بازدید 2869

هاشمي: قهرمانان دفاع مقدس ما را از شر ديوان دنيا حفظ كردند

کد خبر: ۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۰ 11 December 2007

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تمجيد از جانبازان و تاكيد بر حفظ شأن آنان گفت: جانبازان كساني هستند كه مي‌دانستند وقتي به جبهه‌ها مي‌روند، به احتمال قوي شهيد و يا جانباز مي‌شوند.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در سخناني در دومين همايش ملي مناسب‌سازي محيط شهري براي جانبازان،‌ معلولان و سالمندان، اظهار كرد: آنها در اين قطعه از تاريخ، باعث افتخار ملت ما شده‌اند و با صبر و مقاومت و روحيه‌ بسيار عالي و تحمل رنج‌ها، گله نمي‌كنند. من وقتي با يك جانباز روبه‌رو‌ مي‌شوم، او را يك قهرمان مي‌بينم. خداوند اين طور مقدر كرده است كه مبلغان واقعي راه خود را اين طور تعيين كند.

وي درباره‌ معلولان نيز گفت: شنيده‌ام حدود 10 درصد جامعه‌ بشري به نوعي به معلوليت دچار هستند. اگر اين رقم درست باشد، وظيفه سنگيني بر عهده همه‌ انسان‌هاي غيرمعلول است. بسياري از اين معلوليت‌ها را مي‌شد با پيشگيري درمان كرد يا مي‌توان با امكانات توانبخشي بسياري از اين‌ها را از بين برد و در اين زمينه نبايد كوتاهي شود.

هاشمي رفسنجاني درباره‌ سالمندان گفت: سالمندان هر جامعه عمر خود را در خدمت آن جامعه گذرانده‌‌اند و ديگر توان حركت ندارند و بر اين اساس بر گردن ديگران حق دارند و بايد باقي عمر خود را در آسايش و راحتي بگذرانند.

وي با يادآوري تأكيدات حضرت امام(ره) در رسيدگي به امور جانبازان گفت: امام(ره) در سال‌هاي پاياني جنگ اعلام كردند كه بنياد مستضعفان به امور جانبازان بپردازد و اين نشان از تيزبيني آن بزرگوار داشت تا بتواند امكان آسايش هميشگي براي جانبازان تهيه كند.

وي گفت: ما هم در آن زمان در مجلس دو مصوبه داشتيم كه يكي كارخانجات را ملزم مي‌كرد 3 درصد كادر خود را از ميان جانبازان برگزيند و نيز آن ‌كه كارخانجات بايد امكان فعاليت جانبازان را فراهم كنند. همچنين ما در آن زمان چند آسايشگاه مناسب براي جانبازان تهيه كرديم و در آن ازتجربيات كشورهاي غربي به ويژه آلمان در رسيدگي به معلولان استفاده كرديم، اما متأسفانه، حركت آسايشگاه‌سازي ادامه پيدا نكرد.

هاشمي رفسنجاني گفت: ما در مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز سياست‌هاي كلي خوبي در زمينه جانبازان نوشته‌ايم.
وي در ادامه با اشاره به امكانات جديد و الكترونيك در سطح جهان گفت: امروز امكانات با گذشته قابل مقايسه نيست. اگر امروز از قهرمانان دفاع مقدس به اندازه كافي قدرداني نكنيم، پيش خدا شرمنده خواهيم شد و فرصت‌هاي طلايي را از دست مي‌دهيم، چراكه آنان، انقلاب ما را از شر ديوان بزرگ دنيا نگه داشتند و در زماني كه اردوگاه شرق و غرب با پيكان حملات صدام ما را نشانه گرفته بودند، از همين جانبازان قهرمان شكست خوردند و اين در دنيا بي‌نظير بود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به قبول قطعنامه توسط ايران گفت: وقتي ما قطعنامه را قبول كرديم، صدام خيال كرد كه ما از موضع ضعف اين تصميم را گرفته‌ايم، در حالي كه پذيرش قطعنامه حركتي از روي حكمت و پيشگيري از خطرات بزرگي بود كه ما را تهديد مي‌كرد و اين‌كه از به‌ كارگري سلاح‌هاي شيميايي و مخرب در شهرهاي بزرگ جلوگيري شود، صدام از همان راه‌هايي كه در ابتداي جنگ حمله كرده بود تهاجم و خيلي هم پيشروي كرد، اما اين جوانان غيور كه با تن مجروح و خسته به خانه‌ها آمده بودند، به جبهه‌ها شتافتند و به متجاوزان تودهني محكمي زدند.

وي گفت: فضاي فرهنگي جامعه‌ ما بايد زمينه فعاليت براي جانبازان و معلولان را فراهم كند. صداوسيما حركت‌هاي خوبي كرده است. مرحوم هنردوست تلاش‌هاي زيادي در اين زمينه كرد، اميدوارم اجر اين جانبازان و به ويژه جانبازان شيميايي كه بسياري از آنان مقام شهيد را دارند را خداوند عطا فرمايد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی