بازدید 5532
بیانیه «مضحک» واشنگتن

آمریکا ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد

واشنگتن ادعا کرده است که ایران به اعضای گروه طالبان و سران القاعده اجازه داده است که از خاک این کشور برای انتقال نیرو به سوریه استفاده کنند.
کد خبر: ۳۷۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۷ 11 February 2014
 وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای ایران را به حمایت از گروه‌های تروریستی فعال در سوریه متهم و چند ایرانی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال»، وزارت خزانه‌داری آمریکا اخیرا چند ایرانی را به اتهام واهی تسهیل حضور نیروهای القاعده در سوریه، در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

واشنگتن ادعا کرده است که ایران به اعضای گروه طالبان و سران القاعده اجازه داده است که از خاک این کشور برای انتقال نیرو به سوریه استفاده کنند.

ادعای همکاری ایران با تروریست‌های فعال در سوریه در حالی مطرح شده که ایران پیش از این هم چنین مسئله را به شدت رد کرده بود. «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در نشست امنیتی مونیخ در پاسخ به سوالی در این مورد، گفت: «ادعای مضحکی است که بگوییم ایران که یکی از اهداف القاعده است، از این گروه حمایت می‌کند.»

این اولین بار نیست که چنین موضوعاتی از سوی مخالفان دولت سوریه و حامیان آن‌ها مطرح می‌شود. پیش از این هم گروه موسوم به «ارتش آزاد» که به سبب حضور گروه‌های تروریستی در سوریه به شدت اعتبار و نفوذ خود را از دست داده، با بیان اتهاماتی مشابه علیه دولت سوریه، تلاش کرده بود تا گروه‌هایی چون «داعش» و «جبهه‌النصره» را همراه با نظام سوریه معرفی کرده و خود را به عنوان گروه اصلی مخالف دولت مطرح کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی