیشدند خیلی وقت پیش از گرسنگی مرده بودند .
ايراني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
حتما بايد دو نفر كشته شود تا نماد ملي زنده بماند؟؟؟؟؟؟؟جالب است بخدا....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
دوستان بهتر واقع بینانه نگاه کنیم این پلنگ خواسته با این کار اوج فاجعه رو نشان بدهد درود به روانش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
ایا بهتر نیست محیط زیست به جای توجیه اشتباه غیر قابل جبران مامورینش در دماوند جواب گوی افکا عمومی باشه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
دقیقا داشتن چه چیز پلنگ رو بررسی میکردن که حمله کرده؟! احتمالا ازش پرسیدن تو پلنگی. اونم جواب دادم په نه په گربم. میخوام بپرم بقلت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
iهرچه بگندد نمکش میزنند وای بروزی که بگندد نمک
javad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
این مرد باید محاکمه بشه.همینه دیگه آدمای آموزش ندیده میبرند سرزکار ،شاید از بنده هم کمتر در مورد پلنگ میدونسته

کجاست مدیریت. که به فکر محیط زیسته؟
الان هر ساله در منطقه زندگی ما(گلستان) آتش سوزی های بزرگی میشه به طول چند هفته طوری که مردم شهر دچار مسمومیت بر اثبر دود سوختن جنگل میشن ولی که به فکر خاموش کردن آتش هست،صرف نظر از اینکه در این آتش ها شاید هزاران گونه حیوان بمیرند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
شرم آور تر از این صحنه های غیر مسئولانه حتی توی قبایل آافریقا نمی بینید بهتر است ضمن اخراج فرد غیر مسئول هما جرائمی که برای سایرین وضع می شود برای ایشان هم بریده شود . در چین کشتن خرس پاندا در حکم اعدام است نه به آن سختی و نه به این بی بندباری
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
این فرد چرا تبر بدست و بعد از کشته شدن پلنگ مشغول قطع کردن دم آن است!!!؟؟
دو تصویر را مقایسه کنید، دم پلنگ ارزش اقتصادی دارد؟؟
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
اگر از مسئولین بپرسید میگویند نه تنها این گونه را از انقراض نجات دادیم ، بلکه ببر مازندران را هم احیا کردیم.
کیوان صادقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
حیوانی که به انسان حمله نموده و موجب زخمی شدن انسان می گردد به احتمال زیاد مجدداٌ به این کار مبادرت خواهد نمود. به همین دلیل، در اغلب کشورها چنین حیواناتی معدوم می گردند.
oza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
خبر تامل برانگیزی بود!
حرفی برا گفتن وجود نداره جز اینکه خیلی از دنیا و تفکرانسان بودن دوریم!
پلنگ عزیز در آرامش باش
سعيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
كاش كمي هم در حفظ طبيعت و تاريخمون هم هزينه كنيم.
اگر تفنگ بيهوشي داششتند همچين اتفاقي نمي افتاد.
البته در كنار تحصيلات دقيق و خبرگي لازم

و اما تاثف بيشتر اينجاست كه اين آخريت اتفاق نخواهد بود و اتفاق هاي مشابه باز،بار ها اتفق خواهد افتااد!!
لاله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
يعني يك تير بيهوش كننده نبوده كه اينطوري تير بارونش كردن ؟؟؟؟ متاسفم واسه خودمون
abxz
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
از دمپایی هایی که به پای شکارچیان (ببخشید محیط بانان) هست پیداست که چقدر مجهز بودن!!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
من برای یک لحظه راضی نیستم که همچین مسئولانی به نیابت از ما برای آیده و سرنوشت محیط زیست کشورم تصمیم بگیرند...
تمام ذخایر و ثروتهای محیط زسیت کشورم رو نابود کردید...
خدا از شما نگذرد...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
شمه هایی از مدیریت جهانیست....
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
كار اشتباهي بود

بايد هر سه تا رو ميخورد بلكه نسلش منقرض نشه
:D
ناشناس
|
United States
|
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
اخباراي ايران بيشتر شبيه جكه تا اخبار.
ناشناس
|
United States
|
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
فردا محمد علی‌ اینانلو میاد تلویزین و میگه شکارچی حافظ محیط زیسته و شکارچی با شکرکش فرق داره!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
اقا ناسلامتی پلنگ بوده نه یک گربه ی خانگی لابد توقع داشتین رئیس اداره محیط زیست بخاطر این کشف بزرگ خودش و همراهش رو در اختیار پلنگ بگذارد تا شما امروز در سایتتون از این کار بزرگ برای حفظ یک گونه در حال انقراض تجلیل کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
ببخشيد ميشه بفرماييد شما چقدر از محيط زيست و حيات وحش اطلاعات داريد؟ ظاهرا هيچي
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
ما که داریم خصوصی سازی می کنیم!!! حداقل یک خصوصی سازی واقعی انجام بدیم ...پیشنهاد می کنم حفاظت از محیط زیست به مجمعی از گروههای دلسوز و عاشق محیط زیست واگذار شود که الان هم در گروههای کوچک فعالیت دارند... تا شاهد جنایات بیشتر نباشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
وقتي هر غير متخصصي را بر اثر رابطه بازي جايي بگارند بهتر از اين نخواهد بود
پلنگ 2
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
مگه اسلحه بیهوشی ندارن این .............؟
جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
باعث تاسف است .
کارشناس محیط زیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
من یک کارشناس محیط زیست شاغل در سازمان محیط زیست هستم.لطفا عجولانه قضاوت نکنید.اول بررسی کنید ببینید آیا ادارات محیط زیست شهرستانها از کمترین امکانات جهت مواجهه با این قبیل قضایا برخوردارند یا خیر؟ صادقانه بگویم که هیچ امکاناتی ندارند. سلاح بیهوشی به دلیل قیمت بالا فقط در هر استان یک قبضه آن هم در اداره کل موجود است..داروهای بیهوشی برای این حیوانات بسیار کمیاب بوده و گران که سازمان محیط زیست ناتوان از خریداری آنها است.آموزش لازم نیز صرفا به نعدادی اندک از محیط بانان به صورت تئوری داده شده. از سازمان عریض و طویل محیط زیست جز نامی باقی نمانده. شاید این به موضوع ربطی نداشته باشد اما محیط بان با 10 سال سابقه 500 هزار تومان حقوق می گیرد حال شما تا انتهای کار را خود بخوانید که .......
پاسخ ها
سینا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
خوب داداش ما هم همینو می گیم کاری رو که بلد نیستی انجام نده بزار عاشق های محیط زیست بیان انجامش بدن که دنبال پول هم نیستن ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
كارشناس محترم كسي درباره شخص شما قضاوت نكرد بحث سر مديريت هاي سازمان است كه كمترين ارزشي براي سازمان قائل نيستند و آنجا كه بايد هزينه نمي كنند و آموزش نمي دهند ولي تا بخواهيد بودجه براي آموزش هاي تثوري تكراري و بي مصرف زياد است. بحث سر انتخاب هاي مديران نالايق براي محيط زيست است . يك كارشناس در يك سازمان تخصصي واقعا گناهي ندارد كه بخواهد مورد شماتت قرار بگيرد
قلندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
قدر گونه ای های جانوری در ایراندانسته نمی شود فقط می شود گفت متاسفم
پیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
دیگه خسته شدیم این قدر خبرهای ناراحت کننده منتشر نکنید !!! حالا که چی از حرس خوردن ما چیزی عوض می شه ؟؟؟ اظهار نظر کردن چه تاثیری بر مسئولین دارد؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
سنگی که نادان به چاه اندازد هزارها دانا نتوانند بیرون آورند /
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
لطفا بررسی کنید که پوست این حیوان در خانه کدام یک از افراد نصب می شود؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
ياد اون فعال محيط زيست خارجي افتادم كه در اثر حمله يك جانوري گويا پلنگ دچار فلج نخاعي شده بود ولي بعد از بهوش اومدن احوال اون جانور رو مي گرفت و پيگير بود كه مبادا به اون
آسيب رسونده باشند.خلايق هرچه لايق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
آدم مي مونه چي بگه از اين همه ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
حفظ محیط زیست دیگه چیه اگه این باصطلاخ شما گربه سان یه صدمه ای میزد به جان اون بنده خدا مشکل نداشت .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
مایه خوشوقتی هست که مسولین محترم اداره محیط زیست ارزش انسان را بیشتر از حیوان میدانند حالا فرض کنیم که این حیوان منقرض میشود به جهنم مثلا نباشد چه اتفاقی می افتد ول کن آقا این حرفها کهنه شده مگر ما مسول نگه داشتن کلوکسیون خارجیها هستیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
برنامه تلوزیونی هست که افرادی ... که خیلی هم شیطانی به نطر میرسند ... برای همین کار به جاهایی اعزام میشوند و جاب است که گونه هایی که اصلا هم در معرض انقراض نیستند و حتی نوعی افت محسوب میشوند را از راه علمی به دام میاندازند و در محیطی امن آزاد میکنند ... کمی تفکر و تامل کنید !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
حالا برا چی دمشو با تبر میبرن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
بابا این هر فرد بی سوادی می داند و حداقل در فیلمها دیده است که در این مواقع با تیر بیهوشی حیوان را بیهوش می کنند نه با تیر جنگی آنرا بکشند خدایا تاکی از مسئولان بی سواد رنج ببریم و غصه بخورم و اشکمان در بیاید
ببو گلابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
حق با شماست . این گونه ها در حال انقراض هستند . بنابراین وقتی به آدمها حمله میکنند بایست بگذاریم آنها را تکه پاره بکنند .
هر چی باشه نسل آدمیزاد که منقرض نشده .
شما هم خدای نکرده اگه بچه ات یا خانواده ات یا خودت در معرض حمله یک جانور وحشی قرار گرفتی یک وقت از خودت دفاع نکنی ها !!! بگذار شما را نوش جان کنند !!!
پاسخ ها
طرفدار محيط زيست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
بيو گلابي جان اگر پلنگ را يك روستايي كشته بود اينقدر سروصدا نداشت كه آن را رييس اداره اي كشته كه وظيفه اش حمايت از آن است و بايد براي تصدي اين شغل بداند كه چگونه بايد با اين جانور و جانوران مشابه روبرو شود بدون آنكه خودش يا جانور صدمه ببيند ولي حيف كه اين روزها براي تصدي ها تنها چيزي كه در نظر گرفته نمي شود تخصص است
محمد جوادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
یک روز در سالهای دور شهر ما شاهد زمستان زودتر از موعد بود و برف شدیدی هم در حال بارش بود حدود هفده هیجده غاز وحشی در برف گرفتار آمده بودند یکی شون هم بد جوری زخمی بود همه آنها را تحویل حفاظت محیط زیست دادم هنگام برگشتن از سر کار شاهد فروش غازهای وحشی بودم نشانه ها همانهایی بودند که من از صبح اول وقت به یاد داشتم و چند سال بعد در یکی دیگر از شهرهای استان ما مامورین حفاظت محیط زیست گرازها را به گلوله بستند در حالی که مردم عادی که شاید در امر حفاظت از محیط زیست توجیه نبودند قصدشان فراری دادن گرازها بود و نه کشتن
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
ببخشيد ، يعني شما ميگيد كه حالا چون اين جانور در معرض انقراض است پس بايد محيطبانان ساكت ايستاده تا كشته شوند.جان يك پلنگ ميارزه به جان صدتا آدم.
سنه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
بی تجربگی دست پاچگی ,بی برنامه گی وهزاران " گی " دیگر
مسلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
یکی از دوستام تعریف میکرد میگفت همکلاسیش با خانواده خودش و داییش رفته بودن تفریح میگه توی گوشیش کلیپ از یک بچه آهویی داشت که داییش با دوستش داشتن سلاخی میکردن ولی چهره شون رو پوشونده بودن گفته برای چی صورتشون رو پوشوندن دوستش گفته آخه داییم محیط بانه! وقتی خود یک مسئول همچین کاری کنه از مردم عادی چه توقع
123
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
متاسفانه بعضي از محيط بانان با پول گرفتن خودشان شكارچيان را به مناطقي ميبرند كه بز وكل وجود دارد مانند مناطق حفاظت شده يزد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
لااقل بي هوشش مي كردين راست مي گويند كشورهاي متمدن كه واقعا ما بويي از تمدن نبرديم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
آخرش یه روزی تنها حیوانات موجود در ایران موش ها و گربه های خیابانی و کلاغ ها خواهند بود.
yek hamvatan
|
United States
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
متاسفانه این خبر مثل یک جک تلخ بود ادم نمیدونه بخنده یا گریه کنه
فربد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
سازمان محترم محيط زيست ،مي دانيد دارت بيهوشي چيست؟وسيله اي است كه از چندين دهه قبل در ممالك افريقيه و زنگبار دو پايان جملگي جهت متوقف كردن چارپايان و وحوش خشمگين از آن بهره بردندي و گزندي به زبان بسته نرساندي
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
عزیزان توی ایران کی سر کار خودش هست که این آقایون باشند؟

من فکر میکنم این مسولین باید دارای مدرک شکار از آکسفورد یا بیرمنگهام یا دانشگاههای معتبر دیگه دنیا باشند
یقیناً همینطور هست



تابی بزن جیگر
mohitban
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
اقایون محترم بنده یک محیط بانم محیط زیست نه تنها تفنگ بیهوشی ندارد یا اگر هم در استانی داشته باشد فشنگ ونیروی اموزش دیده ای برای استفاده ندارد ضمناما هیچگونه وسیله کمکی وتجهیزات از قبیل دست بند تور ویا جعبه کمک های اولیه هم نداریم جالب تر از همه ما در طول ماه بیش از 10 الی 15 روز به ماموریت می رویم وغذای مصرفی مان در طی ماموریت نیز با هزینه خودمان می باشد مگر در پاسگاه خدمت کنیم که سالانه مبلغی را جهت ان پرداخت کنند جالبتر از ان تنها 4 روز از این ماموریت با میلغ روزی کمتر از 10 هزار تومان شامل ما می شود نه سر شمار به درد اورم نه دل خود را خون تر کنم دو یا سه ماه یک بار حقوق می گیریم و حتی مهمات سلاح را نیز از ............. تهیه باید به کنیم....................... خدایا دادرسی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
کمی مظلوم نمایی نموده ای. اینگونه هم نیست.
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
این عکس که یوزپلنگه نه پلنگ!!!
مددی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
چشم آقای محمدی زاده روشن با این سازمان حفاظت محیط زیستش.باید نام آن را گذاشت سازمان کشتار محیط زیست.این یکی از صد ها اتفاق است که رو میشود.وقتی رئیس سازمان غیر محیط زیستی باشد وضعیت محیط زیست کشور از این بهتر نمیشود.
ناشناس
|
United States
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
پلنگ موجودی خجالتی و منزوی است که به هیچ وجه برای مقابله با انسان پیش قدم نمی شود و در صورت احساس حضور انسان در صورت امکان سریعا دور می شود ! مگر اینکه یا غافلگیر شود و یا از سوی انسان تحریک شود ، چون موجود بسیار مغروری است در این شرایط از توان بالای جسمی خود برای ضربه زدن به فرد مزاحم استفاده می کند .
من فکر می کنم آقایان با عملکرد نابخردانه خود باعث تحریک این حیوان شده باشند ....
سعيد خ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
قلبم درد امد با اين همه جفا،عجب مسلماني،عجي كارشناساني،مملكته داريم؟!
آرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
تا وقتی مردمی دارییم که همچنان به محیط زندگیشون و طبیعت بی توجه هستند و زباله هاشون رو بدون توجه در این محیطها پخش میکنند،سازمان حفاظت محیط زیست هم خیالش راحته که هر کار اشتباهی که بکنه هیچکس هیچ اعتراضی نخواهد کرد.
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
موجودی مثل پلنگ نتیجه حداقل 10 میلیون سال تکامل.یعنی نظام طبیعت 10 میلیون سال برای این موجود زحمت کشیده.اونوقت ما خیلی راحت میاییم واین موجود میکشیم. فکرمیکنید طبیعت جواب نمیده؟اونهم سلاحهای مرگبارخودشو سر ما فرود میاره طوری که درعرض چند ثانیه ناپدید بشیم از دنیا.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
اگر این پلنگ به یک روستایی بی دفاع حمله می کرد و از قضا کشته می شد صدای این آقایون گوش فلک را کر می کرد ولی وقتی یک مسئول که باید با تجهیزات و دیدن آموزشهای کافی برای حفظ این گونه باشد این کار صورت می گیرد میگن حقش بود که کشته شود؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
اگر تمام ان افراد بی تجربه وترسو حاضر در انجا کشته میشدن بهتر بود تااین سرمایه خدادادی .....................
کیوان کاظمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
به نظر من اداره محیط زیست باید پول جریمه این پلنگ را از شکارچیان بومی بگیره تا آرامش به محیط زیست و سلامت به رئیس اداره آن برگرده ، تخریب محیط زیست که باجان رئیس نمیشه بهتره جان مردم به پای محیط زیست بیافته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
بدبخت جانورها و حيواناتي كه در ايران زندگي مي كنند
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
مگر محيط بانان براي مواجه شدن با چنين شرايطي قبلا" آموزش هاي لازم را نديده اند و چرا از فشنگهاي بيهوش كننده براي بيهوش كردن و دستگيري اين گونه در خطر انقراض استفاده نكردند؟ هرچيز نكندد نمك مي زنند واي به روزي كه بگندد نمك
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
اگر خود شما بودید می گذاشتید پلنگ کمیاب دوستان را بکشد؟! افراط و تفریط تا به کی؟!
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
با سلام خیلی جالبه وقتی که در شهرستان ممسنی پلنگ دامداری را مورد حمله قرار داد و دامدار بیچاره برای دفاع از خود و خانواده اش مجبور شد پلنگ را بکشد.فریاد وامصیبتای مسئولین و دوستانی که کامنت می ذاشتن مبنی بر بی فرهنگی این دامدار بیچاره و اینکه باید اعدام گردد روزها نقل محافل مجازی بود در حالی که در 40 کیلومتری پایتخت رئیس محیط زیست و محیط بان که به انواع سلاحهای بیهوش کننده مجهز هستند یک گونه نادر را ازبین بردند بیایید واقعیات جامعه ایرانی را بهتر بشناسیم شاید خود ما هم دست به این کار بزنیم پس لطفا کمی عملگرا باشیم تا اینکه شعار دفاع از محیط زیست را بدهیم
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
خواهش می کنم برنامه بیلی و جانوران رو بهشون نشون بدین ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
بابا داشته بیچاره را میخورده نویسنده متن که درصندلی راحت نشستی ومتن مینویسی خوت بودی وجدانا چیکار میکردی
jalal
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
اگه همه درست سر جا شون بودن این اتفاق نمی افتاد
واقعیت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
استاد تیترسازی وارونه هستید، آخه چرا واقعیتو به مردم نمیگید که اگر کشته نمیشد جان هموطنانمون را که به آنها حمله ور شده بود را میگرفت..
اینکه چنین موجودی نقشی حیاتی در سیکل طبیعت داره بسیار واضح است اما شرایط را هم به خوبی توصیف کنید که مردم نیان اینطوری از همه جا بی خبر نظر بدهند!!! متاسفم براتون
بيننده تلويزيون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
يادم است در يك فيلم مستند خارجي يك كوسه يه يك محقق جانوران دريايي حمله كرد و دست او را جدا نمود و بلعيد. ساير همكاران او سريعا كوسه را بيهوش كرده و پس از عمل جراحي كوسه دست فرد مصدوم از داخل شكم كوسه در آمده و به فرد مصدوم پيوند زده شد و كوسه نيز مجددا به دريا منتقل شد. آن كافرها و خدا نشناس ها كجا و ما مسلمانها كجا!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
بیهوشی فرایندی زمانبر است ...راجع به چیزی که تخصص ندارید بهتر نیست اول تحقیق کنید بعد نظر بدهید؟!!
سید عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
اگر به عکسها دقت کنید میبینید قاتل این پلنگ پارسی با دمپایی حضور فعال خود را اعلام می کند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
متاسفم كه اين را مي گويم ولي يكي از مديران محيط زيست در جلسه اي بعد از مرگ ببر سيبري در باغ وحش گفت: " حالا يك ببر بميرد مگر چه اتفاقي مي افتد "
وقتي سازمان حفاظت محيط زيست به جاي بهره گيري از متخصصين واقعي محيط زيست دست به دامان مديراني از ساير وزارتخانه ها و غالبا غير مرتبط مي شود وضعيت محيط زيست كشور نبايد هم بهتر از اين باشد
بیژن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
به نام خدا
خیلی متاسفم برای مدیرانی که همچین افرادی را در کار میگذارند که در طول عمر خودت با حیواناات بی تفاوت بودن و روش برخورد با چنین حیوانانی را هنوز در قرن 21 بلد نیستن ممنونم
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: