بازدید 3716
بیگی:

مداحان با لهجه خودشان به عزاداری بپردازند

کد خبر: ۲۸۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹ 25 November 2012
عضو فراکسیون روحانیون مجلس درانتقادازمداحانی که عبارات عربی را به طوراشتباه بیان می کنند، گفت: تعدادی از مداحان در به کاربردن کلمات عربی با مشکل روبرو هستند، توصیه می‌کنم، برای اثرپذیری بیشتر درانتقال پیام عاشورا، آن‌ها با هر زبان و گویشی که به آن تکلم می‌کنند، به مداحی بپردازند.

روح الله بیگی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، در مورد ضرورت ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه گفت: ما در مملکتی زندگی می‌کنیم که در راس آن حکومت  قرآن قرار دارد و درواقع ایران خانه اهل بیت(ع) است، به همین دلیل باید بیش از سایر کشورها برای ترویج فرهنگ عاشورایی تلاش کنیم.

نماینده مردم تکاب، شاهین دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی افزود: برای ترویج فرهنگ عاشورایی درجامعه  نباید سازمان خاصی را مسئول بدانیم، چراکه خانواده ها باید به عنوان ایرانی مسلمان دارای مذهب شیعه از همان کودکی به فرزندانشان الگو قرار دادن ابا عبدالله الحسین(ع) را بیاموزند.

بیگی در مورد سازمان های مسئول در ارائه فرهنگ صحیح عاشورایی در جامعه عنوان کرد: با وجودی که سازمان خاصی را نباید مسئول ترویج فرهنگ عاشورایی دانست ولی مراجع تقلید، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا وسیما و دانشگاه ها نقش مهمی درترویج این فرهنگ دارند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برای تفهیم فرهنگ عاشورایی درجامعه باید به شرایط سنی و فرهنگی افراد توجه کرد، تصریح کرد: برای تاثیر بیشتر ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه باید به اقتضای سن افراد و دیدگاهی که دارند، توجه کرده و برای انتقال این فرهنگ به هر فردی از زبان خاص خودش استفاده کرد.

بیگی با اشاره به اینکه برخی مداحان به بیان اشتباه عبارات عربی در مداحی ها  پرداخته و بر خواندن این عبارات بر روی منبر اصرار دارند، تاکید کرد: مداحان بلند گوی امام حسین(ع) هستند و نقش بسیار مهمی درترویج فرهنگ صحیح عاشورایی دارند، در مواردی، دیده شده که تعدادی از این افراد در به کاربردن کلمات عربی و یا اشعار عربی با مشکل روبرو هستند، توصیه می‌کنم که مداحان با هر زبان و گویشی اعم از فارسی، ترکی، کردی و....که به آن تکلم می‌کنند به مداحی بپردازند، چراکه استفاده از زبان هر قوم درنوحه پردازی تاثیر بیشتری در رساندن پیام عاشورا درمراسم عزاداری دارد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی