بازدید 3128
قائیدرحمت:

عرصه فرهنگ، محل سیاسی کاری نیست

کد خبر: ۳۴۳۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳ 08 September 2013
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از اقدام دولت آذربایجان در برداشتن کتیبه‌های فارسی از مقبره نظامی گنجوی، گفت: جامعه جهانی نباید اجازه این گستاخی‌ها را به هیچ دولتی بدهد.

عباس قائیدرحمت در گفت ‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از اقدام دولت آذربایجان در برداشتن کتیبه‌های فارسی از مقبره  نظامی گنجوی، توضیح داد: شعرا و ادیبان جزیی از فرهنگ جهانی هستند و به همه ملت‌ها تعلق دارند زیرا با عواطف و احساسات انسانی در سراسر دنیا ارتباط برقرار می‌کنند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: عرصه فرهنگ، عرصه سیاسی کاری نیست و دولت‌ها نباید این حوزه را حربه‌ای برای سیاسی‌کاری‌های خود کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس نهم، با بیان اینکه برچیدن کتیبه‌های فارسی نظامی نوعی حتک حرمت از تمدن ایران است، ادامه داد: جامعه جهانی نباید اجازه این گستاخی‌ها را به هیچ دولتی بدهد.

وی افزود: دولت‌های تازه استقلال یافته اغلب این رفتارهای ضدایرانی را تحت فشارهای قدرت‌های غربی و لابی صهیونیستی انجام می‌دهند زیرا آنها قصد دارند تا در درازمدت هیچ اثری از فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و ایرانی باقی نماند.

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه ایران حق پیگیری این نوع اقدامات را در عرصه جهانی دارد، یادآور شد: وزارت امور خارجه باید ندای اعتراض ایران را به گوش مجامع بین‌المللی برساند چرا که در صورت سکوت کردن این رفتارها تشدید می‌شوند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ارزش و قدر و قیمت نظامی گنجوی با این رفتارها خدشه دار نمی‌شوند بلکه وی را بیشتر به جهانیان می‌شناساند./
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی